What a time to be alive

Sniksnak

Experimenterende gebruiker
Ik had oprecht niet verwacht dat ik hier nog zijn, of komen.
Van 2 weken lange benders, ik was verder dan Rome.

I've came a long way, i guess.

Ik heb jullie advies op gevolgd.
Ik zat in een lange spiraal naar beneden, te verdrinken in het afvoerputje van mijn leven.

Dit zijn een van de quotes die ik heb geschreven terwijl ik in de kliniek zat. Misschien niet iets wat je zou denken als je bekent bent met mijn eerdere posts because believe me, i was a goddamn mess.

Ik heb voor even kunnen (functioneren) maar door mijn onverwerkte trauma's en achterlijk veel druksgebruik is de emmer uiteindelijk overgelopen en ben ik volledig ingezakt. Dit resulteerde in meerdere delicten en een aantal zelfmoordpogingen. Ik heb eigenlijk altijd wel vrede met een vroege dood gehad, maar zoveel mislukte pogingen moeten toch wel iets betekenen i guess.

Daarom besloot ik op 16 maart dat dit niet langer kon.

Op mijn hoogte punt ( of diepte punt)
Blowde ik een goeie 6 jaar lang dagelijks belachelijke hoeveelheden weg in combinatie met alcohol, speed, xtc, lsd en 2cb.

Dat soort shit lijkt misschien leuk voor de eerste paar dagen, weken, maanden whatever. Maar ik ben nu 18 jaar oud en mijn hersens zijn net als de kipnuggets die je bij de maccie haalt, completely deep fried.

Gelukkig ben ik volgende week zes maanden sober, maar het kost mij letterlijk al mijn zelfbeheersing om niet naar de shop te lopen en net zo stoned als cheech en chong te worden.

Ik heb continu paniek aanvallen, ben bang voor harde geluiden en achtervolgd worden, al mijn social skills zijn verdwenen en ik heb nachtmerries alsof ik in nightmare on elmstreet leef.

Ik probeer aan werk te komen en te denken aan een legit carriereplan maar wegens mijn achtergrond kom ik niet verder dan vuilnisman.

I try, i really do.

Maar soms weet ik echt niet waar ik het voor doe.

Ik zit er aan te denken om weer naar school te gaan, maar ik ben gewend om fucking stoned op school te zitten of niet te gaan.

This drug abuse left some serious scars

Ik kamp met angst en woedeproblemen.
Meer zelfhaad en zelfmoordgedachtes dan ooit.

Ik vraag me oprecht af.

Gaat dit nog weg, is dit blijvende schade?

Krijg ik mijn socialskills, en motivatie terug?

Hebben jullie tips voor het afkicken?

Heeft iemand tips voor het makkelijker in aanmerking komen voor begeleid wonen?

Don Draper

Badass junkie
Komt goed.🥰 Alleen de weg terug of naar het nieuwe is eentje die tijd nodig heeft. Dat kan jaren misschien zelfs zijn. Gun die tijd je ook! Er tegen vechten of versnellen heeft niet veel zin.

Nuchter zijn is niks. Dat weet je ook. Toch moet dat je "nieuwe normaal" worden. Dat een koppie thee met wat wierook en wat muziek, tv of gamen dan jouw relax is dan wat je hiervoor gebruikte. Of een bijna elke dag de halve marathon. Het maakt niet uit, iedereen is anders en iedereen leeft zoals zij dat wil. Ik ben bijvoorbeeld bijna elke dag in de bioscoop te vinden. Daar vinden mensen wat van, maar daar hebben ze toch geen last van?

Je bent pas een half jaar aan het herstellen van alles wat er is gebeurd. Dat is echt nog heel recent hoor! Doe de dingen die je kan doen. Rennen, boksen tegen een veilige object, een Word document of pen en papier pakken en dan ook echt alles wat in je opkomt opschrijven. Steek het erna in de fik buiten. Bel of chat met iets als De Luisterlijn. Huilen als je dat wil en kan. Je zit nu in die kut periode waarin je gaat verwerken wat je hebt meegemaakt, en dan ook nog eens je trauma's!

Het komt goed. Het is kut maar het wordt beter. Misschien ben je later wel die ene oom of buur die tegen iemand zegt dat ie niet moet doen wat jij hebt gedaan. Dan heb je meer te vertellen gehad en meegemaakt dan de gemiddelde Netflix bingewatcher die de bank niet uitkomt. ❤️

Paranoize.

Badass junkie
Heel herkenbaar hoor!
De mentale klachten die jij beschrijft gaan niet van de ene op de andere dag weg, je zult hier aan moeten werken je zult er mee moeten leren om gaan.
Ten eerste ben jij nog heel jong en je hebt je hersens heel lang voor de gek gehouden met al dat gebruik dat op zo'n jonge leeftijd heeft een nog grotere impact omdat je jezelf nooit de kans hebt gegeven om jezelf goed te ontwikkelen, doe dat lang genoeg en je gaat mentaal helemaal in de knoop raken.
Ik vind het heel vervelend maar zet dit clean blijven door aub en ga aan jezelf werken, je kan het!
Ga praten met een psycholoog, ga meetings volgen desnoods online
Hobby's zoeken, jezelf uitdagen, werken of evt ander werk zoeken, sociaal steeds meer dingen doen, goed luisteren naar jezelf, en misschien wel het allerbelangrijkste van allemaal: LEER PRATEN OVER JE GEVOELENS EN LEER OM HULP VRAGEN

je mag me altijd een PM sturen voor tips ik heb zelf ook een (bijna geslaagde) zelfmoordpoging gedaan, in opname gezeten, heftige terugvallen gehad, honderden keren op me bek gegaan en ik ben er ook nog lang niet hoor
Maar ik leef met de dag, dag voor dag en heb geleerd om elke dag wat te groeien, en bereik ik vandaag niks dan probeer ik morgen gewoon opnieuw

Succes en het beste gewenst you can do this!👍🏻💪🏻

Sniksnak

Experimenterende gebruiker
Hey, excuses voor mijn ontzettend late reactie. Maar ik moet helaas mededelen dat ik sinds kort wel weer gebruik.

All it took was 1 puff of weed en ik was gelijk vergeten waarom ik uberhaupt gestopt was.

Ik zit op het moment met super gemixte gevoelens. Aan de ene kant wil ik wel stoppen, maar ik heb toch wel het gevoel dat ik dit met enige moderation vol kan houden.

Ik heb jullie tips zeker meegenomen, en ben daardoor sinds kort begonnen met skateboarden. Het voelt echt heerlijk om een andere sportieve hobby te hebben dan elke keer naar de dealer fietsen voor een nieuwe stash😁.

Nu kan ik skatend gaan!!!

Trippy langkous

Badass junkie
Wat jammer dat je een terugval hebt gehad. Ik heb zelf geen ervaring met verslaving, maar wat ik wel weet is geef niet op in het leven! Bij mij ging het vroeger ook niet goed op school, niet/nooit heen gaan enzovoort.. ik heb 2 jaar geleden toch besloten om na 5 jaar weer een opleiding te doen (met negatief advies). Als je iets wilt moet je het gewoon doen!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Beetje laat, maar wat ik wilde zeggen: er kan zoveel veranderen in korte tijd. Over een paar maanden loop je zomaar een leuk iemand tegen het lijf, leuke hobby gevonden en mis je de drugs niet eens meer zo. Social skills, motivatie terug en alles. En af en toe een jointje moet sws nog kunnen 🌿

Bovenaan