Willen stoppen, maar falen.

Teddy88

Wijs gebruiker
blij dit te lezen , je klinkt ook stukken helder dan hoe je bv vorige maand bezig was.
volhouden en succes !
1 nacht is zeker voldoende dat zei ik je toen ook , maar je lachtte het weg ... in feite is speed niet meer fijn eens je de tweede nacht in gaat
dan is het al minder dan de helft zo leuk. zeker als er dan al schimmen komen en hallucinaties. ben blij dat je het hierover nu met me eens bent.

nu overlaatst ook terug speed gedaan en slipte uit oude gewoonte ook terug naar nacht twee en zag toen ook al meteen overal katten om me heen zitten en overal opspringen. heb toen wijselijk mijn bromazepammetje genomen, gegeten en in men nest gekropen?
Ja inderdaad amigo , het is te gek om door te gaan als het niemeer fijn is. Grtz

Hey medegebruikers,

Sedert 2019 gebruik ik dagelijks speed. Ik heb verschillende mate van kwaliteit gehad. Die ik nu heb is simpelweg het beste dat ik al had. Het doet z'n werk.

Nu ... Waarom gebruik ik het? De eerste keer was om te experimenteren. Mijn vriendin doet het, ik wou weten wat zij er aan heeft. Maar het deed mijn gevoel ook naar neutraal gaan. Een vals gevoel. Dat weet ik.

Elke dag besef ik dat ik er van af zou moeten blijven. Maar dat neutrale gevoel.. Dat raak ik dan kwijt.
Als je wilt stoppen moet je met niemand omgaat die speed gebruikt zodat de verleiding ook niet te groot is en er komt ooit een dag dat je er klaar mee bent dan moet je proberen te stoppen en volhouden

Jesusondruqs

Experimenterende gebruiker
Doordat ik meerdere zelfmoordpogingen ondernam. Ik ben al wel op zoek naar hulp. Maar in Coronatijden is dat niet vanzelfsprekend. En ik wil ook vooral in de nacht wakker zijn. Dan komen de nachtmerries. 11 nachten haal ik met dit spul. Moeiteloos.
Dat lijkt me stug🤔

Teddy88

Wijs gebruiker
Als je wilt stoppen moet je met niemand omgaat die speed gebruikt zodat de verleiding ook niet te groot is en er komt ooit een dag dat je er klaar mee bent dan moet je proberen te stoppen en volhouden
Inderdaad , en zodra je eens beseft hoezeer de dagelijkse speed je er ergens doorheeft maar tegelijkertijd je lichaam en geest totaal kapot maken. Ik ben nu aan het proberen te stoppen en sinds vandaag enkel gebruikt waneer het echt nodig was en doorheen de dag heb ik de redenen opgeschreven waarom ik dit zal moeten doen tot ik totaal niets meer gebruik. Ik ben er klaar voor maar ergens ook enorm bang. Bang over de gedachte hoe ik mezelf moet rechthouden zonder speed en niet te vergeten de benzo's. Mijn pammetjes. Ook een pittige verslaving met dagelijks een stuk of 6 van lorazepam 2,5mg. En antipsychotica genaamd Abilify en Amisulpiride 50mg.
Mijn vader is enkele maanden terug overleden onze band was zeer goed. En ik ga het ook volhouden omdat hij me bleef steunen en altijd kon ik zeer open en rechtuit met hem praten zonder vooroordelen. Toen dat wegviel was ik echt verloren maar ik hou hem in gedachten op moeilijke momenten. Ik ga nu afronden want ik ga nog een jointje rollen...het enige wat ik wel blijf gebruiken...gewoon lekkere wiet. En dat raad ik dan ook aan..gewoon wiet. En ja inderdaad als je wilt stoppen dan moet je ook je gebruikersvrienden opgeven ofwel minder gaan zien dat hangt van jezelf af.

Yasmine

Newbie
Hoi iedereen,
Samen met mijn partner gebruik ik iedere dag speed. Mijn partner injecteert het, ik snuif het. Nooit heb ik het geïnjecteerd. Ik ben er bang van en vind het enorm vies.
We willen al maanden met twee volledig mee stoppen. We zijn daarvoor al wel eens samen een paar keer kunnen stoppen voor een paar maanden en uiteindelijk weer begonnen.
Mijn partner kent geen 1 persoon dat geen drugs gebruikt. Als we nog maar ergens komen, is hij meteen verkocht.
Zodra hij er mee thuis komt, hang ik er mee aan. Ofwel is het het gebruiken van speed ofwel is het terug wennen aan thuis komen van het werk eten maken, zeteltje in en TV op. Dat klinkt saai. Maar vroeger kon ik daar echt van genieten. Van een filmpje kijken.
Momenteel met iedere dag te gebruiken, merk ik dat er meer en meer afstand tussen mij en men partner komt. Iedere dag hebben wij discussies over de onozelste dingen dat uiteindelijk eindigt in ruzie.
Nuchter waren we zo gelukkig. Nu verstaan we mekaar niet, we kunnen geen gesprek met elkaar voeren zonder dat die uitdraait in ruzie. Als ik iets van kritiek geef aan hem, dan gaat hij meteen in de tegenaanval.
Ik word hier zo moe van. Door al die discussies en ruzies blijf je gewoon opnieuw die rommel gaan halen.
Hij heeft ook zoveel tegen mij gelogen over de hoeveelheid speed dat hij iedere dag ging halen met als gevolg dat ik zo achterdochtig word en alles begin af te zoeken.
Eerlijk niet omwille dat ik het moet vinden voor te gebruiken. Gewoon om hem en mezelf nog eens te doen bewijzen dat ik niet zot of achterlijk ben. Lang heb ik aan mezelf liggen twijfelen en gedacht dat het wel aan mij zou liggen. Maar iedere keer dat ik zo'n gevoel krijg dat hij iets verzwijgt of achterhoudt, heb ik telkens gelijk.
Hoe kunnen we in godsnaam samen afkicken zonder ruzie met als gevolg opnieuw te gaan gebruiken?
Ik ben dit leven kotsbeu. Maar zie hem zo graag. Mijn grenzen zijn al lang overschreven. Dan nog luistert hij niet of boeit het hem niet tot ik op het punt sta met mijn koffers dan gaat hem zogezegd met me mee stoppen.
Yeah right.. ik geloof het gewoon niet meer ookal hoop ik nog zo hard dat we hier met twee uitkomen. 🤞😔

