xtc gebruik

Sergio

Newbie
hallo, ik weet dat je 2/3 maanden rust moet nemen voor xtc

ik ga alleen in de zomer naar de festivals en dus ook dan alleen xtc gebruik.. ik ga naar onov 5 festivals waar van 2 tot 3 weken tussen zitten en 1 keer zit er 6dagen tussen.
tussen mijn laatste xtc en eerste zit er een gat van 10 maanden tussen.. dus na mijn laatste festival neem ik 9/10 maanden geen xtc. waar van 2/3 maanden wel met die weken er tussen wat ik benoemd heb. moet ik me zorgen maken?

ik neem de aanbevolen dosis per festival en dat is voor mij 120mg. voor de rest sport ik hele jaar door 5x in de week (gym en eet en leef gezond.

graag mensen met kennis een eerlijke reactie. alvast bedankt

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
hallo, ik weet dat je 2/3 maanden rust moet nemen voor xtc

antwoord op je eigen post.

Als je het toch gaat doen, zelf weten. het effect zal na 1 of 2 festivals al snel minder worden en je gaat alleen maar meer nemen om toch wat te voelen, wat alleen maar slechter is en voor ergere bijwerkingen en katers zorgt. Dus als je een eerlijk antwoord wilt dan zal iedereen zeggen dat je de pauzes moet houden. Hoe langer je fijn van xtc wil genieten met het beste gevoel, hoe minder vaak je moet nemen helaas.. ik deed het toen ik het ontdekte ook te vaak omdat het zo leuk is en met mij vele anderen, maar als ik het over kon doen hield ik me aan minimaal 3 maanden. Gelukkig kwam ik hier op tijd achter en merk ik dat lange pauzes echt voor betere xtc ervaringen zorgen. Te veel en te vaak xtc gaat ervoor zorgen dat de magie ervan sneller verdwijnt en dat is per persoon verschillend. Als de magie eenmaal weg is, is daar soms niets aan te doen en bij sommige is dat al heel snel. Lange pauzes en niet te veel mg zijn de belangrijkste factoren om het zo lang mogelijk de magie te behouden.

tegenwoordig kies ik 2 festivals per jaar uit waar ik xtc/mdma gebruik. Ik ga het liefst naar veel meer festivals, maar nu blijft het speciaal en met de lange pauzes ook elke keer een succes.

Laatst bewerkt:

Harrie In De Warrie

Badass junkie
ik heb dit al doorgelezen helemaal. ben benieuwd naar jullie eigen mening/kijk er op etc.
Het is geen goed plan. En zeker 3 maanden minimaal aan te raden. Zelf heb ik in het verleden het misbruikt en met hoe vaker je het doet hoe meer de magie er af gaat.

Je hersenen hebben echt de tijd nodig om serotonine aan te vullen. Je wordt er uit eindelijk heel depresief van en vergroot de kans op hersen schade / burn out klachten.

Sergio

Newbie
Het is geen goed plan. En zeker 3 maanden minimaal aan te raden. Zelf heb ik in het verleden het misbruikt en met hoe vaker je het doet hoe meer de magie er af gaat.

Je hersenen hebben echt de tijd nodig om serotonine aan te vullen. Je wordt er uit eindelijk heel depresief van en vergroot de kans op hersen schade / burn out klachten.
oké dat betekend voor mij dus 1x in de jaar xtc nemen 120mg. aangezien ik alleen in juni/julie festivals bezoek

Sergio

Newbie
Mijn ervaring hier is dat mensen met dit soort vragen het antwoord eigenlijk al weten en het waarschijnlijk gaan doen maar toch van iemand hopen te horen dat het kan om het te rechtvaardigen… maar dat antwoord ga je hier niet vinden als je een eerlijke wilt.
nee zeker niet. ik zal zeker aanpassingen verrichten als t echt zorgelijk is daarom wil ik graag jullie mening/kijk ervaring weten. zodat ik mijn eigen conclusie kan trekken.

Trippi

Belezen gebruiker
ik heb dit al doorgelezen helemaal. ben benieuwd naar jullie eigen mening/kijk er op etc.
Ik denk dat niemand je gaat vertellen dat het geen kwaad kan om met 2-3 weken tussenpozen een serotonineslurper te gebruiken. Het kan namelijk wel kwaad en niemand kan je vertellen wat het resultaat zal zijn.

Ik heb zelf in het verleden wel eens zulke domme keuzes gemaakt. Te weinig tijd ertussen, teveel bijpakken, gevaarlijke combinaties etc. Ik ben daarmee ongetwijfeld niet de enige. En hoewel ik niet het gevoel heb dat ik permanent iets heb gesloopt in de bovenkamer heb ik wel degelijk last gehad van deze uitspattingen. Achteraf bezien ben ik heel blij dat er niks geks is gebeurd want hoe leuk festivals ook zijn, het is het niet waard om met je gezondheid (of je leven) te betalen.

De harm reduction adviezen zijn er niet voor niets. Ik zou gewoon 1 festival uitkiezen voor een serotonineslurper en daar optimaal van genieten!

FerdFatoehaus

Badass junkie

Druggers

Belezen gebruiker
1x in de maand kom je nog wel mee weg, maar alles minder dan dat ga je je echt vervelende katers bezorgen en zullen de sessies steeds minder leuk voelen.

Bovenaan