Tabak kweken?

Maxime

Experimenterende gebruiker
Hej, aangezien er elk jaar wel een euro per pakkie smokes bijkomt, en dat me aan het denken zet,
wilde ik wel eens weten of je niet wat tabaksplanten zou kunnen kweken in je tuin.
Voor de fun, de ervaring, je eigen fijne snee maken :)
(ik groei graag dingen, en zorg er ook graag voor)
kan het? Goeie grond, leuk plekkie in de tuin en gaan met de banaan?
En is het 1x oogsten of haal je er continu bladeren af? Ik neem aan dat je best wel wat sjiek
van een plantje kunt afhalen? Moet je het behandelen?
Zijn er ook smaakvarianten?

Wie weet wat?

legousk

Newbie
Ik heb wel eens tabak in men eigen tuin geplant en het gaat best wel heel goed, de planten worden best wel groot. Ze hebben volgens mij wel veel zon en water nodig om helemaal uit te groeien.

Vroeger werd er in Nederland ook erg veel tabak gekweekt en volgens mij op sommige plaatsen nog steeds wel, het is echter redelijk moeilijk geworden met het mozaikvirus wat de oogst compleet kan vernielen (er bestaan bijvoorbeeld ook siertabak soorten die redelijk vaak te vinden zijn in tuinen en perken).

Na de oogst weet ik echter niet hoe je ervoor kan zorgen dat het geoogste spul lekker wordt, want toen ik het in de tuin had staan en laten drogen was het roken niet erg aangenaam, het was erg droog en niet echt relaxed me te rollen.

Om een lang verhaal kort te maken, het is absoluut niet onmogelijk om zelf je tabakplantjes te kweken en te oogsten maar er komt een stuk meer bij kijken dan alleen maar zaadjes in de grond te stoppen, oogsten, drogen en in vloeitje stoppen :). Het is verder een heel mooie plant dus als plantfanaat zou ik je sowieso aanraden ze neer te zetten :grin:.

Maxime

Experimenterende gebruiker
Waar haal je stekken? Ik neem aan dat je niet achter marlboro medium stekkies kan vragen?

grtz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zaad is vrij verkrijg baar.

Maar bespaar je de moeite,
Het is niet voor niets dat het toch wel krenterige Nederland niet in deze eigen behoefte voldoet.

Het is mogenlijk, maar zoals Legousk al zei: Het is niet te roken.
Het nicotine percentage ( waar je het als roker toch voor doet) is zeer, zeer laag.

Voor de smaak zou je verschillende tabakssoorten kunnen nemen, maar je krijgt het nooit zoals phillip morris ze maakt.

Wil je goedkoper roken? Draai dan je eigen sigaretten.
70gram tabak voor 6 of 7 euro.
De rest van het materiaal is qua prijs te verwaarlozen.

JJJ

Bewuste gebruiker
Ja ik geloof dat het blad na het oogsten nog gefermenteerd moet worden, of in elk geval op een bepaalde manier behandeld. In de oorlog kweekte men ook zelf tabak, maar dat lag toen ook in de orde van bloembollen en surrogaatkoffie :tongueout: . Niet echt iets wat je bleef doen als er weer echte sigaretten voorhanden waren.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hellraiser_[NL] zei:
verbouw je kamertje en hang er een 600 watt hps lampje in :grin:

Of kweek ipv. die tabaksplant dan gewoon wat wiet, verkoop dat en koop van dat geld 100 pakjes shag:)

Bovenaan