• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Zolpidem (ambien) 30mg

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Dit was waarschijnlijk mijn uniekste ervaring dit jaar na DMT. Ik had al eerder gehoord van dit middeltje op reddit maar het leek mij niet zo populair in Europa omdat iemand vinden met een voorschrift zo moeilijk is. Een vriend van mij had 2 strips liggen toevallig en zei dat ik er een paar kon nemen.

+0:00 - ik zit lekker op mijn PC te chatten met mijn vriend van wie de pillen zijn met een biertje (vind ik afschuwelijk smaken maar versterkt de effecten) en mijn vaporizer

+0:25 - ik begin al wat sneeuw voor mijn ogen te zien, alles is nog redelijk normaal, ik had een pakje stickers gevonden die ik wel leuk vond en kwam op het idee om mijn vaporizer ermee te versieren

+0:30 - vanaf dit punt was ik alles vergeten, er was een glas met water op mijn bureau maar de persoon die het heeft gebracht heb ik nooit zien binnenlopen of weggaan. Ik bleef ook in de hoeken van mijn ogen de schaduwmensen zien, deze waren echt heel leuk om tijd mee door te brengen sinds ze gewoon naast mij zaten, toekeken en geen vragen stelde.

Ik heb geen idee wanneer ik in slaap ben gevallen maar ik ben iets van twee uur wakkergebleven voor ik in slaap viel en zeer realistisch droomde over een leuke meisje dat ik al jaren niet meer had gezien en waarmee ik totaal contact heb verloren. Het was gewoon een doodnormale dag toen mijn broertje plots werd gebeld door een stem die ik herkende en al snel wist ik wie er aan de lijn was, toen de telefoon aan mij gegeven werd stond ik echt te springen om weer een gesprek te voeren, alleen werd ik op een bepaald moment wakker en bleek het allemaal een droom.

Conclusie: zeer uniek hallucinogeen met een euforisch effect, vergeet niet alle gevaarlijke voorwerpen uit de kamer te verwijderen voor je het neemt en gebruik het vooral niet als je mentaal zwak bent, 8/10

Paranoize.

Badass junkie
Ik hoor wel vaker dat mensen trippen op zolpidem maar houd er rekening mee dat dit wel gewoon een slaapmiddel is die vergelijkbaar is met benzodiazepinen en bijna hetzelfde werkt.

Dit is geen normaal trip middel en geeft je ook een flinke blackout nog erger dan normale benzo's zeker zonder tolerantie en het is levensgevaarlijk mensen doen de gekste dingen volledig gehypnotiseerd dus als je slim bent doe je dit niet na.

@JanDeBrandweerman ben je bewust van de risico's die je hebt genomen met deze trip?

StraatPiraat

Badass junkie
Ja, anders had ik die waarschuwing niet vanonder geplaatst. Op benzos kan ik ook blackout gaan zonder gekke dingen te doen vreemd genoeg. Hang volledig van jezelf af.
Klinkt heel leuk maar dan weet ik ook meteen dat het niks voor mij zou zijn.
Ik ben op eti- en bromazolam al een aantal keer wakker geworden op vreemde plekken, van de bosjes tot een politiebureau...

Kost het moeite om je de 'trip' te herinneren? Ik was vanaf 2 mg eti altijd al alles kwijt.. het gevoel wanneer ik m'n mobiel zat te checken en een deel zie van wat er allemaal gebeurd is is... uniek.

De Zandman

DF-koning
Ik vind het een groot nadeel van een black out dat er een tijdsduur voorbij is gegaan, waar ik helemaal niets meer van weet. Dus ook niet meer weet wat ik soms voor dommigheden ik begaan heb...
Ik heb ook van etizolam enkele black outs gehad en die black outs waren voor mij de reden om ermee te stoppen.
Zolpidem is er ook zo eentje waar je rare dingen van kunt gaan doen en ik zou dit slaap middel beslist niet recreatief gaan gebruiken.

Boyman

Bewuste gebruiker
Bijzonder trip report voor dit forum! Hoe veel had je genomen? Zou hier zelf geen interesse in hebben, maar wel leuk om te lezen.

Paranoize.

Badass junkie
Klinkt heel leuk maar dan weet ik ook meteen dat het niks voor mij zou zijn.
Ik ben op eti- en bromazolam al een aantal keer wakker geworden op vreemde plekken, van de bosjes tot een politiebureau...