_shikantaza

Badass junkie
Hoi iedereen,
Samen met mijn partner gebruik ik iedere dag speed. Mijn partner injecteert het, ik snuif het. Nooit heb ik het geïnjecteerd. Ik ben er bang van en vind het enorm vies.
We willen al maanden met twee volledig mee stoppen. We zijn daarvoor al wel eens samen een paar keer kunnen stoppen voor een paar maanden en uiteindelijk weer begonnen.
Mijn partner kent geen 1 persoon dat geen drugs gebruikt. Als we nog maar ergens komen, is hij meteen verkocht.
Zodra hij er mee thuis komt, hang ik er mee aan. Ofwel is het het gebruiken van speed ofwel is het terug wennen aan thuis komen van het werk eten maken, zeteltje in en TV op. Dat klinkt saai. Maar vroeger kon ik daar echt van genieten. Van een filmpje kijken.
Momenteel met iedere dag te gebruiken, merk ik dat er meer en meer afstand tussen mij en men partner komt. Iedere dag hebben wij discussies over de onozelste dingen dat uiteindelijk eindigt in ruzie.
Nuchter waren we zo gelukkig. Nu verstaan we mekaar niet, we kunnen geen gesprek met elkaar voeren zonder dat die uitdraait in ruzie. Als ik iets van kritiek geef aan hem, dan gaat hij meteen in de tegenaanval.
Ik word hier zo moe van. Door al die discussies en ruzies blijf je gewoon opnieuw die rommel gaan halen.
Hij heeft ook zoveel tegen mij gelogen over de hoeveelheid speed dat hij iedere dag ging halen met als gevolg dat ik zo achterdochtig word en alles begin af te zoeken.
Eerlijk niet omwille dat ik het moet vinden voor te gebruiken. Gewoon om hem en mezelf nog eens te doen bewijzen dat ik niet zot of achterlijk ben. Lang heb ik aan mezelf liggen twijfelen en gedacht dat het wel aan mij zou liggen. Maar iedere keer dat ik zo'n gevoel krijg dat hij iets verzwijgt of achterhoudt, heb ik telkens gelijk.
Hoe kunnen we in godsnaam samen afkicken zonder ruzie met als gevolg opnieuw te gaan gebruiken?
Ik ben dit leven kotsbeu. Maar zie hem zo graag. Mijn grenzen zijn al lang overschreven. Dan nog luistert hij niet of boeit het hem niet tot ik op het punt sta met mijn koffers dan gaat hem zogezegd met me mee stoppen.
Yeah right.. ik geloof het gewoon niet meer ookal hoop ik nog zo hard dat we hier met twee uitkomen. 🤞😔
Samen afkicken wordt lastig. Zoals je zelf al door hebt, houden jullie elkaars verslaving in stand. Als ik het goed inschat ben jij klaar om een serieuze stoppoging te doen, maar jouw wederhelft niet. Dat is een gevaarlijke combi omdat jullie op dit moment niet dezelfde doelen hebben voor wat betreft jullie verslaving.

Wat is wijsheid? Ik denk dat stap 1 is om (tijdelijk) uit elkaar te gaan. Stap 2 is professionele hulp zoeken. Stap 3 is een kliniek of andere behandeling. Wat je daar leert zul je in de praktijk moeten brengen - niet meer drinken, afscheid nemen van gebruiksvrienden, maar ook hard aan jezelf werken. Dat merk je allemaal zodra de kliniek c.q. behandeling start.

En of het daarna slim is om weer bij elkaar te komen? Over het algemeen wordt het afgeraden om als verslaafde een relatie te beginnen met een andere verslaafde. Er is een kans als jullie allebei je herstel goed oppakken en langer clean zijn, bijv een jaar (of twee).

Kortom, er staat je geen makkelijke tijd te wachten, en je zelf keuzes moeten gaan maken om je leven weer onder controle te krijgen. Je kunt herstellen maar dan moet je alles op alles zetten om van de troep af te kunnen blijven.

Denk er maar eens een paar dagen over na. Clean leven in herstel is fijn.

M'n inbox staat voor je open voor whatever.

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Na 11 nachten wakker zijn zou ik ook dood willen. 😭😭😭
Martelmethodes zijn dat. Je martelt jezelf kapot.

Danny053

Experimenterende gebruiker
  • Haha
Waarderingen: N3K0
Bovenaan