14jarige: 20mg temazepam

Winehouse

Badass junkie
mijn 14 jarige nichtje (klein en dunnetjes)
heeft 20mg temazepam genomen.
is dit gevaarlijk?
het was haar eerste keer.

zommes

Badass junkie
Als ze verder niks anders heeft gebruikt is het niet echt gevaarlijk.

Waarom heeft ze dat gedaan?

Dubz

Bewuste gebruiker

Winehouse

Badass junkie
verder heeft ze niks gebruikt,
ik heb haar warme chocomelk laten drinken,
wat eten met veel suiker
en wat water.

ze was benieuwd naar het effect
ik ben ongeveer 3 uurtjes bij haar geweest
ze was wat slap in haar spieren en een beetje 'zombie achtig'
maar functioneerde wel normaal
wel slaperig,suf enzo
maarja: DAT IS TEMA :grin: :grin:

dus ik hoef me geen zorgen te maken?
nu is ze alleen namelijk.
ik belde haar net nog of ze online kwam,
maar dat heeft ze niet meer gedaan:P ze zal wel liggen slapen denk ik..

Winehouse

Badass junkie
:grin: :grin:

'k ben zelf 17 jaar,
enja,
ze wou het graag proberen
en krijg ze het niet van mij,
dan doet ze het wel via iemand anders.
dus ik dacht: nouja, dan ben ik er iniedergeval bij ..
maar had er net gebeld en het gaat goed,ze gaat nu lekker pitten.
dus ik maak me al geen zorgen meer

Wacky

Badass junkie
17 jarigen moeten ook niet gebruiken. En al helemaal geen "toezicht" houden op nog jongere kinderen die gebruiken.

Maarja, dat vind ik dan, ik weet het, ik ben ouderwets enzo.

Winehouse

Badass junkie
Wacky zei:
17 jarigen moeten ook niet gebruiken. En al helemaal geen "toezicht" houden op nog jongere kinderen die gebruiken.

Maarja, dat vind ik dan, ik weet het, ik ben ouderwets enzo.

heb je helemaal gelijk in .
was ook altijd nieuwschierig naar drugs.
zit in de familie blijkbaar haha.
heb zelf ook het een en ander geprobeerd, onder toezicht van een (iets oudere).

maar het is toch beter als ik d'r dan bij ben?
ze wou d'r zelfs 2 tegelijk..
beter dat ik zei: neen, 1 is al meer dan genoeg.

Winehouse

Badass junkie
Andrew zei:
Winehouse zei:
klopt,
maar anders doet ze het toch
dus beter onder toezicht van winehouse
:grin:

beter dat ze het gewoon helemaal niet, ook niet onder toezicht van jou, ze is nog veels te jong.

klopt,
maar pubers (net als ik haha)

als die eenmaal iets in hun hoofd hebben
dan zal en moet het gebeuren.
dus anders had ze het vast en zeker toch wel gedaan, en misschien wel alleen.
dus toch beter dat ik erbij was
haha maar dit gaat nu nergens meer over..

ik had dit onderwerp geopend omdat ik me eerst een beetje zorgen maakte,
maar het is al goed.

Angramar Temenos

Badass junkie
Volgens mij snappen de mensen die tegen zijn het niet echt. Dat is een ziekte van zogenaamd volwassen worden: Denken dat je iets kan stoppen door het te verbieden. Moet er altijd een beetje om lachen :grin:.

Ja, natuurlijk ben ik tegen dat kinderen gebruiken. Maar als ze toch gaan gebruiken, beter veilig en onder toezicht van iemand met ervaring.

Nieuwtje nog: Ik kreeg zelf op m'n 14'de oxazepam van de psych, voor dagelijks gebruik - tegen het eind van m'n 15'de was dit 150 mg per dag. En ja ik weet dat dat anders is bij mij was het nodig en niet recreatief - maar zo slecht is het niet, buiten het verslavingsrisico.

Wacky

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Volgens mij snappen de mensen die tegen zijn het niet echt. Dat is een ziekte van zogenaamd volwassen worden: Denken dat je iets kan stoppen door het te verbieden. Moet er altijd een beetje om lachen :grin:.

