—-

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Ja dat zie ik wel als chantage, ik zou haar proberen over te halen om toch te wachten tot ze 18 is.
Kan me voorstellen dat het een lastige inschatting is, 16 is nog zo'n roekeloze leeftijd, en de fase van nieuwsgierigheid en experimenteren. Maar ook een kwetsbare leeftijd: brein en lever zijn nog in ontwikkeling.
Dus het is echt het verstandigst dat ze nog een paar jaar wacht, "nee" (tegen jezelf) zeggen is ook een goede vaardigheid om te leren op je 16e.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Tja misschien is het niet pedagogisch verantwoord maar je wil ook dat ze iemand heeft die ze kan bellen als het misgaat en die haar dan begrijpt. En dat kan ook als ze weet dat jij ook wel eens gebruikt. Maar vind samen gebruiken op haar 16e toch wel een grens over gaan. Daarmee wordt het teveel genormaliseerd en creëer je denk bij haar dat het geen kwaad kan. Dus beter niet doen denk ik

KevinD

Bewuste gebruiker
Ja dat zie ik wel als chantage, ik zou haar proberen over te halen om toch te wachten tot ze 18 is.
Kan me voorstellen dat het een lastige inschatting is, 16 is nog zo'n roekeloze leeftijd, en de fase van nieuwsgierigheid en experimenteren. Maar ook een kwetsbare leeftijd: brein en lever zijn nog in ontwikkeling.
Dus het is echt het verstandigst dat ze nog een paar jaar wacht, "nee" (tegen jezelf) zeggen is ook een goede vaardigheid om te leren op je 16e.
Ze heeft al best vaak xtc maar ook ander spul gehad. Maakt dat een verschil ?

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Ze heeft al best vaak xtc maar ook ander spul gehad. Maakt dat een verschil ?
Maakt niet uit, ze is 16 dus maakt eigen keuzes, verstandige en onverstandige. Maar als jij, als meerderjarige drugs gaat doen met of bij jou, dan heb je daar in mijn ogen ook een verantwoordelijkheid voor.

In mijn huis komen wel eens 20 jarigen (vrienden van m'n dochter) en dan wordt er wel eens drugs gebruikt. Maar daar heb ik dan ook wel mijn regels en beperkingen voor.
Ik wil bv weten wat iemand gebruikt en bepaalde middelen wil ik ook niet dat in mijn huis gebruikt wordt.
Want omdat het in mijn huis gebeurt, heb ik ook verantwoording te dragen, dus daar stel ik wel een grens over waar ik wel en niet verantwoordelijkheid voor wil zijn.

KevinD

Bewuste gebruiker
Maakt niet uit, ze is 16 dus maakt eigen keuzes, verstandige en onverstandige. Maar als jij, als meerderjarige drugs gaat doen met of bij jou, dan heb je daar in mijn ogen ook een verantwoordelijkheid voor.

In mijn huis komen wel eens 20 jarigen (vrienden van m'n dochter) en dan wordt er wel eens drugs gebruikt. Maar daar heb ik dan ook wel mijn regels en beperkingen voor.
Ik wil bv weten wat iemand gebruikt en bepaalde middelen wil ik ook niet dat in mijn huis gebruikt wordt.
Want omdat het in mijn huis gebeurt, heb ik ook verantwoording te dragen, dus daar stel ik wel een grens over waar ik wel en niet verantwoordelijkheid voor wil zijn.
Lastig

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik was als oom als ik jou was sowieso nuchter gebleven.
Ja, maar soort van tripsitten voor je minderjarige nichtje kan toch ook niet? Mijn zusje of ooms of tantes zouden laaiend op me zijn.

Ik ken een 16 jarig meisje die me steeds uitnodigt om met haar en haar vrienden te komen zuipen. Vereerd dat ze me erbij wil hebben maar dat is gevoelsmatig ook helemaal fout. Wat moeten die ouders wel niet denken als hun dochter samen met een 40 jarige zit te drinken. Daarnaast ook compleet geen behoefte aan.

