Speed/MDMA

universal*flow

Belezen gebruiker
Hallo mede forummers!

Ik kijk al een tijdje rond op het forum, dit zal dan mijn eerste post zijn.
Ik stel mij even voor:
Ik ben een vrouw van 22 jaar. Woon sinds 2,5 jaar niet meer in Nederland.
Mijn eerste harddrugs ervaring was op mijn 16e. Heb vanaf toen af en toe op feestjes een XTC genomen. Verhuisd naar Londen, ben ik in aanraking gekomen met MDMA. Dit nam ik destijd om de week.
Ruim een jaar geleden ben ik naar B verhuist. Hier aangekomen gingen de remmen los.
Elk weekend stappen, had altijd MDMA en Speed op zak. Er waren weekenden dat ik op vrijdagmiddag klaar was met werk, direct naar vrienden toe ging. En op zondagavond realiseerde nog steeds niet te hebben geslapen. Dit heb ik ruim een jaar volgehouden, en heeft mij helemaal kapot gemaakt. En realiseer me dat ik doodongelukkig ben, en ik voel me als een zombie.

Afgelopen weekend heb ik samen met een vriendin een LSD trip genomen. Met haar heb ik bijna het hele jaar gefeest en gesnoven. Zij is 5 maand geleden naar India verhuisd en net terug gekomen, clean.
In onze trip hebben we veel en lang gepraat, ik realiseerde me hoe ongelukkig ik ben en hoe kapot. En als ik nu niet stop maak ik mezelf kapot. Maar ik hou van mezelf, dus dit wil ik niet. Ik heb besloten om voordat het te laat is, te stoppen met speed en MDMA.
Alles dat ik in huis had heb ik verzameld en in de WC gegooit.
Ik heb mijn vriendin 100.000 x bedankt. Niemand om mij heen heeft de moeite genomen om mij in te laten zien dat ik een verslaving heb. Behalve zij. Ik zal haar eeuwig dankbaar zijn.

Ik heb mezelf een party verbod opgelegd. Heb me voor vandaag ziek gemeld van werk om vanalles te regelen.
Ik heb me zojuist aangemeld voor vrijwilligerswerk bij de Yogaschool zo krijg ik in ruil gratis lessen. Ik solliciteer voor een nieuwe baan en ik heb me ingeschreven voor een spraakcursus Portugees.

Er zullen beter tijden aanbreken vanaf nu.

Ik hoop dat ik hiermee andere mensen kan inspireren.

Luister goed naar je lichaam, die chemische troep is niet nodig. Je vergiftigt jezelf ermee. Maakt het je echt gelukkig??? Brengt het je wat?? Hoe voel je je na een nacht doorhalen op de pep???

Ik heb een toffe tijd gehad, maar voor mij geen pep en MDMA meer in mijn leven.
Ik hou het bij af en toe een hasj jointje en hier en daar een LSD trip.

Love & light

Universal*flow <3

Dag universal*flow,

Wat goed dat je nu zo goed bezig bent!

Zelf ga ik voorlopig nog wel even door met genieten van m'n toffe tijden op pep en mdma dus in die zin inspireer je me niet om daar nu mee te stoppen (ik maak het ook lang niet zo bont als jij dat deed en ervaar m'n gebruik ook niet als een probleem), maar lezen dat je opeens eindelijk voor je zelf gaat zorgen en leuke dingen gaat ondernemen is echt goed voor het tuintje in m'n hart.

Veel plezier met de betere tijden!

Supergabbur

universal*flow

Belezen gebruiker
Dankjewel Supergabbur voor je reactie!

Als je zeker weet dat je alles goed onder controle hebt, dan kun je er inderdaad van blijven genieten.
Ik baal best wel dat ik de controle verloren ben. Ik zal nu nooit meer onbezorgd een avondje kunnen stappen met een beetje drugsgebruik.
Misschien in de verre toekomst. Geen idee. Voorlopig in ieder geval niet.

Ik had ook nooit verwacht dat het zo ver zou komen. Nooit gedacht dat ik verslaafd zou kunnen raken aan drugs. Nu lig ik natuurlijk nog lang niet in de goot, en heb ik redelijk op tijd aan de rem getrokken. Maar goed, een jaar lang bijna wekelijks gebruik, is toch een flinke verslaving. Al heb ik er dan nog geen kliniek bij nodig.

Ik wil iig iedereen in een soortgelijke situatie heel veel sterkte toe wensen.

Love & light

universal*flow

Belezen gebruiker
Ah! ik was alweer vergeten dat ik dit topic had!

Gaat nu stukken beter met me! direct nadat ik gestopt was, heb ik een nieuwe baan gevonden, ben gaan sporten, creatief bezig geweest, nieuwe woning gevonden. Alles super eigenlijk!
Ben 3 weken geleden ontslagen, dus zit nu wel even in shit aangezien ik volgende week moet verhuizen. Maar dat komt wel goed!

Ik ben sinds ik gestopt ben 2x wezen stappen, en de eerste keer was het op een feestje waar ik veel mensen kende, en die bleven me maar vanalles aanbieden qua drugs, en ik voelde me zo goed om dat alles af te wijzen! Ik was zo trots! Al moet ik eerlijk toegeven dat ik me niet zo heb vermaakt op het feestje.

