• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Van pillen naar capsules

Kwak

Bewuste gebruiker
Hoi, ik wil 2 cb pillen gaan bestellen, maar vind de dosis te hoog. Is het mogelijk om deze pil fijn te stampen en dit af te wegen naar de hoeveelheid die ik wil. Om vervolgens capsules ervan te maken?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Dat is zeker mogelijk. Het meest accuraat is om eerst meerdere, of het liefst alle, pillen tegelijk te wegen en daarmee het gemiddeld gewicht per pil te bepalen. Dat gemiddeld gewicht stel je gelijk aan de dosis 2C-B per pil en zo kan je vaststellen hoeveel mg 2C-B je hebt per mg gecrushte pil. Die berekening kun je vrij gemakkelijk maken met een kruistabel. Op die manier kun je gewoon al je pillen tegelijk verpoederen en samen in een zakje of sealtje doen. Vervolgens weeg je het poeder dat je hebt en stop je het in capsule.

Als je niet helemaal snapt hoe je die berekening moet maken laat je me het maar weten, dan zal ik het ff beter voor je uitschrijven

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hoi, ik wil 2 cb pillen gaan bestellen, maar vind de dosis te hoog. Is het mogelijk om deze pil fijn te stampen en dit af te wegen naar de hoeveelheid die ik wil. Om vervolgens capsules ervan te maken?

Ik zou je 2CB laten testen, want bijna alle dealers zegggen 20-30 mg, maar het is in praktijk vaak veel minder. Gemiddelde is ongeveer 7-13 mg 2CB per pil, maar er zitten soms wel eens uitschieters tussen van meer. Daarna eens zien of je nog capsules moet maken of dat je pil dan wel de goede dosis is.

Als je het al getest hebt, dan is wat @Geneesmiddel zegt handig ja. Totale gewicht van de pillen wegen, dan wetende hoeveel daarvan 2CB is, dan kan je alles fijnstampen en zelf bepalen hoeveel je wilt in een capsule.

Laatst bewerkt:

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Dat is zeker mogelijk. Het meest accuraat is om eerst meerdere, of het liefst alle, pillen tegelijk te wegen en daarmee het gemiddeld gewicht per pil te bepalen. Dat gemiddeld gewicht stel je gelijk aan de dosis 2C-B per pil en zo kan je vaststellen hoeveel mg 2C-B je hebt per mg gecrushte pil. Die berekening kun je vrij gemakkelijk maken met een kruistabel. Op die manier kun je gewoon al je pillen tegelijk verpoederen en samen in een zakje of sealtje doen. Vervolgens weeg je het poeder dat je hebt en stop je het in capsule.

Als je niet helemaal snapt hoe je die berekening moet maken laat je me het maar weten, dan zal ik het ff beter voor je uitschrijven
Kan je aan het gewicht zien wat de dosis ongeveer zal zijn? Of is dit een stomme vraag?
Ik heb er 2...in de vorm van een geldzakje.. Diegene van wie ik ze kreeg is een betrouwbaar iemand, maar zegt niet te weten wat de hoeveelheid is.
Is een test dan echt noodzakelijk?
Ik heb het nog nooit geprobeert en wil eigenlijk gewoon een heel klein stukje eraf breken.
Ze waren als ik het me goed herinner ongeveer 0.30g 🤔
Of kan ik daar echt niets door bepalen? 🙂

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Kan je aan het gewicht zien wat de dosis ongeveer zal zijn? Of is dit een stomme vraag?
Ik heb er 2...in de vorm van een geldzakje.. Diegene van wie ik ze kreeg is een betrouwbaar iemand, maar zegt niet te weten wat de hoeveelheid is.
Ik heb het nog nooit geprobeert en wil eigenlijk gewoon een heel klein stukje eraf breken.
Nee, in een pil zitten altijd nog vulstoffen en dingen om ervoor te zorgen dat de pil niet uit elkaar valt waardoor de pil altijd zwaarder is dan de dosis. Testen is dus de enige manier om zeker te weten hoe sterk ze zijn.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker

Wat @Miraculeus zegt klopt. Er zit altijd vulmiddel in, dus daar kun je niet de dosis mee bepalen. Wat wel kan is als je weet dat je pil 100mg weegt en 10mg 2C-B bevat, dan bevat 50mg pil 5mg 2C-B, etc.

Als ik jou was zou ik nog een paar van die geldzakjes halen en er een laten testen. Betrouwbaarheid van een persoon zegt niet zoveel, want diegene kan ook niet de inhoud van de pil ruiken.

In mijn ogen is testen met 2C-B ook wel vrij noodzakelijk omdat de 2C-B markt de laatste jaren (heel) erg vervuild is en pillen soms amper werkzame stof bevatten. De vervuiling is meestal niet met gevaarlijke stoffen, maar wel inactieve zooi.

Als je het gaat doen begin je gewoon met 10-15mg, wel leuk spul hoor 😜

Bovenaan