• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

15 gram Tampanensis

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vorige week LSD, nu truffels. Doet u dat altijd zo kort achter elkaar Mevrouw Pløp? Nee zeker niet! Dit keer ook niet allerlei spiritueel geneuzel en intenties. Ik had gewoon een zakje truffels met een THT datum tot gister en ik vind mezelf een beter doel dan de groene container. En dus heb ik de inhoud van het betreffende zakje truffels zojuist fijngemalen, door een beetje tomatensoep geroerd en naar binnen gelepeld.

Wat: 15 gram Tampanensis truffels
Wie: Just me
Hoe: Alles in de soep!
Waar: Lekker thuis

Aangezien het me vorige week erg goed bevallen is om hier een beetje te kunnen blijven schrijven tijdens mijn (niet zo goede) trip, naderhand aan te kunnen vullen naar een volledig tripreport én nog een stukje in retrospect te kunnen schrijven, doe ik dat nu maar gewoon weer.

13.30, ready for take off!

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Joehoeeee 💃 veel plezier en liefde gewenst! 🥰 Mocht je toevallig in Roze Olifantenland belanden, zeg dan gewoon het codewoord ‘Plopperdeplopperdeplop’ dan weet mijn familie dat ze met goed volk te verschaffen hebben. Zoals ik al zei in PB, we kunnen misschien niet zo goed dansen en we zijn een beetje lomp, maar we bedoelen het goed en doen het ook graag. 🤗🐘🐘🐘

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hey Plop,

Ik wens je alle liefde en goeds toe tijdens je trip (en daarbuiten). Geniet van je tripje! Bij deze alvast een digitaal bakje knuffels, steun en waardering om van te 'knabbelen' tijdens je reis... :hearteyes:
Dat is vast beter knabbelen dan de truffels zelf! Dankjewel Eik

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dat is vast beter knabbelen dan de truffels zelf! Dankjewel Eik

Praktisch vraagje, gooi je ze wel al geplet in de cuppasoup tomaat? (Mijn tot op heden best ontdekte strategie om truffels naar binnen te werken, smaak is dan amper nog detecteerbaar.) Lekkerder kun je het niet maken, wel ietsje minder vies. :)

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik betrapte mezelf er net op dat ik me schrap zette tegen de lichamelijke sensaties van de opkomst. Is toch net effe een stapje in los laten. Note to self: op één been gaan staan mediteren helpt echt helemaal nergens voor, zeker niet als je gewoon uberhaupt al nooit op één been kan staan.

Inmiddels in een lekkere comfi outfit op de bank, de labrador tegen me aan. Madame Chihuahua is er net ook maar bij gekropen, ze oordeelt nog niet. Gewoon m'n vertrouwde playlist dit keer.

Laatst bewerkt:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Praktisch vraagje, gooi je ze wel al geplet in de cuppasoup tomaat? (Mijn tot op heden best ontdekte strategie om truffels naar binnen te werken, smaak is dan amper nog detecteerbaar.) Lekkerder kun je het niet maken, wel ietsje minder vies. :)
Geplet, vermalen, nog net niet voorverteerd! In een zelfgemaakt tomatensoepje. Ik proef ze niet. En zelfs uit het knuistje vind ik truffels best te doen trouwens.

Maar er zijn natuurlijk altijd lekkerdere dingen om op te knabbelen 😁

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Geplet, vermalen, nog net niet voorverteerd! In een zelfgemaakt tomatensoepje. Ik proef ze niet. En zelfs uit het knuistje vind ik truffels best te doen trouwens.

Maar er zijn natuurlijk altijd lekkerdere dingen om op te knabbelen 😁

Oooooh zelf gemaakt is natuurlijk nog veel beter! Ik vergeet wel eens dat er mensen op deze aardbol bestaan die niet standaard te lui zijn om te koken, zoals ikzelf. Dat is trouwens maar heel goed ook.

Die truffeltjes worden daar zelf vast ook een stuk blijer van, lekker gedrenkt worden in een heerlijk selfmade tomatensoepje in plaats van wat aangelegde zoute poederprut. ^^ Kan niet missen. :)

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ooit at ik truffels uit een bakje of in soep en was het best prima..