Kost het moeite om je de 'trip' te herinneren? Ik was vanaf 2 mg eti altijd al alles kwijt.. het gevoel wanneer ik m'n mobiel zat te checken en een deel zie van wat er allemaal gebeurd is is... uniek.
Jup je herrinert je heel weinig. Je schakelt je brein uit en houdt je lichaam wakker in principe. Vergelijkbaar met slaaptekort. Veroorzaakt hallucinaties of een "trip"

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Bijzonder trip report voor dit forum! Hoe veel had je genomen? Zou hier zelf geen interesse in hebben, maar wel leuk om te lezen.
30mg met 0,5L 5% bier als ik het juist heb. Alcohol versterkt het effect maar ik weet niet of het net als met benzodiazepines een gevaarlijke combinatie is.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
30mg met 0,5L 5% bier als ik het juist heb. Alcohol versterkt het effect maar ik weet niet of het net als met benzodiazepines een gevaarlijke combinatie is.

Zolpidem werkt op dezelfde receptor als benzo’s en alcohol (GABA). Geen expert hier, maar de combinatie met alcohol lijkt me dus allesbehalve veilig.

Wel interessante ervaring. Zou er zelf wel nieuwsgierig naar zijn, maar klinkt behoorlijk link.

Dirkdirk

DF-koning
Zolpidem werkt op dezelfde receptor als benzo’s en alcohol (GABA). Geen expert hier, maar de combinatie met alcohol lijkt me dus allesbehalve veilig.

Wel interessante ervaring. Zou er zelf wel nieuwsgierig naar zijn, maar klinkt behoorlijk link.
Wikipedia zegt:

Hoewel Z-slaapmiddelen, zoals zolpidem en zopiclon de meest voorgeschreven slaapmiddelen ter wereld zijn, biedt de werking van deze middelen slechts een beperkt klinisch voordeel boven op het placebo-effect in de behandeling van primaire slapeloosheid. De effectiviteit van deze groep slaapmiddelen is overschat geweest en de bijwerkingen onderschat door publicatiebias.
Niet dat Wikipedia altijd gelijk heeft, maar dit vind ik wel fishy.

De Zandman

DF-koning
Alcohol en benzo's samen gebruiken is onverstandig en zelfs gevaarlijk.
Beide stoffen versterken elkaars werking en soms kan de combinatie totaal verkeerd vallen. In die zin dat je volkomen out gaat...ik zou het advies dat op het gele stickertje staat, dan ook beslist niet achteloos naast me neer leggen.

Laatst bewerkt:

Cardboard

Wijs gebruiker
Leek mij ergens een jaar of anderhalf geleden ook wel leuk om eens uit te proberen. Er ging 30mg doorheen, eerste twee geslikt (volgens mij) en die laatste geplet en gesnoven. Gevolgen waren niet zo grappig, ik werd wakker naast een vage bekende en ben - gelukkig - naar huis gebracht. Volgende dag leek dit alles een vage droom, tot ik mijn whatsapp ging na lezen. Ik kon me niets herinneren.

Ik ben in elk geval niet van plan dit ooit nog recreatief te gebruiken, het had ook veel fouter af kunnen lopen. Als (inslaap)middel prettig maar recreatief, nee, niet voor mij in elk geval.

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Zolpidem is geen gewone benzo.geen slaappil .
Lees mijn medicijn en dan zolpidem.
Het is een middel waar je bij moet gaan liggen en slapen.
Je raakt anders in een roes, en doet dingen en ziet dingen die je de volgende dag niet meer weet, of half.

IK spreek ik ervaring, ik gebruik het al jaren , 1 per nacht. Nooit meer.
Mix je het met andere benzo of alcohol . Dan ben je gevaarlijk bezig. Lees: *geheugenverlies, dronken manspraat appjes ,
Iemand was naar buiten gegaan en in de gracht gevallen

*bron ervaringen zolpidem mijnmedicijn.nl

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Zolpidem is echt een middel om te nemen op de rand van je bed. Halfwaardetijd is 1 tot anderhalf uur en gezien het een hypnotica is kan je gewoon lekker wakker in een REM fase komen... Je blijft wakker maar je geest projecteert (stukken of elementen van) dromen... Als het middel nog niet gekend is in je lichaam kan voor die werking inslaat ook een bemoedigende euforie opleveren.... Grenzen weg, dingen kopen op het internet zonder je van veel aante trekken enz.... echt geen veilig middel om recreatief te gebruiken. Ik ga er nu zelf nemen en in m'n bedje kruipen zie :)

De Zandman

DF-koning
Zolpidem werkt bij mij binnen 5 minuten. Ik gebruik het niet recreatief, omdat de bijwerkingen af en toe bizar kunnen zijn.
Maar ik neem dit geneesmiddel al jaren, en nu krijg ik tenminste enkele uren slaap.

