tabak

Ites

Experimenterende gebruiker
hallo!

ik weet ni of ik het hier had moeten vragen, ma ik denk het wel...
kweet het, best is om te stoppen me roken. MAAR
als je dan toch rookt (tabak) zal er wel een verschil zijn in merken op vlak van risico's. kbedoel hiermee: welke merken tabak zijn het natuurlijkst, bevatten het minste nicotine , minst schadelijk stoffen ed. kan je bv ook tabak kopen die natuurlijk is waar fabricanten geen kankerverwekkend stoffen toevoegen(ik denk toch da ze het doen)
kortweg: weet er iemand welk merk tabak het minst schadelijk is? ik heb er op teh interwebz ni direct iets op gevonden ( kan natuurlijk aan mijn sucky research skills te wijten zijn, sorry daarvoor!)

thxxx

Scharrelboom

Er is sowieso (naar mijn weten) geen tabak wat niet schadelijk is..

Je zou eens kunnen vragen bij de tabakswinkel waar het minste teer en nicotine inzit.
Want je hebt wel degelijk verschillen daar in zitten.

Succes.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Ik rook American Spirit tabak. Dat is 100% natuurlijke tabak zonder geur/kleur/smaak stoffen. Niet geraffineerd met allerlei chemicaliën.

Het kost wat meer maar de smaak is fantastisch. Ze hebben het bijna nergens. Alleen een goeie sigaren boer, maar elke primera kan het voor je bestellen en zorgen dat ze een klein voorraadje voor je hebben.

Ik rook de shag maar je hebt ook chigaretten van het merk, met 4 verschillende sterktes.

Ites

wat is iets meer? kwestie da ik genoeg geld mee pak als ik naar brussel ga naar zo een winkel.. en de sigaretten?
thanks voor de kleine review btw dripptone, ik was bang da het mss minder 'lekker' zou smaken.

kaasbaas

Badass junkie
Ites zei:
wat is iets meer? kwestie da ik genoeg geld mee pak als ik naar brussel ga naar zo een winkel.. en de sigaretten?
thanks voor de kleine review btw dripptone, ik was bang da het mss minder 'lekker' zou smaken.

Wat zo goed is aan Natural American Spirit is dat het, volgens hun, niet op kunstmest word verbouwd dat polonium 210 bevat. Dit is een radioactieve stof die ik heel veel kunstmest tegenwoordig voorkomt maar eigenlijk pas echt gevaarlijk word als het een bepaalde warmte bereikt wat bereikt word met roken. Het is dan heel erg vliegerig en kan zo heel makkelijk in mond, keel en longen verspreiden.

Volgens veel bronnen is polonium 210 voor zo'n 90% de oorzaak van alle met roken gerelateerde kankers. Maarja in hoeverre dit allemaal klopt weet men niet, wat officiële wetenschappelijke onderzoeken worden niet door de regering gesteund. Wat wel zeker is, is dat er wel degelijk polonium in de kunstmest zit, en dat het radioactief is. Maar tegenwoordig zit er in heel veel kunstmest stoffen die niet al te gezond zijn. Ook waar die appel in je koelkast heeft gegroeid.

3 keer raden waarom kanker zoveel vaker voorkomt sinds de laatste 100 jaar :wink:.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Ites zei:

Dat is sowieso een kwestie van smaak. Jointjes rol ik het liefste met American Spirit omdat het veel meer ruimte geeft aan de smaak van wiet of hash. Om sigaretten van te rollen vindt ik het niet geweldig. De peuken vind ik dan wel weer goed te roken, heb ik in Berlijn veelvuldig gedaan want daar heb je die zelfs in de meeste peukenautomaten en in veel van die kleine kiosken :hearteyes:

Escoban

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Het kost wat meer maar de smaak is fantastisch. Ze hebben het bijna nergens. Alleen een goeie sigaren boer, maar elke primera kan het voor je bestellen en zorgen dat ze een klein voorraadje voor je hebben.

Het is opzich best goed verkrijgbaar. Ik ken meerdere tabakszaken die het verkopen en ook een aantal Primera's en soort gelijke winkels die het gewoon uit voorraad verkopen.

Je zou ook kunnen kijken naar een aantal lichtere peuken zoals Marlboro Flavor Plus. Aanzienlijk minder teer en nicotine. Bovendien hebben ze ook nog een carbon filter er in zitten. Geen idee alleen hoeveel dat zou moeten helpen.

Ites

Bedankt alleen voor de info, maar hoeveel kost het dan precies ?

kaasbaas: thanks voor die ino over polonium, ik had er geen idee van. Nu ben ik héél blij dak al enkele jaren alleen nog maar bio fruit en groenten eet.

pannes

These "natural" cigarettes pack a surprising punch: one cigarette has more free-base nicotine than ten Camels.Photo:The Richard W. Pollay 20th Century Tobacco Advertising Collection.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Ja, omdat er meer nicotine in zit is american spirit direct slechter voor de gezondheid.

Het niet toevoegen van allerlei conserveermiddelen is bijvoorbeeld juist iets goeds. Veel shag is meer vochtig waardoor er conserveermiddelen nodig zijn, het idee dat er dingen worden toegevoegd waarbij echt te weinig bekend is over bijvoorbeeld bijwerkingen op de lange termijn vind ik nou niet mega prettig.

Dat klinkt wel heel erg als promotalk trouwens :tearsofjoy:

kaasbaas

Badass junkie
OnderDeEik zei:
Ja, omdat er meer nicotine in zit is american spirit direct slechter voor de gezondheid.

Het niet toevoegen van allerlei conserveermiddelen is bijvoorbeeld juist iets goeds. Veel shag is meer vochtig waardoor er conserveermiddelen nodig zijn, het idee dat er dingen worden toegevoegd waarbij echt te weinig bekend is over bijvoorbeeld bijwerkingen op de lange termijn vind ik nou niet mega prettig.

Bij wat voor winkeltjes koop je trouwens American Spirit? Ik heb 't een tijdje proberen te zoeken maar kon niet echt iets vinden. Ken je toevallig winkeltjes in den bosch of eindhoven waar ik 't kan vinden?

pannes

OnderDeEik zei:

het gaat niet om gewone nicotine maar om nicotine die is behandeld met ammoniak, freebase nicotine. Dit is een toevoeging en maakt het verslavender.

Bovenaan