1 l gbl

Wacky

Badass junkie
xtc4fun zei:
hm van 1 l gbl 2 l ghb dan krijg je een beetje zwakke GHB vind ik persoonlijk

GHB = GHB toch ?
lijkt mij dat er een heel exacte hoeveelheid zou moeten zijn die je ervan maakt als je pure GHB maakt. Meer betekend dat je andere zooi erbij hebt zitten, minder betekend dat je nog GBL erbij hebt zitten. Tis een chemische reactie waarbij je volgens mij bij ieder moleculetje een bijpassend moleculletje nodig hebt, geen zout in de soep ofzo.

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
er zit namelijk gedestileerd water bij.
dit kan zelfs nog nadat de G is gemaakt.
dus zo kan je 1l ghb verdunnen naar bijvoorbeeld 1.5 ghb
en dat water is egt niet zo slecht voor je :wink:

Wacky

Badass junkie
Ah juist, maar je gooit er toch niet alleen water bij ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gamma-butyrolacton
http://nl.wikipedia.org/wiki/4-hydroxybutaanzuur

Uit die paginas zie je dat het gaat om de molucuulformules.
C4H8O3
C4H6O2

Dat schelet precies 1 H2O. Dus mijn simpele beredenering (en alleen maar mavo scheikunde) zegt me dat precies 1 GBL en 1 H20 molecuul samen een GHB molecuul maakt.

De molucuul massas bevestigen dit ook 86.089 g/mol (BGL) + 18.01528 (H20) = 104,11 (GHB)

Daarmee concludeer ik dat je uit 1 kg GBL 1,208 kg pure GHB kan maken.
Van GHB is geen dichtheid gegeven, dus liters kan ik er niet van maken.

Wacky

Badass junkie
Flugeltje zei:
Die laatste zin maakt je hele uitleg zinloos

Hoezo, je kan toch ook wegen ipv naar liters alleen kijken ?

Maar ik heb net eens opgezocht hoe je het maakt, en er gaat toch veel meer in dan dat beetje water dat theoretisch nodig zou zijn. Jammer dat ik geen scheikunde ken, ben wel nieuwschierig nu naar hoe dat proces precies werkt en wat voor afvalstoffen er overzijn die in je GHB zitten. Zowieso is er Natrium over dat er lijkt mij nog in moet zijn.

xtc4fun

heeft onder andere te maken of t met natriumhydroxide of kaliumhydroxide is gemaakt denk ik

pandalicious

wacky heeft gelijk maar je moet er rekening mee houden dat je maar 0.5-0.6g NaGHB per ml kunt oplossen. zo rond 0.5g/ml wordt het een dikke, stroperige vloeistof, zo toevallig de gebruikte dosis :)

rekening houdend met een beetje verliezen links en rechts en verdunning is het dus correct om te besluiten dat je van 1l GBL 2l GHB-oplossing (+/-50%) kunt maken.

en xtcfun heeft ook gelijk, als je het met KOH ipv NaOH maakt kom je op een beetje meer dan 2l uit

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
1 l is wel bijna 2 liter ghb, het maken van ghb doe ik nu al een tijdje maar het is toch steeds een gekloot het verschilt ook per gbl die je hebt heb nu weer nieuwe en deze lijkt dan weer sterker te zijn, en de geur verschild ook, ook dus voor de reuk en smaak van ghb. De werking blijft wel hetzelfde.
123 recept werkt wel redelijk kijk er maar voor op google staat van alles en ik heb ook gepost op dit forum hoe ik het gedaan heb en meerdere mensen hebben recepten gepost.

Het probleem met het maken van ghb is aan de puurste en schoonste grondstoffen komen.

Bovenaan