Vriendenweekend 1e keer LSD?

Hallo allemaal,

Wat achtergrondinformatie:
Ik ben een 32 jarige man van 1.87M, weeg 90 kg, leef sportief/gezond en ben mentaal ook fit. Ik heb ervaring met o.a. mdma, xtc, speed, ketamine, 4fmp, 2cb (hoogste dosis: 40mg, Vond ik fantastisch!), coke.

Volgend weekend ga ik samen met wat vrienden een paar dagen weg in een Airbnb in Nederland. Het plan is om overdag de stad van bestemming te verkennen, eventueel een terrasje te pakken en einde middag te barbecuen bij de Airbnb. We verblijven in een vrijstaande woning en hebben dus genoeg privacy en hoeven geen rekening te houden met bijvoorbeeld buren.

We zullen ook recreatief en ‘voor de gezelligheid’ drugs gaan gebruiken. We zijn een vriendengroep, die voornamelijk een aantal keer per jaar drugs gebruikt op festivals, maar 1 a 2 keer per jaar ook eens een 2cb en keta avondje thuis organiseert. De meeste vrienden van me gaan het betreffende weekend aan de 2cb, keta en waarschijnlijk mdma/xtc. Een enkeling gaat coke gebruiken. We hebben hier allemaal genoeg ervaring mee en vinden dit soort avondjes al snel leuk en gezellig met elkaar.

Ikzelf loop al enige tijd rond met het idee om ooit eens LSD te gaan gebruiken. Nu kan ik aan zegels van 220 ugl komen via onze vaste, betrouwbare dealer (het betreft hier echte LSD, niet de 1p ‘variant’). Ik heb me zoveel mogelijk ingelezen en verdiept in LSD, maar ik heb nog een aantal vragen.

1. Is dit vriendenweekend wel de juiste setting, aangezien ik de enige ben die wellicht LSD wil gaan gebruiken? (Emotioneel ben ik er in ieder geval helemaal klaar voor. Ben levenslustig en zit super lekker in m’n vel, al maanden/jaren)

2. Stel dat ik om 12:00 LSD neem en we besluiten als vriendengroep om die middag nog een paar uurtjes de stad in te gaan, kan ik dan ‘gewoon’ mee gaan en me ‘normaal’ gedragen, gesprekken voeren etc. of wordt dit met 110 ugl (halve zegel en voorgenomen dosis op basis van research) een onmogelijke opgave? Moet ik wellicht m’n dosis verlagen? Ik heb ervaring met 32 mg 2cb in een dergelijke setting en kan me dan, buiten het feit dat ik erg melig/lacherig ben, ‘normaal’ gedragen. Niets was toen overweldigend of beangstigend.

3. Ketamine is een van m’n favoriete middelen. Vooral tijdens/na xtc, mdma en/of 2cb. Als ik om 12:00 de LSD heb ingenomen en we gaan ‘s avonds met z’n allen ‘spacen’, kan ik dan alsnog een paar puntjes keta meepakken? Eventueel als de piek van de LSD voorbij is?

Mochten jullie als ervaringsdeskundigen adviseren dat dit niet het juiste moment is voor m’n eerste keer LSD, dan houd ik het gewoon bij 2cb en keta en komt er hopelijk ooit een beter moment. Ik ben iemand die met (zoveel mogelijk :wink:) verstand gebruikt en me dan ook altijd eerst volledig wil laten voorlichten.

Bedankt alvast!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi!

Ik zou als ik jou was wachten met de eerste keer LSD totdat er een betere setting is. Bijvoorbeeld wanneer 1 of meerdere vrienden gezellig LSD met je meedoen en je ook niet ergens heen moet waar je "gewoon" moet doen. Het is juist zo belangrijk om bij een toch wel "serieus" psychedelicum als LSD lekker helemaal jezelf te kunnen zijn en op zo'n moment ben je misschien verre van wat je normaal "gewoon" zou noemen. En dan ben je dus eigenlijk aan het acteren dat je je "normaal" voelt en dat is niet een leuk iets als je aan het trippen bent. Zelfs een manier voor een trip om een verkeerde wending te krijgen. Zoiets kan dan best snel gaan, omdat alles zo versterkt binnenkomt. LSD is mentaal ook een stuk intenser dan 2C-B. Althans, de meeste mensen vinden dat.