Maar nogmaals @Pepislekker: nu maar meteen stoppen voordat dit een staartje krijgt.

Ik had het gisteren wel voor de grap gezegd tegen mijn vriend omdat we nog 3 pillen thuis hebben en ons neefje van 8 te logeren hebben 😅
Maar om dat nou als 30-jarige met een 16--jarige echt te gaan doen, dan zijn je hersenen wel erg aangetast door de drugs die je al gehad hebt😳
En ook gewoon eerst hier vragen, iedereen zegt niet doen en dan toch doen 🙄

Eve's drop

Badass junkie
Man man, jij dacht dat ze je chanteert als ze zegt dat ze het anders toch wel gaat doen.

Maar je hebt haar nu echt een flinke stok gegeven om je mee te slaan vriend, als ze de volgende keer aan de deur staat en je weigert dan sta je machteloos.

Ze zou je nu aan de schandpaal kunnen nagelen en je zou zowel civiel als strafrechtelijk aangepakt kunnen worden mocht ze je kwaad willen doen.

Hoe haal je het in je hoofd!

Buiten dat, wat denk je als haar vader hier achter komt?

Cardboard

Wijs gebruiker
Ik zou willen zeggen "grow up" maar dat is al gebeurt. (Alleen) qua leeftijd dan.
Gezien de posthistory van TS een geile fantasie waarschijnlijk ipv dat het echt gebeurd is.
Dat hoop ik ook. Waarom zou iemand op zijn 30e XTC willen doen met een nichtje/kind van 16.

Als het geen grap is sluit ik me aan bij de comments hierboven.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Tja, het kwaad is inmiddels al geschied (er vanuit gaande dat het geen trolling was).
Ja, de beste keuze is soms lastig. Nu ben je dus verantwoordelijk, je gaat er wel achter komen dat dat nog lastiger is, ik help je hopen dat dat meisje haar brein niet frituurt.

Voelt idd wel frustrerend, denk dat ik toch wel duidelijk geweest ben dat dat met een 16 jarige echt niet kan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou direct bannen over dit grensoverschrijdend gedrag ,en als het echt waar is zou ik er ook nog werk van maken.
Hoe haal je het in je botte hoofd om zoiets te verzinnen/doen ,je ben gewoon een regelrechte pedofiel.
Ik begrijp dit niet helemaal.

Drugs doen met een minderjarige is fout en illegaal, maar we weten toch helemaal niks van enige seksuele intenties?

Ik ga enkel af op de gegeven informatie hè. Hij zegt ook nog dat het zijn eigen nichtje is, waarom zou hij daar iets seksueels mee willen?

Kan inderdaad allemaal trolling zijn, maar even ervan uitgaande dat het dat niet is.

Deadwing

Wijs gebruiker
Ik begrijp dit niet helemaal.

Drugs doen met een minderjarige is fout en illegaal, maar we weten toch helemaal niks van enige seksuele intenties?

Ik ga enkel af op de gegeven informatie hè. Hij zegt ook nog dat het zijn eigen nichtje is, waarom zou hij daar iets seksueels mee willen?

Kan inderdaad allemaal trolling zijn, maar even ervan uitgaande dat het dat niet is.
De inhoud ervan..ik weet het niet..vind het een beetje ondeugend maar ook wel sleazy overkomen.

Als er absoluut geen seksuele intenties achterzaten, zou je dat toch volgens mij overtuigender en geloofwaardiger moeten brengen..ik lees dat er niet in.

Maar misschien lees ik er ook wel teveel in.. want nichtje is 16 en dus minderjarig.

Als het dus idd echt zou zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De inhoud ervan..ik weet het niet..vind het een beetje ondeugend maar ook wel sleazy overkomen.

