tja, doktoren zijn daar inderdaad niet happig op.
zo'n 10 jaar geleden was ik zelf een jaar verslaafd (naast heroine) aan slaap en kalmerings pillen en die kocht ik dan altijd op straat. wat natuurlijk geld kost, en soms waren ze al uit de strip gehaald en wist je dus niet wat je echt kocht.
een kennis raadde me toen ook aan naar de arts te gaan, en die deed dus heel erg afwijzend zoals te verwachten was. mijn kennis had me daarom op voorhand verteld dat ik dan moest zeggen tegen die arts dat ik al erg lang verslaafd was aan vele pillen per dag en dat ik ze liever van de arts had dan op goed geluk maar moest zien wat ik kon krijgen. Ik hoor die arts nu nog hard zuchten, waarna hij zijn recepten boekje pakte en begon te schrijven. ik had verteld dat ik rohypnols, valium en ceresta's gebruikte. en dus kreeg ik een recept en herhalings recept voor 90 x50 mg seresta (3 x 50 mg p dag)en 30 x 10 mg temazepam (1 p dag, inslaper). was schijnbaar nogal hebberig toen want ik wilde meer, op mijn vraag of ik daarnaast nieet ook nog rohypnol kon krijgen antwoorde hij me dat dat m echt teveel werd. toen ik zei dat ik die dan maar moest blijven kopen krabbelde hij kwaad wat extra op het recept, 10 rophies. en dat was t. zo liep ik iedere maand van de apotheek met een plastic zak vol doosjes pillen naar huis. was erg blij in het begin, maar zag na een paar maanden in dat dit echt niets was voor mij.
maar goed, wijk een beetje af van je vraag. Rohypnol is voor zover ik weet allang niet meer te verkijgen, dus zal t wel seresta zijn, die temazepam is een wonder middel als inslaper, (het is letterlijk ONMOGELIJK om na inname dan wakker te blijven! heb dat vaak geprobeert, (hoe dom kan een junk zijn he, pil innemen om te slapen en dan proberen wakker te blijven! ging zelfs eens met een natte,koude handdoek om voor een open raam zitten in de winter, om maar wakker te blijven, want dan voelde ik tenminste de stonedheid. als ik er nu aan terugdenk vraag ik me af waar ik toen met mijn gedachten zat.)