Als ik er nu aan denk krijg ik al bijna kots neigingen. Op één of andere manier steeds meer afkeer tegen gekregen over de tijd heen haha.
Thee is gelukkig een goede oplossing, maar de truffels zelf op één of andere manier opeten gaat nooit meer gebeuren bij mij.

OT:

Veel plezier :hearteyes:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zoals knuffels en liefde van een oude boom?🙄

Ik wilde nu heel poëtisch een epistel gaan afsteken over het jonge groene takje dat je diep van binnen nog bent Eik, maar bij nader inzien lijkt het beeld van een wijze, oude, knoestige knuffelbare levensboom me nu meer in het belang van ons Plop. Nog even daargelaten dat het spiritueel gezien vermoedelijk ook meer indruk maakt, en zaken zoals spiritueel indruk maken zijn essentieel in truffelland. Maar weet dat we de sensuele jeugdigheid die ongetwijfeld nog in je ziel huist niet ontkennen. :tongueout:

Moeten we eigenlijk niet Plup zeggen in plaats van Plop? Ik ben niet erg Zweeds onderlegd. Als ik in Ikea een kast tegen zou komen die Pløpperdepløpperdepløp heet zou ik waarschijnlijk wel geneigd zijn hem te kopen, dat moet wel worden gezegd.

Oké, tijd om saaie shit te gaan doen hier. ^^ Fijne dag gewenst allemaal! 💕

Ben benieuwd naar het verloop van de trip.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Als ik er nu aan denk krijg ik al bijna kots neigingen. Op één of andere manier steeds meer afkeer tegen gekregen over de tijd heen haha.
Thee is gelukkig een goede oplossing, maar de truffels zelf op één of andere manier opeten gaat nooit meer gebeuren bij mij.

OT:

Dit heb ik exact met kratom! Kan ik gewoon niet meer door m’n nek krijgen, niet in capsules, niet in thee, meteen kokhalsneigingen, net als jij een soort over de tijd heen opgebouwde toegenomen aversie. Voel me een enorme aansteller dan maar het is echt een fysieke reactie. Jammer want best leuk spul. Goed dat bij jou de thee nog wel te doen is.

Rivalrie

Badass junkie

OT:

Herkenbaar met truffels, hoewel ik het niet vies vind.

Ook zeker met xtc. Als ik al aan xtc denk moet ik al bijna kokhalzen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou. Er gebeurt dus eigenlijk gewoon niet zoveel boeiends! De come up vond ik best intens, ik zag alles een beetje marble-achtig. Lag een moment lekker weg te zweven, labrador in m'n armen, mooie CEV's. Ik dacht daar gaan we!

Vervolgens verslikte de hond zich in haar wang en was ik uit dat moment, en sindsdien is de magie voorbij:shrugwoman:

Enerzijds voel ik me gewoon nuchter, en is het dat ik dondersgoed weet dat ik geen auto mag rijden, maar anders was ik gewoon lekker verder gegaan met wat ik vandaag zou hebben gedaan zonder truffels, lekker paardrijden bij mijn ouders ofzo. Anderzijds heb ik wel het idee dat hoe ik me voel op dit moment best word uitvergroot. Ik was me er nog niet zo heel erg bewust van hoe ik me voel, maar nouja, het wordt winter, coronatechnisch staan we er klote voor, in tegenstelling tot vorige winter heb ik geen maatje meer om gewoon lekker tegen elkaar aan onder een dekentje series te bingen op de bank. De winterdepressie ligt niet op de loer, die is al lang gearriveerd joh!

Ik heb eigenlijk ook gewoon geen zin om dit te typen, te uitgeblust.

Eigenlijk wil ik gewoon lekker slapen :tilttearlaugh:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Lag een moment lekker weg te zweven, labrador in m'n armen, mooie CEV's. Ik dacht daar gaan we!
Dat klinkt als een mooie ervaring. Die pakken ze je alvast niet meer af! :hearteyes:

vandaag zou hebben gedaan zonder truffels, lekker paardrijden bij mijn ouders ofzo.
Dat kun je morgen allemaal alsnog gaan doen!