Als er absoluut geen seksuele intenties achterzaten, zou je dat toch volgens mij overtuigender en geloofwaardiger moeten brengen..ik lees dat er niet in.

Maar misschien lees ik er ook wel teveel in.. want nichtje is 16 en dus minderjarig.

Als het dus idd echt zou zijn.
Ik zie nergens staan dat er seksuele intenties zijn dus ga ik daar ook niet vanuit.

Het is wel zijn nichtje hè. Dat is echt een raar idee dat ie daar iets mee wil.

Laten we mensen nou niet ongefundeerd tot pedofiel bestempelen. Het drugs doen met een minderjarige is al erg genoeg.

Maar ik ga dus nu ook denken dat dit een troll topic was en zo ja, dan heeft ie nu lekker de aandacht die hij wou.

Eve's drop

Badass junkie
Ik zie nergens staan dat er seksuele intenties zijn dus ga ik daar ook niet vanuit.

Laten we mensen nou niet ongefundeerd tot pedofiel bestempelen. Het drugs doen met een minderjarige is al erg genoeg.

Maar ik ga dus nu ook denken dat dit een troll topic was en zo ja, dan heeft ie nu lekker de aandacht die hij wou.

Hier ben ik het ook wel mee eens, speculeren over pedofilie is wel een zeer ernstige aantijging.

De hele kwestie is al bizar genoeg.

SoulAssassins

Badass junkie

Dat hij zich alleen bevind met een meisje wat makkelijk beïnvloedbaar is tot.. ,wat vrij makkelijk kan gebeuren.
Ik ben zelf ook 2 jaar lang verkracht door 2 mannen ,mijn instinkt zegt dit gewoon tegen me.
Het hele idee alleen al maakt me misselijk op zijn zachts gezegd.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat hij zich alleen bevind met een meisje wat makkelijk beïnvloedbaar is tot.. ,wat vrij makkelijk kan gebeuren.
Ik ben zelf ook 2 jaar lang verkracht door 2 mannen ,mijn instinkt zegt dit gewoon tegen me.
Wat verschrikkelijk dat dat met je is gebeurd... :rage::disappointed: Vieze zwijnen

Dan snap ik het ook wat beter dat je dit zou denken, maar het is niet de standaard om iets met je nichtje te willen doen en het staat ook nergens hierboven.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Dat is meer dan vreselijk, maar geen reden om zo snel ‘pedofiel’ tegen een ander te roepen.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat dit een trolltopic is want op je 30e drugs gebruiken samen met je 16-jarige nichtje is op alle fronten niet oké. Ik begrijp dus wél dat dit topic een viezig gevoel opwekt, tbh.

Mijn nichtje wil al heel lang dat we samen doorhalen, is dat wel verstandig ?

Nee.

Unaniem.

Maar je doet het vervolgens toch.

SoulAssassins

Badass junkie
Dat is meer dan vreselijk, maar geen reden om zo snel ‘pedofiel’ tegen een ander te roepen.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat dit een trolltopic is want op je 30e drugs gebruiken samen met je 16-jarige nichtje is op alle fronten niet oké. Ik begrijp dus wél dat dit topic een viezig gevoel opwekt, tbh.
Sorry had niet te hard moeten roepen ,maar heel de context van zijn berichten wees me naar een duistere kant.
Ik hoop daarom ook echt dat het een troll is.

SoulAssassins

Badass junkie
Wat verschrikkelijk dat dat met je is gebeurd... :rage::disappointed: Vieze zwijnen

Dan snap ik het ook wat beter dat je dit zou denken, maar het is niet de standaard om iets met je nichtje te willen doen en het staat ook nergens hierboven.
Het word juist veel gedaan onder familieleden ,ik denk dat je deze materie nog niet helemaal onder de knie heb.
De kans dat een klein meisje of jongen aangerand word op straat is nihil ,het zijn juist de familie en kennissen die dat doen.

Bovenaan