Supplementen voor/na XTC

Yort55

Belezen gebruiker
Hey Df-ers,

Het laatste jaar ben ik mij wat gaan verdiepen in supplementen wat gebruikt kan worden voor/na de XTC om de schade te verminderen / mindere kater te krijgen. Natuurlijk speelt gezond eten, een goede leefstijl en niet te veel gebruiken hier in mee, maar toch kwam ik wat dingen tegen over NAC en 5HTP wat positieve effecten zou hebben. (wetenschappelijk onderbouwd).

Zo schijnt de 'Magie' van XTC bij veel gebruikers weer terug te zijn na een tijd NAC te hebben gebruikt, helpt het met de neurotoxiciteit bij de hersenen, en helpt 5HTP (24-36 uur na xtc) mee om de dip te verminderen gaan en je serotonine sneller wordt aangemaakt. Natuurlijk zijn er nog veel meer supplementen, maar deze twee spraken mij het meeste aan.

Mijn vraag is nu eigenlijk;
Gebruiken jullie supplementen tegen een dip/kater, of juist als voorbereiding op een leuk xtc feestje? En wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover?

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb even snel opgezocht wat nac is. En het eerste artiekel wat ik las gaf aan dat je lichaam het ook uit proteine rijk voedsel kan halen zoals kip, ei, kaas, etc

Dus na xtc veel kip en ei eten dus? Daar zeg ik geen nee tegen!

Proxima

Badass junkie
Hier een mooie paper daarover:

(Via Sci-Hub kan je de volledige paper downloaden)

In de proef verminderde NAC de gevolgen van MDMA. Maar merk daarbij wel op dat de methode afwijkt van hoe men normaliter MDMA tot zich neemt.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Die 5htp zou ik niet gebruiken!
Je belast je serotonine tank behoorlijk bij het gebruik van mdma.
Ga je die dag erna 5htp gebruiken belast je de receptoren weer opnieuw.
Door ze weer te dwingen om aan te maken.

Heb het een tijdje gedaan vroeger, maar eindstand was er niemand die er een positieve ervaring aan heeft overgehouden.

Slaap je roes uit en laat je lichaam het zelf oplossen icm goed eten en bv vitaminen pillen.
Dwing je serotonine receptoren niet tot het uiterste...

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
ik heb dit regime een keer minutieus gevolgd..
zorgde voor een wat gedempte ervaring zo leek het.. maar ook nul dip..

bij sommige mensen heeft het structureel gebruiken van NAC en ALCAR ( geloof ik ) voor een half jaar
geleid tot volledig herstel van 'de magie'

Hardcore_frk

Badass junkie
Die 5htp zou ik niet gebruiken!
Je belast je serotonine tank behoorlijk bij het gebruik van mdma.
Ga je die dag erna 5htp gebruiken belast je de receptoren weer opnieuw.
Door ze weer te dwingen om aan te maken.

Heb het een tijdje gedaan vroeger, maar eindstand was er niemand die er een positieve ervaring aan heeft overgehouden.

Slaap je roes uit en laat je lichaam het zelf oplossen icm goed eten en bv vitaminen pillen.
Dwing je serotonine receptoren niet tot het uiterste...
Met L-tryptofaan (weer een voorloper van 5-HTP) supplement is dit niet het geval en vul je je serotonine toch een stuk sneller aan!

Miraculeus

Bewuste gebruiker
De laatste keer heb ik Skip Je Dip gebruikt, hierin zitten onder andere vitaminen, 5-HTP en L-Tryptofaan. Ik merkte zelf weinig verschil met de vorige keer, maar toen had ik ook geen last van een dip, dus ik kan niet zeggen of het echt werkt. Vond het vooral een prettig idee dat je lichaam wordt geholpen in het herstel, voor zover dat ook daadwerkelijk het geval is.

Yort55

Belezen gebruiker
Met L-tryptofaan (weer een voorloper van 5-HTP) supplement is dit niet het geval en vul je je serotonine toch een stuk sneller aan!
Werkt l-tryptofaan wel als je receptoren kapot zijn na gebruik? Het lijkt mijn namelijk sterk dat het niet om gezet kan worden als de receptoren 'dood' zijn.

Hardcore_frk

Badass junkie
Werkt l-tryptofaan wel als je receptoren kapot zijn na gebruik? Het lijkt mijn namelijk sterk dat het niet om gezet kan worden als de receptoren 'dood' zijn.
Volgens mijn zijn je receptoren niet dood, enkel teruggetrokken en inactief. Maar zo ver reikt mijn kennis eigenlijk niet.

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Ik heb even snel opgezocht wat nac is. En het eerste artiekel wat ik las gaf aan dat je lichaam het ook uit proteine rijk voedsel kan halen zoals kip, ei, kaas, etc

Dus na xtc veel kip en ei eten dus? Daar zeg ik geen nee tegen!
Sowieso zit er veel tryptofaan in kip dus dat is helemaal niet zo'n gek idee!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Dit dus.
@Geneesmiddel ken je die rollsafe website al? ^^

ik had op gegeven moment wel het idee dat ik hoofdpijn kreeg als ik deze 'cocktail' nam..
nu heb ik dat niet meer..

