Tijd tussen.

Flyyh

Newbie
Ik en een maat van mij hadden nog nooit LSD gedaan, wel andere drugs vaak zat.
Nu hadden we dus vorige week voor het eerst LSD gedaan, we hebben echt een super gave avond gehad met veel gelachen maar we hadden eigelijk allebei niet wat we hadden verwacht. Allebij namelijk geen 1 hallucinatie, nog geen kleur verandering .. gewoon niks, het enigste was dat we wat vrolijker waren en veel moesten lachen maar dat zou ook kunne komen door de weet ik veel hoeveel gram wiet :P..
Mijn vraag is nu dus: We willen het echt graag een keer goed doen, zou het vandaag kunnen ? De vorige keer was een week geleden. :stoned:

pascal828

Badass junkie
LSD zuigt ook aan je serotonine-voorraad, dus het is wel beter om een maandje ermee te wachten, dan ben je weer op volle sterkte en dan is de trip ook het best.

pascal828

Badass junkie
Ja, dat snap ik, maar ik weet niet of ze aan je serotonine-voorraad zitten, als dit niet het geval is kun je denk ik wel die truffels doen.

Soma

Bewuste gebruiker
Hoezo LSD zit aan je serotoninevoorraad? Zit LSD niet gewoon de receptoren te fucken?

Tripper

Wijs gebruiker
pascal828 zei:
Soma zei:
Hoezo LSD zit aan je serotoninevoorraad? Zit LSD niet gewoon de receptoren te fucken?
LSD verbruikt je serotonine ook, net als mdma.

MDMA zorgt ervoor dat er grote hoeveelheden Serotonine vrijkomen in hersenen. Bij LSD wordt de werking van Serotonine geblokkeerd.

KoxBox

Badass junkie
Flyyh zei:
ok Bedankt, lachtruffels zouden dus een betere keuze zijn voor vanavond ?

Er bestaat zo iets als kruistolerantie, waardoor je niet binnen de week kan gaan paddo'en/truffelen of zuurtjes nemen. (trippen dus in het algemeen)

Dus het zou niet uitmaken of je nu truffels of LSD zou nemen... Een week is een beetje weinig, maar als het echt moet zal het wel lukken. Ik zou beginnen met dezelfde hoeveelheid als de vorige keer en dan wat bijnemen mocht het niet werken.

KoxBox

Badass junkie
Tripper zei:
pascal828 zei:
Soma zei:
LSD verbruikt je serotonine ook, net als mdma.

MDMA zorgt ervoor dat er grote hoeveelheden Serotonine vrijkomen in hersenen. Bij LSD wordt de werking van Serotonine geblokkeerd.

Zou dit dan niet betekenen dat je je behoorlijk kut voelt gedurende de trip?

Tripper

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Tripper zei:

Nee, maar het betekend wel dat je gaat hallucineren. De serotonine-spiegel wordt zo verlaagd dat de rationaliteit onderdukt wordt.

KoxBox

Badass junkie
Tripper zei:
KoxBox zei:
Tripper zei:

Nee, maar het betekend wel dat je gaat hallucineren. De serotonine-spiegel wordt zo verlaagd dat de rationaliteit onderdukt wordt.

Weer wat bijgeleerd :), interessant! Maar dat is toch niet het enigste dat daar voor zorgt? (voor het hallucineren dan)

Tripper

Wijs gebruiker
Serotonine onderdrukt extreme informatie en gevoelens en zorgt daardoor voor een gevoel van rust. LSD maakt gebruik van de serotonine receptors, maar zonder de meer extreme effecten van het denken en de emoties te onderdrukken. Vandaar dat het aanleiding geeft tot hallucinaties en paranoia. Vooral de input via de ogen wordt sterk aangegrepen.

Neuro

Experimenterende gebruiker
Beter doe je alles safe en houdt je 3 maanden ‘verwerkings’-tijd tussen trips. Ook al heb je misschien niet heeeel hard getript, je hersenen en je onderbewuste hebben tijd nodig om een trip te integreren. Met een goede (lange) spanningsboog en opbouw naar een volgende trip weet je tevens zeker dat je goed met psychedelische drugs bezig bent aangezien je niets impulsief onderneemt maar juist goed hebt gepland - tevens heb je genoeg mentale voorbereidingstijd.

