Verslaving

Stopper

Newbie
Beste leden,

Ik hoop dat ik door middel van deze forum lotgenoten makkelijker vanaf kom van het blowen.

Mijn verhaal is als volgt. Ben moeder van 3 kinderen. Kom uit buitenland en woon hier sinds 20 jaar. Door privé omstandigheden en trauma’s van jeugd was ik geraakt aan alcohol. Want dan bij stress situatie drink ik en naar mij gevoel kon ik de wereld weer aan en de huishouden en opvoeding. En mijn moeilijke relatie. Dronk niet dagelijks maar wel periodes met dagen achter elkaar( dus meerder dagen 24/7 en dat nog stiekem) en niemand die dat had aan mij gezien. Ben een verzorgde vrouw met eigen onderneming. En huisje boompje beestje naar de buitenkant toe. 3 jaar geleden heb ik de stap genomen om te stoppen met drinken. En het is mij gelukt tot nu toe clean. Beste keuze ooit! Maar nu komt het. Naar het stoppen voelde ik mij echt goed en sterk en was ook onwijs trots op mijzelf. Tot dat ik iemand leerde kennen( een vriendin) die blowde. En ik ging onschuldig dacht ik af en toe mee roken. Terwijl ik dat blowen zelf nog steeds echt niet lekker vindt. Wat eiglijk heel stom was want ik ben verslavingsgevoelig. En nu sinds 1,5 jaar rook ik dagelijks. Maar merk dat het invloed heeft op mijn hersenen. Ik heb op dit moment ook nog eens burn out. En dat blowen wil ik nu wel echt laten. Ik wil eiglijk vanaf morgen hopen vandaag echt stoppen. Ik had afgelopen 2 jaar sinds Corona eiglijk heel veel stress gehad ivm mijn onderneming. En nu nog steeds eiglijk. Maar ik weet zeker dat ik moet per direct stoppen. Wat het is niet meer leuk. Ik voel me schuldig en ongezond. Ik hoop hier uit tips en motivatie en kracht eruit halen. En echt stoppen. Bij mij is het meer denk ik mentaal stoppen wordt moeilijk. Lichamelijk ervaar ik geen klachten als ik niet rook. Maar dat is een kleine stukje van mijn verhaal.

Het is moeilijk om hierover te praten in mijn omgeving. Want mijn beste vriendin is ook de manager in mijn bedrijf en ik wil/ kan niet deze zorgen van mij met haar bespreken. Daarom hoop ik echt hier wat steun en tips vinden.
P.s sorry voor mijn spellingsfouten

M.v.g. Stopper

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Beste leden,

Ik hoop dat ik door middel van deze forum lotgenoten makkelijker vanaf kom van het blowen.

Mijn verhaal is als volgt. Ben moeder van 3 kinderen. Kom uit buitenland en woon hier sinds 20 jaar. Door privé omstandigheden en trauma’s van jeugd was ik geraakt aan alcohol. Want dan bij stress situatie drink ik en naar mij gevoel kon ik de wereld weer aan en de huishouden en opvoeding. En mijn moeilijke relatie. Dronk niet dagelijks maar wel periodes met dagen achter elkaar( dus meerder dagen 24/7 en dat nog stiekem) en niemand die dat had aan mij gezien. Ben een verzorgde vrouw met eigen onderneming. En huisje boompje beestje naar de buitenkant toe. 3 jaar geleden heb ik de stap genomen om te stoppen met drinken. En het is mij gelukt tot nu toe clean. Beste keuze ooit! Maar nu komt het. Naar het stoppen voelde ik mij echt goed en sterk en was ook onwijs trots op mijzelf. Tot dat ik iemand leerde kennen( een vriendin) die blowde. En ik ging onschuldig dacht ik af en toe mee roken. Terwijl ik dat blowen zelf nog steeds echt niet lekker vindt. Wat eiglijk heel stom was want ik ben verslavingsgevoelig. En nu sinds 1,5 jaar rook ik dagelijks. Maar merk dat het invloed heeft op mijn hersenen. Ik heb op dit moment ook nog eens burn out. En dat blowen wil ik nu wel echt laten. Ik wil eiglijk vanaf morgen hopen vandaag echt stoppen. Ik had afgelopen 2 jaar sinds Corona eiglijk heel veel stress gehad ivm mijn onderneming. En nu nog steeds eiglijk. Maar ik weet zeker dat ik moet per direct stoppen. Wat het is niet meer leuk. Ik voel me schuldig en ongezond. Ik hoop hier uit tips en motivatie en kracht eruit halen. En echt stoppen. Bij mij is het meer denk ik mentaal stoppen wordt moeilijk. Lichamelijk ervaar ik geen klachten als ik niet rook. Maar dat is een kleine stukje van mijn verhaal.

