• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

They're back - 3 zaadjes yopo

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zaterdag! Eindelijk lekker uitgeslapen en eindelijk weer lekker zonnetje.
Echt tripweer dus. Ik vond het nu wel iets te snel om paddo’s te doen, dat wil ik nu even bewaren voor speciaal moment met een vriend of m’n vriendin.
Dus ik besloot om de yopo zaadjes klaar te maken die ik een tijdje geleden in een opwelling bij de smartshop had gekocht.
Ik heb al 2 keer eerder yopo gedaan, alleen waren de zaadjes toen niet goed bereid wat resulteerde in 6-7 zaadjes naar binnen snuiven zonder enig effect behalve felle buikpijn en misselijkheid.
Nu was het bereiden wel goed gegaan en had 4 zaadjes klaargemaakt. Ik pakte m’n tas in met water, mp3 speler en de yopo en ging op weg naar het bos.
Eenmaal aangekomen snoof ik met veel moeite ongeveer 3 zaadjes naar binnen, de 4e kreeg ik gewoon niet meer binnen.

Het onbehaaglijke gevoel begon, ik kreeg het koud en warm tegelijk,tranende ogen van het snuiven, kippenvel en ook de misselijkheid kwam opzetten. Dit duurde deze keer niet een uur maar ongeveer 10 minuten, toen was de ergste misselijkheid weg. Ik keek om me heen en zag dat alleen de kleuren wat intenser werden en af en toe iets draaide. Maar niet echt iets bijzonders dus. Ik had al spijt van dat ik dit gedaan had, had veel beter een blowtje in het bos kunnen doen dan had ik me niet misselijk gevoeld en had ik ongeveer hetzelfde effect.

Toen deed ik even m’n ogen dicht om te relaxen, ik zag met m’n ogen dicht wel meer visuals en het licht van de zon werd met m’n ogen dicht veranderd van wit naar oranje en na een tijdje donkerrood. Ik herinnerde me opeens dat deze kleur ook aanwezig was in m’n laatste paddotrip toen ik een patroon lachgas deed.
En opeens waren ze er weer, de ‘entiteiten’ die ik had waargenomen in m’n trip kwamen nu terug, deze keer waren ze niet gebouw uit de ‘maya’tekens die ik zag maar zag ik gewoon de energie die ze uitstraalde.
Ze waren met z’n 5 of 6-en en liepen een beetje rond, ik vond het weer te overweldigend en vroeg of ze weg wilden gaan. Ze draaide zich om en deden een deur open, achter deze deur zag ik een paarse gloed die langzaam knipperde. Wacht! Zei ik, ik wil daar eventjes kijken. Ze namen me mee, en opeens was alles paars en ik reisde door een tunnel met allerlei vreemde vormen die ik niet thuis kon brengen.

Ik deed me ogen even open, alles was weer normaal. Ik zat gewoon in het bos.. ik deed snel m’n ogen weer dicht. Weer veranderde de kleur naar donkerrood en zag ik ze weer staan, ik vroeg aan hun: Bestaat er een god? En als hij bestaat hoe ziet hij eruit?
Ik werd geleid naar een kamer waar ik iets zag wat het meest op een zon leek, hij had 1 oog en zweefde daar. Ik ging weer weg en reisde weer verder in de ruimte waar ik zat, ik vroeg toen nog een paar dingen aan ze, maar ik merkte dat de yopo al minder begon te worden, mijn zicht werd slechter en kon niet alle ‘antwoorden’ die ze gaven goed zien.
Ik vroeg over mijn toekomst en zag mezelf zitten met 2 mensen op een bank, heel hard lachend en tegen elkaar liggend. Alsof ik onder invloed was, ik weet niet wat ze er mee wilde zeggen en of ik het goed zag. Maar op dat moment was ik er zeker van.

Het was genoeg zo, ik vroeg ze om weg te gaan en bedankte ze voor wat ze me hadden laten zien. Ik deed m’n ogen weer open, zag het bos en de zon. En opeens was ik zo ontzettend dankbaar voor alles, ik voelde me echt super en voelde me echt lekker in m’n vel zitten.

Dit had ik de vorige keren wel met yopo dat na een uur misselijkheid/(bijna) overgeven , je wel weer heel lekker in je vel voelt zitten. Fris en fruitig :wink:

Ik heb nog een stukje gelopen in het bos, beetje verdraaiingen en lichte hallucinaties nog, maar niet iets bijzonders ofzo. Lekker even uitgespaced in het zonnetje en even een blowtje gedaan om rustig te worden.

