Ik vind het prachtig om te zien hoe de mens zo dicht mogelijk naast de transcendente God probeert te staan, of hij bestaat, trek ik in twijfel, maar daar gaat dit niet over.
Veel mensen dromen om hun onwetendheid over bijv. het ontstaan van het heelal, in te vullen met kennis. Persoonlijk ben ik van mening dat we gedeeltelijk onwetend blijven, doordat we niet in staat zijn om alles te kunnen begrijpen. Onze grijze massa is veelte begrenst op dat gebied. Mijn theorie is dan ook, dat we veel meer onderzoek moeten doen naar de werking van onze hersens en hoe we alles kunnen manipuleren en ontplooien. voordat we pas echt uit vragen beantwoord zien worden.
Veel elementen kunnen in theorie niet eens worden achterhaald. Denk bijv. aan wat er is ontstaan voor de oerknal. Stel dat het om gassen gaat die voor een enorme explosie zorgde, wie heeft dan de ruimte gecreëerd waarin deze gassen tot botsing kwamen met als gevolg; een explosie dat zich manifesteerde en maar door bleef gaan met de expansie ervan.
Het is voor mij dan ook prachtig om te zien, hoe de mens toch hun potentie inziet en benut, om het uiterste te kunnen bereiken. Toch blijven zulke experimenten gevaarlijk en vooral als er testen worden uitgevoerd, waar ze grotendeels de veiligheid in THEORIE ervan inzien. Iets wat in theorie zo kan verlopen, kan altijd anders gaan in de realiteit. Daarom moeten soortgelijke experimenten worden bekeken door zeer sceptische glazen. Dat is iets wat gebeurt, maar toch weet men nooit 100% zeker wat er gaat gebeuren. Het blijft moeilijk zulke experimenten. maar mocht dit resulteren in één grote ramp, dan houd men zich voorlopig hun handen van dit soort experimenten af en word er nog meer onderzoek gedaan naar zulke projecten. Nieuwsgierigheid blijft ons altijd trekken en dat is niet voor niks. We leven op een planeet waarin het floreert van de processen en wisselwerkingen. We hebben geen idee waarom we hier eigenlijk zijn en we hebben veel vragen die we graag beantwoord zien worden. De weg daarna toe, staat ook gelijk aan onze ontwikkeling. Ik hoop dat ik nog mag mee maken hoe een paar vragen beantwoord gaan worden, maar ik betwijfel of ik nog veel vragen beantwoord zien worden in dit leven.