1e keer nog tipss? :P

Hislordship

Wijs gebruiker
ik wil graag een keer lsd doen maar zou nie weten waar ik het zou kunne krijgen hoe duur het is en wat de perfecte dosering is voor een 1e keer heeft iemand nog tips? :wink:

J0rrit

Badass junkie
hislordship zei:
ik wil graag een keer lsd doen maar zou nie weten waar ik het zou kunne krijgen hoe duur het is en wat de perfecte dosering is voor een 1e keer heeft iemand nog tips? :wink:

Als je niet weet waar je het kunt krijgen, dan zal ik daarmaar eerst even voor zorgen.

Fractal

Belezen gebruiker
Ik zou ook eerst met paddo's beginnen. Eenvoudig aan te geraken (tegenwoordig dan toch) en en veel kortere trip dan LSD.

en voor de rest, erowid natuurlijk. En google. En de zoekfunctie.

Delirium

Badass junkie
pipoxyz zei:
Slecht 1,
verander je volgorde:
Toekomst<>Paddo->San Pedro->LSD-> Peyote

Slaat nergens op, een allereerste keer trippen op LSD kan best.

Mijn tips: aangezien je nog nooit getript hebt zou ik rustig aan beginnen; maximaal een halve zegel. Zorg dat je samen met goede vrienden bent waarvan er één nuchter is. Zorg voor voldoende eten en drinken.

Oh, en een schrift ofzo om in te schrijven en te tekenen is ook een must!

Veel plezier
:hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Delirium zei:
pipoxyz zei:
Slecht 1,
verander je volgorde:
Toekomst<>Paddo->San Pedro->LSD-> Peyote

Slaat nergens op, een allereerste keer trippen op LSD kan best.

Mijn tips: aangezien je nog nooit getript hebt zou ik rustig aan beginnen; maximaal een halve zegel. Zorg dat je samen met goede vrienden bent waarvan er één nuchter is. Zorg voor voldoende eten en drinken.

Oh, en een schrift ofzo om in te schrijven en te tekenen is ook een must!

Veel plezier
:hearteyes:

Ik ben het helemaal met delerium eens. Eerste trip LSD kan prima als je een halfje neemt, goede vrienden hebt erbij en een veilige plek hebt. Paddo's zijn misschien korter van duur maar een redelijk aantal mensen vinden ze mentaal zwaarder, hoewel niet iedereen. Het maakt denk ik dus niet heel veel uit welk tripmiddel je mee begint, voor iedereen is een andere ideale volgorde.
Toen ik voor het eerst LSD nam, na een heleboel paddo ervaringen dacht ik nog bij mezelf dat dat een prima introductie aan trippen in het algemeen was geweest, en dat was een halve zegel. Dus.. beginnen met een halve zegel lijkt me prima.

Jeller

Badass junkie
doe het ook als het goed weer is een geen verplichtingen de volgende dag

download/koop wat nieuwe muziek die mensen je aangeraden hebben en luister er pas naar op je trip

iets dat je voor de eerste keer hoort klinkt psychedelischer vind ik

azgaza

Badass junkie
pipoxyz zei:
...o o o :beer:
veronderstellingen veronderstellingen..
die volgorde had andere logica
paddos = het makkelijkst te krijgen, en heeft een korte trip

Ik vind het feit dat iets legaal is geen rede waarom het het beste zou zijn om het voor het eerst te doen. Wel duurt het korter, maar zó veel hoeft het ook niet te schelen. Een gemiddelde paddotrip duurt bij mij een uur of 6, en een gemiddelde LSD trip zo'n 10 uur. De piek van LSD vind ik mentaal zelfs bij hogere dosissen een stuk minder desörienterend.
Het zou persoonlijke keuze moeten zijn welke van de twee eerst gedaan wordt, ik denk dat er persé eentje beter is. Ze hebben allebei voor en nadelen voor een eerste keer gebruiker.

Flinter

Belezen gebruiker
Ik denk dat LSD beter kan voor je 1e keer als paddo's ik bedoel je bent tenslote nuchterder en minder in de war als bij paddo's.

J0rrit

Badass junkie
pipoxyz zei:
Je quote het stukje advies, nogmaals was die puur gemotiveerd door zijn vraag. Hij had al aangegeven dat lsd buiten zn bereik ligt.