Casrus

DF-koning
Zolpidem is echt een middel om te nemen op de rand van je bed. Halfwaardetijd is 1 tot anderhalf uur en gezien het een hypnotica is kan je gewoon lekker wakker in een REM fase komen... Je blijft wakker maar je geest projecteert (stukken of elementen van) dromen... Als het middel nog niet gekend is in je lichaam kan voor die werking inslaat ook een bemoedigende euforie opleveren.... Grenzen weg, dingen kopen op het internet zonder je van veel aante trekken enz.... echt geen veilig middel om recreatief te gebruiken. Ik ga er nu zelf nemen en in m'n bedje kruipen zie :)

Zolpidem werkt bij mij binnen 5 minuten. Ik gebruik het niet recreatief, omdat de bijwerkingen af en toe bizar kunnen zijn.
Maar ik neem dit geneesmiddel al jaren, en nu krijg ik tenminste enkele uren slaap.
Wij gebruikten een jaar of tien geleden zolpidem als slaapmiddel. Wel nadat we gedronken hadden. Dat was veel beter dan Xanax, dat ik daarvoor een paar keer gebruikt had.

De Zandman

DF-koning
Zolpidem is ook bedoeld om als slaapmiddel te gebruiken en Xanax is dacht ik toch meer een angstremmer, maar ik kan het verkeerd hebben...
Bij mij werkt zolpidem echt goed. Ik slaap snel in, als ik nu die nachtmerries maar niet zou hebben dan kon ik eindelijk een nacht goed doorslapen...maar ja.
Mijn hond helpt me erdoorheen.

Casrus

DF-koning
Zolpidem is ook bedoeld om als slaapmiddel te gebruiken en Xanax is dacht ik toch meer een angstremmer, maar ik kan het verkeerd hebben...
Bij mij werkt zolpidem echt goed. Ik slaap snel in, als ik nu die nachtmerries maar niet zou hebben dan kon ik eindelijk een nacht goed doorslapen...maar ja.
Mijn hond helpt me erdoorheen.
Xanax werd ook gebruikt als slaapmiddel... terwijl het daar helemaal niet zo geschikt voor is. Is een Joe Rogan filmpje over.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik ken Xanax verder niet, ik dacht dat het een soort van kalmerende werking heeft?
Dit is eigenlijk een kortwerkende angstremmer, kalmeert dus idd op korte termijn en wordt bij slaapstoornissen als "hulp" voorgeschreven ook. Niet als slaapmiddel. Ik lees hier wel op het forum dat sommige mensen graag Xanax snuiven, ze zouden er een rush van krijgen... kan er niet van meespreken, lijkt me nutteloos.

Xanax is iets anders dan Valium, Alprazolam vs diazepam.

Valium kan 1-3 dagen werken, Xanax 1-2 uur. Halfwaardetijd is even lang, Valium piekt ook wel maar tot anderhalf uur maar therapeutisch kan de werking tot 3 dagen duren, zolang is het ook opspoorbaar.

Even citeren:

Xanax vs. Valium​

Xanax contains alprazolam; on the other hand, Valium contains diazepam. Xanax is short acting comparatively while Valium is long-acting comparatively. Xanax has a duration of action of 1-2 hrs; on the other hand, Valium has a duration of action of 1-3 days. Xanax onset of action is 15-30 minutes while valium has the onset of action of 15 minutes. Xanax achieves peak plasma concentration in 1-2 hrs whereas Valium achieves peak plasma concentration in 1-1.5 hrs. Xanax has a half-life of 11.2 hrs while Valium has a half-life of 30-56 hrs. Xanax is available in strength of 0.25 mg, 0.5 mg, 1 mg, 2 mg tablets while Valium is available in strength of 2 mg, 5 mg or 10 mg tablets. Xanax treats anxiety and panic disorders, while Valium treats anxiety, tremors, and muscle spasm. Xanax has a bioavailability of round about 90-100 % after oral administration while Valium has a bioavailability of round about 100% after oral administration. Xanax is not a good choice to treat the anxiety if anxiety is accompanied by depression, while Valium is a good choice to treat the anxiety if anxiety is accompanied by depression. Xanax is less likely to cause the drowsiness while Valium is more likely to cause the drowsiness.