KoxBox

Badass junkie
Neuro zei:
Beter doe je alles safe en houdt je 3 maanden ‘verwerkings’-tijd tussen trips. Ook al heb je misschien niet heeeel hard getript, je hersenen en je onderbewuste hebben tijd nodig om een trip te integreren. Met een goede (lange) spanningsboog en opbouw naar een volgende trip weet je tevens zeker dat je goed met psychedelische drugs bezig bent aangezien je niets impulsief onderneemt maar juist goed hebt gepland - tevens heb je genoeg mentale voorbereidingstijd.

Hier ga ik mee akkoord. Ikzelf trip ook maar een 4-5 keer in het jaar, ik vind dat ideaal.
Het moet een speciale gebeurtenis zijn waar je naar uit moet kunnen kijken!

De aanloop naar de trip zelf vind ik ook altijd zalig, dagen/weken lopen zweven en zenuwachtig zijn. Met de trip als absolute climax! :hearteyes:

leppeh

Bewuste gebruiker
Tripper zei:
KoxBox zei:
Tripper zei:

Als je reageert, presenteer dan niet je eigen theorie als feit. Wat een bullshit :')!

Van stoffen als LSD en psiloc(yb)ine (de actieve stoffen in truffels) denkt men dat ze voornamelijk op de 5HT2a receptoren binden. Dit zijn, zoals Tripper wel correct opmerkte, serotoninereceptoren. Wat het daar dus doet, is de werking van serotonine nabootsen.

Visuele effecten van serotonerge psychedelica kunnen voornamelijk worden toegeschreven aan activatie van neuronen die eigenlijk geen input krijgen, door de LSD. Een mooi artikel hierover is hier te vinden:

http://plus.maths.org/issue53/features/ ... index.html

edit: Er wordt nogal wat met vaktermen gegooid, als je bekend bent met wat neuropsychologie dan leest het wel vlot, anders moet je er even de tijd voor hebben om met wikipedia ernaast te lezen :wink:

Ik geloof dat deze ooit door azgaza op dit forum is gepost :) De reden voor dat je weinig visuals had, kan zijn dat je simpelweg te weinig LSD hebt binnen gekregen. Voor mij wordt LSD pas echt visueel vanaf ongeveer 200 ug, met dosissen daaronder ben ik al wel flink de weg kwijt maar zie ik alleen fellere kleuren en dergelijke.

Omdat bijna al deze stoffen middels eenzelfde mechanisme worden opgeruimd, kan er kruistolerantie optreden. Dat houdt dus in dat als je op dag 1 LSD neemt en op dag 2 truffels, je de truffels veel minder sterk zal voelen dan als je op dag 1 geen LSD had genomen. Zelf merk ik na ongeveer een week niets meer van deze tolerantie, maar dat is voor veel mensen verschillend. Om HPPD te voorkomen en je trips goed te kunnen overdenken is het sowieso een prima idee om een paar weken tussen trips te houden :)

azgaza

Badass junkie
leppeh zei:
Als je reageert, presenteer dan niet je eigen theorie als feit. Wat een bullshit :')!

Van stoffen als LSD en psiloc(yb)ine (de actieve stoffen in truffels) denkt men dat ze voornamelijk op de 5HT2a receptoren binden. Dit zijn, zoals Tripper wel correct opmerkte, serotoninereceptoren. Wat het daar dus doet, is de werking van serotonine nabootsen.

Visuele effecten van serotonerge psychedelica kunnen voornamelijk worden toegeschreven aan activatie van neuronen die eigenlijk geen input krijgen, door de LSD. Een mooi artikel hierover is hier te vinden:

edit: Er wordt nogal wat met vaktermen gegooid, als je bekend bent met wat neuropsychologie dan leest het wel vlot, anders moet je er even de tijd voor hebben om met wikipedia ernaast te lezen :wink:

Ik geloof dat deze ooit door azgaza op dit forum is gepost :) De reden voor dat je weinig visuals had, kan zijn dat je simpelweg te weinig LSD hebt binnen gekregen. Voor mij wordt LSD pas echt visueel vanaf ongeveer 200 ug, met dosissen daaronder ben ik al wel flink de weg kwijt maar zie ik alleen fellere kleuren en dergelijke.