Tja..ik ben zelf ook bij de discussie geweest welke sterker is, lsd of paddos. Het antwoord hierop was in principe niet definitief. Wel kwam daaruit dat lsd beter te sturen is, met een lichtere bodyload en minder introversie. Maar, de piek van lsd kan hoger en hoger en hoger,...terwijl de piek van paddos een duidelijke grens heeft. In tegenstelling tot lsd, ben ik, als ik volledig de weg kwijt ben op paddos, niet snel verleid om nieuwe te pakken. 400mics is b.v. gewoon sterker dan welke paddoportie dan ook. Daarnaast beschermd de paddo bodyload je ook nog tegen het doen van stomme/gevaarlijke dingen.
Ik blijf dus van mening dat paddos een betere instap zijn dan lsd. Een nog betere instap zou lsa zijn (topicstarter, ga naar je plantenzaak en haal een zakje 'klimmende blauwe winde' zaadjes (laat iemand de dosering even aanvullen, want die weet ik zo niet)), maak ze even goed schoon en goede reis :wave: .

Niet mee eens, eet anders eens een keer 4 porties paddos of nog meer, dan is de piek toch wel harder dan bij 2 hoor

J0rrit

Badass junkie
pipoxyz zei:
klopt wel denk ik, maar dat gebeurt ook zo snel, ik denk echt niet dat er veel mensen zijn die als eerste trip kiezen voor een 3 dubbele portie paddos.
en als ik eenmaal flink aan het trippen ben op paddos, heb ik zelden de behoefte om bij te pakken (of kan ik het totaal niet meer:wink:. Als ik trip op lsd vaak wel.

Oke, maar dat heeft bij paddos ook niet zoveel zin naar mijn ervaring, pas als je de hele hoeveelheid in 1 keer eet, zal je het hardste trippen, bij eten werkt niet of nauwelijks. Maar ik denk dat paddos net zo heftig kan zijn als LSD, als je er maar genoeg van eet ( gewoon een belachelijk grote hoeveelheid ), dit gelfdt denk ik voor elk tripmiddel wel, volgens mij bestaat er niet echt een MAXIMUM-heftigheid ofzo.

azgaza

Badass junkie
Ik vind één portie equadoriaanse paddo's mentaal verwarrender dan +- 150 ug LSD, terwijl dat laatste rond die dosis visueel overheerst.
Mijn mening blijft dat het nogmaals niet uit maakt, als je maar met een lage dosis begint. Meningen verschillen namelijk heel erg over wat 'sterker' zou zijn, en ik denk dat ze even sterk zijn maar gewoon heel anders.
Als je een halve portie paddo's van een niet sterke soort neemt, of zelfs van een redelijke soort, is dat opzich wellicht een prima eerste trip. Hetzelfde geldt voor een half zegeltje LSD (dan ga ik er vannuit dat op een halfje 25-75 ug zit).
Maargoed, LSD is inderdaad illegaal en dus veel moeilijker te krijgen dus wat dat betreft zijn paddo's misschien handiger, maar ik vind niet dat ze geschikter zijn als eerste trip.

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm, mijn ervaring is dat LSD weldegelijk veel intenser is op visueel en ook op mentaal vlak, met paddo's heb ik beide niet zeer sterk...

Vraag me af hoe dit komt eigenlijk =/

Agonist

Experimenterende gebruiker
Wat een onzin dat je eerst paddo's moet proberen voordat je aan de LSD gaat. LSD is perfect te handelen, ook voor beginners.

Mijn tips zijn:
- 1 (liefst ervaren) tripzitter
- niet teveel andere nuchtere mensen erbij.
- niet teveel trippende mensen erbij (hooguit 3 is een mooie groep meestal)
- zorg voor een bekende, rustige omgeving. Het liefst thuis dus.
- muziek die je van voor tot achter kent en ook leuk vind. Wat rustigere muziek is in een trip vaak lekkerder, zeker de 1e keer.
- zorg voor objecten waar je je mee kan vermaken. Een xbox bv. Of een kwast met verf. Whatever.
- neem niet teveel lsd. 100ug is een mooie hoeveelheid.
- wees er zeker van dat je mindset goed is. Dus je bent vrolijk, opgewekt, etc. En je hebt niet een paar uur voor de trip nog ruzie gehad.
- belangrijk ook: Je hebt een goede geestelijke gezondheid. Geen schizofrenie etc.
- besef je dat je niet meer terug kan zodra je het genomen hebt, en dat je alles over je heen moet laten komen.
- als het vreemd aanvoelt moet je je bedenken dat het allemaal goed komt en er uiteindelijk niets aan de hand is.