Ik was me er nog niet zo heel erg bewust van hoe ik me voel, maar nouja, het wordt winter, coronatechnisch staan we er klote voor, in tegenstelling tot vorige winter heb ik geen maatje meer om gewoon lekker tegen elkaar aan onder een dekentje series te bingen op de bank. De winterdepressie ligt niet op de loer, die is al lang gearriveerd joh!
We gaan inderdaad een moeilijke periode tegemoet. Dat klopt. Maar juist sterke mensen, zoals jij, weten mensen op te beuren en te verbinden. Wees trots op die mooie eigenschap van je en probeer te genieten van de waardering die je daarvoor overduidelijk krijgt in deze community.

Moet je ook helemaal niet doen... je moet dat bakje digitale knuffels, liefde en waardering die ik je heb gestuurd nog verder oppeuzelen.... of is het bakje al leeg? Dan stuur ik nieuwe hoor.... :wink:

Slapen is zalig... gelukkig heb je psilo op en geen lsd. De kans is groot dat je vanavond prima kunt slapen!

Geniet nog van het staartje van je trip. Het gaat altijd veel te snel voorbij....

Hugs,
Eik

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Nou. Er gebeurt dus eigenlijk gewoon niet zoveel boeiends! De come up vond ik best intens, ik zag alles een beetje marble-achtig. Lag een moment lekker weg te zweven, labrador in m'n armen, mooie CEV's. Ik dacht daar gaan we!

Vervolgens verslikte de hond zich in haar wang en was ik uit dat moment, en sindsdien is de magie voorbij:shrugwoman:

Enerzijds voel ik me gewoon nuchter, en is het dat ik dondersgoed weet dat ik geen auto mag rijden, maar anders was ik gewoon lekker verder gegaan met wat ik vandaag zou hebben gedaan zonder truffels, lekker paardrijden bij mijn ouders ofzo. Anderzijds heb ik wel het idee dat hoe ik me voel op dit moment best word uitvergroot. Ik was me er nog niet zo heel erg bewust van hoe ik me voel, maar nouja, het wordt winter, coronatechnisch staan we er klote voor, in tegenstelling tot vorige winter heb ik geen maatje meer om gewoon lekker tegen elkaar aan onder een dekentje series te bingen op de bank. De winterdepressie ligt niet op de loer, die is al lang gearriveerd joh!

Dat ‘allenige’ is voor mij heel herkenbaar (hi, ook single hier 🙋‍♀️). Soms kan je dat zo plots overvallen, of dat nu nuchter is of in een solo-trip. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat dit extra confronterend is als je niet lang geleden uit een relatie komt, en dus extra goed weet wat je mist. Als een sad, beetje eenzaam gevoel je bekruipt kan dat vergroot worden tijdens een trip.

Probeer te bedenken dat die gevoelens er ook gewoon mogen zijn en ze zijn ook volledig legit. Iedereen verdient warmte en liefde, en iedereen verdient die ‘mattie’ waarmee je samen op de bank onder een lekker warm dekentje Netflix kunt bingen terwijl het buiten koud en donker is. Ook mevrouw Plop/Plup! De tijden worden vanzelf weer beter. You’re not alone. Beetje lege woorden misschien van een totaal onbekende, maar het is waar.

Wees vooral lief voor jezelf als het even wat moeilijker gaat, laat het forum sowieso voor wat het is als dat teveel energie kost, ons hier op de hoogte houden is je laatste prioriteit. En neem morgen ook écht zeker een ‘chilldagje’ als het kan, ga paardrijden, met de hond wandelen, badderen, een boek lezen op de bank, om het even wat waar je geest op dat moment het meest blij van wordt.

❤️

ljuv

DF-koningin
ik zag alles een beetje marble-achtig. Lag een moment lekker weg te zweven, labrador in m'n armen, mooie CEV's. Ik dacht daar gaan we!
Dit klinkt gelukkig wel heeeel gezelliiiig!
Jammer dat de trip verder wat milder was... Maar wellicht toch nog wat je nodig had? Hopelijk kijk je er morgen weer heel anders op terug!

Lekker doen dan!