Ja, natuurlijk ben ik tegen dat kinderen gebruiken. Maar als ze toch gaan gebruiken, beter veilig en onder toezicht van iemand met ervaring.

Nieuwtje nog: Ik kreeg zelf op m'n 14'de oxazepam van de psych, voor dagelijks gebruik - tegen het eind van m'n 15'de was dit 150 mg per dag. En ja ik weet dat dat anders is bij mij was het nodig en niet recreatief - maar zo slecht is het niet, buiten het verslavingsrisico.

Verbieden niet hoor, dat zal ook moeilijk gaan he bij iemand die ik niet ken en geen idee heb waar ze woont.

Maar ze komt met het bekende argument "als ze het dan toch doet, dan beter als ik erbij ben". Dat klinkt in eerste instantie misschien leuk, maar heel waarschijnlijk zou ze het nooit gedaan hebben als winehousje niet eerst het voorbeeld gaf. En misschien zou ze het wel helemaal niet gedaan hebben als zij niet de middelen gaf. En daarbij wilde ik haar toch nog even vertellen dat ze met 17 zelf veel te jong is voor drugs en er dus iets fout is aan de gedachte "beter als ik erbij ben". Zoals die schijnvolwassenen de illusie hebben iets te kunnen verbieden, zo hebben 17 jarigen de illusie volwassen genoeg te zijn om 14 jarigen te kunnen adviseren bij drugsgebruik. En tot slot, als kinderen iets niet mogen van hun ouders, dan hebben ze daar schijt aan, maar als ze iets ontraden word door een ander kind waar ze enig respect voor hebben (wat vaak het geval met 14 jarigen tegenover 17 jarigen, die kijken er misschien wel een beetje tegen op zelfs.) dan kan dat ontraden weldegelijk een effect hebben.
Al met al reden genoeg voor 17 jarigen om 14 jarigen drugs te ontraden ipv ermee te helpen. A

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb een keer een meisje van 15 dat paddo's wou proberen "verboden", ze wou een keer een halve portie proberen bij mij thuis, ze ws nieuwschierig en ik zei nee. 2 maanden later was ze een met wat vrienden die haar opfokten anderhalve portie hawaiaantjes te proberen want "dan werd je lekker stoned", ze freakte totaal, was nog een maand angstig en er kwam politie bij kijken.

Als ik het met haar gedaan had was er niks gebeurd. Nee, verbieden is goed. :wave:

Wacky

Badass junkie
Je had het haar niet moeten verbieden, maar ontraden :wink: das een verschil

En misschien had ze niet genoeg respect voor jou om je advies aan te nemen :tongueout:

Winehouse

Badass junkie
Flameon zei:
20 mg is niet ernstig, verder bovenstaande goeie tip!
ja, ze leeft nog;P

maar jullie hebben inderdaad gelijk,
ik ga het haar ontmoedigen
maar als ik weet, dat zei het graag wil proberen,
en ze gaat het anders toch wel doen,
is het voor mij heel moeilijk om het haar dan maar lekker uit te laten zoeken.

dan heb ik toch liever dat er een wijnhuisje bij is .
hoe fout het ook is.

Eitjes

Newbie
Hmm, weetje over leeftijden en drugs,
je bent haar nicht toch?
ze kijkt sowieso op tegen je, en als jij het goedkeurd dat ze drugs doet, wat je doet als je er bij bent, is dat erg onverstandig aangezien ze zo tegen je opkijkt.
en sowieso kinderen van 14 (en ikzelf ook, ben 16, maar heb een goed stel hersennen, en ik weet dat je met heel veel shit gewoon echt moet uitkijken) hebben nog geen volgroeide hersenen en zeker op het gebied van inschatting van gevaren en dergelijken.

dus ik vind het erg onverstandig want nu lijkt het voor haar heel normaal dat je drugs gebruikt.
en dit is mijn eerste bericht op dit forum (heowel mijn trip report wel erop staat onder je voelen als een ei)

dus,
Halloa!

Bovenaan