10 September, Einde van de wereld?

IRR

Newbie
so far so good

ik vertrouw erop, het zijn diezelfden die het internet hebben uitgevonden, zonder hen zaten we hier niet eens :mrgreen:

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Oke het testen zit er dus blijkbaar op. Ze hebben nu alleen vanaf allebei de kanten een proton-straal afgevuurd. Het is de bedoeling dat het echte experimenteren pas op 21 oktober zal plaatsvinden. Dan vuren ze vanaf allebei de kanten tegelijk een proton-straal af en deze zullen dus onderweg in die tunnel ergens met elkaar botsen.
Zoiets begrijp ik eruit tenminste.

Dus mensen, we kunnen een nieuwe "dead"line stellen voor het einde van de aarde op 21 oktober :P . Lijkt me een goede reden om nog zo'n anderhalve maand lang flink te feesten.

nicolai

Wijs gebruiker
Man_in_the_Box zei:
Oke het testen zit er dus blijkbaar op. Ze hebben nu alleen vanaf allebei de kanten een proton-straal afgevuurd. Het is de bedoeling dat het echte experimenteren pas op 21 oktober zal plaatsvinden. Dan vuren ze vanaf allebei de kanten tegelijk een proton-straal af en deze zullen dus onderweg in die tunnel ergens met elkaar botsen.
Zoiets begrijp ik eruit tenminste.

Dus mensen, we kunnen een nieuwe "dead"line stellen voor het einde van de aarde op 21 oktober :P . Lijkt me een goede reden om nog zo'n anderhalve maand lang flink te feesten.

ah mooi, ik zou me vakantie dagen toch al voor die tijd opmaken

caatje

Badass junkie
zo sneu:

Zelfmoord meisje uit angst voor oerknal

donderdag 11 september 2008 | 07:51

NEW DEHLI - Een 16-jarig meisje uit India heeft gisteren zelfmoord gepleegd uit angst dat een oerknalexperiment in de grootste deeltjesversneller ter wereld de aarde zou vernietigen.
Dat heeft haar vader laten weten. Het meisje maakte zich volgens haar vader de laatste dagen steeds meer zorgen over een mogelijke ondergang van de wereld. "We zeiden tegen haar dat ze zich geen zorgen moest maken, maar tevergeefs."

Wetenschappers slaagden er gisteren in protonen een volledige ronde te laten maken door de Large Hadron Collider. In de controlekamer van die deeltjesversneller nabij Genève klonken gejuich en knallende champagnekurken.

De proef is een belangrijke stap naar de officiële ingebruikname van de deeltjesversneller. Het Europese onderzoeksinstituut CERN, dat het project onder de hoede heeft, reageerde dan ook bijzonder verheugd op de succesvolle test.

Als alle tests zijn afgerond, vermoedelijk aan het eind van dit jaar, kan het echte werk beginnen. Wetenschappers laten dan protonen op elkaar botsen en hopen een mini-oerknal te creëren. Door het ontstaan van het heelal na te bootsen, hopen de wetenschappers te ontdekken waaruit het universum bestaat. Ze hopen vooral materie te vinden waarvan het bestaan wel vermoed wordt, maar nooit is aangetoond.

Critici vrezen echter een vernietiging. Met de oerknal zouden namelijk zwarte gaten opgewekt kunnen worden, gebieden waar de zwaartekracht zo sterk is dat helemaal niets eraan kan ontsnappen, zelfs licht niet.

Een woordvoerder van CERN deed zulke doemscenario's af als nonsens.

http://www.bndestem.nl/algemeen/buitenland/3694322/Zelfmoord-meisje-uit-angst-voor-oerknal.ece

Moker

Bewuste gebruiker
^haha hoe dom kan je zijn, als je echt denkt dat het de wereld misschien zou kunnen vernietigen waarom dan niet wachten tot je gelijk hebt. Meisje was dan denk ik ook al niet helemaal zuiver

Mindgamer

Badass junkie
Ik vind het prachtig om te zien hoe de mens zo dicht mogelijk naast de transcendente God probeert te staan, of hij bestaat, trek ik in twijfel, maar daar gaat dit niet over.

Veel mensen dromen om hun onwetendheid over bijv. het ontstaan van het heelal, in te vullen met kennis. Persoonlijk ben ik van mening dat we gedeeltelijk onwetend blijven, doordat we niet in staat zijn om alles te kunnen begrijpen. Onze grijze massa is veelte begrenst op dat gebied. Mijn theorie is dan ook, dat we veel meer onderzoek moeten doen naar de werking van onze hersens en hoe we alles kunnen manipuleren en ontplooien. voordat we pas echt uit vragen beantwoord zien worden.

Veel elementen kunnen in theorie niet eens worden achterhaald. Denk bijv. aan wat er is ontstaan voor de oerknal. Stel dat het om gassen gaat die voor een enorme explosie zorgde, wie heeft dan de ruimte gecreëerd waarin deze gassen tot botsing kwamen met als gevolg; een explosie dat zich manifesteerde en maar door bleef gaan met de expansie ervan.

Het is voor mij dan ook prachtig om te zien, hoe de mens toch hun potentie inziet en benut, om het uiterste te kunnen bereiken. Toch blijven zulke experimenten gevaarlijk en vooral als er testen worden uitgevoerd, waar ze grotendeels de veiligheid in THEORIE ervan inzien. Iets wat in theorie zo kan verlopen, kan altijd anders gaan in de realiteit. Daarom moeten soortgelijke experimenten worden bekeken door zeer sceptische glazen. Dat is iets wat gebeurt, maar toch weet men nooit 100% zeker wat er gaat gebeuren. Het blijft moeilijk zulke experimenten. maar mocht dit resulteren in één grote ramp, dan houd men zich voorlopig hun handen van dit soort experimenten af en word er nog meer onderzoek gedaan naar zulke projecten. Nieuwsgierigheid blijft ons altijd trekken en dat is niet voor niks. We leven op een planeet waarin het floreert van de processen en wisselwerkingen. We hebben geen idee waarom we hier eigenlijk zijn en we hebben veel vragen die we graag beantwoord zien worden. De weg daarna toe, staat ook gelijk aan onze ontwikkeling. Ik hoop dat ik nog mag mee maken hoe een paar vragen beantwoord gaan worden, maar ik betwijfel of ik nog veel vragen beantwoord zien worden in dit leven.

azgaza

Badass junkie
Wat mindgamer zegt denk ik voor een groot deel ook, de mensheid wil alles begrijpen maar het menselijk brein is beperkt, de waarneming is beperkt, en het voormogen de kennis op te slaan en verwerken ook, ik ben persoonlijk dan ook voor meer onderzoek over het eigen brein, en de mogelijkheden ervan.
Neemt niet weg dat ik het wel leuk vind dat ze dat doen, ik hoop dat ze iets zinnigs vinden dat een grote stap verder is maar wel aansluit op de huidige lijn, of juist iets heel raars maar dan duurt het weer zo lang voor ze er iets mee doen.

Bovenaan