Welke drugs ADHD

Pebbles

Experimenterende gebruiker
Ik heb ADHD, maar ik wil eens een keer ervaren hoe het is om gewoon een nacht door te gaan met drugs.
Ik word namelijk rustig van speed of XTC.

Hebben jullie misschien tips voor mij of ervaring?

mattskovic

Wijs gebruiker
daarmee doelde hij dus op geen uppers gebruiken omdat ze bij jou en omgekeerd effect hebbe :wink: denk ik maar ik kan ook mis zijn altijd he :grin:

greetz mattski

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
mattskovic zei:
daarmee doelde hij dus op geen uppers gebruiken omdat ze bij jou en omgekeerd effect hebbe :wink: denk ik maar ik kan ook mis zijn altijd he :grin:

greetz mattski

Nee ik bedoelde wanneer hij/zij de ritaline een keer niet nam, dat de hyperactieviteit dan weer naarboven komt en dat de ts daar een hele nacht op kon teren zonder drugs te gebruiken :wink: :)

grts

SNIFFOSJ

Newbie
Ik ben heel straight en simpel...

Ik heb al jaaaaren blijkbaar ADHD... Maar is pas "officeel" vernomen..

Ik vroeg me ook al altijd af waarom ik half in slaap tyfte als ik pep op had..

Kijk, wat ik kan vertellen tegen yo@ll... Litarin en of Concerta of wat dan ook,
is echt fout om te combineren!... Maar aangezien ik een dikke ADHDer ben, en inmiddels niet meer Concerta neem, want ik weet er zwaar depri van... daarintegen wel weer rustig..
Ik moet van de dokter ff 2 weken stoppen met concerta om te kijken of de depri daarvan komt, en ja kan je nu al vertellen dat dat zo is!... Maar wat ik wil meegeven... mensen die >CONCERTA< gebruiken... Litarin net zo goed, maar is anders qwa dossises etc.. Eg oppassen met coke en bier etc, sowiesow... Ik heb vele evaringen meegemaakt.. Paar jaar terug, had m'n dosis concerta voor de dag in mn mik... op die dag nog 'n dikke hardcore feest!.. nja lkkr zitten zuipen, en snuiven... ging goed tot we midden int feest kwamen.. had nog halfje over, en zat maar te zuipen en begevenmoment kreegk pilletje... een goeie ook!, maar dat ging helemaal de verkeerde kant op!...

Het feit is wel gwoon, ik neem niet meer de medi voor ADHD want ik word er erg depri van!..

Mja iedere ADHDer weet, dat we (althans ik ) suf worden van COKE en PEP zonder enig alcohol erbij.. !!

Als je depri word van de medi's... Kap ermee, en gaat t nie vervangen door andere drugs..

Kap ermee, en neem iets.. ipv doorgaan en combi!

Want ooit eens met Project Hardcore stond ik buiten te gillen uit paranoia door de coke,alc,m mix!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jouw klachten komen niet door het medicijn gebruik of medicijn gebruik in combinatie met drugs, maar de combinaties van drugs opzich.

SNIFFOSJ zei:
Paar jaar terug, had m'n dosis concerta voor de dag in mn mik... op die dag nog 'n dikke hardcore feest!.. nja lkkr zitten zuipen, en snuiven... ging goed tot we midden int feest kwamen.. had nog halfje over, en zat maar te zuipen en begevenmoment kreegk pilletje... een goeie ook!, maar dat ging helemaal de verkeerde kant op!...

Want ooit eens met Project Hardcore stond ik buiten te gillen uit paranoia door de coke,alc,m mix!

Beide ervaringen lijken me vrij weinig met de concerta te maken hebben.
Uiteraard kan het fout gaan wanneer je eerst lekker zit te zuipen en snuiven, nog een halfje neemt, door zuipt en dan een dosis MDMA binnen krijgt.