Dat juiste moment komt echt wel. :)

Natuurlijk is dit mijn mening maar. Misschien denken anderen er anders over. Goed dat je je laat voorlichten in ieder geval!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo allemaal,

Wat achtergrondinformatie:
Ik ben een 32 jarige man van 1.87M, weeg 90 kg, leef sportief/gezond en ben mentaal ook fit. Ik heb ervaring met o.a. mdma, xtc, speed, ketamine, 4fmp, 2cb (hoogste dosis: 40mg, Vond ik fantastisch!), coke.

Volgend weekend ga ik samen met wat vrienden een paar dagen weg in een Airbnb in Nederland. Het plan is om overdag de stad van bestemming te verkennen, eventueel een terrasje te pakken en einde middag te barbecuen bij de Airbnb. We verblijven in een vrijstaande woning en hebben dus genoeg privacy en hoeven geen rekening te houden met bijvoorbeeld buren.

We zullen ook recreatief en ‘voor de gezelligheid’ drugs gaan gebruiken. We zijn een vriendengroep, die voornamelijk een aantal keer per jaar drugs gebruikt op festivals, maar 1 a 2 keer per jaar ook eens een 2cb en keta avondje thuis organiseert. De meeste vrienden van me gaan het betreffende weekend aan de 2cb, keta en waarschijnlijk mdma/xtc. Een enkeling gaat coke gebruiken. We hebben hier allemaal genoeg ervaring mee en vinden dit soort avondjes al snel leuk en gezellig met elkaar.

Ikzelf loop al enige tijd rond met het idee om ooit eens LSD te gaan gebruiken. Nu kan ik aan zegels van 220 ugl komen via onze vaste, betrouwbare dealer (het betreft hier echte LSD, niet de 1p ‘variant’). Ik heb me zoveel mogelijk ingelezen en verdiept in LSD, maar ik heb nog een aantal vragen.

1. Is dit vriendenweekend wel de juiste setting, aangezien ik de enige ben die wellicht LSD wil gaan gebruiken? (Emotioneel ben ik er in ieder geval helemaal klaar voor. Ben levenslustig en zit super lekker in m’n vel, al maanden/jaren)
Eerlijk gezegd vind ik coke-gebruik en lsd-gebruik nogal botsen. Dat zijn verschillende energieën die niet zo goed mengen. Sorry, beetje zweverig opgeschreven, maar ik vind dat in ieder geval niet echt chill. Mensen die coke snuiven worden zelfverzekerd en praten graag (over zichzelf), terwijl je van LSD juist steeds minder begrijpt en je ego juist begint op te lossen in het grotere geheel.
2. Stel dat ik om 12:00 LSD neem en we besluiten als vriendengroep om die middag nog een paar uurtjes de stad in te gaan, kan ik dan ‘gewoon’ mee gaan en me ‘normaal’ gedragen, gesprekken voeren etc. of wordt dit met 110 ugl (halve zegel en voorgenomen dosis op basis van research) een onmogelijke opgave? Moet ik wellicht m’n dosis verlagen? Ik heb ervaring met 32 mg 2cb in een dergelijke setting en kan me dan, buiten het feit dat ik erg melig/lacherig ben, ‘normaal’ gedragen. Niets was toen overweldigend of beangstigend.
De gedachte dat je tijdens een trip normaal zou moeten doen komt veel voor. Maar dat kan echt een nare gedachte worden als je aan het trippen bent. Je wordt veel gevoeliger voor dat soort emoties. Dus dan kan het net lijken alsof heel de omgeving vijandig is naar je, puur omdat je het idee hebt dat je niet mag laten merken dat je aan het trippen bent. Wat je dus nodig hebt is een omgeving waar mensen meedoen in het ritueel zodat er meer harmonie ontstaat. Op zo'n manier een aangename omgeving creëren is heel belangrijke voorbereiding bij trips.