Als je dit allemaal opvolgt heb je hoogstwaarschijnlijk een supergave trip!

Over de prijs: Voor 1 microdot of zegel betaal je meestal tussen de 4-10 euro. 10 euro is wel duur, maar is het voor een keer zeker waard :)

Hislordship

Wijs gebruiker
allemaal geweldige tips thnx ppl XD maar mij maakt het nie uit welke drug ik eerst neem of het nou paddo of lsd is maakt me nie uit ik neem wat het eerst voorbij komt lol

Wacky

Badass junkie
Als je nog stevig in de trip zit heb je er waarschijnlijk minder zin in. Als je er wel zin in hebt is het prima en maakt het nauwelijks verschil ja.
Als de trip zo een beetje aan het uitwerken is, dan is een joint bijna onmisbaar :P

azgaza

Badass junkie
Als je gewend bent te blowen.. raad ik het wel aan. Ik blowde ook op mijn eerste LSD trip, en ook op mijn eerste paddotrip en ik vond het echt onmisbaar. Een joint erbij maakt het voor mij echt af, maar dat is voor iedereen anders. Misschien als de piek sterk valt kan je dan even een uurtje wachten, maar een joint klaar hebben kan altijd, als je na een paar trekjes merkt dat het toch niet goed combineert voor jou kan je de joint altijd neerleggen.

Jeller

Badass junkie
@Agonist: Ik vind nieuwe muziek ook wel heel leuk op LSD, heeft een leuk verassingseffect en klink dus eigenlijk psychedelischer

en over het blowen: De eerste 3 uren van een trip vind ik blowen echt niet nodig.. vanaf daarna heb ik wel liefst zoveel mogelijk joints..
Ik vind dat de trip 'puurder' is zonder wiet, maar het kan echt wel smaken
tis ook beter om vooraf niet te blowen, ik vind het beter om een beetje te drinken en daarna wat te blowen

Je kan gewoon zien op het moment zelf hé.. blowen is soft drugs en lsd hard drugs, dus de lsd overheerst toch sowieso :wink:

teebo

Bewuste gebruiker
- muziek die je van voor tot achter kent en ook leuk vind. Wat rustigere muziek is in een trip vaak lekkerder, zeker de 1e keer.

je lievelingsliedjes zijn leuk, maar maak mss een playlist aan met een hoop nummers waarvan je wel weet dat ze goed zijn, maar die je mss niet 100% kent. en shuffelen maar.

verwacht er trouwens niet téveel van, de eerste keer heb ik een halfje genomen, en het was eigelijk redelijk...saai. leuke momenten natuurlijk maar de rusteloosheid verpeste het ook wel voor een groot deel.
heb je last van rusteloosheid: ga gaan wandelen, op lsd moet je in een ritme komen. (vind ik)

azgaza

Badass junkie
teebo zei:
verwacht er trouwens niet téveel van, de eerste keer heb ik een halfje genomen, en het was eigelijk redelijk...saai. leuke momenten natuurlijk maar de rusteloosheid verpeste het ook wel voor een groot deel.
heb je last van rusteloosheid: ga gaan wandelen, op lsd moet je in een ritme komen. (vind ik)

Dat laatste advies moet ik even quoten; LSD kan redelijk rusteloos maken en dan is gaan wandelen echt een geweldig idee. Constant afgeleid, en je doet ook nog iets ondertussen. Meestal maakt dat zo'n "ik zoek iets" moment weer goed.

Agonist

teebo zei:

je lievelingsliedjes zijn leuk, maar maak mss een playlist aan met een hoop nummers waarvan je wel weet dat ze goed zijn, maar die je mss niet 100% kent. en shuffelen maar.

Helemaal mee eens!

Jeller

Badass junkie
pipoxyz zei:
Jeller zei:
Je kan gewoon zien op het moment zelf hé.. blowen is soft drugs en lsd hard drugs, dus de lsd overheerst toch sowieso :wink:
Hash olie en pure thc is harddrugs... maar die lsd overheerst dat nogsteeds hoor.