Ben weer een hele ervaring rijker, ik denk dat m’n laatste paddotrip iets gedaan heeft in me waardoor ik nu weer ‘contact’ kon maken met de ‘entiteiten’ of wat het ook wezen mogen.
Heb weer iets om over na te denken in ieder geval.

Het was een fijne dag. :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Interessant van die entiteiten. Ook interessant dat je het eerst te overweldigend vond en vlak daarna besloot om met ze mee te gaan door een deur. Dat lijkt me een grote stap!

Die zon met 1 oog, was dat (een) god in deze beleving? Hoe voelde dat, en hoe kijk je daar achteraf op terug?

Hoe kijk je aan tegen entiteiten, als product van je geest, of zie je ze geheel los van jezelf? Dat laatste zou mij beangstigen want je weet niets af van hun intentie. Niet dat ik erin geloof maar het zou kunnen dat ze niet het beste met je voor hebben.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Sweet_Shadow zei:
Interessant van die entiteiten. Ook interessant dat je het eerst te overweldigend vond en vlak daarna besloot om met ze mee te gaan door een deur. Dat lijkt me een grote stap!

Die zon met 1 oog, was dat (een) god in deze beleving? Hoe voelde dat, en hoe kijk je daar achteraf op terug?

Hoe kijk je aan tegen entiteiten, als product van je geest, of zie je ze geheel los van jezelf? Dat laatste zou mij beangstigen want je weet niets af van hun intentie. Niet dat ik erin geloof maar het zou kunnen dat ze niet het beste met je voor hebben.

Goeie vragen.. Ik ben er zelf nog niet over uit wat het zijn en wat ik moet geloven. Toen ze mij de 'god' lieten zien had ik daar niet echt een gevoel bij ofzo. Ik zag het en dacht er niet teveel bij en zweefde weer verder, tijdens een trip kunnen sommige verwonderlijke dingen doodnormaal zijn en vica versa.

Wat ik wel gek vind is dat die entiteiten komen als ik er totaal niet mee bezig ben, en toen ik ze graag weer wou zien nadat ik had gezegd dat ze weg moesten gaan (was niet echt standvastig tijdens de trip ) kwam er niets, wel allerlei kleuren en vormen maar het voelde alsof het nu leeg was ofzo. Voor mijn gevoel heb ik het in ieder geval niet in de hand, ookal kan het een creatie zijn van mijn eigen geest.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Mooi reportje, maar kon je nog wat van de antwoorden die ze je gaven onthouden? En heeft het je zicht op bepaalde dingen verandert?

erwin krol

Bewuste gebruiker
L25 gaat gelijk yoyo zaden kopen, daar wordt je vast skater van...

Goed report, Dumpy, dat er nog heel wat meer mogen komen!! Ik heb al eerder gecomment dat ik dit niet erg prettig vond, maar weet wel wat het inhoudt.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Adrenochroom zei:
Mooi reportje, maar kon je nog wat van de antwoorden die ze je gaven onthouden? En heeft het je zicht op bepaalde dingen verandert?

Op dit moment hebben de antwoorden nog niet echt m'n zicht veranderd, ook omdat op het laatst de vragen niet meer duidelijk beantwoord werden. werd er een beetje uitgetrokken..

Wel heeft het m'n houding veranderd ten opzichten van deze entiteiten, toen met die hoge dosis paddo's kon het 'gewoon' hallicunatie zijn, maar nu komen ze weer terug bij niet zon gek hoge dosering yopo.
Ik vraag me af hoe dat komt en of het iets te vertellen heeft. Of dat alles gewoon tussen m'n oren zit.. Ik hoop er ooit nog eens achter te komen :wink:

verder bedankt allemaal voor de comments!

samputa

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Goed verhaal!

Goed idee om een keer paddo's te proberen om in contact te komen met de entiteiten.

Zoiets wil ik ook nog een keer doen tijdens een goede ayahuasca ceremonie.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het is niet iets dat ik binnenkort zelf wil proberen, maar interessant en bijzonder is het zeker.

Hoe lang duurde deze ervaring?

De meeste yopo-ervaringen lijken me in de lijn van LSA te liggen: pure hell met een incidenteel gelukte trip.

Bovenaan