• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Dagoth Ur

Belezen gebruiker
Hi there!

Dit is mijn eerste tripreport, omdat ik deze ervaring gewoon zo merkwaardig vond dat ik er gewoon over moet schrijven. Het gaat misschien niet de meest informatieve of goed samenhangende report zijn, maar ik vond het waard om met jullie te delen. Het is een lang verhaal, maar geloof me, het wordt wel interessant.

Dus, ik was met een mattie aan het chillen gisteren. Hij had wat downers op, en hij had ook kratom liggen. We maakte een grapje over hoe hij misschien wel kratom erbij zou kunnen nemen, maar uiteindelijk bedacht ik me dat ik er misschien toch wel zin in had. (Ik had het maar 1x eerder gedaan, maar heb verder wel ervaring met opioiden zoals Oxycodon). Ik vroeg hem of ik een zakje kon bietsen, en dit bleek mogelijk. Ik ging de keer daarvoor wel lekker op 6 gram, dus ik vroeg om zo veel. Door een combinatie van miscommunicatie en drugs is er uiteindelijk 10 gram in dat zakje van mij terecht gekomen.

Later ging ik naar huis, en ik verspilde geen tijd om aan de kratom te beginnen. Ik mixte het hele zakje met een glas sinaasappelsap (niet aan te raden, was dood vies en gewoon een soort zure thee pap) en dronk het helemaal leeg. daarna nog paar keer omgespoeld met water en gedronken om de restjes ook binnen te krijgen. Ik had dus de hele 10 gram genomen, en de laatste keer dat ik het had gedaan was al lang geleden. (De laatste was trouwens ook de eerste keer dat ik kratom had gebruikt)

Ik ging in bed liggen en begon maar een joint te draaien terwijl ik wat keek op youtube, alledaagse dingen. Ik had een lege maag op dit moment, dus de kratom begon vrij snel in te werken. Terwijl ik de joint draaide begon ik al de licht stimulerende effecten van de opkomst te voelen.

Toen ik de joint aan het roken was begon het wel echt heel hard te hitten. Ik voelde me best wel heroin-ed out, om het zo maar te omschrijven. (niet dat ik heroine gebruik, meer een omschrijving van hoe het aanvoelde)

Zo erg dat ik best wel misselijk begon te worden. Maar als ik op mijn zij ging liggen met mijn ogen dicht was het gewoon oke, en voelde ik nogsteeds die fijne euforie overal. Dus de volgende 1 of 2 uur gingen zo: even liggen tegen de misselijkheid, dan weer even youtube kijken. Liggen, weer youtube kijken. Jullie snappen het wel.

Uiteindelijk durfde ik het wel aan om nog een joint te gaan roken. Merkwaardig genoeg was hij nog goed gedraaid ook, en ik begon hem te roken. Op dit moment voelde ik de kratom zo hard, dat ik een beetje vertigo begon te krijgen en het enige wat daar tegen hielp was mijn ogen dichtdoen. Anders zou ik waarschijnlijk wel barfen.

Hier begon de reden waarom ik dit onnodig lange report heb gemaakt. Ik legde de joint weg voor later en ging met mijn ogen dicht liggen op mijn zij, zoals eerst. Maar tegen deze tijd was het pikkedonker in mijn kamer, dit fuelde de trip wel een beetje. Wacht, trip? Ja, een trip. Terwijl ik aan het liggen was met mijn ogen dicht, begon ik dingen te zien. Maar niet zoals bij LSD, dat dingen vervormen, tracers, patronen, etc. Nee, het was gewoon net echt. Gewoon picture perfect, wel een beetje vaag maar het zag er echt realistisch uit. Alleen alsof iemand met photoshop de doorzichtigheid had bewerkt, als jullie dat begrijpen. Beetje moeilijk om uit te leggen. Als ik mijn ogen weer open deed, was ik gewoon nog in bed in mijn kamer, geen visuals, gewoon als extra informatie.

