Vaporizers

SittaMan

Belezen gebruiker
Hallo allemaal!

Ik heb zojuist mijn vaporizer aangekregen (een Arizer extreme Q tower 4.0).
Omdat ik nog nooit een vaporizer heb gebruikt, heb ik toch enkele vraagjes hierover.

Op andere sites lees ik veel (soms tegenstrijdige) informatie omtrent het verschil in effect naargelang de temperatuur. Over het algemeen zegt men dat een temperatuur van 180-190°C een meer psychedelgische high geeft, terwijl hogere temperaturen meer een body stone geven.
Heeft er iemand dergelijke ervaring mee om dit te verifiëren od?

Ook wordt er vaak gesproken dat deze temperaturen niet de temperaturen zijn die je instelt op je vaporizer, maar ze bedoelen hier zgz mee 'moest de cannabis verdampt worden op 180°C....'. Hoe groot is het verschil met deze (of gelijkaardige) vaporizer tussen de ingestelde temperatuur en de werkelijke verdampingstemperatuur?

En indien iemand nog echte 'beginners' tips heeft, laat maar komen!

Bedankt!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als het goed is heeft de arizer q een daadwerkelijke temp. en een instelbare temp. op de display..?

De ene stel je in, en dan gaatie opwarmen tot die temp. bereikt is.

Er zit idd verschil tussen de temperaturen, aangezien de ontelbare verschillende cannabisoïden in de wiet allemaal een verschillende verdampingstemperatuur hebben.
Ikzelf merk (met enige ervaring, niet veel) weinig verschil tussen de temperaturen, de gebruikte wiet(soort) heeft imo meer invloed.

Hoger dan 190 zou ik toch niet gaan.....Volgens mij ga je dan al verbranden.
De gene die ik ken met een (goede) vaporizer verdampt tussen de 170-190 graden.

Bovenaan