wat blijven hangen

psych-out

Bewuste gebruiker
het voorval dateert van ongeveer een 2 maanden geleden.
LSD dagje bij een vriend zijn thuis.
leuk aan het trippen op 2 zegeltjes LSD, alles ging prima. Ik had ook wat speed bij omdat ik die combinatie wel eens wou proberen, het leek me wel een leuke combo.
lijn speed naar binne gesnoven en trippen maar. Het gevoel dat ik in mijn lichaam kreeg was zeer geslaagd, echt een heerlijk gevoel. alleen mijn spraakvermogen ging achteruit.
als ik iets wou zeggen dan vond ik soms het laatste woord van de zin niet.
(bv. oh dat is een mooie bo.. bo.. boom) ik brabbelde dat laatste woord er dan zo half uit.
op dat moment maakte dat weinig uit, je zit onder LSD, je vrienden weten wat je bedoelt of het maakt gewoon niet uit of je onder een LSD trip soms niet op je woorden kan komen.
Ik had de keuze toen al gemaakt om de combo speed en LSD niet meer te gaan doen omdat ik dacht dat het wat stotteren door de combinatie van die 2 was.
Toen de trip uit begon te werken dacht ik dat het soms niet op woorden komen natuurlijk ook wel over zou gaan.
maar dat bleef. Nu na ongeveer 2maanden is het wel al wat verminderd.
Nu heb ik een paar vragen...
- Is dit een vorm van blijven hangen ? want het soms niet op woorden komen had ik voor die trip nooit last mee.
- zal dit na een tijd helemaal verdwijnen ? ik denk zelf van wel omdat ik toch wel een mindering waarneem.
- Heeft misschien iemand van jullie dit ook ? of iets dergelijks ?

Intoxication

Bewuste gebruiker
het lijkt me echt onvoorstelbaar hoeveel microg lag er op de zegels
als je echt bang bent om te struikelen over je woorden omdat je denkt dat het komt door die trip gaat het alleen nog meer fout..
gwn vergeten en niet aan denken, zit achter je oren i think!

Tigg

Belezen gebruiker
Waarschijnlijk is dit inderdaad iets wat "tussen de oren" zit. Tijdens de trip kan je jezelf hebben aangeleerd om te stotteren. Aangezien jij zegt dat het minder wordt weet ik vrij zeker dat het uiteindelijk ook helemaal weg zal zijn. Je leert het je dus vanzelf weer af. En dan zal het ook voor altijd wegblijven. (Misschien een uitzonderingsgevalletje, iedereen stottert natuurlijk weleens)

Het concept "Niet" kunnen je hersenen moeilijk verwerken, dus als je bezig bent met iets "niet" doen zullen je hersenen gaan denken dat je het wel doet.
Voorbeeld
Denk NIET aan een roze olifantje...
Je hersenen verwerken de taal, het woord NIET is moeilijk te verwerken en daardoor zullen je hersenen een roze olifantje inbeelden.

Bij stotteren werkt dit hetzelfde, als in je hoofd bezig bent met niet stotteren dan zal je dus denken aan het stotteren - waardoor je gaat stotteren.
Wat je wel kan doen is bezig zijn met het correct formuleren van je zinnen, hierbij moet je het stotteren dus volledig vergeten.

Vergeten is moeilijk, en kost dus tijd. Iets vergeten of afleren gebeurt vanzelf, dus je probleem zal zichzelf oplossen zolang jij je er niet te veel zorgen over maakt.

endor

Badass junkie
Ik ben blijven hangen in de opium.
En je moet allesinds weten dat dat nooit volledig wegneemt.
Maar het minderd wel enorm moet ik toegeven.
Wat ik bevoorbeeld heb is dat als ik mij concentreer op een bepaalde object , laat ons nu zeggen een steen.
Dat ik dat object echt kan vervormen met mijn hoofd.
Maar zulke dingen overkomen mij nooit als ik er niet op let , of als ik het niet wil.
Ik kan me echt focussen op dat effect te creeëren.
Maar je leeft er wel mee leven.

psych-out

Bewuste gebruiker
Intoxication zei:
het lijkt me echt onvoorstelbaar hoeveel microg lag er op de zegels
als je echt bang bent om te struikelen over je woorden omdat je denkt dat het komt door die trip gaat het alleen nog meer fout..
gwn vergeten en niet aan denken, zit achter je oren i think!

zegels zijn getest op 150mics.
als het tussen mijn oren zat dan had ik dat probleem al 2 maanden geleden opgelost. ik heb geen schrik om te struikelen over mijn woorden, niet voor de trip, niet tijdens en niet na.
Dit is helemaal iets anders, voor die ene trip die ik hierboven al heb beschreven had ik in mijn vorige trips dat soms niet op woorden komen of stotteren ook wel maar minder. maar na die trips ging dat soms stotteren over maar bij die ene trip niet, dus dacht ik dat ik wat ben blijve hange.