De winterdepressie ligt niet op de loer, die is al lang gearriveerd joh!
Dat ‘allenige’ is voor mij heel herkenbaar (hi, ook single hier 🙋‍♀️).
Met die winterdepressie kan ik me ook wel flink identificeren... Ik geloofde vroeger niet eens dat ze bestonden maar sinds vorige jaar ehhhhm, tja. En nieuwe lockdowns doen dan ook vet veel pijn natuurlijk 😢 Hoop voor jullie allebei dat jullie het een plekje kunnen geven en zoals Eik zegt, genieten kunnen van alle wel mooie dingen, momenten en vooral mensen (al dan niet digitaal) 💕
En als het echt niet meer te doen is zijn jullie welkom op mijn bank hoor dames (ik stuur m'n vent gewoon weg)!!

MaddMonkey

Badass junkie
Ik betrapte mezelf er net op dat ik me schrap zette tegen de lichamelijke sensaties van de opkomst. Is toch net effe een stapje in los laten. Note to self: op één been gaan staan mediteren helpt echt helemaal nergens voor, zeker niet als je gewoon uberhaupt al nooit op één been kan staan.

Inmiddels in een lekkere comfi outfit op de bank, de labrador tegen me aan. Madame Chihuahua is er net ook maar bij gekropen, ze oordeelt nog niet. Gewoon m'n vertrouwde playlist dit keer.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou, dat was dus een beetje een deceptie. Zonder verwachtingen en zonder intenties erin, maar ergens in de come up stopte alles en de magie was en bleef over.

13.15 had ik de truffels op, de eerste effecten waren er vrij snel. Rond 14.30 begon ik net lekker op te stijgen, maar nog tijdens de lancering heeft er ergens in het universum iemand op de knop "ABORT MISSION!" gedrukt. Daarna nog wat grimmige beelden als ik mijn ogen dicht deed, een unheimlisch gevoel en wat ik mijn vorige bericht beschreef.

Echt trippen kan ik het nauwelijks noemen, iets meer dan een uur is ook wel erg kort haha.

Het nare gevoel ben ik met een beetje wiet weer kwijtgeraakt. En hoewel ik geen serieuze intenties had vandaag was het toch wel weer een les. Vorig jaar toen winter en lockdowns inkickten was ik nog niet in staat dingen te voelen, dissocieerde ik alleen., Vanmiddag was even een heel pure kennismaken met een intens down, uitzichtloos en zwaar gevoel. En dat mag er zijn, we gaan gewoon een klotetijd in. Maar we moeten er zelf maar wat moois van maken!

Was de intensiteit van dat gevoel wel weer kwijt na een paar hijsjes van een joint. En in het kader van 'we moeten er zelf maar wat moois van maken', ga ik me nu omkleden en nog even een avondje de kroeg in met een vriendin. De oude mutsen gaan op stap!

Ik reageer morgen even verder op jullie, jullie zijn allemaal lief!

MaddMonkey

Badass junkie
Zou de THT datum meegespeeld kunnen hebben?

Ik had met mijn enige keer paddo's ook dat ik ze wat te lang bewaard had en er maar weinig van tripte. Vooral erg misselijk en zwaar gevoel, maar eigenlijk geen visual te bekennen. Weet nog dat ik er erg door teleurgesteld was.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Ben even kwijt of jij ook add of ADHD hebt. Een winterdepressie is een veel voorkomend iets binnen deze groep.

Gebruik jij zo'n speciale lamp ?
Nou, ik ben nooit gediagnosticeerd, dat was het vooral! (hier doelde je op, denk ik https://drugsforum.nl/threads/75-ug-1p-lsd-mooi-in-al-zijn-lelijkheid.70848/post-1622416) Maar ik durf er ondertussen wel aardig vanuit te gaan dat ik met adhd gediagnosticeerd zou worden.

Weet alleen even niet wat voor lamp je bedoelt! Moet meteen aan zo'n wake-up light denken, daar word ik dus mooi niet wakker van😂😂

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zou de THT datum meegespeeld kunnen hebben?

Ik had met mijn enige keer paddo's ook dat ik ze wat te lang bewaard had en er maar weinig van tripte. Vooral erg misselijk en zwaar gevoel, maar eigenlijk geen visual te bekennen. Weet nog dat ik er erg door teleurgesteld was.
Ik denk niet dat één dag dat verschil maakt. En de come up was wel stevig. Maar echt opeens klaar. Heel vreemd

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou, ik ben nooit gediagnosticeerd, dat was het vooral! (hier doelde je op, denk ik https://drugsforum.nl/threads/75-ug-1p-lsd-mooi-in-al-zijn-lelijkheid.70848/post-1622416) Maar ik durf er ondertussen wel aardig vanuit te gaan dat ik met adhd gediagnosticeerd zou worden.

