Meerdere malen een poging gedaan om te stoppen met blowen helaas tot nu toe nog niet gelukt. Vraag me ook serieus af of ik het kan vervangen met iets anders dat mij weet te ontspannen.
2 maanden geleden compleet gestopt met wiet en met uitzondering van heel enkele momenten geen moeite hiermee. Wat het voor mij makkelijk maakt, is het complete stoppen. Daarvoor zo vaak "gestopt" en mezelf nog momenten gegeven dat ik het toch nog van mezelf mocht gebruiken, maar dat was voor mij wat me in de "verslaving" hield. Wil je stoppen, dan raad ik je aan rigoureus helemaal te stoppen. Toegegeven, ik was niet een heel erg hardcore gebruiker. Ik gebruikte niet dagelijks, maar een aantal keren in de week. Toch beïnvloedde het mij negatief op zoveel gebieden.
Verder, ik kijk nu wat anders tegen 'ontspanning' aan. Spanning is niet per se verkeerd denk ik. Op elk moment dat je spanning voelt naar iets grijpen om dat kwijt te raken is een kwalijk iets in mijn ogen. Je kunt spanning anders gaan bekijken. Het in plaats van iets dat meteen bestreden moet worden, gaan zien als iets dat er tot bepaalde mate best mag zijn. Uiteindelijk is het energie die nog niet in goede banen geleid wordt. Kijk je er anders naar, dan kun je die energie namelijk productief gaan gebruiken. Een bepaalde mate van spanning houdt je ook alert.
Zoals Legio zegt, ga het ene middel ook niet vervangen voor het andere. Maak jezelf niet afhankelijk van dingen, maar wees de baas over je lichaam en je gevoel/energie.
En wat Woezoe zegt klopt ook helemaal.