Omdat bijna al deze stoffen middels eenzelfde mechanisme worden opgeruimd, kan er kruistolerantie optreden. Dat houdt dus in dat als je op dag 1 LSD neemt en op dag 2 truffels, je de truffels veel minder sterk zal voelen dan als je op dag 1 geen LSD had genomen. Zelf merk ik na ongeveer een week niets meer van deze tolerantie, maar dat is voor veel mensen verschillend. Om HPPD te voorkomen en je trips goed te kunnen overdenken is het sowieso een prima idee om een paar weken tussen trips te houden :)

Ik wou al net dit gaan posten ja; LSD bindt zich aan o.a. de 5HT2a receptoren en een scala aan andere ook hoofdzakelijk serotonine subreceptoren; het doet niks met de huidige voorraad serotonine, maakt het niet op en blokkeert het ook niet; het bindt toevallig gewoon aan enkele van de serotonine receptoren, waaronder de 5HT2a die dus vooral in de visuele cortex zit, en dán kan je dus ook wel raden waar de effecten vandaan komen.

Dit was even een poging het heel simplistisch samen te vatten, maar zulke misinformatie als door o.a. tripper werd neergezet.. mja het klopt gewoon van geen kant. Vrijwel alle psychedelische middelen werken op hoofdzakelijk de 5HT2a receptor, vandaar ook de kruistollerantie tussen LSD en paddo's.

KoxBox

Badass junkie
azgaza zei:
leppeh zei:

Ik wou al net dit gaan posten ja; LSD bindt zich aan o.a. de 5HT2a receptoren en een scala aan andere ook hoofdzakelijk serotonine subreceptoren; het doet niks met de huidige voorraad serotonine, maakt het niet op en blokkeert het ook niet; het bindt toevallig gewoon aan enkele van de serotonine receptoren, waaronder de 5HT2a die dus vooral in de visuele cortex zit, en dán kan je dus ook wel raden waar de effecten vandaan komen.

Dit was even een poging het heel simplistisch samen te vatten, maar zulke misinformatie als door o.a. tripper werd neergezet.. mja het klopt gewoon van geen kant. Vrijwel alle psychedelische middelen werken op hoofdzakelijk de 5HT2a receptor, vandaar ook de kruistollerantie tussen LSD en paddo's.

Hoe zit het dan met Salvia? Hoe vaker je dit rookt hoe meer je er van merkt. (Dat heb ik toch hier ergens gelezen)

Intoxication

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
azgaza zei:
leppeh zei:

Hoe zit het dan met Salvia? Hoe vaker je dit rookt hoe meer je er van merkt. (Dat heb ik toch hier ergens gelezen)

heeft dat niet gewoon met het extract te maken?

leppeh

Bewuste gebruiker
Salvia stimuleert kappa-opioïde receptoren, en heeft een compleet andere werking dan de serotonerge psychedelica. Qua effect is het veel meer met ketamine en aanverwante dissociatieven te vergelijken dan met de traditionele stoffen, hoewel mensen vaak vrij angstige ervaringen hebben met salvia, wat veroorzaakt wordt doordat de stimulatie van deze kappa-opioide receptoren over het algemeen onplezierige gevoelens/gedachten opwekt. De reden voor dat de ervaring sterker wordt naarmate je het vaker hebt gebruik zou ik niet kunnen bedenken, Google helpt ook niet echt :(

Tripper

Wijs gebruiker
azgaza zei:
leppeh zei:

Ik schud dit niet uit mijn mouw, DUS!! :grin:

De werking van LSD in de hersenen is nog altijd voor een deel een mysterie, al heeft de wetenschap er veel onderzoek naar verricht en in ieder geval gevonden dat LSD zeer veel soorten receptoren van neuro-transmitters (die de overdracht van singalen tussen zenuwcellen bewerkstelligen), in het bijzonder de dopamine-, adreno- en serotonine-receptoren in delen van de cortex en het limbische systeem, bezet waarbij waarschijnlijk de cortex wordt geprikkeld om informatie door te geven (maar vreemd genoeg niet die delen die met audi-visuele perceptie in verband worden gebracht). Met name het effect op de 5-HT-(serotonine)-receptoren wordt van belang geacht, nu serotonine in verband wordt gebracht met het mede voor een LSD-ervaring kenmerkende gevoel van extase en verhoging van gevoelens en betekenisgeving. LSD blokkeert de 5-HT-2-receptoren (en stimuleert de 5-HT-1A en 5-HT-1C-receptoren), hetgeen verband moet houden met de psychedelische werking omdat uit onderzoek is gebleken dat hallucinaties toenemen naarmate de 5-HT-2-receptoren sterker worden gebonden. Het vermoeden bestaat dat serotonine in de cerebrale cortex gedachten organiseert en dat door LSD de serotonine-spiegel zo wordt verlaagd dat de rationaliteit onderdukt wordt ten gunste van vrije associaties en (pseudo-)hallucinaties.

Bron: http://filosofiewetenschapkunst.web-log.nl/filosofiewetenschapkunst/2005/09/over_lsd_bewust.html

Ook LSD werkt op serotonine, maar dan omgekeerd als bij Extacy : de werking van serotonine wordt geblokkeerd. LSD heeft min of meer dezelfde struktuur als serotonine. Serotonine onderdrukt extreme informatie en gevoelens en zorgt daardoor voor een gevoel van rust. LSD maakt gebruik van de serotonine receptors, maar zonder de meer extreme effekten van het denken en de emoties te onderdrukken. Vandaar dat het aanleiding geeft tot hallucinaties en paranoia. Vooral de input via de ogen wordt sterk aangegrepen.

Bron: http://www.bomi-1-gezondheid.com/Lichaam_en_geest/prozac_lsd_extacy_ecstacy_xtc.htm

Vigilante

Wijs gebruiker
Flyyh zei:
Ik en een maat van mij hadden nog nooit LSD gedaan, wel andere drugs vaak zat.
Nu hadden we dus vorige week voor het eerst LSD gedaan, we hebben echt een super gave avond gehad met veel gelachen maar we hadden eigelijk allebei niet wat we hadden verwacht. Allebij namelijk geen 1 hallucinatie, nog geen kleur verandering .. gewoon niks, het enigste was dat we wat vrolijker waren en veel moesten lachen maar dat zou ook kunne komen door de weet ik veel hoeveel gram wiet :P..
Mijn vraag is nu dus: We willen het echt graag een keer goed doen, zou het vandaag kunnen ? De vorige keer was een week geleden. :stoned:

Ik zou dus denken dat je te weinig hebt genomen, of geen lsd op hebt.

Als je echt van mening bent dat je niet (nauwelijks hebt getript) kan je het imo best een week later nog een keer proberen. Het wachten om te verwerken is hier dus niet van toepassing want volgens mij heb je niks te verwerken, behalve een berg wiet.
Tip: Test je LSD.

azgaza

Badass junkie
Tripper zei:
azgaza zei:
leppeh zei:

Ik schud dit niet uit mijn mouw, DUS!! :grin:

De werking van LSD in de hersenen is nog altijd voor een deel een mysterie, al heeft de wetenschap er veel onderzoek naar verricht en in ieder geval gevonden dat LSD zeer veel soorten receptoren van neuro-transmitters (die de overdracht van singalen tussen zenuwcellen bewerkstelligen), in het bijzonder de dopamine-, adreno- en serotonine-receptoren in delen van de cortex en het limbische systeem, bezet waarbij waarschijnlijk de cortex wordt geprikkeld om informatie door te geven (maar vreemd genoeg niet die delen die met audi-visuele perceptie in verband worden gebracht). Met name het effect op de 5-HT-(serotonine)-receptoren wordt van belang geacht, nu serotonine in verband wordt gebracht met het mede voor een LSD-ervaring kenmerkende gevoel van extase en verhoging van gevoelens en betekenisgeving. LSD blokkeert de 5-HT-2-receptoren (en stimuleert de 5-HT-1A en 5-HT-1C-receptoren), hetgeen verband moet houden met de psychedelische werking omdat uit onderzoek is gebleken dat hallucinaties toenemen naarmate de 5-HT-2-receptoren sterker worden gebonden. Het vermoeden bestaat dat serotonine in de cerebrale cortex gedachten organiseert en dat door LSD de serotonine-spiegel zo wordt verlaagd dat de rationaliteit onderdukt wordt ten gunste van vrije associaties en (pseudo-)hallucinaties.