Weet alleen even niet wat voor lamp je bedoelt! Moet meteen aan zo'n wake-up light denken, daar word ik dus mooi niet wakker van😂😂
Daglicht lamp. Ik heb er een, en ik moet er van de psych elke dag een uur voor gaan zitten

• Like

Rivalrie

Badass junkie

Zoals hierboven aangegeven wordt, een lichttherapielamp :)

• Like

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou, dat was dus een beetje een deceptie. Zonder verwachtingen en zonder intenties erin, maar ergens in de come up stopte alles en de magie was en bleef over.

13.15 had ik de truffels op, de eerste effecten waren er vrij snel. Rond 14.30 begon ik net lekker op te stijgen, maar nog tijdens de lancering heeft er ergens in het universum iemand op de knop "ABORT MISSION!" gedrukt. Daarna nog wat grimmige beelden als ik mijn ogen dicht deed, een unheimlisch gevoel en wat ik mijn vorige bericht beschreef.

Echt trippen kan ik het nauwelijks noemen, iets meer dan een uur is ook wel erg kort haha.

Het nare gevoel ben ik met een beetje wiet weer kwijtgeraakt. En hoewel ik geen serieuze intenties had vandaag was het toch wel weer een les. Vorig jaar toen winter en lockdowns inkickten was ik nog niet in staat dingen te voelen, dissocieerde ik alleen., Vanmiddag was even een heel pure kennismaken met een intens down, uitzichtloos en zwaar gevoel. En dat mag er zijn, we gaan gewoon een klotetijd in. Maar we moeten er zelf maar wat moois van maken!

Was de intensiteit van dat gevoel wel weer kwijt na een paar hijsjes van een joint. En in het kader van 'we moeten er zelf maar wat moois van maken', ga ik me nu omkleden en nog even een avondje de kroeg in met een vriendin. De oude mutsen gaan op stap!

Ik reageer morgen even verder op jullie, jullie zijn allemaal lief!
Onmiddellijk na deze post belde mijn vader om te vertellen dat hij in het ziekenhuis ligt. Tijdens onderzoek naar z'n hart bleek dat kort samengevat z'n hart zodanig ongecoördineerd klopt (iets met een signaal van links naar rechts of andersom dat niet doorgegeven wordt) dat hij moet blijven. Niet direct risico dat hij een hartstilstand krijgt, maar er wordt te weinig zuurstof rondgepompt en z'n hart kan dus ook niet harder kloppen om dat op te vangen.

Er is door één of andere pandemie geen plek in het ziekenhuis, dus ze moeten nog uitzoeken waar ze hem gaan laten.

Goed dat ik net de conclusie had getrokken dat we een kuttijd tegemoet gaan. Het wordt nog kutter.

ljuv

DF-koningin
Onmiddellijk na deze post belde mijn vader om te vertellen dat hij in het ziekenhuis ligt. Tijdens onderzoek naar z'n hart bleek dat kort samengevat z'n hart zodanig ongecoördineerd klopt (iets met een signaal van links naar rechts of andersom dat niet doorgegeven wordt) dat hij moet blijven. Niet direct risico dat hij een hartstilstand krijgt, maar er wordt te weinig zuurstof rondgepompt en z'n hart kan dus ook niet harder kloppen om dat op te vangen.

Er is door één of andere pandemie geen plek in het ziekenhuis, dus ze moeten nog uitzoeken waar ze hem gaan laten.

Goed dat ik net de conclusie had getrokken dat we een kuttijd tegemoet gaan. Het wordt nog kutter.
Fuuuuuuuck, neeeejoh. Heel heel veel sterkte!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ohhhhh, nee. Wat vreselijk. Überhaupt al, en dan nog nadat je al zo’n vervelende ervaring had. Ik weet niet wat ik moet zeggen. :( Misschien voelde je dit ergens aan in je trip, intuïtie..? Ik hoop heel hard dat je pa snel op een goede plek terecht kan. Sterkte voor jou en je vader! 🍀

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tijd voor de nabeschouwing!

