Wat is het verslavendst?

wat is het verslavendst

• Alcohol

Stemmen: 84 54,2%
  • Weed/hasj

Stemmen: 71 45,8%

• Totaal aantal stemmers
    155

Jeller

Badass junkie
ik heb eigenlijk voor weed gestemd ondanks dat alcohol ook lichamelijk verslavend is.. dat komt pas na lange tijd als ge echt veel drinkt.

Verder heb ik veel meer zin in een joint dan in mij zat drinken, ik ken in mijn vriendenkring veel mensen die regelmatig eens te vele drinken, maar in principe is het niet problematisch of (bijna) alleen in de uitgang.

voor de rest kent iedereen er wel genoeg die elke dag blowen en die ier niet van af geraken denk ik.. ik was ook even gestopt en dan serieus verminderd, maar nu smoor ik ook meestal 2 of 3/7 dagen en ook al neem ik mij voor om even te stoppen weer is er weer dat weekend waar het mij nie lukt

Frisko

Badass junkie
Jeller zei:
ik heb eigenlijk voor weed gestemd ondanks dat alcohol ook lichamelijk verslavend is.. dat komt pas na lange tijd als ge echt veel drinkt.

Verder heb ik veel meer zin in een joint dan in mij zat drinken, ik ken in mijn vriendenkring veel mensen die regelmatig eens te vele drinken, maar in principe is het niet problematisch of (bijna) alleen in de uitgang.

voor de rest kent iedereen er wel genoeg die elke dag blowen en die ier niet van af geraken denk ik.. ik was ook even gestopt en dan serieus verminderd, maar nu smoor ik ook meestal 2 of 3/7 dagen en ook al neem ik mij voor om even te stoppen weer is er weer dat weekend waar het mij nie lukt
wiet is cker geestelijk verslavend!!,en niet een beetje(naar eigen ervaring!!!!!! :( :( :( )

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik kan dit ook beamen, weed is zeker verslavend, heb de harde realiteit ook al onder ogen moeten komen, gelukkig is die periode gedaan :)
af en toe een jointje kan geen kwaad :smoke:

boy

Bewuste gebruiker
De wietperiode is wat mij betreft afgelopen. Elke dag meerdere sticks, om over het weekend maar niet te beginnen. Op een gegeven moment werd ik er gewoon gaar van. Nu spring ik uit bed en heb ik de hele dag zin om dingen te doen, veel vetter toch!

BombSki

Bewuste gebruiker
ligt er ook aan hoe je blowt.
quote uit Uit Je Bol:
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.

HDA

Bewuste gebruiker
Van de zaken die ik tot mij heb genomen :

alcohol : niet verslavend
sigaretten : Nog altijd niet vanaf... Heel erg verslavend dus !
Wiet : Als ik geen heb, hoef ik het niet, als ik er heb, dan gebruik ik heel weinig per keer.
XTC : leuk, maar niet voor elk weekend... Niet verslavend voor mij
Cocaïne : toch wel vrij verslavend, toen ik 't had, moest het telkens direct door de neus... Veel zin ook om te gebruiken toen...
Ik weet moest ik nu nog eens een lijntje nemen dat ik gemakkelijk terug elk weekend zou gebruiken.

Bal0n

Badass junkie
BombSki zei:
ligt er ook aan hoe je blowt.
quote uit Uit Je Bol:
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.

Uit je Bol is niet heilig ofzo hoor, staat vrijveel kul in :P

BombSki

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Uit je Bol is niet heilig ofzo hoor, staat vrijveel kul in :P

mwa, vind het altijd nog meer te vertrouwen dan sommige users hier die van alles beweren.

en for the record; alles is geestelijk verslavend

BombSki

Bewuste gebruiker
ja en wat wil je daarmee zeggen? albert hofmann ook, en toch vertrouw ik hem iets meer dan de gemiddelde gebruiker hier

edit: users in mn vorige post sloeg op gebruikers van het forum, niet op gebruikers van drugs.

Bal0n

Badass junkie
Als ik een boek schrijf, is dat dan "meer waar" dan als iemand anders een post op een forum neerzet?

BombSki

Bewuste gebruiker
hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.

Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
Snap niet echt wat je probleem is..

Frisko

Badass junkie
BombSki zei:
hoeft niet. maar ik heb er wel meer vertrouwen in. Heel Uit Je Bol is goed geschreven, duidelijk en dat helpt ook wel.
Bovendien zijn er meer bronnen die vermelden dat cannabis, mits puur gerookt, bijna niet of niet verslavend is.