Het is moeilijk om hierover te praten in mijn omgeving. Want mijn beste vriendin is ook de manager in mijn bedrijf en ik wil/ kan niet deze zorgen van mij met haar bespreken. Daarom hoop ik echt hier wat steun en tips vinden.
P.s sorry voor mijn spellingsfouten

M.v.g. Stopper
Welkom op het forum!

Voor steun en tips ben je hier aan het juiste adres, er zijn vast leden die je kunnen helpen.

Alvast supergoed dat je hebt weten te stoppen met alcohol en daar ook clean van weet te blijven! Dat je sterk bent heb je dus al bewezen, stoppen met blowen gaat je vast ook lukken ❤️

Stopper

Newbie
Dat piekeren neemt het af op dat moment. Soort ontspanningsmoment. Maar ik merk dat ik achteruit ga. En te veel laat liegen te volgende dag.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Is het het effect van de wiet waar je ontspanning in vindt, of gedeeltelijk ook het 'ritueel'? Het draaien, ervoor gaan zitten bewust met je ademhaling bezig zijn etc.

Stopper

Newbie
Probeer een andere manier van ontspanning to zoeken 🙂
Ja dat is het lastige. Heb burn out. En soms krijg ik paniek aanvallen. En lijkt alsof blowen het stopt. Maar van andere kant ben ik bewust dat de paniek aanvallen komen ook deels door blowen. Dat had ik gelezen en gehoord. Dat je para kan worden van blowen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ja dat is het lastige. Heb burn out. En soms krijg ik paniek aanvallen. En lijkt alsof blowen het stopt. Maar van andere kant ben ik bewust dat de paniek aanvallen komen ook deels door blowen. Dat had ik gelezen en gehoord. Dat je para kan worden van blowen.
Wat gebeurt er als je zo'n paniekaanval krijgt?

Ik draai niet. Roken vind ik ook niet lekker. Denk dat ik gewoon verdooft wil zijn.
Jammer. Een ritueel kun je wat makkelijker vervangen voor een ander ritueel. De ene verdoving vervangen door een andere verdoving is minder handig!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Maar van andere kant ben ik bewust dat de paniek aanvallen komen ook deels door blowen. Dat had ik gelezen en gehoord. Dat je para kan worden van blowen.
Onderschat dit niet! Wiet kan bij sommige mensen (en met te veel, bij iedereen) heftige een taaie paniekaanvallen veroorzaken. Helemaal als je het al heel lang dagelijks doet, kan het met je hoofd gaan fucken.
Wat mij hielp was hele nare wiet ervaring waardoor ik voor lange tijd het echt wel gezien had, ik wilde het niet eens meer. Als je het écht niet meer wilt en daar een intrinsieke motivatie voor hebt, is stoppen met blowen vrij goed te doen. Lichamelijke ontwenning is vaak afwezig, of erg mild.
Je moet een negatieve associatie ontwikkelen met wiet. Bijvoorbeeld door even op een rijtje te zetten wat voor klote nadelen dat blowgedrag met zich mee brengt.