Het 'Abort mission' tijdstip valt samen met het tijdstip waarop mijn vader in de auto stapte naar het ziekenhuis. Toeval? Ik denk het niet. Overigens was ik van zijn afspraak niet op de hoogte.

Door wat ik gistermiddag voelde is het me vooral heel erg duidelijk geworden dat het niet goed gaat. Dat het al wat langer bergafwaarts gaat en dat er steeds meer een zware deken over alles ligt, ook over leuke dingen. De tripwereld was op LSD niet bereikbaar, op truffels ook niet. Het is tijd om even pauze te nemen in mijn ontwikkelingsproces, en om naast dat wat vanzelf los komt het verder even te laten. Alle negatieve gevoelens mogen er zijn, maar het moet wel haalbaar blijven. En zodra zelfs leuke dingen zwaar gaan voelen, liefde niet meer écht aan komt en er even geen licht is aan het einde van de tunnel (serieus, waar de fuck is dat einde überhaupt? :thinking:) is het tijd om toe te geven dat het even niet meer zonder hulp gaat.

Komende week met de huisarts in gesprek, wil graag overwinteren op antidepressiva. Vorig jaar ook geslikt, toen alleen vanwege slapeloosheid en paniekaanvallen (ik had toen nog geen emoties, achteraf: superchill), ik weet hoeveel baat ik er toen bij had en ik hoop dat dat nu ook zo is.

Dat betekent wel dat psychedelica voorlopig out of option zijn. Vooral jammer omdat ik heel graag eind dit jaar weer Ayahuasca had willen doen, maar dat was een plan van toen ik me nog beter voelde. Op dit moment zou dat sowieso bijzonder onverstandig zijn :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Tijd voor de nabeschouwing!

Het 'Abort mission' tijdstip valt samen met het tijdstip waarop mijn vader in de auto stapte naar het ziekenhuis. Toeval? Ik denk het niet. Overigens was ik van zijn afspraak niet op de hoogte.

Door wat ik gistermiddag voelde is het me vooral heel erg duidelijk geworden dat het niet goed gaat. Dat het al wat langer bergafwaarts gaat en dat er steeds meer een zware deken over alles ligt, ook over leuke dingen. De tripwereld was op LSD niet bereikbaar, op truffels ook niet. Het is tijd om even pauze te nemen in mijn ontwikkelingsproces, en om naast dat wat vanzelf los komt het verder even te laten. Alle negatieve gevoelens mogen er zijn, maar het moet wel haalbaar blijven. En zodra zelfs leuke dingen zwaar gaan voelen, liefde niet meer écht aan komt en er even geen licht is aan het einde van de tunnel (serieus, waar de fuck is dat einde überhaupt? :thinking:) is het tijd om toe te geven dat het even niet meer zonder hulp gaat.

Komende week met de huisarts in gesprek, wil graag overwinteren op antidepressiva. Vorig jaar ook geslikt, toen alleen vanwege slapeloosheid en paniekaanvallen (ik had toen nog geen emoties, achteraf: superchill), ik weet hoeveel baat ik er toen bij had en ik hoop dat dat nu ook zo is.

Dat betekent wel dat psychedelica voorlopig out of option zijn. Vooral jammer omdat ik heel graag eind dit jaar weer Ayahuasca had willen doen, maar dat was een plan van toen ik me nog beter voelde. Op dit moment zou dat sowieso bijzonder onverstandig zijn :)

Sterke en knappe analyse, ook pijnlijk. Depressie is echt een fucking asshole, het zou niet mogen bestaan. Het is goed om de alarmsignalen te (leren) herkennen, en nog beter om dan ook opnieuw hulp te zoeken. Ik meen me zo nu en dan een klein beetje te herkennen in jouw manier van denken/schrijven, het luchtige is een manier om ermee om te gaan, een best effectieve manier ook vaak vind ik zelf, maar angstige/paniekerige en depressieve gevoelens zíjn soms gewoon écht écht écht effe helemáál niet luchtig. Het beste wat je kunt doen is dan jezelf hierin serieus nemen en dat doe je door het toe te geven aan jezelf en hulpbronnen in te schakelen. Precies wat jij nu doet.