Uiteindelijk begon ik te merken dat ik soort van de trip gewoon kon sturen door gewoon na te denken. Eerst waren het meer random dingen uit mijn subconscious waar ik mezelf soort van doorheen kon sturen, als een lucid dream. Als ik hard genoeg nadacht over iets, dan gebeurde het ook gewoon. Ik was ook gewoon mezelf in deze trip, het was letterlijk alsof ik in een andere wereld terecht kwam in deze hallucinatie. Ik kan niet veel herinneren maar een goed voorbeeld hiervan was dat ik in de trip een kast zag in een gang, en toen ik hard genoeg erover nadacht deed ik ook gewoon de kast open. Het was echt heeeeel erg vaag en realistisch. Op een gegeven moment begon ik ook dingen te horen, en kreeg ik de trip steeds meer onder controle. Ik was trouwens zeker terwijl dit allemaal gebeurde wakker, ik opende soms mijn ogen dus ik weet zeeeeeker dat ik wakker was. Maar ja, wat ik wou zeggen is dat de trip nu meer controlled was. Minder random bekende dingen zien die echt lijken, maar meer dat ik letterlijk waar ik over dacht, scenarios en dat soort dingen letterlijk kon zien en meemaken. Ik dacht bij mezelf voor de grap, ik vraag me af of ik tijdens deze rare trip ook kon voorstellen dat ik op mijn laptop weer een filmpje zit te kijken. Alas, dit zag ik dus ook. met allerlei soorten dingen, my imagination was the limit. in een visual. met mijn ogen dicht in bed maar wel wakker, again, dit weet ik zeker omdat ik tijdens dit stuk van de trip een beetje parra werd en mn ogen open deed en beetje niet meer wist wat de realiteit was. Dit duurde maar echt een minuut of 5 though, ik kon nog wel redeneren dat ik gewoon aan het trippen was en moest chillen.

Hierna was ik ergens tijdens deze vage space in slaap gepleurd, en dit klinkt misschien echt belachelijk, maar ik zweer het, ik had een lucid dream. In deze lucid dream kon ik ook als ik hard genoeg nadacht gewoon dingen laten gebeuren. Hier weet ik however heel weinig van, ik kan me alleen een snippet herinneren van de droom dat ik naar mijn hand keek, en dacht "pistool, pistool, pistool) en toen kwam er ook echt in een rare hele vage spawn een pistool. Verder is mijn herinnering van de droom heel vaag en kan ik er niet goed op komen. Op dit moment was ik zeker weten niet wakker en aan het trippen, want ik werd kort nadat ik besefde dat ik in een droom zat wakker. Ik moest bijna gelijk over mijn nek, in een lege doritos zak. Daarna voelde ik me eigenlijk wel goed, en kon ik de dag gewoon beginnen met een halve joint die ik had gequit omdat ik vertigo kreeg.

Dit klinkt misschien als een overdreven verhaal, maar dit is echt wat ik gisteravond heb ervaren. Ik moet er wel bij zeggen, het was geen bad trip. Ik voelde me de hele tijd gewoon prettig zolang ik comfortabel lag, en had wel het besef op het moment van dat wat ik zag wel echt merkwaardig was.

Wat denken jullie ervan? Is er denk je een link tussen de lucid dream en de gekke space die ik had?

PS. Sorry als het een beetje moeilijk is om te begrijpen, tripreports blijken nog best moeilijk om te schrijven, je brein slaat niet zo veel op als je helemaal meegesleurd bent in de trance

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Lol, trippen op Kratom?

Ik vind dit echt een van de meest subtiele drugs die ik ooit op heb. Verschillende strains geprobeerd in allerlei doseringen ook heel hoge, maar meer dan een heel subtiel gevoel heb ik nooit mogen ervaren.

Ik vind de term 'trippen' niet passen bij zo een drug in ieder geval.

Dagoth Ur

Belezen gebruiker
Lol, trippen op Kratom?

Ik vind dit echt een van de meest subtiele drugs die ik ooit op heb. Verschillende strains geprobeerd in allerlei doseringen ook heel hoge, maar meer dan een heel subtiel gevoel heb ik nooit mogen ervaren.

Ik vind de term 'trippen' niet passen bij zo een drug in ieder geval.
Ik bedoel, ik heb veel psychedelics vaak genomen, maar ik vond dit wel hallucinogetic genoeg om een 'trip' report erover te schrijven. Maarja idk

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik bedoel, ik heb veel psychedelics vaak genomen, maar ik vond dit wel hallucinogetic genoeg om een 'trip' report erover te schrijven. Maarja idk
Wat jij beschrijft, het soort van eigenlijk wakker zijn maar tegelijker zeer vivide / helder dromen is vrij standaard met vrijwel ieder soort opiaat. Van 6 gram kratom ervoer ik dit fenomeen al en ik was best wel verbaast hoe dicht je bij de effecten van potente opiaten kunt komen als je de kratom dosering maar hoog genoeg opvoert.

Op de kratom subreddit wordt ook vaak genoemd dat voorbij de 8 gram de moeite niet echt waard is omdat de misselijkheid de fijne roes dan begint te overheersen. Al kan dit natuurlijk wel wat verschuiven naarmate tolerantie zich ontwikkeld. De eerste paar keren werd mijn lichaam goed ziek van opiaten, zodra het lichaam meer bekend is met de effecten wordt het steeds verslavender.