Bron: http://filosofiewetenschapkunst.web-log.nl/filosofiewetenschapkunst/2005/09/over_lsd_bewust.html

Ook LSD werkt op serotonine, maar dan omgekeerd als bij Extacy : de werking van serotonine wordt geblokkeerd. LSD heeft min of meer dezelfde struktuur als serotonine. Serotonine onderdrukt extreme informatie en gevoelens en zorgt daardoor voor een gevoel van rust. LSD maakt gebruik van de serotonine receptors, maar zonder de meer extreme effekten van het denken en de emoties te onderdrukken. Vandaar dat het aanleiding geeft tot hallucinaties en paranoia. Vooral de input via de ogen wordt sterk aangegrepen.

Bron: http://www.bomi-1-gezondheid.com/Lichaam_en_geest/prozac_lsd_extacy_ecstacy_xtc.htm

Ik moet helaas constateren dat je gequote stukjes niet kloppen, LSD is gewoon een agonist van de 5HT2a receptor; en agonist betekent dus dat ie hem stimuleert en niet blokkeert. De 5HT2a receptor is actief in o.a. de visuele cortex, en het stimuleren daarvan stimuleert veel delen van de gezichtsverwerking, waardoor je hersens als het ware proberen meer detail te geven dan er te zien is waardoor je o.a. ingewikkelde patronen gaat zien.

Affinity of LSD for various receptors. The lower the affinity, the more strongly LSD binds to that receptor. The horizontal line represents an approximate value for human plasma concentrations of LSD, and hence, receptor affinities that are below the line are unlikely to be involved in LSD's effect. Data averaged from data from the Ki Database

LSD binds to most serotonin receptor subtypes except for 5-HT3 and 5-HT4. However, most of these receptors are affected at too low affinity to be sufficiently activated by the brain concentration of approximately 10–20 nM.[72] In humans, recreational doses of LSD can affect 5-HT1A, 5-HT2A, 5-HT2C, 5-HT5A, and 5-HT6 receptors.[1][73] 5-HT5B receptors, which are not present in humans, also have a high affinity for LSD.[74] The psychedelic effects of LSD are attributed to its strong partial agonist effects at 5-HT2A receptors as specific 5-HT2A agonists are psychedelics and largely 5-HT2A specific antagonists block the psychedelic activity of LSD.[72] Exactly how this produces the drug's effects is unknown, but it is thought that it works by increasing glutamate release in the cerebral cortex and therefore excitation in this area, specifically in layers IV and V.[75] LSD, like many other drugs, has been shown to activate DARPP-32-related pathways.[76]

Hier staat het ook weer; en een logische indicator dat LSD wel degelijk werkt door activatie van de 5HT2a receptor; stoffen die de werking van die receptor wél blokkeren schakelen de effecten van LSD dus weer uit.

Nogmaals, agonist = activeren van de receptor; LSD activeert bepaalde serotonine sub receptoren, waaronder één die toevallig veel met de visuele cortex te maken heeft. Helemaal begrepen is dat inderdaad niet, maar je bronnen hebben het fout. Hier nog een bron die bovenstaande beweringen volledig ondersteunt en uitgebreid uitlegt; hij is te detailvol om een quote uit te nemen maar neem serieus eens de moeite het te lezen:

http://www.tripzine.com/pit/html/multi-state-theory.htm

Vooral die 2e quote heeft het compleet fout trouwens; dat komt niet eens in de buurt van hoe het werkt. De eerste heeft gewoon een kleine vergissing; antagonist ipv agonist is de hoofdzakelijke fout daar; echt ontzettend veel bronnen en veel onderzoek ondersteunt de conclusie dat LSD dus een agonist is van de 5HT2a receptor, en om het even in hele simpele taal te zetten:

LSD doet alsóf het serotonine is voor bepaalde subreceptoren en omdat het géén serotonine is, maar LSD, gooit dat de boel enigsinds in de war, maar laat het de bestaande serotonine voorraad gewoon met rust.