MaddMonkey

Badass junkie
Je neemt het dus om te ontspannen en minder te piekeren. In de beginpost lees ik ook terug dat je in het verleden middelen als copingsmechanisme inzette voor dingen die in het verleden gebeurd zijn.

Misschien goed voor je om erbij stil te staan wat je daarmee wilt. Als je stopt met blowen, zeker na dagelijks gebruik, komen die emoties 3 keer zo hard terug. Wiet zorgt namelijk na verloop van tijd voor een onderdrukking of afvlakking op emotioneel gebied.

Hulp vragen kan zeker lastig zijn, maar ik zou je willen adviseren toch de stap naar de huisarts te zetten. Die kan met je meedenken en meewerken wat jou verder kan helpen. Ken je verder niet, maar ik voorzie dat de kans vrij groot is dat een ander middel of ander verslavings/obsessief gedrag na het blowen de kop op gaat steken als je niet de onderliggende problematiek aanpakt.

Dat is mijn tip en daar zult u het mee moeten doen.

Oké vooruit. Bonustip is exposure. Vooral als je schrijft over paniek aanvallen. Weet niet waar je die bij krijgt, maar voor vele soorten angst is exposure therapie heel succesvol.

Stopper

Newbie
Wat gebeurt er als je zo'n paniekaanval krijgt?

Jammer. Een ritueel kun je wat makkelijker vervangen voor een ander ritueel. De ene verdoving vervangen door een andere verdoving is minder handig!
Juist. Daar ben ik nu bewust van. Het leek zo onschuldig in het begin. En om eerlijk te zijn rook ik nooit over dag maar alleen in de avond 1-2-3 als ik werk dan half. Maar ik zie weer een patron. En voor dat het te laat is wil ik mee stoppen en dit keer op tijd ingrijpen. Het doet gewoon iets met mijn hersenen. Dat merk ik.

ljuv

DF-koningin
Hee stopper! Wat goed dat je hier hulp zoekt, super knap dat je deze stap durft te zetten en zo eerlijk bent! Ik blow ook bijna dagelijks, en merk ook vooral veel negatieve invloeden in mijn productiviteit de volgende dag... Snap hé-le-maal dat je daar verandering in wilt.
Lastige combi met je burn-out ook. Maar juist in zo'n proces, ook met die paniek aanvallen, is het waardevoller daaraan te werken als je nuchter bent dan wanneer je verdoofd bent denk ik.
Misschien helpt het om, in plaats van het piekeren te onderdrukken met wiet, alles op te schrijven in een schriftje? Dat is in elk geval mijn beste coping mechanism! En het teruglezen is haast therapeutisch. Maar als je van muziek maken houdt ofzo, dan zou dat ook een goede kunnen zijn?

Stopper

Newbie
Je neemt het dus om te ontspannen en minder te piekeren. In de beginpost lees ik ook terug dat je in het verleden middelen als copingsmechanisme inzette voor dingen die in het verleden gebeurd zijn.

Misschien goed voor je om erbij stil te staan wat je daarmee wilt. Als je stopt met blowen, zeker na dagelijks gebruik, komen die emoties 3 keer zo hard terug. Wiet zorgt namelijk na verloop van tijd voor een onderdrukking of afvlakking op emotioneel gebied.

Hulp vragen kan zeker lastig zijn, maar ik zou je willen adviseren toch de stap naar de huisarts te zetten. Die kan met je meedenken en meewerken wat jou verder kan helpen. Ken je verder niet, maar ik voorzie dat de kans vrij groot is dat een ander middel of ander verslavings/obsessief gedrag na het blowen de kop op gaat steken als je niet de onderliggende problematiek aanpakt.

Dat is mijn tip en daar zult u het mee moeten doen.

