Werken in de coffeeshop

nausea

Wijs gebruiker
Hoi jongens, ik ben al vijftigduizend jaar op zoek naar een nieuw bijbaantje. Vrijwel elke winkel afgeweest, geen reactie gekregen. Nu lijkt de coffeeshop me wel wat. Fijne uren, ik weet hoe een kassa werkt en de looks heb ik al. Het enige wat me tot nu toe heeft tegengehouden is dat het raar op je CV staat. Kan het er natuurlijk gewoon afhalen, maar weet dat sommige bedrijven (waar 'k later wil gaan werken, neem aan dat de coffeeshop dat weinig boeit) background checks doen. 'Tis legaal maar komt wel een beetje raar over bij het gemiddelde kantoor of weet ik het.

Nou eh de vraag: Als ik in de coffeeshop ga werken zou dit me later problemen op kunnen leveren ivm werk?

Thx jongens!

Don Draper

Badass junkie
Het laat zien dat je verkoop ervaring hebt. Ik denk dat je een plusje voor hebt als je het op je CV hebt staan. Coffeeshop kan soms toch een moeilijke doelgroep vergelijkbaar met de horeca.

Maar het hangt ervan af of je gewoon netjes betaald wordt met belasting betalen en al. Als het zwart werk is, wordt het wat moeilijker met andere dingen.

nausea

Wijs gebruiker
Het laat zien dat je verkoop ervaring hebt. Ik denk dat je een plusje voor hebt als je het op je CV hebt staan. Coffeeshop kan soms toch een moeilijke doelgroep vergelijkbaar met de horeca.

Maar het hangt ervan af of je gewoon netjes betaald wordt met belasting betalen en al. Als het zwart werk is, wordt het wat moeilijker met andere dingen.
Thx! Moet idd wel even opletten dat het niet zwart is, maar we hebben 10 coffeeshops hier (lang leve Noord-Holland) dus genoeg keus :P Sommigen ogen wat professioneler (voor zover dat kan lol), maar vraag het van tevoren even na.

• Like
Waarderingen: ljuv

Blyatman

Badass junkie
Werken bij een coffeeshop, zou nooit een heikel punt moeten zijn om elders niet te mogen werken. Het is tenslotte een legaal horeca beroep. Je kan altijd zeggen: ik deed alleen het drinken/eten. Dat je niet in de verkoop zat.

niettemin zou het bizar zijn als je hier in het vervolg op wordt afgerekend.

Maar je mag wel ruilen, na mijn nieuwe baan wordt ik overspoeld met e-mails, berichten en linked-in of ik werk zoek 😂

Je kan altijd een bericht sturen, heb een best groot netwerk opgebouwd op Linked-in en misschien kan dat iets voor je betekenen?

Trippi

Belezen gebruiker
Ik heb in een seksshop gewerkt. Nooit op afgerekend maar wel een dankbaar onderwerp bij sollicitatiegesprekken. Ik denk dat een coffeeshop sowieso beter is dan een gat in je CV.

ljuv

DF-koningin
Tha dreaaaaaam, ik wil heel graag een eigen coffeeshop heheheh.
Maar je hebt ook altijd de vrijheid het voor bepaalde functies van je cv af te halen! No worries babe.

Casrus

DF-koning
Ik heb in een seksshop gewerkt. Nooit op afgerekend maar wel een dankbaar onderwerp bij sollicitatiegesprekken. Ik denk dat een coffeeshop sowieso beter is dan een gat in je CV.
Weet ik niet. Hangt van de baan af. Ik vind sollicitatie gesprekken toch vaak van de wederzijdse leugens en het zinloze geouwehoer aan elkaar hangen.

Bovenaan