Bekijk bijlage 40152
Je gebruikt het al een tijdje, heb je er wat aan gehad?

Ga zelf beginnen aan een NAC kuur na super veel goede berichten op Reddit te hebben gelezen. Voor sommige is het bijna weer of ze de eerste keer beleven of in ieder geval heeft het veel magie teruggebracht.

Ben van plan eenmaal per twee dagen 600mg te nemen en 16 juli op Dominator te gebruiken, dat is twee maanden en dus 30 capsules.

Ben benieuwd of er hier nog meer mensen met ervaring zijn? Zou het toch beter zijn iedere dag 1 capsule te nemen ipv eens per 2 dagen? Bevindingen zal ik uiteraard delen 😎

@Zeehond Welke doseringen houden je vrouw en jij aan?

Laatst bewerkt:

TimdeR

Newbie
Dit dus.

Je gebruikt het al een tijdje, heb je er wat aan gehad?

Ga zelf beginnen aan een NAC kuur na super veel goede berichten op Reddit te hebben gelezen. Voor sommige is het bijna weer of ze de eerste keer beleven of in ieder geval heeft het veel magie teruggebracht.

Ben van plan eenmaal per twee dagen 600mg te nemen en 16 juli op Dominator te gebruiken, dat is twee maanden en dus 30 capsules.

Ben benieuwd of er hier nog meer mensen met ervaring zijn? Zou het toch beter zijn iedere dag 1 capsule te nemen ipv eens per 2 dagen? Bevindingen zal ik uiteraard delen 😎

Ben heel benieuwd. Zou je je ervaring willen delen?

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik neem sinds begin maart 500 mg Acetyl-L-Carnitine en 750 mg NAC per dag, heeft voor mijn ervaring in juni met 6APB iig niets gedaan, over een tijdje weer MDMA, ben benieuwd of ik dan wel verschil merk. Sommigen zeggen dat al die supplementen de ervaring juist dempen ipv intenser maken.. Ik weet het niet zo.

Zeehond

Badass junkie
Ik neem sinds begin maart 500 mg Acetyl-L-Carnitine en 750 mg NAC per dag, heeft voor mijn ervaring in juni met 6APB iig niets gedaan, over een tijdje weer MDMA, ben benieuwd of ik dan wel verschil merk. Sommigen zeggen dat al die supplementen de ervaring juist dempen ipv intenser maken.. Ik weet het niet zo.
Ik gebruik ook al een tijdje dagelijks NAC als supplement op advies van een lid.
Volgende week Dance Valley en zal laten weten hoe de ervaring dan is.
Hoewel we nog niet precies weten wat we gaan nemen (we gaan er met meer mensen naar toe, wel leuk om allemaal op hetzelfde level te zitten).

Zeehond

Badass junkie
Ik zie dat ik nooit gereageerd heb, sorry helemaal gemist waarschijnlijk!
Wij slikken dagelijks 600mg capsules NAC aan het begin van de dag.
1 of 2 dagen voor gebruik van drugs stoppen we en de dag na drugs gaan we weer verder (met NAC 😀)

En voor het slapen gaan neem ik nog magnesium en 400mg L-tryptofaan.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik gebruik ook al een tijdje dagelijks NAC als supplement op advies van een lid.
Hoewel we nog niet precies weten wat we gaan nemen (we gaan er met meer mensen naar toe, wel leuk om allemaal op hetzelfde level te zitten).
Ben benieuwd!!

Zeehond

Badass junkie
Ik zou m’n ervaring nog delen van het effect van NAC op onze drugservaring afgelopen zaterdag.
We hebben toen Borax combo getest voor het eerst. Ik kan het dus niet vergelijken met een eerdere ervaring…
Onze ervaring was zeker goed en wat ons opviel was dat we heel lang onder invloed waren.
Maar goed, of dat door NAC komt weten we niet.
Ik blijf het hoe dan ook dagelijks nemen (NAC 😀).

Chillax

Bewuste gebruiker
Dat NAC is wel interessant, ik heb er op reddit ook meer over gelezen. Ik lees echter zowel positieve als negatieve verhalen. Ik denk eigenlijk dat pauze en kruistollerantie een grotere rol spelen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dolgens mijn zijn je receptoren niet dood, enkel teruggetrokken en inactief. Maar zo ver reikt mijn kennis eigenlijk niet.
De overdaad aan neurotransmitters in de synaps wordt tegengegaan door Monoamino-oxidase (MAO). Het probleem van die afbraak is dat er reactieve vrije radicale bij ontstaan zoals waterstofperoxide. Zulke reactieve stoffen botsen tegen de neuron, waardoor die gedeeltelijk sterft. Mede daardoor is er in diermodellen een significante afname geobserveerd van de hoeveelheid dendrieten (uitlopers van zenuwcellen waar veel receptoren zitten) is afgenomen.

Niet alleen de receptor gaat kapot, maar hele verbindingen tussen hersencellen sterven af.

Gelukkig lijkt het er wel op dat de schade bij mensen wat minder uitgesproken is dan in die diermodellen. Alsnog is neurotoxiciteit een risico, zeker bij hoge doseringen en warme omgevingstemperaturen.
Antioxidanten kunnen mogelijk een deel van de schade absorberen, maar nooit volledig.

Bovenaan