Als je denkt dat het onderscheid tussen hard en softdrugs altijd terrecht is heb je het toch echt mis hoor :)
hmm ik heb één keer hasjolie gerookt toen ik zeer mild aan het trippen was en toen was ik toch wel even zo scheef of het maar zijn kan..
heb dan wel nog een halve bijgepakt en dan overheerste de lsd wel terug

en op lsd moet je idd altijd een bezigheid hebben, daarom vind ik het best om dat op feesten te doen, maar wandelen is ook wel ok

teebo

Bewuste gebruiker
hoe je het ook draait of keert, na wat gelachelen te hebben, dé wandeling van je leven gemaakt te hebben enzo resten er nog 6uur waarbij je naar iets op zoek bent maar je weet niet naar wat, vind ik KUT!
betert dat naarmate je meer getript hetbt? ik wil me volledig kunnen ontspannen en meegeseurd worden in de lsd spiraal :(

Agonist

teebo zei:
hoe je het ook draait of keert, na wat gelachelen te hebben, dé wandeling van je leven gemaakt te hebben enzo resten er nog 6uur waarbij je naar iets op zoek bent maar je weet niet naar wat, vind ik KUT!
betert dat naarmate je meer getript hetbt? ik wil me volledig kunnen ontspannen en meegeseurd worden in de lsd spiraal :(

Je bedoelt dat je niets meer te doen hebt? Dan heb je zeker nog nooit hard getript? Verveling bestaat niet meer als je hard tript hoor :)
Zet wat muziek op, doe je ogen dicht, en space verder in je eigen wereld. Succes gegarandeerd!

pieter-b

Wijs gebruiker
Het is niet zozeer verveling, maar eerder rusteloosheid.
Wandelen is idd De thing to do..één van de leukste lsd ervaringen van mij was in het weekend in de nacht in de binnenstad van Haarlem, met allemaal dronkelui is de stad, die net zo'n coordinatie en vertraagde logica hadden als mij..dat was één van de enige keren dat ik mensen onder een hallucigeen prettig vond. Ook waren de vele etalages super om naar te kijken.

Als je thuis bent en je wordt rusteloos....ga dan eens naar een andere kamer, of eens buiten staan,..een verandering van scenery kan heel allesomvattend zijn en kan je onrust totaal doen verdwijnen. (Das trouwens De tip om de meest fout gaande trip weer onrail te krijgen)

azgaza

Badass junkie
teebo zei:

Haha het zoeken. Ik heb er zelfs een heel tripreport aan gewijd, ik zoek hem ff voor je op haha. http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8255 Hier; hij heet zelfs 'de zoektocht haar het'.
Ik heb het een aantal van mijn trips gehad, de eerste niet, maar de 3 daaropvolgend wel en de 5e weer niet, de 6e een beetje en de 7 en 8ste was het volledig niet aanwezig. Ik kan dus stellen dat dat inderdaad beter wordt. Leer jezelf afleiden; als je je genoeg afleid komt dat het-zoeken niet zo en het went ook opzich.

teebo

Bewuste gebruiker
het is een soort van levensdoel geworden om volledig tot rust te komen tijdens mijn trips, ik denk dat dat wel een doorslag zal hebben op het echte leven. en ik moet zeggen, het gaat beter en beter. maar dat zoeken tijdens mn eerste keer lsd, was echt een hel, ach ja :)

Telefoon

Wijs gebruiker
hislordship zei:

Begin met 1/4 wacht dat af kan je kijken of je nog meer wil weer 1/4 afwachten ( =- 40 min ) gaat dat goed als de dan nog meer wil 1/2 ( de rest kan ook weer 1/4 maja dan trip je zo lang .. )

maar :) dat is mijn advies

Hislordship

Wijs gebruiker
-.-' gegind vervelend te worden dat ik nu al 3 mensen in spijkenisse heb gevonden die zeggen dat ze lsd kunne regelen maar 1 valt af omdat ie gelcabs heeft en per kile verkoopt :confused: en de anderen 2 weten nie eens zeker of ze kunne regelen is wel vervelend maar kheb ook iemand gevonden die precies weet te krijgen wat ik wil maar die woont nogal ver weg -.-' dus als ik niks anders weet te vinden is hij/zij me enige optie eigelijk want in spijkenisse is er vrijwel geen lsd handel alleen cocaine pep en xtc staan hier hoog op mensen hun 'verlanglijstje' lol,

Eckster C

Bewuste gebruiker
hier is een tip : bereid je voor en zorg dat je tevreden gelukkig bent die dag dat je gaat trippen enzorg dat je de volgende dag geen verantwoordelijkheden hebt op te nemen

Bovenaan