Stoppen met blowen

blowertje

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik denk/hoop dat jullie me kunnen helpen met stoppen met blowen. Ik ben 20 jaar oud en blow ongeveer sinds 3 jaar dagelijks ongeveer 3 jointjes met enkele uitschieters naar boven. Ik probeer vaak te stoppen, maar meestal begin ik na 2 dagen weer vrolijk te blowen alsof er niets gebeurt is. Maar nu ben ik het zat, ik wil van deze akelige verslaving af en iets van mijn leven gaan maken. Een probleem is wel dat bijna mijn gehele sociale omgeving wel blowt en het voor mij dus erg moeilijk is om bij mensen in de buurt te zijn die aan het blowen zijn. De komende week ga ik me na mijn verplichtingen dus opsluiten in mijn woning.

Misschien zijn er wel een paar ervaringsdeskundigen hier op het forum die mij kunnen helpen met tips (goede ideeen), en misschien nog een aantal voordelen voor me kunnen opsommen.

En zijn er misschien middelen die ervoor zorgen dat de drang naar het roken van een joint verminderd, of een middel dat ik iniedergeval goed in slaap kan komen.

shokora

Wijs gebruiker
Voor slapen kun je L-tryptofaan capsules proberen. L-tryptofaan is een van de stoffen waar je lichaam serotinine van maakt en zorgt er voor dat je slaperig wordt. Dit is ook de stof waardoor warme melk je slaperig maakt. Je kunt kijken of het wat voor je is, het werkt niet bij iedereen (bij mij werkt het nauwelijks).

Verder gewoon super vaak jezelf uitlachen. Als je een interne drang krijgt om te blowen moet je gewoon die drang uitlachen en doen wat je diep in je hart wil.

Wat ook kan helpen is van tevoren bepaalde voordelen van stoppen met blowen bedenken en daar jezelf op moeilijke tijden aan herinneren.

Mayan

Bewuste gebruiker
blowertje zei:
ik wil van deze akelige verslaving af en iets van mijn leven gaan maken.

Ach, het is niet omdat je blowed dat je niets van je leven kan maken he.
Ik blow ongeveer 10 jaar. En ja, ik weet hoe het is als je wil stoppen.
Op zich lukt dat heel goed zolang je jezelf bezig houden kan.

De grootste reden waarom ik zou stoppen is omdat het tegenwoordig enorm duur is. Veel te duur. Maar daar komt moeder natuur dan op de proppen met haar 100 000 watt licht en relativeer ik dat.
Hmmm dacht ik zo! Laat ons een goede grondmix in de grond gooien, ze heerlijk binnen voorgroeien en daarna in mei buitenplaatsen.
Dat kost je 10x minder dan je naar de shop/dealer gaat.

Een probleem is wel dat bijna mijn gehele sociale omgeving wel blowt en het voor mij dus erg moeilijk is om bij mensen in de buurt te zijn die aan het blowen zijn. De komende week ga ik me na mijn verplichtingen dus opsluiten in mijn woning.

En als je opgesloten zat? Ga je hen nooit meer zien?
Van de eeste keer cold turkey als je echt wil stoppen, en neen blijven zeggen. Desnoods beginnen met afbouwen, maar daar geloof ik zelf niet in. Hoewel anderen dat gelukt is.

Misschien zijn er wel een paar ervaringsdeskundigen hier op het forum die mij kunnen helpen met tips (goede ideeen), en misschien nog een aantal voordelen voor me kunnen opsommen.

1. WILLEN STOPPEN!
Zolang je zelf niet wil stoppen met blowen, kan niemand je helpen.
Alleen jij kan jezelf helpen met te willen (wilskracht). Hoe harder je wilt stoppen, des te harder je wilskracht.

2. Uw verslaving niet opvangen met een ander verslavend middel.
3. Denk aan dat geld dat je zult uitsparen.
4. Het is beter voor de gezondheid.

En zijn er misschien middelen die ervoor zorgen dat de drang naar het roken van een joint verminderd, of een middel dat ik iniedergeval goed in slaap kan komen.

Warme melk met honing en aan niets denken als je in bed ligt.
Gewoon aan niets denken!

jcutter

Badass junkie
Overleven is niet makkelijk. Je moet het doorstaan en zo min mogelijk denken: voelde ik me maar weer goed..
Eet volkoren kh, af en toe chocola en ga veel sporten.

jcutter

Badass junkie
In mijn korte leven heb ik al 5x moeten afkicken van thc. Ik weet hoe moeilijk het is..
Je word er alleen maar sterk van.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Gewoon kappen en niet janken .......

:hearteyes:

ik ga de eerste maand in, weken tel ik al neit meer, vanaf nu alleen nog maanden.

:wave:

troebadoer

Bewuste gebruiker
Ben nu sinds 2 weken gestopt. Kan er vrij makkelijk afblijven, kom alleen moeilijk in slaap.

Om in slaap te komen ga ik gewoon tellen, en visualiseer je ook een getallenreek en bij elk getal zie je dat getal in de reeks zeg maar groter worden. Ik kom nooiut verder als 300, dus binnen 5 minuten slaap je ^^

xpressurself

Bewuste gebruiker
wat ook helpt is als je in bed ligt aan iets neutraals te denken en wat totaal geen diepere betekenis ofzo heeft, een goed voorbeeld is om te proberen 2 minuten aan een 'ei' te denken, gewoon aan NIETS anders dan dat ei denken, moet je maar 's kijken hoe lang je dat volhoud voordat je in slaap flikkert :wink:

verder moet je gewoon tegen je vrienden zeggen dat als ze naar jou huis komen of ze niet willen blowen, weet zeker dat ze daar geen problemen mee hebben en als je bij hun bent.. tja, doorbijten!!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Voor de eerste 7 dagen moet je veel bewegen sporten en rukken of vingeren.
Als dat nog niet helpt neem dan 1 Temazepammetjhhuuuuu 20 mg ( gele eitje)
Na 7 dagen slaap je weer als vanouds, de dromen kunnen dan eindelijk weer onthouden worden.
Nachtmerries, sweetdreams, de DMT machine draait dan weer op volle toeren.

Bonie Senior

Bovenaan