Oké vooruit. Bonustip is exposure. Vooral als je schrijft over paniek aanvallen. Weet niet waar je die bij krijgt, maar voor vele soorten angst is exposure therapie heel succesvol.
Bedankt voor je reactie❤️
ja klopt. Daar ben ik ook bank voor. Ik heb al mij aangemeld bij burn out poli en ggz voor professionele hulp voor mijn onderliggende problemen. Maar zijn wachtlijsten. Mijn huisarts helpt niet echt. Hij zegt ik schrijf je slaapmiddelen voor en ga maar naar psicho loog. Dus ik moet nog ff afwachten. Maar wil vanaf morgen gaan aan mij zelf werken. Heb een week vrij genomen van werk. En wil bewust met stoppen bezig zijn. En hoop hier de kracht erbij halen. ❤️🤗

Flualhamdulillam

Badass junkie
ja klopt. Daar ben ik ook bank voor. Ik heb al mij aangemeld bij burn out poli en ggz voor professionele hulp voor mijn onderliggende problemen. Maar zijn wachtlijsten. Mijn huisarts helpt niet echt. Hij zegt ik schrijf je slaapmiddelen voor en ga maar naar psicho loog. Dus ik moet nog ff afwachten. Maar wil vanaf morgen gaan aan mij zelf werken. Heb een week vrij genomen van werk. En wil bewust met stoppen bezig zijn. En hoop hier de kracht erbij halen. ❤️🤗
Hoe dan ook, ga mediteren! Dit werkt enorm kalmerend, als je het ‘s ochtends goed doet heb je er de rest van de dag baat bij.

Stopper

Newbie
Hee stopper! Wat goed dat je hier hulp zoekt, super knap dat je deze stap durft te zetten en zo eerlijk bent! Ik blow ook bijna dagelijks, en merk ook vooral veel negatieve invloeden in mijn productiviteit de volgende dag... Snap hé-le-maal dat je daar verandering in wilt.
Lastige combi met je burn-out ook. Maar juist in zo'n proces, ook met die paniek aanvallen, is het waardevoller daaraan te werken als je nuchter bent dan wanneer je verdoofd bent denk ik.
Misschien helpt het om, in plaats van het piekeren te onderdrukken met wiet, alles op te schrijven in een schriftje? Dat is in elk geval mijn beste coping mechanism! En het teruglezen is haast therapeutisch. Maar als je van muziek maken houdt ofzo, dan zou dat ook een goede kunnen zijn?
Bedankt voor de tip. Speelde vroeger piano en denk al een tijdje om weer op te pakken zodat ik voldoening kan uithalen uit een Hobbi ipv werken. Want dat werken geeft mij voel doe omg. Ik die creatieve werk en maak elke dag mensen blij en dankbaar. Maar op dit moment kan ik daar geen voldoening uit halen ivm lock down. Dus ik ga zoeken naar een leuke hobbie. Dankjewel

• Love
Waarderingen: ljuv

Stopper

Newbie
Bedankt voor de tip. Speelde vroeger piano en denk al een tijdje om weer op te pakken zodat ik voldoening kan uithalen uit een Hobbi ipv werken. Want dat werken geeft mij voel doe omg. Ik die creatieve werk en maak elke dag mensen blij en dankbaar. Maar op dit moment kan ik daar geen voldoening uit halen ivm lock down. Dus ik ga zoeken naar een leuke hobbie. Dankjewel
*Werken geeft mij voldoening. Ik doe

Stopper

Newbie
Dankjewel voor de tip. Ga ik zeker proberen. Wat ben ik toch blij om hier te zijn. In 15 minuten voel ik mij al sterker om mee te stoppen. Bedankt iedereen

ljuv

DF-koningin
Klinkt super! Wat speelde je vroeger zoal op de piano?

En klinkt ook of je mooi werk hebt. En jezelf helpen is nog belangrijker als je anderen wilt kunnen blijven helpen!

Heel veel succes deze week. Als je wilt, ben ik benieuwd te horen hoe je het ervaart! En als je het moeilijk hebt in de avonden, schroom niet een privébericht te sturen😊

Stopper

Newbie
Klinkt super! Wat speelde je vroeger zoal?