Ik snap niet wat je nou precies bedoeld. Het is toch logisch dat iemand die een boek heeft geschreven over drugs meer 'aanzien' of 'vertrouwen' heeft dan een paar gebruikers die op een (anoniem) internet forum?
dude er zijn evenveel site's waar opstaat dat het wel is ,dan dat het niet zo is!!,ga er maar vanuit dat ut verslavend is...anders rookte ik nu al lang niet meer!!!!!!!!!!! :angry: :angry: :angry:

edit// voor sommige mensen minder als andere weliswaar,maar we veralgemenen hier maar éh?! :grin:

BombSki

Bewuste gebruiker
mwa, heb je het puur gerookt?
ik rook bijna 2 jaar puur en ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben (alhoewel ik dat ook niet zeker weet)
enja.. sites.. je geeft het zelf al aan, sites zijn niet zo betrouwbaar. wil toch wel ff duidelijk maken dat dit ook een site is :) enja, dan heb ik toch meer vertrouwen in boeken (en eigen ervaring dus)

cunt

Wijs gebruiker
als hier iemand over zijn eigen ervaringen met een bepaalde drug verteld vertrouw ik daar wel op hoor.

Bal0n

Badass junkie
BombSki zei:

Dat is precies wat ik bedoel, het klopt toch niet dat iemand die een boek schrijft meteen gelijk heeft? Of denk je dat Hitler ook alleen maar feiten presenteerde in Mein Kampf?

Er is zoveel rommel aan boeken op de markt, het hoeft echt niet waar te zijn wat erin staat. Bovendien is het een mening van de auteur, over die cannabis verslaving. Iedereen reageert anders erop, en zo zijn er genoeg mensen er zeker wel verslaafd aan kunnen raken.

BombSki

Bewuste gebruiker
ik zeg toch niet dat boeken altijd gelijk hebben.
Ik had dat stukje net zo goed onder mn eigen woorden kunnen brengen en het hier neerzetten, dan zou je het eerder geloven?
Ik zeg alleen dat ik een boek meer vertrouw dan posts op een internet forum.

Maar ok, laten we aannemen dat, zoals je zegt, cannabis voor sommigen verslavend is. Dan komt hier de post "cannabis is zeker wel verslavend!!"
En dat is dan wel te vertrouwen ofzo?

Mein Kampf is trouwens ook een zeer interessant boek, van een zieke genius zegmaar. Weet je dat de mensen die zich bezig hielden met propaganda/mind control in WO2 niet zijn opgepakt, maar overgevlogen naar de USA om voor de CIA te komen werken?
Maargoed ik ga weer offtopic.

Ik snap nog steeds niet wat precies je probleem is, ik zie hier veel posts staan, die volgens mij niet kloppen. Ik zeg er iets van en geef een bron aan. de reactie die daaruit voorkomt is niet redelijk volgens mij, omdat Uit Je Bol wel een gerespecteerd boek is in de 'drug/psychonautcommunity"

En je laatste comment "iedereen reageer er anders op" gaat voor vrijwel alle stoffen.. afaik

Bal0n

Badass junkie
Je zegt wel dat je een boek eerder gelooft dan een post. En dat vind ik wat vreemd, er staan namelijk genoeg dingen in Uit je Bol waar ik het totaal niet mee eens ben. En zo ontzettend gerespecteerd is dat boekje niet, als je wat meer boeken leest (over drugs dus), kom je er achter dat Uit je Bol wel heel erg simpel is.

Als iemand zegt dat hij verslaafd is aan het roken van cannabis, dan ja, dan geloof ik dat. Bovendien heb ik het zelf gemerkt.

BombSki

Bewuste gebruiker
ik zeg niet dat ik het niet geloof, het zal best kunnen. Maar als mensen dit lezen dan nemen ze dus aan dat cannabis verslavend is terwijl dat, mits puur gerookt, bij de meeste niet het geval is (eigen ervaring)

Er staan op dit forum ook genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben, zoals de posts hierboven dus, die beweren dat cannabis verslavend is (er staat ook niet meer dan dat, dus of ze met tabak of zonder bedoelen is niet duidelijk).

Ik heb genoeg boeken over drugs gelezen.. Uit je Bol is misschien niet de meest uitgebreidde, maar ik zou toch iedereen die niet(s) (veel) van drugs afweet aanraden om het te lezen.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
tis al eerder geschreven hier op dit topic, maar wiet is niet verslavend... niet verslavend op het gebied waar nicotiene het wel is!!! en dan heb ik het nog niet eens over heroine gehad.

Ik ben zelf een regelmaat blower, maar daar zit toch echt wel een verschil.

Om de nicotiene klap bijvoorbeeld te krijgen blijf je doorroken, dat doe je niet met een joint, daar stop je op den duur mee. Bombski en dat boek ( wat me pa uit heeft uitgeleend en niet meer terug heeft gekregen :( ) hebben volgens mij wel een goed punt :)

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Als iemand zegt dat hij verslaafd is aan het roken van cannabis, dan ja, dan geloof ik dat. Bovendien heb ik het zelf gemerkt.

