Methedrone zegt me ook helemaal niets, maar dat zou best wel eens Methcathinone kunnen zijn (Ephedrone). Mephedrone is dan (4-methylmethcathinone [4-MMC]) en Methylone MDMC, methyleendioxymethcathinone. Allemaal cathinones inderdaad, het sterkste actieve bestanddeel van khat (een plant) en een stof die verwant is aan amfetamine maar alle cathinones hebben volgens mij méér affiniteit voor serotonine en zijn qua dosering minder potent dan de amfetamines. En tja, chemisch gezien gewoon allemaal hetzelfde als amfetamine maar dan met een extra C=O binding (keton) wat zorgt voor een mindere vetoplosbaarheid, minder snelle penetratie door je bloed/hersenbarriere en dus allemaal minder potent. Of dat ook zorgt voor meer affiniteit naar die serotonine toe weet ik niet. Maar ze zijn allemaal lichter en hebben dus allemaal een groter MDMA-achtig effect dan speed, al maken ze ook dopamine vrij.
Amfetamine:
Methamfetamine:
De verschillen in werking tussen amfetamine en methamfetamine zijn te wijten aan die extra methylgroep die ervoor zorgt dat het spul een betere vetoplosbaarheid heeft en dus sneller door je bloed/hersen-barriere heen kan. Harder met andere woorden.
Cathinone:
Methcathinone (Ephedrone):
Dit is wat jij Methedrone noemt denk ik? Dus gemethyleerde cathinone. Zelfde verhaal als de verschillen in effecten tussen meth en gewone speed, al zou dit spul qua potentie minder sterk zijn dan gewone speed, geen paniek dus. Aan de andere kant kan het wel gerookt worden en daarom zoek ik het ook. :P Blijkbaar illegaal in veel landen en gebruikt als anti-depressiva. Het is wel erg makkelijk zelf te maken dus zeker het bekijken waard dacht ik zo!
Methylmethcathinone (Mephedrone):
Mephedrone is dan gewoon gemethyleerde methcathinone, dus gaat nog sneller door je bloed/hersen-barriere heen. Maar daar kan je ook prima +100mg van hebben, volgens Wikipedia zijn die cathinones minder potent omdat ze door die C=O binding een slechtere vetoplosbaarheid hebben dan de amfetamines.
Maar ja, ik heb dit gesnoven en ik vond het vooral lijken op speed en coke, niet echt op MDMA. Een klein beetje merkbare wausheid maar vooral een soort controle en een lekker gevoel van strakstaan, maar het is dus héél vaatvernauwend (wat ook die blauwe ledematen en dergelijke veroorzaakt bij overdoseringen, bloed dat niet goed meer stroomt) en je krijgt er ook trek van zoals met coke. Afgezien van die 2 grote nadelen is het ook nog eens een RC en er is dus weinig over bekend. Voor mij genoeg redenen om dit spul uit de weg te gaan

Slikken en snuiven geeft blijkbaar wel een ietwat ander effect, maar dat kan ook aan de dosering liggen. Denk dat je van slikken iig wel meer een overheersend MDMA-effect krijgt en van snuiven meer een overheersend coke-effect.
Nu Methylone is dus zeg maar hetzelfde als MDMA maar dan een cathinone, en dus minder potent. En daarmee is alles wel gezegd, met de woorden "minder potent" en "MDMA". :P Gewoon lichte MDMA dus.
Methyleendioxymethamfetamine (MDMA):
Methyleendioxymethcathinone (MDMC/Methylone):
Ik hoop dat je er wat aan hebt. En niet vergeten: Google is mijn vriend én de jouwe :P