Het huis klinkt wel als een aardige locatie trouwens! Zeker als het ook nog dichtbij een bos of de duinen ofzo is. Maar ik zou er dus meer echt een tripmoment van maken en alles daaromheen daarvoor inkleden. De dag die je beschrijft klinkt meer als een vriendenreünie. Je kan eventueel gezamenlijk besluiten om er een tripweekend van te maken. Dan krijgt de dag ook gelijk een andere doelstelling die meer past bij het trippen.

3. Ketamine is een van m’n favoriete middelen. Vooral tijdens/na xtc, mdma en/of 2cb. Als ik om 12:00 de LSD heb ingenomen en we gaan ‘s avonds met z’n allen ‘spacen’, kan ik dan alsnog een paar puntjes keta meepakken? Eventueel als de piek van de LSD voorbij is?
Ketamine en LSD vond ik een verrassend goede combi. Alleen ik zou het niet aanraden voor de eerste keer. Van LSD kan je best een beetje verward raken en ketamine maakt dat nog een stuk erger. Van LSD heb je nog goede coördinatie en motoriek, maar als je ketamine neemt dan is die ook nog eens weg. Er zijn best situaties waarin dat leuk of aangenaam is ofzo. Maar dat is meer gevorderdenwerk denk ik. Met psychedelica kan je maar beter een beetje voorzichtig doen, want anders krijg je echt een dikke bitchslap van moedertje LSD zo van 'WIE DENK JIJ WEL NIET DAT JE BENT'. Geloof me, ik weet hoe dat is :tearsofjoy:
Mochten jullie als ervaringsdeskundigen adviseren dat dit niet het juiste moment is voor m’n eerste keer LSD, dan houd ik het gewoon bij 2cb en keta en komt er hopelijk ooit een beter moment. Ik ben iemand die met (zoveel mogelijk :wink:) verstand gebruikt en me dan ook altijd eerst volledig wil laten voorlichten.
Aan de andere kant vind ik LSD persoonlijk een aangenamer tripmiddel dan 2C-B. Veel mensen lijken dat een 'veiligere' optie te vinden omdat het minder met je emoties zou spelen. Ik vind dat 2C-B juist eerder mis gaat omdat je veel meer last krijgt van bijwerkingen zoals spierkrampen, misselijkheid en hoofdpijn. Tuurlijk, LSD duurt ruim twee keer zo lang als 2C-B. Maar ik vind dat altijd juist een voordeel omdat je dan heel rustig de tijd hebt om een beetje te wennen aan het LSD-avontuur. Je gevoel voor tijd is toch weg dus als het twee keer zo lang duurt dan heb je dat toch nauwelijks door.

Anyways, ik wil je geen LSD aanpraten. Want ja, LSD heeft wat meer de neiging om je met jezelf te laten confronteren. Dat is natuurlijk soms onprettig omdat je graag je beeld van jezelf overeind houdt. Maar uiteindelijk is het eigenlijk best leuk om jezelf te leren kennen. Als je er zo naar kijkt dan is het niet eng meer.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Hallo Palindroom, neem eerst je tijd om lsd te leren kennen voor je je in een vriendenweekend stort. Dat je maten weten dat je lsd doet is een plus en ik denk dat lsd absoluut zou kunnen werken in de setting die je omschrijft. Neem wel even de tijd om lsd te leren kennen voordat je haar introduceert aan je vrienden.
Cas uit

mitchieee

Wijs gebruiker
Lijk me dat je eerst ff de lsd aanneem voor hoe die is’ maaaaar
Als je al wel is vaker keta op heb’ en vaker getript heb met niet een te hoge dosering lsd ,ken je mischien’ zeker niet in het begin maar op het eind mischien nog einde midde peak een klein puntje neem en vanaf daar verder kijk’ ivm met hoe de avond verloopt’ 2cb keta vond ik ook echt de meest geweldige trip ooit’ als je denk dat het niet raarder kan krijg je ket in de mix,