psych-out

Bewuste gebruiker
Tigg zei:
Waarschijnlijk is dit inderdaad iets wat "tussen de oren" zit. Tijdens de trip kan je jezelf hebben aangeleerd om te stotteren. Aangezien jij zegt dat het minder wordt weet ik vrij zeker dat het uiteindelijk ook helemaal weg zal zijn. Je leert het je dus vanzelf weer af. En dan zal het ook voor altijd wegblijven. (Misschien een uitzonderingsgevalletje, iedereen stottert natuurlijk weleens)

Het concept "Niet" kunnen je hersenen moeilijk verwerken, dus als je bezig bent met iets "niet" doen zullen je hersenen gaan denken dat je het wel doet.
Voorbeeld
Denk NIET aan een roze olifantje...
Je hersenen verwerken de taal, het woord NIET is moeilijk te verwerken en daardoor zullen je hersenen een roze olifantje inbeelden.

Bij stotteren werkt dit hetzelfde, als in je hoofd bezig bent met niet stotteren dan zal je dus denken aan het stotteren - waardoor je gaat stotteren.
Wat je wel kan doen is bezig zijn met het correct formuleren van je zinnen, hierbij moet je het stotteren dus volledig vergeten.

Vergeten is moeilijk, en kost dus tijd. Iets vergeten of afleren gebeurt vanzelf, dus je probleem zal zichzelf oplossen zolang jij je er niet te veel zorgen over maakt.

nope, ik heb nooit de gedachte gehad van ik mag niet stotteren want ik zat in een trip, het boeit dus geen ene reet of ik nu stotter of niet want dat komt door de LSD en dat weten je vrienden ook dus voor hun boeit dat ook niet. dus dan is het normaal als je acid gevat hebt dat je dan soms niet uit je woorden kan kome, daar lach je eens mee omdat er dan soms een woord uit komt wat echt nergens opslaat, dat brengt die goede sfeer in een trip omdat bijna iedere tripper die er bij zit daardoor soms wel eens iets grappigs zegt. Ik zit echt niet te stresse van ik mag niet stotteren ofzo.
en je voorbeeld...
dus als ik de hele tijd denk van ik mag mijn pa geen klootzak noemen en ik zie de volgende dag mijn pa ... wat zeg ik dan raar maar waar volgens jou ... klootzak.
want ja, mijn hersenen zoude GEEN, moeilijk kunnen verwerken en mijn soms stotteren gebeurd ook zonder dat ik er iets aan kan doen of bij nadenk dus...
en als ik nu zou denken van '' ik mag stotteren, ik mag stotteren, ik mag stotteren.
Ik denk dus niet aan ik mag NIET stotteren, dan zou dat stotteren na verloop van tijd weg gaan :confused:
nee, sorry. mooie uitleg maar klopt volgens mij weinig van.

psych-out

Bewuste gebruiker
Plimu zei:
het zit tussen oren, besef dat :hearteyes:

het zit altijd tussen je oren.
alles wat je voelt, ziet,... zit tussen je oren.
je vangt prikkels op uit de omgeving, je hersenen geven daar een betekenis aan...
In dit geval gaat het over mijn spraakvermogen en ja ook dat word geregeld door de hersenen.
dus ja het zit tussen mijn oren.

Tigg

Belezen gebruiker
LSDmathXtc zei:
...

en je voorbeeld...
dus als ik de hele tijd denk van ik mag mijn pa geen klootzak noemen en ik zie de volgende dag mijn pa ... wat zeg ik dan raar maar waar volgens jou ... klootzak.
want ja, mijn hersenen zoude GEEN, moeilijk kunnen verwerken en mijn soms stotteren gebeurd ook zonder dat ik er iets aan kan doen of bij nadenk dus...
en als ik nu zou denken van '' ik mag stotteren, ik mag stotteren, ik mag stotteren.
Ik denk dus niet aan ik mag NIET stotteren, dan zou dat stotteren na verloop van tijd weg gaan :confused:
nee, sorry. mooie uitleg maar klopt volgens mij weinig van.

Wat ik bedoel is, is dat de gedachte "ik mag niet stotteren" hetzelfde beeld in je hersenen opwekt als "ik mag stotteren". Dus je wilt het woord stotteren vermijden.

Psychologisch trucje wat onder NLP valt. Het kan je positiever laten denken door taal anders te formuleren. Het verschil zit in het onderbewuste.

