Weken achter elkaar xtc

sosaa

Bewuste gebruiker
Een vriend van mij heeft al weekenden achter elkaar xtc gebruikt en ik zei hem het is heel slecht. Hij denkt dat het allemaal wel meevalt. Nu is mijn vraag wat is er zo slecht aan op korte en lange termijn? Ik zelf kon het hem ook niet echt uitleggen

FerdFatoehaus

Badass junkie
Je ontregelt je serotonine en dopamine systeem enorm omdat je je receptoren niet de kans geeft om volledig te herstellen. Op korte termijn veroorzaakt dit brainzaps, moe en lamlendigheid.

Op lange termijn wordt het nog een stuk erger: depressie, geheugen problemen, concebtratiestoornissen, motivatie problemen, stemmingswisselingen etc.

Het is geen pretje kan ik je uit eigen hand vertellen. Maar als het volgens hem wel meevalt dan valt het vast mee toch?

Geen wonder dat drugs zo'n slecht imago heeft door idioten als deze.

transformated

Badass junkie
Je ontregelt je serotonine en dopamine systeem enorm omdat je je receptoren niet de kans geeft om volledig te herstellen. Op korte termijn veroorzaakt dit brainzaps, moe en lamlendigheid.

Op lange termijn wordt het nog een stuk erger: depressie, geheugen problemen, concebtratiestoornissen, motivatie problemen, stemmingswisselingen etc.

Het is geen pretje kan ik je uit eigen hand vertellen. Maar als het volgens hem wel meevalt dan valt het vast mee toch?

Geen wonder dat drugs zo'n slecht imago heeft door idioten als deze.
Door mijn xtc gebruik vroeger had ik desoriëntatie en depersonalisatie problemen voor een tijdje.
Als hij blijft gebruiken zal er wel eventueel problemen opkomen, zeker wanneer hij zou stoppen of hij moet wel beschikken over een zeer gezond lichaam en hersenen maar dit betwijfel ik.

FerdFatoehaus

Badass junkie
ik bedoel dit niet lullig hoor.. maar er zijn er wel meer van ons hier die van onze idiote fouten moesten leren? :wink:
me included.
Ik doelde meer op het feit dat die persoon weken achter elkaar xtc neemt en het weg wuift met: het valt wel mee.

Dan ben jezelf gewoon kapot aan het maken. Letterlijk 1 Google zoekopdracht laat je zien dat je niet zo vaak moet gebruiken omdat er enorme risico's aan kleven.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Ik doelde meer op het feit dat die persoon weken achter elkaar xtc neemt en het weg wuift met: het valt wel mee.

Dan ben jezelf gewoon kapot aan het maken. Letterlijk 1 Google zoekopdracht laat je zien dat je niet zo vaak moet gebruiken omdat er enorme risico's aan kleven.

snap ik..
okay, recht voor z'n raap gezegd.. jij wist toendertijd vast ook dat wat je deed niet gezond voor je was lijkt me.
Idioot? ..drugs een slechte naam gevend?
maw.. mensen doen wel eens dingen tegen beter weten in.. daar kun je ze idioten voor noemen.
dat zijn de meesten van ons dan wel ( geweest ).
't komt zo veroordelend over.

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
jij wist toendertijd vast ook dat wat je deed niet gezond voor je was lijkt me.
Ik wist het wel maar het boeide me niet. Heb een aantal slechte jaren gehad op mentaal gebied. Dat was zeker idioot. Ik heb er echter nooit zielig om gedaan of gezegd dat het de schuld van drugs is dat ik zo naar de klote was. En nooit ontkent dat er weldegelijk risico's aan kleven.
Idioot? ..drugs een slechte naam gevend?
Dat is waar dit soort situaties vaak naar toe gaan. Zonder je vooraf in te lezen chemicaliën naar binnen gooien, tegen alle adviezen in elke week gebruiken. En vervolgens na een jaar, of 2 met de gebakken peren zitten en de drugs de schuld geven.

Wat mij vooral dwars zit is de onwelwillendheid om zelf onderzoek te doen.
't komt zo veroordelend over.
Ik kan soms aardig bot zijn, dat komt omdat ik ooit dezelfde fout heb gemaakt..

Bovenaan