Oxycodon wordt trouwens uit opium vervaardigd en valt dus onder de opioïden (wat valt binnen de bredere term opiaten), net als morfine en diacetylmorfine (heroïne). Het is ook wetenschappelijk aangetoond dat Oxycodon in sterke mate dezelfde receptoren aangrijpt als morfine en diacetylmorfine (heroïne) en er kan waarschijnlijk wel objectief gesteld worden dat de effecten zeer gelijkend zijn.

Diacetylmorfine (heroïne) en morfine grijpen identiek dezelfde receptoren aan, alleen diacetylmorfine wordt iets sneller opgenomen in het lichaam (en duurt dus wat korter). Ik heb heroïne en oxycodon in het verleden ervaren, de heroïne voelde wel iets roeziger waar de oxycodon wat meer helder voelt. Oxycodon kun je iets beter op functioneren, al kon ik onder invloed van heroïne in mijn lichaam ook gewoon functioneren, studeren, naar school, seks hebben, etc.

Het stigma op opioïden is meestal een junk die verlamt ergens plat ligt met zijn gedachten ver van de bestaande wereld wat in de realiteit vrij tegenstrijdig is. Ik durf zelfs te stellen dat deze op meer 'bescheiden' doseringen activerend aanvoelt en het een positieve invloed had op het studeren omdat het aspecten zoals faalangst en studie ontwijkend gedrag ontneemt. Nog nooit heeft iemand door gehad dat ik heroïne in mijn systeem had of de indruk dat ik iets anders had genomen, je kunt er perfect op functioneren.

Zelf heb ik wel eens wat hasj gedampt tijdens de Heroïne, een vriend was hier fan van en raadde het aan. Zelfs op relatief lage doseringen legt de combinatie opiaten en hasj (ongeacht het soort) mij al snel volledig KO. Persoonlijk vind ik het te sederend en voel ik mij dan al snel gevangen in de effecten. Maar ieder zijn voorkeuren.

10 gram kratom met een joint er bovenop klinkt voor mij als overkill, ik was zeer waarschijnlijk meerdere keren over mijn nek gegaan.

Opiaten hebben inderdaad wel een trippy randje, vooral op hogere doseringen. Ik zou het misbruik potentieel en de eventuele invloed die het op je leven kan hebben niet onderschatten. Dit zijn geen middelen waarmee je te hard van stapel wilt lopen.

Ondanks dat deze post een tijd terug is wilde ik er toch nog iets over kwijt haha. Wat Scrim beschrijft lijkt voor mij heel erg op het “nodden” van Oxycodon.

Na 40mg oxycodon (zonder tolerantie) heb ik dezelfde soort gevoelens ervaren. Je ogen dichtdoen en bijna een soort dromen terwijl je wakker bent is wat ik erg herken.

Ik hou bijvoorbeeld erg van scooters en begon hier over na te denken, daarop volgde een stroom van euforische, leuke gedachtes en verhalen over een denkbeeldig moment. Lang verhaal kort dit verhaal komt erg in de buurt met wat ik ken van opiaten :)

Paranoize.

Badass junkie
Hier begon de reden waarom ik dit onnodig lange report heb gemaakt. Ik legde de joint weg voor later en ging met mijn ogen dicht liggen op mijn zij, zoals eerst. Maar tegen deze tijd was het pikkedonker in mijn kamer, dit fuelde de trip wel een beetje. Wacht, trip? Ja, een trip. Terwijl ik aan het liggen was met mijn ogen dicht, begon ik dingen te zien. Maar niet zoals bij LSD, dat dingen vervormen, tracers, patronen, etc. Nee, het was gewoon net echt. Gewoon picture perfect, wel een beetje vaag maar het zag er echt realistisch uit. Alleen alsof iemand met photoshop de doorzichtigheid had bewerkt, als jullie dat begrijpen. Beetje moeilijk om uit te leggen. Als ik mijn ogen weer open deed, was ik gewoon nog in bed in mijn kamer, geen visuals, gewoon als extra informatie.
Lucid dreams / Vivid dreams zijn dat en heel erg bekend onder opiaten gebruikers, sommige vinden het heel spiritueel en noemen het het derde oog die opent wanneer men gaat nodden.

Dit heb ik heel erg veel met heroïne meegemaakt hele fims die in mijn koppie afspeelde ik heb het daarom altijd een trip genoemd die anders is dan psychedelica, anders dan ketamine.

Bovenaan