En klinkt ook of je mooi werk hebt. En jezelf helpen is nog belangrijker als je anderen wilt kunnen blijven helpen!

Heel veel succes deze week. Als je wilt, ben ik benieuwd te horen hoe je het ervaart! En als je het moeilijk hebt in de avonden, schroom niet een privébericht te sturen😊
Dankjewel ga ik zeker doen🥰 Ik speelde piano. En denk nu met mijn dochter weer op te pakken. ❤️

• Like
Waarderingen: ljuv

MaddMonkey

Badass junkie
heel goed. klinkt als een goed doordacht plan.

Opschrijven van jouw bekrachtigers (oftewel waar je voor stopt) is ook nog een goede en bedenk vooraf wat je kan doen op moeilijke momenten. Dit kan van alles zijn en is misschien ook uit proberen, maar altijd goed om vooraf al over na te denken.

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Je kan wat goede cbd olie proberen om wat tot rust te komen en te stoppen met het blowen. In mijn ervaring is het roken van wiet samen met tabak heel erg verslavend en sinds ik alleen olie gebruik ervaar ik veel minder klachten.

Ik heb ook last van paniekaanvallen en een burnout gehad maar sinds de switch van blowen met tabak naar puur wiet en daarna thc/cbd olie werd het stukken beter.

Als je toch wilt stoppen met alles dan zou ik proberen lekker te sporten en het goed uit je systeem te slapen.

Ik wens je het beste toe met je bedrijf en het stoppen.

Stopper

Newbie
Je kan wat goede cbd olie proberen om wat tot rust te komen en te stoppen met het blowen. In mijn ervaring is het roken van wiet samen met tabak heel erg verslavend en sinds ik alleen olie gebruik ervaar ik veel minder klachten.

Ik heb ook last van paniekaanvallen en een burnout gehad maar sinds de switch van blowen met tabak naar puur wiet en daarna thc/cbd olie werd het stukken beter.

Als je toch wilt stoppen met alles dan zou ik proberen lekker te sporten en het goed uit je systeem te slapen.

Ik wens je het beste toe met je bedrijf en het stoppen.
Dankjewel. Wat voor olie zou ik kunnen kopen? Gewoon bij drogist of moet ik elders kijken? Ga ik zeker proberen. 😘

ljuv

DF-koningin
Dankjewel. Wat voor olie zou ik kunnen kopen? Gewoon bij drogist of moet ik elders kijken? Ga ik zeker proberen. 😘
Van de drogist is volgens mij vaak gemengd met troep, maar verdere tips over verkooppunten mogen we niet geven volgens de forum regels! Zou zelf vooral opzoek gaan naar lekker natuurlijke oliën, waar de thc/cbd verhouding duidelijk aangegeven wordt, maar ik ben niet mega bekend met cbd olie... @Don Draper?

Laatst bewerkt:

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Dankjewel. Wat voor olie zou ik kunnen kopen? Gewoon bij drogist of moet ik elders kijken? Ga ik zeker proberen.
Ik weet niet of ik een website mag geven hier @Eik ? Het is wel legaal maar rc vendors mogen ook niet vermeld worden.
Iig niet van de drogist of van de welbekende grote ketens. Ik mag je wel een naam geven denk ik van een bekend persoon in de medische wereld van cannabis. Wernard Bruining en zijn stichting heeft goede informatie waar je verder mee kan komen.
Ik zou voor een 5% of 10% olie gaan en zonder thc (met thc zou je zelf moeten maken want dat is illegaal). Als je een tijdje dit gebruikt en stopt met thc dan ga je je weer wat beter voelen denk ik. Tabak is in mijn ogen de grote boosdoener.