In ieder geval weet ik zo goed als zeker dat het over een tijdje weg zal zijn.

psych-out

Bewuste gebruiker
Wat ik bedoel is, is dat de gedachte "ik mag niet stotteren" hetzelfde beeld in je hersenen opwekt als "ik mag stotteren". Dus je wilt het woord stotteren vermijden.

Psychologisch trucje wat onder NLP valt. Het kan je positiever laten denken door taal anders te formuleren. Het verschil zit in het onderbewuste.

In ieder geval weet ik zo goed als zeker dat het over een tijdje weg zal zijn.

je kan gelijk hebben, en ja ik denk ook wel dat het helemaal over zal gaan.
gewoon een tijdje rustig aan doen met acid.

L

Lid 6909

Gast
waar slaat dat nou weer op?

Blijven hangen = HPPD

Je kunt ook in een psychose raken, en zo 'blijven hangen' dus ik snap niet wat je bedoelt.

Angramar Temenos

Badass junkie
gNuxx zei:

Blijven hangen = HPPD

Je kunt ook in een psychose raken, en zo 'blijven hangen' dus ik snap niet wat je bedoelt.

Een psychose is iets HEEL anders dan blijven trippen.. Psychotisch zijn is echt een totaal andere ervaring dan trippen, ik heb beide ervaren.. Trips kunnen wel psychoses TRIGGEREN, echter, de ervaring is totaal anders, je blijft niet "hangen".

Met "blijven hangen" neem ik aan dat je "blijft trippen", mentaal kan dit niet echt, echter kan je wel HPPD oplopen, waardoor je permanent lichte visuals (vooral ruis) krijgt.

psych-out

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:

Blijven hangen = HPPD

Een psychose is iets HEEL anders dan blijven trippen.. Psychotisch zijn is echt een totaal andere ervaring dan trippen, ik heb beide ervaren.. Trips kunnen wel psychoses TRIGGEREN, echter, de ervaring is totaal anders, je blijft niet "hangen".

Met "blijven hangen" neem ik aan dat je "blijft trippen", mentaal kan dit niet echt, echter kan je wel HPPD oplopen, waardoor je permanent lichte visuals (vooral ruis) krijgt.

het is geen hppd, dat heb ik ook wel maar hppd is alleen visueel.
ik heb het hier in dit topic over mijn spraakvermogen (niet op woorden komen).

L

Lid 6909

Gast
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:

Blijven hangen = HPPD

Dat zal wel, maar je kunt wel degelijk psychotisch biljven na een LSD trip, en dus zo het gevoel krijgen dat je nooit uit getript bent, en dus bent blijven hangen? Iemand die ik ken had zo'n 30 zegels van 200 mics genomen, en is hierna 1,5 jaar blijven 'trippen', ook omdat hij geen hulp zocht, en moest na deze 1,5 jaar weer leren praten, schrijven, eten de hele mikmak. Dus je kunt wel degelijk psychotisch blijven na een trip, en dit wekt toch automatisch de conclusie bij mensen dat ze zijn blijven hangen? Ik denk niet dat mensen die voor het eerst psychotisch worden met als trigger een trip, direct denken, hey volgens mij ben ik nu psychotisch, ik denk dat je eerder denkt dat je bent blijven hangen in de trip die de psychose getriggert heeft.

-gnx

psych-out

Bewuste gebruiker
Dat zal wel, maar je kunt wel degelijk psychotisch biljven na een LSD trip, en dus zo het gevoel krijgen dat je nooit uit getript bent, en dus bent blijven hangen? dit wekt toch automatisch de conclusie bij mensen dat ze zijn blijven hangen? Ik denk niet dat mensen die voor het eerst psychotisch worden met als trigger een trip, direct denken, hey volgens mij ben ik nu psychotisch, ik denk dat je eerder denkt dat je bent blijven hangen in de trip die de psychose getriggert heeft.

ik denk dat het dat zo ongeveer is.

Iemand die ik ken had zo'n 30 zegels van 200 mics genomen, en is hierna 1,5 jaar blijven 'trippen', ook omdat hij geen hulp zocht, en moest na deze 1,5 jaar weer leren praten, schrijven, eten de hele mikmak. Dus je kunt wel degelijk psychotisch blijven na een trip,

30 zegels van 200mics. dat is zo'n 6000 mics in zen lichaam.
het kan goed dat hij veel gevat heeft maar zoveel lijkt me overdreven.
bij een zware dosis (ongeveer vanaf 500 µg of meer) heeft de hoeveelheid ingenomen LSD amper invloed op de intensiteit van de trip maar wel op de duur.
dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat die kerel door een psychose trug opnieuw heeft moete leren praten, schrijven, eten.
LSD kan dit niet veroorzaken zelfs niet in een grote hoeveelheid.

Bovenaan