Cardboard

Wijs gebruiker
Zolpidem gesnoven??
Tsja...20 mg is al teveel...oraal!
En dan nog snuiven?
Hele late reactie hierop, wil toch even reageren.
Tja, snuiven van dit middel. Na 20mg was ik al snel ver heen, toen leek snuiven me een goed idee. Slechte beslissing, gelukkig is het redelijk goed afgelopen.

Ik heb mijn les geleerd, er is niets recreatiefs aan Zolpidem (of benzo's). Het bracht me in gevaar wanneer ik het recreatief probeerde te gebruiken, of brengt me in slaap als ik direct mijn bed in ga.

Algemeen: als je wil trippen, neem een tryptamine of LSD-achtige stoffen. Benzo's of Z-medicatie veroorzaken meer ellende dan plezier.

verrekijker

Belezen gebruiker
Dit is eigenlijk een kortwerkende angstremmer, kalmeert dus idd op korte termijn en wordt bij slaapstoornissen als "hulp" voorgeschreven ook. Niet als slaapmiddel. Ik lees hier wel op het forum dat sommige mensen graag Xanax snuiven, ze zouden er een rush van krijgen... kan er niet van meespreken, lijkt me nutteloos.

Xanax is iets anders dan Valium, Alprazolam vs diazepam.

Valium kan 1-3 dagen werken, Xanax 1-2 uur. Halfwaardetijd is even lang, Valium piekt ook wel maar tot anderhalf uur maar therapeutisch kan de werking tot 3 dagen duren, zolang is het ook opspoorbaar.

Even citeren:

Xanax vs. Valium​

Xanax contains alprazolam; on the other hand, Valium contains diazepam. Xanax is short acting comparatively while Valium is long-acting comparatively. Xanax has a duration of action of 1-2 hrs; on the other hand, Valium has a duration of action of 1-3 days. Xanax onset of action is 15-30 minutes while valium has the onset of action of 15 minutes. Xanax achieves peak plasma concentration in 1-2 hrs whereas Valium achieves peak plasma concentration in 1-1.5 hrs. Xanax has a half-life of 11.2 hrs while Valium has a half-life of 30-56 hrs. Xanax is available in strength of 0.25 mg, 0.5 mg, 1 mg, 2 mg tablets while Valium is available in strength of 2 mg, 5 mg or 10 mg tablets. Xanax treats anxiety and panic disorders, while Valium treats anxiety, tremors, and muscle spasm. Xanax has a bioavailability of round about 90-100 % after oral administration while Valium has a bioavailability of round about 100% after oral administration. Xanax is not a good choice to treat the anxiety if anxiety is accompanied by depression, while Valium is a good choice to treat the anxiety if anxiety is accompanied by depression. Xanax is less likely to cause the drowsiness while Valium is more likely to cause the drowsiness.
Xanax 1-2 uur?? Die informatie slaat nergens op, werkt minstens 8-14uur :) is dus zeker geen kort maar eerder langwerkende benzo!
Het werkt ook heel goed als slaapmiddel omdat je prikkels worden uitgeschakeld

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Xanax 1-2 uur?? Die informatie slaat nergens op, werkt minstens 8-14uur :) is dus zeker geen kort maar eerder langwerkende benzo!
Het werkt ook heel goed als slaapmiddel omdat je prikkels worden uitgeschakeld
Vreemd, ik citeerde wat ik las in een vergelijkend onderzoek tussen Xanax en diazepam. HEt kan zin dat de kalmerende werking zolang blijft duren, maar om de angst af te remmen waarvoor je hem zou innemen zou Xanax op z' top 2-4 uur inslaan.

Nu, jij hebt misschien andere bronnen da ik altijd heb geweten. Stuur deze gerust eens door via pm, ik leer altijd graag bij!

Bovenaan