(Mods laat mij aub weten als ik iets doe wat niet mag dan haal ik het direct weg)

Mvg

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik weet niet of ik een website mag geven hier @Eik ?
Beter geen links naar websites posten. Maar als het om een legaal iets gaat kan dat wel via pb. Je kunt veel bespreken maar we willen ook voor legale zaken geen reclame hebben op het forum. Volgens mij heb je tot nu toe niets tegen de regels gedaan…

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Beter geen links naar websites posten. Maar als het om een legaal iets gaat kan dat wel via pb. Je kunt veel bespreken maar we willen ook voor legale zaken geen reclame hebben op het forum. Volgens mij heb je tot nu toe niets tegen de regels gedaan…
Dankje voor de snelle reactie . Ik wil me graag aan de regels houden hier.

• Like
Waarderingen: Eik

Rivalrie

Badass junkie
Slaapmiddelen zijn vaak slechter dan wiet. Het is eigenlijk het ene kwaad inruilen voor het andere kwaad.

Ik ben zelf recent door een burnout gegaan inclusief blowen. Ik snap het gevoel helemaal. Mijn eigen ervaring is dat je beter kan stoppen met alle middelen en je rust zoekt in wandelen en lekker veel slapen.

Don Draper

Badass junkie
Van de drogist is volgens mij vaak gemengd met troep, maar verdere tips over verkooppunten mogen we niet geven volgens de forum regels! Zou zelf vooral opzoek gaan naar lekker natuurlijke oliën, waar de thc/cbd verhouding duidelijk aangegeven wordt, maar ik ben niet mega bekend met cbd olie... @Don Draper?
Heb de topic niet gelezen en ben even verhinderd het ook te doen.

Mijn advies: zelf proberen. Op internet veel mooie en interessante verhalen over dat je een goeie merk moet halen en biologisch en weet ik wat allemaal. Maar daar hebben ze altijd zelf belang bij. Zelfs al lijken ze dat niet zelf te hebben.

Bij mij is degene van een niet nader te noemen drogist beter met mijn ziektebeeld dan de duurdere en biologische. Maar dat is voor iedereen anders.

Verder kan ik CBD aanraden voor het stoppen met blowen. Een zeer onderbelicht aanrader is Valeriaan die je ook kan gebruiken terwijl je afkickt van blowen en later bij een moeilijke moment.

De Zandman

DF-koning
. Mijn huisarts helpt niet echt. Hij zegt ik schrijf je slaapmiddelen voor en ga maar naar psicho loog.
Klinkt mss een beetje cru, maar dit is g e e n goede huisarts voor je!
Dat heet afschuiven der verantwoordelijkheid vestzak broekzak en zo iemand kan jou niet goed bijstaan als je het nodig hebt.
Zoek een andere!
Een goede huisarts heb je broodnodig! Slaapmiddelen voorschrijven, en ga maar naar een psycholoog wat een uitspraak van een eikel pur sang is dat! Pshaw!
Daar kan ik me behoorlijk kwaad over maken...

De Zandman

DF-koning
Ik heb dit thread nog eens een x doorgelezen, ik kan nog iets toevoegen al is dit topic niet erg jong meer. Ik die het toch.

Wat ik hier zie is dat de ene verslaving wordt ingeruild voor een andere, je bent heel goed! Met drinken gestopt, alleen is er weed voor in de plaats gekomen en sommige bijwerkingen van de weed zijn je nu aan het opbreken.
Namelijk paniekaanvallen en onrust.
Weed maakt niet zozeer dat je rustig wordt, het zorgt er eerder voor dat je jezelf focust op één van je problemen, en daarover ga je dan ... piekeren. Daar is THC heel goed in.
Je moet idd stoppen met de blowerij, cbd olie kan je helpen. Maar dus niet de olie met THC!0
Als je die neemt, dan kan je net zo goed doorgaan met weed roken.
Qua stoppen zijn hier op DF genoeg mensen met ervaring, deze kunnen je adviseren.
Ikzelf stopte er in één keer mee, ik ging een paar weken naar het buitenland en ik was er snel vanaf na een weekje zweten en felle extra nachtmerries....

Bovenaan