Wiet en studeren

Dunk

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

ik ben er me van bewust dat het een zeer naïeve vraag is, maar stel hem toch omdat ik hoop dat het antwoord niet is wat ik denk dat het is... Ik begin volgende week aan de blok, gedaan met feesten dus, nu vroeg ik me af het het nadelig is om na een lange dag gestudeerd te hebben eentje op te steken? Ik weet dat tijdens het blowen mijn geheugen me vaak in de steek laat (waarover ging het gesprek? Wat moest ik ook alweer doen? ed...), maar heeft blowen ook een nadelig effect op de informatie die je opgenomen hebt vòòr het blowen?Kan het dat ik 's anderdaags wakker word en me nauwelijks nog iets herinner van de leerstof de dag voordien?

Ik hoop van niet want tijdens de blok kan een jointje enorm deugd doen!! Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Hallo iedereen,

ik ben er me van bewust dat het een zeer naïeve vraag is, maar stel hem toch omdat ik hoop dat het antwoord niet is wat ik denk dat het is... Ik begin volgende week aan de blok, gedaan met feesten dus, nu vroeg ik me af het het nadelig is om na een lange dag gestudeerd te hebben eentje op te steken? Ik weet dat tijdens het blowen mijn geheugen me vaak in de steek laat (waarover ging het gesprek? Wat moest ik ook alweer doen? ed...), maar heeft blowen ook een nadelig effect op de informatie die je opgenomen hebt vòòr het blowen?Kan het dat ik 's anderdaags wakker word en me nauwelijks nog iets herinner van de leerstof de dag voordien?

Ik hoop van niet want tijdens de blok kan een jointje enorm deugd doen!! Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Wiet verslechtert het korte termijn geheugen, én zorgt het voor een verstoorde REM slaap. Ook maakt het je moe en is je reactievermogen verslechterd.

Ik zal er dus mee wachten als ik jou was, de informatie die je tot je neemt gaat zeker slechter blijven hangen.

Dunk

Experimenterende gebruiker
Wiet verslechtert het korte termijn geheugen, én zorgt het voor een verstoorde REM slaap. Ook maakt het je moe en is je reactievermogen verslechterd.

Ik zal er dus mee wachten als ik jou was, de informatie die je tot je neemt gaat zeker slechter blijven hangen.

Nja niet wat ik wilde horen maar wel wat ik moest horen :) Toch bedankt!

jam

Bewuste gebruiker
Als ik vroeger blok had blowde ik gewoon steeds de dag dat ik examen had gehad.
Dan was ik ontspannen en was de leerstof uit mijn hoofd, zodat er de volgende dag nieuwe in kon.
Dit is voor mij nooit nadelig geweest, maar ik zou het niet doen als ik de dag daarna examen zou hebben.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik neem aan dat je met de blok een examen week bedoelt ofzo?

Het enige echte juiste antwoord is natuurlijk die van BasvanHoven. Het maakt het er zeker niet beter op.

Maar tijdens mijn studie heb ik altijd dagelijks geblowd en dit deed ik ook tijdens tentamen weken, want anders sliep ik gewoon heel slecht. Ik haalde uiteindelijk altijd wel goede cijfers, maar dat is uiteraard nog geen bewijs dat het geen negatieve invloed op mijn leren had. Waarschijnlijk had ik nog beter gepresteerd zonder te blowen erbij.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
wat psychedelicbee zei, ik rookte 25 tot 40 gram nederwiet per week, examenstress? Nooit van gehoord toen, stress in het algemeen, wat vreemd, ... had er allemaal geen last van hah.
Maar ik denk had ik met blowen gestopt tijdens de examens, zou ik net als psychedelic plafonddienst gedraaid hebben en dus veel meer kans op iq verlies door slaapgebrek.
Dus deze man blowde lustig door, sterker nog , herinner me , dat ik ooit een examen had om 10 uur , en enkel met de bus van 8 u naar school kon, wat me ipv men boeken te overlezen, deed blowen als nrastafari ,heb zo'n extra lange toeter gedraaid, meerdere kleintjes, en me zo suf geblowd dat ik op het zijweggetje naar school nog npaar pijpjes puur stookte,
had wrs meer dan 4 gram erdoorheen gejaagd. Experimentgewijs? Zo zeker van men geschiedeniskennis , dat weet ik niet meer,
maar heb aan een onvoorstelbaar manische schrijfsnelheid een fotografisch voor de geest kunnen halen open boek examen afgelegd, zonder open boek, puur ik kon alles fotografisch herinneren tot op de letter juist
100 op 100 en kreeg men rooddoorlopen ogen amper nog open, en die kop ondersteunen intussen, terwijl de echte studeerbeestjes zaten te knarsetanden en binnensmonds mompelen van gdvd wat was dat nu ook weer.
Ps ik had tollerantie, en die uitkomst hangt af van de persoon in kwestie, don't try this at home,
had ook es een examen over allerlei technische componenten die vrij ingewikkeld te analyseren waren laat staan de werking te beschrijven, was als een japanse kunstwandelwedstrijd proberen te verklaren.(zeer populair dat kunstwandelen daar, en fenomenaal hoe zet voor mekaar krijgen -)
maar de middag voor dat examen kreeg ik net nieuwe microdots, en roekeloos als ik toen was, nam ik er eentje terwijl ik daags nadien zo'n complex examen had.
Welnu, ik zag al die zuigers en veren , en pneumatische pompen en wankelmotorprincipes in fluo geometrische vormen werken met genepen ogen en plukte het gewoon uit de visuals in de les, en legde alweer nquasi perfect examen af.
Mijn reputatie was de man die altijd op dun ijs van 1 nacht schaatste, en er toch steeds nipt door gleep op school.
HET was gekkenwerk , en dergelijk gedrag kan je jaren laten overzitten. zeker niet nadoen;
maar er zijn dus gevallen gekend van mensen die onder drugs meesterlijke examens afleggen zonder spieken.

Fool

Badass junkie
Dit inderdaad. En aangezien het leren een proces is dat onbewust nog uren doorgaat nadat je je boeken dicht hebt gedaan lijkt het me inderdaad niet zo slim om dan te gaan blowen.

jam

Bewuste gebruiker
Ik neem aan dat je met de blok een examen week bedoelt ofzo?

Het enige echte juiste antwoord is natuurlijk die van BasvanHoven. Het maakt het er zeker niet beter op.

Maar tijdens mijn studie heb ik altijd dagelijks geblowd en dit deed ik ook tijdens tentamen weken, want anders sliep ik gewoon heel slecht. Ik haalde uiteindelijk altijd wel goede cijfers, maar dat is uiteraard nog geen bewijs dat het geen negatieve invloed op mijn leren had. Waarschijnlijk had ik nog beter gepresteerd zonder te blowen erbij.
Inderdaad en België noemen we de periode voor of tijdens de examens de blok, (blokken is een synoniem voor studeren).
En de avond op voorhand durfde ik het ook wel eens, maar enkel als ik nog veel tijd had om te herhalen de volgende dag.
Echt een goede combinatie is het volgens mij niet.

Bovenaan