Heb je nu mooi 2 weken de tijd om te stoppen en dan heb je ook geen pep nodig in Italië.
Zoals je zelf al zegt het zal je goed doen.
Je collega's en je lijf zullen je dankbaar zijn
Ja, dit. Ik zou nú stoppen, als je het een kans wil geven de reis door te laten gaan zonder speed. Pep heeft geen gevaarlijke fysieke afkick, gelukkig, dus je kunt dit in principe zelf doen. Maar je hebt jarenlang (met name) je dopaminereceptoren overvoerd, waardoor die aan een afwijkend baseline-level gewend zijn geraakt. Bij stoppen zullen die receptoren voor bepaalde tijd een overreactie in tegengestelde richting laten zien. In die periode zul je de gevolgen van een verlaagd dopamine-niveau ervaren. Dit geeft uiteraard symptomen die haaks staan op de wenselijke effecten van speed (serieuze vermoeidheid die niet even weg te slapen is, lamlendigheid/futloosheid, slapte, flauwte, gebrek aan energie, geen motivatie, somberheid/anhedonie, gevoel van leegte en zinloosheid, ‘brain fog’, concentratieproblemen, prikkelbaarheid, onrust, etc.). Al met al, een langdurige kater.
Je receptoren zullen tijd nodig hebben, hoeveel is niet precies te zeggen, om zich aan te passen en geleidelijk te herstellen naar een meer natuurlijke en neutrale toestand. Op het moment dat de stofjes opnieuw wat op peil beginnen te raken, zul je je vanzelf langzaam ook weer meer levend en energieker gaan voelen.
Zal zeker niet makkelijk worden, want twee weken zijn zo voorbij, maar een amfetamine-afkick schijnt relatief behapbaar te zijn, zolang je de zelfdiscipline hebt en accepteert dat je door die eerste fase heen moet waarin je fysiek en mentaal gewoon wel even flink gaat afzien.
Ik bedenk me nu trouwens dat we helemaal niet weten hoeveel je dagelijks gebruikt (en in hoeverre op eigen houtje afkicken dus überhaupt een realistische optie is). Ik was er - misschien ten onrechte - vanuit gegaan dat je gebruik binnen enigszins normale perken is gebleven, aangezien je functioneert op je werk.
Mocht het een kloppende aanname zijn dat je dagelijkse gebruikershoeveelheid nog te overzien is, en dat het je doel is om die reis te gaan maken zonder illegale shit in je bagage, stop dan, nogmaals, nu meteen. Liever vandaag dan morgen. Zodat je hopelijk net genoeg tijd over hebt om jezelf bij elkaar te rapen en op krachten te komen voor je de reis clean aangaat.
Als dit je lukt, zou het een mooie start kunnen zijn van een nieuw begin.