Nog een argument waarom jouw bewering onmogelijk kan kloppen; als LSD de serotonine hoeveelheid zou onderdrukken dan zou het vrijgeven van serotonine de effecten moeten opheffen en mdma heft nou niet bepaald LSD op, dus nee, klopt echt niet.

leppeh

Bewuste gebruiker
Tripper zei:
azgaza zei:
leppeh zei:

lange post met misinformatie

Naast dat je de tekst uit zijn verband trekt, is de informatie in wat je post ook gewoon niet te stroken met de algemeen heersende opvatting. Azgaza heeft al uitgelegd wat er niet aan klopt, dus daar zal ik niet meer over uitwijden.

Allebei de teksten die je hebt gequote zijn geschreven door mensen die wel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Voortaan kun je beter informatie over dit soort dingen zoeken op Bluelight, daar zitten veel mensen (in Advanced Drug Discussion of ADD) die weten waar ze het over hebben :)

Irezz

Bewuste gebruiker
:openmouth: :openmouth:
Jullie beseffen niet hoe hard deze topic trippen is als je er helemaaaaal niets van snapt :tearsofjoy:

electergie

Belezen gebruiker
ah, dit moet je ook niet begrijpen
niemand kan je 100% met zekerheid zeggen hoe 't meest ingewikkelde systeem in deze cosmos ( ons brein) werkt
dan is dus ook de bedoeling dat je experimenteerd....

ik nam bv. op zondag een tripje of anderhalf en tegen woensdag nam ik nog 1
en er was bij mij naar mijn weten geen verschil in sterkte of duur van de trip
zou ik tegen zaterdag ofzo nog 1tje nemen dan zou de trip een stukje minder zijn

ik heb al een geval of 2 gehad dat dit zo't geval was, dus laat je niks wijsmaken en ondervind zelf

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Flyyh zei:
Allebij namelijk geen 1 hallucinatie, nog geen kleur verandering .. gewoon niks

Dat is vrij normaal hoor. Tijdens mijn eerste trip op LSD had ik ook geen visuals van de LSD. Pas toen ik het combineerde die avond met truffels kreeg ik visuals.

De tweede keer en derde keer had ik echter enorm veel visuals van de LSD :)

De visuals komen vanzelf, maak je maar geen zorgen :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sublimo zei:
Flyyh zei:
Allebij namelijk geen 1 hallucinatie, nog geen kleur verandering .. gewoon niks

Dat is vrij normaal hoor. Tijdens mijn eerste trip op LSD had ik ook geen visuals van de LSD. Pas toen ik het combineerde die avond met truffels kreeg ik visuals.

De tweede keer en derde keer had ik echter enorm veel visuals van de LSD :)

De visuals komen vanzelf, maak je maar geen zorgen :wink:

Dit heeft niets met de 1e keer te maken.
Sommige mensen voelen niets van de eerste keer blowen, en het komt ook in mindere mate voor bij truffel/paddo's. Maar bij LSD? Nee, voel je niets dan ligt dat helemaal aan: De dosis, jezelf en andere externe factoren ( de set&setting dus).

@ azgaza, heb zelf altijd gedacht dat LSD wel een antagonist was.
Ikzelf beschik niet over de kennis die jullie hier delen.
Maar ik weet wel dat als LSD de serotonine aanmaak stimuleert en niet enkel de receptoren bezet, dat je ( net zoals met MDMA) last zou moeten hebben van een dipje.

Of op z'n minst niet meerdere weekenden achter elkaar kunt trippen. ( ivm. geestelijke gezondheid is dit niet slim, maar wel mogelijk). Je tript dan nog steeds hetzelfde i.t.t. met MDMA waar je alleen nog ''opgepept'' en niet meer euforisch word.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
En toch zijn er veel mensen die geen visuals hebben de eerste keer. Ik heb de LSD zeker gevoeld, alleen geen visuals de eerste keer. En 200 mic lijkt me toch voldoende... Pas vanaf de tweede keer had ik visuals erbij, hetzelfde lichamelijke gevoel maar dan met visuals.

Bovenaan