En ja, door combinatie gebruik van coke, alcohol en mdma kun je paraniode worden en beginnen te gillen.

Ik geef je wel gelijk, niet elke ADHD'er is geholpen met dopamine verhogende middelen.
Maar dat geeft niet echt een antwoord op de vraag van de topic starter vind ik.

Bijna alle stimulerende middelen werken op de dopamine huishouding of receptoren, en zullen dus bijna sommige ADHD' ers anders ervaren worden.
LSD, 2c-b of wiet worden door veel ADHD'ers wel gewoon als uppend ervaren, maar dit is wel meteen een heel ander verhaal dan pep of xtc natuurlijk. En zeker niet geschikt voor iedere persoon en/of feestje.
Ook zijn veel mensen met ADHD erg gevoelig voor caffeine. Energydrankjes of koffie dus om een nacht door te stampen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
SNIFFOSJ zei:
Ik ben heel straight en simpel...

Ik heb al jaaaaren blijkbaar ADHD... Maar is pas "officeel" vernomen..

Ik vroeg me ook al altijd af waarom ik half in slaap tyfte als ik pep op had..

Kijk, wat ik kan vertellen tegen yo@ll... Litarin en of Concerta of wat dan ook,
is echt fout om te combineren!... Maar aangezien ik een dikke ADHDer ben, en inmiddels niet meer Concerta neem, want ik weet er zwaar depri van... daarintegen wel weer rustig..
Ik moet van de dokter ff 2 weken stoppen met concerta om te kijken of de depri daarvan komt, en ja kan je nu al vertellen dat dat zo is!... Maar wat ik wil meegeven... mensen die >CONCERTA< gebruiken... Litarin net zo goed, maar is anders qwa dossises etc.. Eg oppassen met coke en bier etc, sowiesow... Ik heb vele evaringen meegemaakt.. Paar jaar terug, had m'n dosis concerta voor de dag in mn mik... op die dag nog 'n dikke hardcore feest!.. nja lkkr zitten zuipen, en snuiven... ging goed tot we midden int feest kwamen.. had nog halfje over, en zat maar te zuipen en begevenmoment kreegk pilletje... een goeie ook!, maar dat ging helemaal de verkeerde kant op!...

Het feit is wel gwoon, ik neem niet meer de medi voor ADHD want ik word er erg depri van!..

Mja iedere ADHDer weet, dat we (althans ik ) suf worden van COKE en PEP zonder enig alcohol erbij.. !!

Als je depri word van de medi's... Kap ermee, en gaat t nie vervangen door andere drugs..

Kap ermee, en neem iets.. ipv doorgaan en combi!

Ik wil niet zeiken maar je informatie omtrent de medicijnen en combinaties zijn niet geheel juist. Als je het zo leest ga kun je methylfenidaat niet met drugs combineren. Zelf heb ik jaren concerta geslikt en dagelijks amfetamine gebruikt, heel vaak ritalin gesnoven om weer nuchter te worden van de drank. En heb gewoon add maar het is ook niet helemaal correct om te zeggen dat iemand met ADD of ADHD niet hard gaat van uppers. Zeker wel afhankelijk van de dosering zelfs een adhd er staat te springen als die 6x54mg concerta´s neemt of 60mg ritalin opsnuift en flink wat water naspoelt zodat het opgenomen wordt. Ik vind dit eerder persoonlijk want ik ken genoeg mensen met adhd en add die gewoon hard gaan van een lijntje goeie coke of pep misschien moeten we ietsje meer pakken als iemand met een normale stofwisseling al heb ik zelf met mijn add genoeg ervaring met hard gaan op normale dosissen speed, gebruikte ik een lagere dosering ja ik kon me beter concentreren en had meer controle wat rust met zich meebracht met methylfenidaat is een amfetamine en je gaat er bij 60mg als adhd ook gewoon net zo hard van als een ander.. Loop zelf al jaren bij de psychiatrie en verslavingszorg en ken heel veel mensen die gebruiken naast hun add of adhd... En bij de juiste dosis gaan ze allemaal up van ritalin tot dextro amfetamine tot coke.. En ik weet het toch heel zeker dat ik add heb en de andere waar ik over praat adhd of add, ben zelf voor second opion bij sandra de kooij geweest op parnassia en die weten wel waar ze over praten als het op add of adhd aankomt. Maar als je nu zegt dat een adhd rustig wordt van een lage dosis ritalin laat ik zeggen max 20mg om de 2 uur bij een volwassene onder de 18 10tot 15mg om de 2 of 3 uur. of 10mg dextroamfetamine 2 maal daags kan ook maar meestal maar 5mg of 7.5mg.. Maar neemt een iemand met adhd of add 60mg dan gaat die net zo hard als elk ander ik weet het zeker.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jouw informatie is ook niet helemaal juist Willem.