En met oud& nieuw ben ik de fout in gegaan. Had al aardig wat gedronken, en was in een club waar echt íedereen aan de drugs zat. De muziek was super, maar ik begon om half 4 al moe te worden, een gast die ik niet kende bood me speed aan, en heb een lijn genomen. Ben toen nog tot half 11 gebleven, maar zag alle mensen om me heen in zombies veranderen.
Ben naar huis gegaan, heb me de heeele dag zo schuldig genomen dat ik dat lijntje heb genomen, en heb gedacht aan al die kapotte mensen die ik in die club heb gezien.

Maar sinds ik gestopt ben met drugs heb ik gemerkt dat ik meer drink. Voorheen dronk ik geen druppel, nu drink ik bijna elke week. Ik heb daarom ook voor mezelf besloten dat ik vanaf april af en toe een keer xtc mag nemen ipv. alcohol. Maar absoluut niet meer zo excessief als destijds. Maar ik heb het idee dat ik persoonlijk erg gegroeid ben de laatste maanden en ik heb er vertrouwen in. De regel is nu iig zo dat ik in de wintertijd absoluut geen drugs neem. van oktober t/m maart. Dan heb ik de wintertijd om te sporten geld verdienen gezond te leven. En in de zomer zijn er toch teveel festivals en leuke dingen te doen, dat wil ik niet missen!

love and light,
universal*flow

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt hartstikke goed, gaat je heel netjes af dan. Een keertje de fout in gaan is niet zo erg, als je het maar weer goed oppakt en dat is gelukt als ik het zo lees. Een vriend van mij in de kliniek was ook vijf maanden gestopt en ging de fout in met bier en daarna speed. Dat was voor hem achteraf gezien wel de juiste motivatie om het weer helemaal op te pakken en is sindsdien helemaal nuchter gebleven (acht maanden nu). Ook wel grappig hoe drugs je altijd weten te vinden op het moment dat je gestopt bent en er niet echt naar op zoek bent.

En drank kan er zo maar insluipen ja, daar heb ik wel ervaring mee gehad. Om in plaats van de drank af en toe een keer XTC te doen lijkt me verstandig, indien je het natuurlijk binnen de perken houdt. Drank verlaagd de drempel ook om weer drugs te gaan nemen (zoals je hebt gemerkt) en dan ben je weer verder van huis. Succes met verhuizen! :)

universal*flow

Belezen gebruiker
Ja alcohol is echt voor mij de slechtste drugs ooit! Zodra ik wat gedronken heb kan ik absoluut niet meer normaal denken. Ik heb ook echt een hekel aan het gevoel van dronken zijn. Dus als ik uit ga en drink heb ik geen leuk feestje. Dan zou het toch dom zijn om zo door te gaan.
Ik vraag me ook altijd af wat er nou schadelijker is voor je lichaam en hersenen, een avondje dronken worden of een xtc pilletje?

Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat ik er nu wat verstandiger mee om kan gaan.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
universal*flow zei:
Ik vraag me ook altijd af wat er nou schadelijker is voor je lichaam en hersenen, een avondje dronken worden of een xtc pilletje?

Geen idee eerlijk gezegd. Wat ik wel weet is dat je beter verslaafd kan zijn aan XTC dan aan alcohol, al is dat natuurlijk niet echt een vergelijking aangezien ik nog nooit heb gehoord van iemand die jarenlang dagelijks pillen slikt. Alcohol sloopt je gewoon en is qua verslaving veel gevaarlijker dan XTC of zelfs speed.

universal*flow

Belezen gebruiker
hmm ja dat klopt inderdaad. Zie het hier ook helaas om me heen, vrienden die elke keer wanneer ik ze zie een fles wijn open trekken..

Ik ben zelf gelukkig niet zo;n alcohol drinker. Het stinkt, het is niet lekker, en ik kan er echt niet tegen. :wink:

Arnie87

Belezen gebruiker
Ik was ook verslaafd aan XTC!!! Het erge is dat je psychisch in een dal komt.
Ik ben er nu 4 maanden mee gestopt en voel me sinds deze week pas weer een beetje normaal.

Nog steeds last van chronische vermoeidheid van al die jaren misbruik

universal*flow

Belezen gebruiker
Arnie87 zei:
Ik was ook verslaafd aan XTC!!! Het erge is dat je psychisch in een dal komt.
Ik ben er nu 4 maanden mee gestopt en voel me sinds deze week pas weer een beetje normaal.

Nog steeds last van chronische vermoeidheid van al die jaren misbruik

Goed dat je er vanaf bent, en je zult merken net als ik, dat het uiteindelijk een beter gevoel is om nuchter te zijn.
Maar toch vraag ik me af hoe het zo komt dat je dagelijks XTC gebruikt? Ik gebruikte regelmatig speed, maar dat versterkt je concentratie vermogen. Maar met XTC zie ik dat niet gebeuren.. Hoe functioneerde je met die XTC?

Arnie87

Belezen gebruiker
XTC gebruikte ik alleen in het weekend alleen te vaak en te veel.. soms 3 weken niet.
je denkt er niet aan als je je braq voelt en als je weer fit bent ga je weer voor de bijl.
het kost ook geen moer!! kommop 100 euro 50 van die dingen

Ik noem dat een verslaving en ben trots dat het achter de rug is.

Ik heb er geen affiniteit meer mee, ipv daarvan ga ik muziek maken of sporten

Bovenaan