Wiet als kamerplant

shokora

Wijs gebruiker
Het is misschien een beetje vraag maar kon er vrijwel nergens op internet informatie over vinden (wil niemand zo'n ding? :(). Maar hoe zit het met wiet als kamerplant? Is kamertemperatuur/licht geschikt om een wietplant in te groeien? Gaat het ontzettend meuren (om nou 24/7 in een wietgeur te zitten vind ik ook weer zo wat).

Ik snap dat de opbrengst niet om over naar huis te schrijven zal zijn, maar het gaat mij er meer om, of hij overleeft of niet.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
jep da gaat. Ik heb vroeger toen ik begon met kweken (en er geen zak van afwist) gekweekt binnen, gewoon voor de venster. Het waren mannetjes, dus geur kwam er niet echt van af. Maar toen wist ik dat niet :grin: Ze gaan wel hard strekken. Misschien is toppen hiervoor een oplossing?
Je kan het altijd gewoon proberen hé, en kijken wat er van terecht komt.

henkie84

Bewuste gebruiker
Dit kan inderdaad. Heb dit zelfs al eens voor elkaar gekregen met zaadjes die toevallig in een zakje wiet zaten.. (plant heb ik voortijdig moeten aborteren vanwege ouders)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
verwacht er geen toppen van ... het is dus niet meer dan een kamerplantje die er droevig uit zal zien.

Stonie

Northawke

Wijs gebruiker
Is zeker wel te doen. Mannetjes stinken inderdaad niet. Ik heb ze er wel 'ns staan als ik uit zaad gekweekt heb.

A

Anonymous

Gast
Wel, ik doe het nu zelf ook en het doet me pijn om die plantjes zo te zien afzien. Op een maand zijn ze even groot geraakt als mijn buitenplanten op enkele dagen. Ik heb het gewoon opgegeven.
Je kan het natuurlijk proberen maar verwacht maar niet dat je gaat smoken...

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
de mannetjes kunnen op je kledingn , en in je haar stuifmeel achterlaten .

als je dan onbevruchte dames bezoekt kan je ze onbedoeld bezwangeren.

pas op met mannetjes.
hou ze alleen als je ook van plan bent een kruising te maken .
zaden kunnen je kweek versnellen ( en je zal minder oogsten)
- wel leuk om te weten , als er een paar zaden in je top zitten , zal die top lekker lang zijn verse geur houden , in plaats van tot stof keren in 4 maand.

wiet is geen kamerplant, tenzij je er badass verlichting hebt,of bizar zonnig gelegen woonkamer hebt.

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
verwacht er geen toppen van ... het is dus niet meer dan een kamerplantje die er droevig uit zal zien.

Stonie
definieer droevig... indien goed verzorgt wordt het een vitale kamerplant met een gezond groene kleur. Het steeltje wordt alleen heel dun en de plant blijft een dwergje. Geur heb je niet echt totdat hij in de bloei staat en er dikke toppen aanhangen... die krijg je dus niet echt. Als je plant het tot okt/nov/dec houdt, krijgt hij nog wel topjes, maar slechts een paar, en heel klein. Als je niet wilt dat hij in de bloei schiet moet je 'savonds extra licht aanvullen.

Bovenaan