Ja je hebt op bepaalde punten gelijk, (vooral) een add'er of adhd'er kan gewoon hard gaan van uppers die voornamelijk op dopamine werken.
Echter, de oorzaak van ADHD (dus niet add) ligt in het feit dat die persoon een verlaagde dopamine afgifte in de hersenen hebben. Wanneer je ze dus dopamine releasende of opname blokkers toe dient (zoals coke, pep, ritalin of dex) word het dopamine niveau hetzelfde als bij een ''normaal'' persoon en word je dus rustig.
Pas wanneer je over die grens gaat (met een flink verhoogde dosis) word een échte ADHD'er druk van uppers.

Dit verschilt gewoon heel erg per persoon en de mate waarin er adhd plaatsvind.
Een ADD'er zal eigenlijk altijd druk worden van uppers, vandaar dat concerta of ritalin vaak minder goed aanslaat.

Even een aantal dingetjes die niet kloppen uit jouw verhaal:

ADHD, ADD en de werking van uppers bij deze mensen hebben niets te maken met de snelheid van de stofwisseling.
60mg ritalin snuiven is niet te doen, ook niet wanneer je er water achteraan gooit.
Dat zijn 6 kleinere of 3 flinke pillen, door al die vulstof is je neusslijmvlies gewoon niet in staat alles op te nemen. Het is discutabel of 1 hele tablet al helemaal word opgenomen.

Verder geef ik je wel helemaal gelijk, zeker als reactie op het gequote stuk tekst, dat slaat nergens op nee. Maar over het algemeen ervaren ADHD'ers een rustgevende werking van uppers.
Is dat niet het geval, dan ligt de oorzaak van hun concentratie stoornis ergens anders dan in het dopamine niveau en is het in mijn ogen ook geen ADHD te noemen.
Dat ze die mensen in de psychiatrie toch het stickertje adhd geven is logisch, daar hoef je tegenwoordig enkel een bolletjeslijst met 20 vragen voor te beantwoorden.
scoor je 10/20-15/20 heb je add, 15/20-20/20 is het adhd..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja het klopt wel wat je zegt maar over het stukje van 60mg ritalin snuiven ben ik echt niet eens. Ik heb maanden dagelijks ritalin gesnoven, en pakte gemiddeld 40 tot 60mg per keer. Natuurlijk had ik meer als een halve gram poeder, maar ik deed altijd eerst goed mijn neus schoonmaken slijm alles eruit blazen. Dan wat water erindruppelen snuiven en vervolgens zoveel mogelijk poeder wegwerken, dan weer wat water druppelen en even in je neus laten hangen, je voelt dat gewoon een soort pasta in je neus ontstaan vervolgens snoof ik de rest ook weg want dat bleef toch wel plakken, zette en douche aan en ging douchen, na 10 minuten was de bittere ritalin smaak weg en stond ik te stuiteren in spanje onder de douche. Ik wil niet overdrijven maar ik heb serieus meerdere malen 4 tot of meer tabletten weggesnoven, maar het was inderdaad niet echt ideaal maar het gaat wel, Want water lost ritalin volledig op dat kun je uittesten in een glas water gooi er een verpoederde ritalin in en het lost volledig op. Maar dit is een persoonlijke ervaring geen mening maar een ervaring maar ik raad het niet aan als je ritalin snuift gewoon per tabletje 1 lijntje meer genieten..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk dat methylfenidaat oplost in water, maar dat water moet toch ook opgenomen worden door je (inmiddels bezette) neusslijmvlies.

Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar logisch nadenkend trek ik de conclusie dat boven de 250mg poeder (waarvan slechts zo'n 20mg methylfenidaat is) al je neusslijmvlies bezet is voor opname voor zo'n 15-20 minuten. Bijsnuiven heeft dan gewoon geen zin, ookal heb je je neus daarvoor schoongemaakt en alles.

Daarnaast vind ik het snuiven van 95%vulstof en 5% werkbare stof sowieso al een slecht idee.
Waarom niet extraheren als je het vaak gebruikt?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben gestopt met pep enzo, ik geloof wel dat wat je zegt klopt, maar ik weet niet hoe het gelukt is toendertijd maar als ik 4 tot 6 ritalin opsnoof en goed erna deed wat ik eerder gezegd heb dan loste het altijd goed op en kwamen effecten binnen een paar minuten, maar nu ik goed nadenk er zijn ook keren geweest dat het niet goed werd opgenomen en ik geen effect heb gehad. Wat wel een verschil kan maken is dat ik door heel veel speedsnuiven het idee heb dat mijn neusholte groter is geworden en misschien dat er daarom zoveel in 1 keer in kan. Maar ik blijf gissen want dit zijn mijn eigen ervaringen en iedereen is anders. Had me ritalin ook veel beter kunnen zuiveren dan had ik hoop minder verstopte neuzen gehad.. Want zonder water lost ritalin bij mij niet op en wordt het hard..

Jovanovic

Belezen gebruiker
van speed ondervind ik de meeste voordelen in vergelijking met de nadelen/gevolgen

ghb, maar uitsluitend in combinatie met...
speed (mijn naam zegt het zelf) samen met een bepaalde dosis vloei is in mijn ogen de beste combinatie...

op bewustzijnsveranderende middelen zoals paddo's, lsd, 2c-b veilig mits voorbereid.
Methylfenidaat
De significante meerwaarde op korte termijn van behandeling met MPH vergeleken met zowel placebo
als niet-farmacologische aanpak wordt bevestigd door meer dan 200 gerandomiseerde studies (7, 20-23).
Deze bevindingen werden nogmaals bevestigd door Spencer et al. via een placebo gecontroleerde trial bij
146 volwassenen met ADHD (23).
Respons op placebo en MPH was respectievelijk 19% en 76% (P<0,0001) bij een gemiddelde dosis van
1,1 mg/kg/dag. Dit gunstig effect bleek onafhankelijk te zijn van leeftijd, geslacht of aanwezigheid van
psychiatrische comorbiditeiten. Het feit dat hier een opmerkelijk hoog aantal patiënten werd
gerapporteerd die een gunstig effect ondervonden, had waarschijnlijk te maken met de hogere dosis die
werd gebruikt. In eerdere studies bij volwassenen werd namelijk een positief effect gevonden bij
gemiddeld 52% bij een dosis van 0,6 mg/kg/dag. Dit suggereert dat volwassenen misschien meer baat
hebben indien hogere dosissen worden gebruikt.
Placebo-gecontroleerde vergelijking gedurende
4 weken tussen de direct vrijgestelde vorm en
de vertraagd vrijgestelde vorm via osmose
(OROS MPH) toonde aan dat beide vormen het
significant beter deden dan placebo (P<0,001).
Hierbij werd geen significant verschil gezien
tussen de twee vormen van MPH vrijstelling op
vlak van efficaciteit

Bovenaan