• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC + lachgas

gregory94

Experimenterende gebruiker
Gisteren op een feestje had ik 1,5 andorids , 0,5 blauwe defqon en deed ik 1 grote ballon lach gast ( komende uit een enorme fles) samen met 3 vrienden en nog wat vrienden die geen lachgas deden. We gingen ergens buiten op een chille plek; een parkje , op een soort van betonblok gezeten waar je kon liggen/zitten) , en we begonnen te inhaleren.

Toen werd alles enorm raar.

Alles rondom me verdween , en ik kwam ergens op een baan/weg terecht met bomen langs de kant van de weg , zittend in een tent , helemaal alleen , te staren naar een volle maan ... en hoorde een vrouwelijke stem iets zeggen ( met een echo) ( er was wel een meisje bij ,die geen lachgas deed) een minuutje later begon ik weer geluid te horen van de " normale omgeving" waar ik zat , en van de mensen rondom me. kon even niet geloven wat er net gebeurt was , en zat te denken van wtf kan je hoofd met je doen?

stiekem vond ik dit wel leuk ( omdat het goed kwam) , maar tijdens de " trip" zat ik toch met de gedachte : wat als dit niet meer goedkomt? denk ik? ben niet zeker of ik dit tijdens of net erna dacht...

Nathaniel

Wijs gebruiker
gregory94 zei:
wat als dit niet meer goedkomt?

Wat is 'goed komen' ? Dat alles weer normaal is? Wat is 'normaal' ?

De grote angst van de psychonaut is zichzelf te verliezen, vast te blijven zitten in een door drugs getriggerde ervaring.
Een verstoorde of geen beleving van de absolute werkelijkheid. Rond blijven dwalen in een bewustzijn dat niet samengaat met de algemeen geaccepteerde realiteit.

Manisch, depressief, fantastisch, neurotisch, paranoïde, schizofreen, gek

gregory94 zei:

En dat is je houvast, je rots in de branding want: "Ik denk dus ik ben" (René Descartes)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nathaniel zei:
gregory94 zei:

En dat is je houvast, je rots in de branding want: "Ik denk dus ik ben" (René Descartes)

Niet echt, Nathaniel.

Het cogito ergo sum geeft een scheiding aan tussen de fysieke, waarneembare realiteit en de mentale realiteit van het denken. Daarmee werd het bestaan van ons gevoel feitelijk honderden jaren ontkent (omdat we via ons gevoel contact kunnen maken met het grotere geheel). Nu weten we dat er drie verschillende bestaansbewijzen zijn, waarvan er één van toepassing is op ieder mens:

· Ik neem waar, dus ik besta (percipio ergo sum).

· Ik voel, dus ik besta (sentio ergo sum).

· Ik denk, dus ik besta (cogito ergo sum).

Niet dat de zin helemaal fout is, maar de stelling op zich is zeer incompleet en de filosofie erachter is inmiddels achterhaald.

:)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is maar net hoe je het bekijkt..

Ik wil ook graag xtc een keer met lachgas combineren en de laatste keer dat ik xtc deed waren er toevallig ook ballonnen op dat feestje. Was er helemaal klaar voor maar toen ik eenmaal stond te spacen had ik er helemaal geen behoefte meer aan en uiteindelijk baal ik nu een beetje dat ik het niet toch gedaan heb, haha. Volgende keer maar weer een nieuwe poging wagen :P

Nathaniel

Wijs gebruiker
Nice reply Svali, ik ben weer wat wijzer :)

Waar het me echter om ging is 'ik'.
Zolang er hoe dan ook bevestiging is dat 'ik' bestaat, in wat voor wereld dan ook, al dansen paarse olifanten de chachacha op een slagroomtaart in een universum waar water brand, zolang 'ik' het waarneemt,ondergaat,ervaart, is er eigenlijk niks om je zorgen over te maken.

Weer terug naar de vraag van Gregory: Wat als dit nooit meer goedkomt?

Tja, wat dan. Een leven op de longstay van je lokale psychiatrische inrichting. Anti-psychotica, kalmeringsmiddelen en wie weet wat nog meer aan geautoriseerde drugs bij je ontbijt, lunch, avondeten en elk ander moment dat de begeleiders/verzorgers het nodig achtten.

Waarom vraag je dit eigenlijk Gregory? Angst? Nieuwsgierigheid?

gregory94

Experimenterende gebruiker
Nathaniel zei:
Nice reply Svali, ik ben weer wat wijzer :)

Waar het me echter om ging is 'ik'.
Zolang er hoe dan ook bevestiging is dat 'ik' bestaat, in wat voor wereld dan ook, al dansen paarse olifanten de chachacha op een slagroomtaart in een universum waar water brand, zolang 'ik' het waarneemt,ondergaat,ervaart, is er eigenlijk niks om je zorgen over te maken.

Weer terug naar de vraag van Gregory: Wat als dit nooit meer goedkomt?

Tja, wat dan. Een leven op de longstay van je lokale psychiatrische inrichting. Anti-psychotica, kalmeringsmiddelen en wie weet wat nog meer aan geautoriseerde drugs bij je ontbijt, lunch, avondeten en elk ander moment dat de begeleiders/verzorgers het nodig achtten.

Waarom vraag je dit eigenlijk Gregory? Angst? Nieuwsgierigheid?

misschien uit beide redenen? Ja ik vond het wel wat raar, maar tegelijkertijd werd ik ook nieuwsgierig , en stond ik versteld van wat er allemaal KAN .
Best intressante replies , waar leren jullie dit?

Nathaniel

Wijs gebruiker
Het grootste gedeelte van mijn "wetenschap" (mijn persoonlijke wetenschap dus, geen absolute algemeen geaccepteerde) bestaat uit eigen-wijsheid. Persoonlijke filosofie die weer gebaseerd is op boeken, gesprekken, ervaringen, films, documentaires en eigenlijk alles wat in de afgelopen 30 jaar op dit planeetje op mijn pad terecht kwam :wink:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Het is eigenlijk een illusie hoe we twee dingen als twee afzonderlijke entiteiten waarnemen.
Als afzonderlijke entiteiten is de manier hoe wij het willen waarnemen.
Het is gewoon natuurkunde. Die dingen, jij en ik, zijn allemaal deeltjes van het zelfde quantum veld.
Denk aan de twee dingen als twee oceaan golven of stromen van lucht, twee Tornado's.
Ze lijken twee dingen te zijn, twee verschillende dingen, maar dat zijn ze niet. Het is gewoon wind, aangewakkerd in verschillende richtingen.
Het feit is, niets is gescheiden, alles is met elkaar in verbinding. Het universum is gewoon een stelletje moleculen die tegen elkaar aan stoten.
De vormen die we zien bestaan alleen maar in ons eigen bewustzijn.

Alles wat je zag koos je om waar te nemen.

Bovenaan