Speed en spierafbraak

Levensgenieter23

Experimenterende gebruiker
Beste mensen, ik gebruik helaas regelmatig speed. Hierbij bedoel ik 1x of 2x in de maand een lage dosering.
Ik fitness heel graag en heb een redelijke massa voor mijn lengte. rond de 82 kilo en ben 1.80 meter. Nu heb ik redelijk moeite me gewicht bij te komen en val ik ook snel af. Ik merk dat ik door de speed enorm veel spiermassa verlies en afval. Hoe ga ik dit tegen en hoeveel calorieën en eiwitten zal ik moeten nemen om dit tegen te gaan? Heeft iemand hier ook last van of/en ervaring mee?

Ik zat er persoonlijk aan te denken om een massgainer te nemen met veel calorieën en eiwitten en op momenten van gebruik hier van nemen. De vraag is hoeveel, maar ik denk echt wel een hoop rond de 3000 extra calorieën

Alvast bedankt voor de hulp!

Poederpret

Bewuste gebruiker
Afvallen door speed word veroorzaakt door de honger onderdrukking, hierdoor krijg je niets naar binnen en gaat je lichaam zijn energiereserves opmaken en val je af. Als je zoals jezelf al zegt gewoon genoeg calorieën naar binnen werkt zal dit effect veel minder zijn en zal je je gewicht wel kunnen behouden (tenzij je extreem veel gaat bewegen met speed op, dan heb je nog meer calorieën nodig).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Afvallen door speed word veroorzaakt door de honger onderdrukking, hierdoor krijg je niets naar binnen en gaat je lichaam zijn energiereserves opmaken en val je af. Als je zoals jezelf al zegt gewoon genoeg calorieën naar binnen werkt zal dit effect veel minder zijn en zal je je gewicht wel kunnen behouden (tenzij je extreem veel gaat bewegen met speed op, dan heb je nog meer calorieën nodig).
Dit

En daarnaast schakelt je lichaam snel over op een ander metabolisme waarbij spieren worden afgebroken omdat dat sneller energie oplevert dan vet afbreken.

Een manier om dat tegen te gaan is door constant genoeg koolhydraten binnen te krijgen terwijl je speed op hebt. Denk bijvoorbeeld aan elk half uur wat zoets drinken.

Maar de beste manier is natuurlijk zo min mogelijk speed :wink:
Vooral weinig eten, lang wakker blijven en vaak bijpakken zijn dingen die spierafbraak bevorderen.

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Ook verbrand je meer als je doorhaalt dan als je slaapt :wink: Eig zou je dus voor 2 dagen moeten eten. Klopt verder wat poeder zegt, als je jezelf dwingt om gewoon te eten is gewichtsverlies niet echt een issue.

Bovenaan