Ik vind het echt heel jammer voor je dat je trip zo is verlopen en verdrietig dat je je zo kut voelt. Lijkt erop dat het toch op de een of andere manier nodig was om je tot bepaalde belangrijke realisaties te doen komen.

Dat van je vader en het ‘abort mission’ moment - ik ben (of was) maar een nuchtere wetenschapper maar ik ben over de jaren heen enorm sterk in intuïtie gaan geloven. Heel bijzonder dat dit samen viel, was wat ik dacht toen ik het las. Hoe gaat het nu met je pa? Sterkte. <3

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Sterke en knappe analyse, ook pijnlijk. Depressie is echt een fucking asshole, het zou niet mogen bestaan. Het is goed om de alarmsignalen te (leren) herkennen, en nog beter om dan ook opnieuw hulp te zoeken. Ik meen me zo nu en dan een klein beetje te herkennen in jouw manier van denken/schrijven, het luchtige is een manier om ermee om te gaan, een best effectieve manier ook vaak vind ik zelf, maar angstige/paniekerige en depressieve gevoelens zíjn soms gewoon écht écht écht effe helemáál niet luchtig. Het beste wat je kunt doen is dan jezelf hierin serieus nemen en dat doe je door het toe te geven aan jezelf en hulpbronnen in te schakelen. Precies wat jij nu doet.

Ik vind het echt heel jammer voor je dat je trip zo is verlopen en verdrietig dat je je zo kut voelt. Lijkt erop dat het toch op de een of andere manier nodig was om je tot bepaalde belangrijke realisaties te doen komen.

Dat van je vader en het ‘abort mission’ moment - ik ben (of was) maar een nuchtere wetenschapper maar ik ben over de jaren heen enorm sterk in intuïtie gaan geloven. Heel bijzonder dat dit samen viel, was wat ik dacht toen ik het las. Hoe gaat het nu met je pa? Sterkte. <3
Sterke reactie! Ik zie inderdaad ook wel wat overeenkomsten :wink:

Enerzijds is het jammer dat het zo is verlopen, aan de andere kant was het inderdaad nodig om te beseffen dat eigenlijk zowel hoog vliegen als diep gaan in spiritualiteit even niet haalbaar zijn. Voorlopig even gewoon alleen maar voor mezelf zorgen in het hier en nu. Ergens geeft dat heel veel rust :)

Je nuchterheid herken ik ook veel in! Nuchterheid en intuïtie gaan ook echt gewoon prima samen. Sinds Ayahuasca ben ik wel een stukje nuchterheid kwijtgeraakt overigens, da's ook een interessant iets om van een afstandje te bestuderen :nerd: Zo gaan we ook maar met deze gevoelens om: accepteren dat ze er zijn, doorvoelen, hulp zoeken. En van een afstandje observeren en analyseren omdat het tegelijk ook een fucking interessant proces is!

M'n pa is stabiel irritant, hij vind een hartslag van 27 met wat gefladder eromheen best prima en dat ze hem niet naar huis laten gaan is onzin. Ze vervelen zich natuurlijk ook enorm daar, en als ze hem laten gaan hebben ze vast niets te doen. Ik ga er vanavond maar eens heen met een honkbalknuppel, kijken of ik een beetje verstand in die man kan meppen. Of hem op zijn minst een goede reden te geven om in het ziekenhuis te blijven :')

Onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen haha

Trippy langkous

Badass junkie
Joehoeeee 💃 veel plezier en liefde gewenst! 🥰 Mocht je toevallig in Roze Olifantenland belanden, zeg dan gewoon het codewoord ‘Plopperdeplopperdeplop’ dan weet mijn familie dat ze met goed volk te verschaffen hebben. Zoals ik al zei in PB, we kunnen misschien niet zo goed dansen en we zijn een beetje lomp, maar we bedoelen het goed en doen het ook graag. 🤗🐘🐘🐘
Geld dit ook voor mij als ik in roze olifantenland benbeland met truffels? Mijn laatste trip leek anders wel heeel erg op jou afbeelding 😍

Bovenaan