Vreemd effect met minder cannabis

nieuwtje77

Newbie
Misschien weet iemand dit
Ik gebruik medicinaal dus niet voor de high, hoewel dat soms best geinig is :wink:

Ik gebruik een arizer xtremeq met wip (slang)
Normaal vul ik de hele houder met eigen kweek. Dat is best veel maar het is simpelweg wat minder sterk.

Ik laat de vaperizer een kleine 5 minuten opwarmen en begin dan op 210 en na een kwartiertje naar 230. Effect is redelijk sterk en op het randje van high.

Vandaag moesten we weg en kreeg ik last maar wilde niet de volle dosis nemen dus nam misschien 1/5 van normaal. Binnen 10 minuten had ik nagenoeg hetzelfde effect als met een volle houder.....

Iemand enig idee wat er gebeurt ?
Heb ik hem normaal te vol?
Of wat anders ?

Elke tip is welkom.
Aan het eind is de wiet altijd bruin door en door dus het verdampt wel allemaal lijkt me.

Gebruik nu een jaar medicinaal en ben er dolblij mee. Stukken beter dan de chemische alternatieven.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mijn ervaring is dat het veel kan uitmaken hoe hard je de verkruimelde cannabis in de verwarmingskamer samendrukt. Als je daar een beetje mee speelt dan ontdek je op een gegeven moment een een optimale verhouding.

De wiet die uit de vaporizer komt bevat sowieso nog cannabinoïden. Ik maak daar altijd nog edibles van. Het is best nog sterk: ik had een keer 0,4 gram van de already vaped buds (AVB) ingeslikt en toen kreeg ik een paniekaanval omdat het zo sterk was. Terwijl ik altijd blow en ik leef onder het credo dat je niet te veel wiet kan roken :sweatsmile:

Maar dat kan ook komen omdat alle terpenen eruit zijn. Dus dan heb je geen stabilisering van het effect van THC, en dus snel paranoia enzo. Daarom heb ik in de wietboter die ik van de AVB heb gemaakt nu ook een flesje CBD-olie erbij gegooid, zodat het ongeveer 2:1 THC-CBD bevat en nu is het super chill om 0,25 gram AVB (-equivalent in wietboter) te eten in een koekje of plak cake.

Voor jou als medisch patiënt heeft orale inname ook het voordeel dat het langer werkzaam is :wink:

Maar je merkt wel dat als je je eigen edibles maakt, dat je dan even heel secuur moet opschrijven hoeveel gram AVB je gebruikt per hoeveel boter, en hoeveel beslag je dan maakt met die AVB-boter. Als je het niet goed bijhoudt dan heb je geen idee hoe sterk een portie is en dat is vagen om een vervelende ervaring.

nieuwtje77

Newbie
We maken hier regelmatig edibles.
Vooral eerste batch koekjes of boterkoek kan soms het "achtbaan effect" geven :wink:

Daarna weet ik wel wat ik nodig heb.
Is niets ernstigs trouwens. Meer nek en schouderpijn en daardoor soms aanvallen van hoofdpijn en angstaanvallen.

Vaperizer is ideaal omdat het snel werkt en het effect houdt ongeveer 2-3 aan. Edibles kan ik smorgens nemen en val dan rond 15:00 als een blok in slaap. Erg vervelend.

Bovenaan