Maar daar kan je het woord "verslaafd" eigenlijk niet voor gebruiken.

Dan ben ik computer verslaafd, sex verslaafd, voedsel verslaafd, drinken verslaafd, schijten verslaafd... wat nog meer! ? :confused:

Bal0n

Badass junkie
Er zijn ook mensen die heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken, maakt dat het niet verslavend? Ok, tuurlijk zijn er minder mensen verslaafd aan cannabis op een dusdanige manier dat ze niet meer goed functioneren, maar ze zijn er wel.

In Uit je Bol staat dat het niet verslavend is, geheel niet. Dat klopt niet, zolang er mensen zijn die dat wel ondervinden. En die zijn er.

En met simpel bedoel ik niet "niet uitgebreid", maar gewoon een erg beperkte kijk op drugs.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Er zijn ook mensen die heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken, maakt dat het niet verslavend? Ok, tuurlijk zijn er minder mensen verslaafd aan cannabis op een dusdanige manier dat ze niet meer goed functioneren, maar ze zijn er wel.

In Uit je Bol staat dat het niet verslavend is, geheel niet. Dat klopt niet, zolang er mensen zijn die dat wel ondervinden. En die zijn er.

En met simpel bedoel ik niet "niet uitgebreid", maar gewoon een erg beperkte kijk op drugs.

Er zijn BIJNA geen mensen die niet verslaafd zijn aan de heroine, heroine = verslaafd., dat zou echt een heeeeeeel klein percentage zijn, dat niet verslaafd zou zijn? Nee! dat bestaat niet. Er zijn WEL mensen die het onder controle moeten/kunnen houden, maar ze zijn verslaafd.

Wat je zegt over uit je bol ben ik het ook zeker niet mee eens. Er zijn natuurlijk mensen die er niet mee kunnen omgaan, maar daarom zijn ze nog niet meteen verslaafd :confused: Je hebt ook mensen die geen biertje of wat voor iets dan ook kunnen nemen, omdat ze zichzelf niet in de hand kunnen houden, soort van ziekte, maar niet verslaafd.

Bal0n

Badass junkie
Als je je gebruik onder controle kan houden, ben je toch niet verslaafd? :wink: En wat Cunt zegt idd, een verslaving is gewoon een ziekte.

Waarom wil je niet aannemen dat mensen weldegelijk verslaafd kunnen raken aan cannabis? Omdat jij dat niet ondervindt?

Waterpijp

Bewuste gebruiker
cunt zei:
verslaving is toch ook een ziekte..?

Niet op de manier zoals die mensen dat hebben. Jij gaat toch ook geen overdosis nemen? Ik heb het over mensen die zichzelf niet kunnen beschermen tegen die verleiding.. dat is 1 rede dat het nog steeds illegaal is, mede dankzij de mensen er niet mee kunnen omgaan, omdat ze die ziekte hebben.

Hebben jullie dan geen spuiten en slikken gezien???

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Als je je gebruik onder controle kan houden, ben je toch niet verslaafd? :wink: En wat Cunt zegt idd, een verslaving is gewoon een ziekte.

Waarom wil je niet aannemen dat mensen weldegelijk verslaafd kunnen raken aan cannabis? Omdat jij dat niet ondervindt?

Hoe kan je verslaafd raken? als er geen verslavende stoffen in zitten?

Bal0n

Badass junkie
Oh mijn god :). Doe die oogkleppen eens af!

Erken je uberhaupt het principe van geestelijke verslaving wel?

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Dan hebben we het al over geestelijke, maar ben je dan niet overal aan verslaafd... doe jij maar es die oogkleppjes af :wave:

Bal0n

Badass junkie
Speed en cocaïne zijn ook niet lichamelijk verslavend, zijn ze nu meteen helemaal niet verslavend?

Frisko

Badass junkie
Bal0n zei:
Speed en cocaïne zijn ook niet lichamelijk verslavend, zijn ze nu meteen helemaal niet verslavend?
balon close die lame thread,hier raken we niks wijzer uit!!!

punt is dat wiet zeker geestelijk verslavend is!!!!!!!,dat zie ik bij mn eigen,en bij mensen om me heen,en dat je er tabak bij rookt maakt net geen hol uit,want als ik alleen saffen rook heb ik evenwel zin in wiet!!!!!!!!! :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:

Je hebt een punt, maar we hadden het over cannabis en cannabis is wel heel wat anders dan die harde shit. Het is de gebruiker, tsja,,, en sommige mensen hebben die ziekte,,, en niemand weet of iemand het heeft, ja... maar dan is het al te laat :wink:

Bovenaan