Vochtige wiet

Skippy

Wijs gebruiker
Wat mij mateloos irriteert is dat ik vaak natte wiet krijg, vooral van huisdealers.
Dan hoor ik vaak dat de wiet word gedompeld om het zwaarder te maken, of word bespoten o.i.d.
Weten jullie daar meer van?
En misschien tips om het binnen 10 minuten te laten drogen ? :P

Midway

Wijs gebruiker
Ik leg het gewoon onder mijn bureaulamp (zo 1 met een buisje, vrij sterk en geeft veel warmte af)

Kxtel

Experimenterende gebruiker
gooi het ff in de oven op een lage temperatuur... let wel op dat het niet verbrand:tongueout:

shokora

Wijs gebruiker
Skippy zei:
Dan gaat de THC er toch uit

Met een cake gaat de THC er toch ook niet uit?

Volgens wikipedia is het kookpunt van THC 200 graden. Dus zolang je onder de 200 graden blijft is er niets aan de hand.

Veiligste zou zijn om het op 75 graden in de oven te gooien. Dan is het zo droog en er gebeurt niets met de THC. Kan wel zijn dat andere stoffen uit de wiet gaan (THC is niet de enige werkzame stof)... Of dat veel invloed zal hebben op het effect weet ik niet, maar het lijkt mij niet.

Frisko

Badass junkie
Kxtel zei:
gooi het ff in de oven op een lage temperatuur... let wel op dat het niet verbrand:tongueout:
Suntablet zei:
heel fijn verkruimelen en dan toch oproken, tenzij als het echt heel nat is
Midway zei:
Ik leg het gewoon onder mijn bureaulamp (zo 1 met een buisje, vrij sterk en geeft veel warmte af)

dit is dus echt niet bevorderlijk voor je smaak,hier verkloot je je wiet gewoon mee...
laat hem gewoon drogen en koop andere in een shop om eerst te roken :smoke: :) :P

De Sjeik

Bewuste gebruiker
dit is dus echt niet bevorderlijk voor je smaak,hier verkloot je je wiet gewoon mee...

Inderdaad, beter laat je het even drogen in een weckpot ofzo, dan smaakt je joint ook niet naar een opgerolde krant :P

Dikkop

Belezen gebruiker
ik heb hier ook wel eens problemen mee.. ik gooi het meestal in mijn grinder, verkruimel het goed en leg het dan onder mijn bureaulamp. Misschien niet helemaal perfect na 10 minuten maar het werkt wel.

nicolai

Wijs gebruiker
ik wil niet de kenau uithangen hoor...maar waarom koop je van iemand wiet als je weet dat het nat is?

en als je toch natte wiet koopt, laat het dan gewoon natuurlijk drogen. dan verneuk je je wiet in ieder geval niet.

Suntablet

Bewuste gebruiker
idd, daar moet ik wel toegeven dat je de smaak van wiet verkloot als je het te snel laat drogen etc, maar als je geen zin hebt om te wachten...

als je meer tijd hebt kan je de wiet verkruimelen en het zakje laten open staan, niet onder een lamp leggen of op de verwarming maar gewoon ergens droog laten liggen

Bovenaan