Zelf geen evaring met lsd’ dus al helemaal niet lsd met ket, maat ga op je gevoel af gaat de avond lekker iedereen plezier’ klein puntje om kennis temaken ermee en vanaf daar verder te gaan’ en als het fout gaat!!! Ketamine duurt gelukkig niet zolang dus na een uurtje focktop zitten ken je er weer mischien tegen aan,

neem het iniedergeval niet gelijk’ wat ik deed met. Me eerste x ketamine mix in de 2cb die viel niet lekker hihi

als je wat evaring heb met ket en je weet wat je doet en gebruikt’ gooi hem na 2-3 uur in de peak je eerste kleine dosis gelukkig ken je met ket doseren tot jij het fijn vind’ begin rustig en mij lijk het dat je het kan doen

Dank jullie wel allemaal! Ik waardeer alle uitgebreide antwoorden enorm en heb daardoor toch besloten om op 'safe' te spelen en de LSD te bewaren voor een beter moment, waarbij ik minder 'moet'. De combinatie 2-CB en Ketamine (en mogelijk een kleine euforische upper) gaat het worden. :)

Ik heb wel nog een andere vraag nu, aangezien een vriend van me nu 3-MMC heeft weten te bemachtigen. Ik heb dit al eens eerder gedaan en vond het een leuk goedje. Nu lees ik dat de combinatie 3-MMC en Ketamine 'goed' samen gaan (goed tussen aanhalingstekens, want 3-MMC blijft een research chemical natuurlijk). Over de combinatie 3-MMC en 2-CB kan ik weinig vinden en wat ik vind is veelal tegenstrijdig. Kan iemand mij hier meer over vertellen of moet ik hiervoor even een nieuw topic aanmaken in het juiste subforum?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Kan iemand mij hier meer over vertellen of moet ik hiervoor even een nieuw topic aanmaken in het juiste subforum?
Ik zou daarvoor even een nieuw topic aanmaken in het juiste subforum. Dan hou je dit topic open voor je vraag over LSD.

Ik waardeer alle uitgebreide antwoorden enorm en heb daardoor toch besloten om op 'safe' te spelen en de LSD te bewaren voor een beter moment, waarbij ik minder 'moet'
Verstandige keuze. Ik denk dat de setting die je beschrijft niet ideaal is voor een eerste keer LSD. Doe het gewoon in een klein gezelschap waarbij de focus van de dag echt op de LSD ervaring ligt. Solo is ook een prima optie.

Verder wil ik er nog even op wijzen dat jouw LSD verkocht wordt als 220ug. De meeste dealers verkopen LSD als 200ug of meer. In de praktijk ligt het gemiddelde van een zegel in Nederland veel lager. De laatste cijfers die ik gezien heb was gemiddeld 70-75ug. Ook bij 2-CB worden pillen meestal verkocht als 20mg terwijl ze in de werkelijkheid vaak maar 12-13 mg zijn. Het is dus nog maar de vraag of je daadwerkelijk ervaring hebt met 40mg 2-CB.

met 110 ugl (halve zegel en voorgenomen dosis op basis van research)
Goed dat je je research gedaan hebt. 110ug lijkt me inderdaad een prima dosis voor een eerste keer voor iemand die al wat ervaring met 2-CB heeft. Idealiter laat je je LSD kwantitatief testen zodat je weet hoe sterk ze zijn. Maar dat is in de praktijk vaak lastig. Wat ik zelf gedaan heb voordat ik mijn eerste keer LSD nam, is een klein stukje (b.v. 1/4) zegel als microdosis nemen in een weekend. Je kunt dan hier op het forum gedetaileerd beschrijven wat je ervaring was en feedback vragen. Op die manier kun je een beetje een globale inschatting maken van de potentie van je zegels voordat je voor een volledige tripdosis gaat.

Vuurwesp

Belezen gebruiker
de eerste keer zou ik persoonlijk in een bekende,vertrouwde omgevingen doen met iemand die het al vaker heeft gedaan,
lekker muziekje aan wat vage lampjes ophangen enzo en genieten maar

Bijlagen

• tenor-12.gif
    tenor-12.gif
    31,2 KB · Weergaven: 0
Bovenaan