Speed Duizeligheid...

3xplorer

Newbie
Hallo,

tijdens festivals gebruikte ik eerst xtc maar vind het niks om met doppen rond te lopen over het terrein
heb er nooit problemen mee gehad sliep meteen enzo

gebruik sinds kort speed vind het 10x beter als xtc lekker veel energie normalen ogen enzo maar dan een nachtje niet slapen maar dat maakt mij niet zo veel uit
ik heb alle keren dat ik speed gebruikte ben ik tegen wat problemen aan gelopen

eerst dronk ik flessen water ik denk wel voor 40-50 euro aan muntjes
kreeg ik echt een kut gevoel in mijn maag toen ik op de terug weg was naar huis en ik wist al meteen dat het aan het water lag maar ik dronk ook zoveel door de drogen bek.

heb op het volgende festival water gecombineerd met Cola heb toen niks gevoelt alles was prima
maar nog steeds die droge bek kan ik echt niet tegen ik las over fruit maar ik vind dat maar niks om me appeltje mee te nemen naar binnen :P

ik heb altijd last van duizeligheid als ik opsta uit mijn bed om te plassen dit is op de morgen van een festival van 22:00 tot 7:00 je snapt het wel :confused:mile: vriend van me zij dat komt omdat je heel de avond staat en dan ga je opeens liggen in bed toen zij die van probeer is rustig uit bed te stappen, geprobeerd maar geen succes eerste was tijdens het opstaan alles zwart voor me ogen en toen met me achterhoofd op de verwarming gevallen ;d maar laatst ben ik tijdens dat ik duizelig werd richting de wc even gaan zitten 10 seconden ging het ook meteen weg

als ik naar festivals ga van 22:00 tot 7:00 eet ik gewoon avond eten rond 6 uur daarna eet ik heel de avond niks meer ook niet tijdens het festival en pak 5 a 6 goede schep puntjes volgende dag ben ik gewoon moe daar is nergens mis mee volgende nacht begin ik alweer met slapen

Laatst bewerkt:

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Heb je een vraag..?
Zijn probleem is dat ie na speedgebruik ,tijdens zijn opbouw van de verhaallijn de kernvraag vergeet te verwoorden , en of er daar nog forumleden last van hadden? Om hier nsoort obscuur gesprek uit te lokken wellicht ,(een bescheiden gok )
iNdien ik er volledig naast schiet, wel mooi tripreport !

lysergic bink

Bewuste gebruiker
ot: Ik denk dat je doelt op waar die duizeligheid vandaan komt bij het rechtstaan, wij noemen dat zo mooi ''een appelflauwte'' wat vreemd dat je het de paragraaf ervoor nog had over appels?
Maar ik denk dat je te weinig vreet tijdens gebruik en te veel hyperfocust op je vochtinname.
Na nzeker aantal uur wat kcaltjes te verbranden al dansend en schuimbekkend ratelend denk dan eens aan iets te force feeden !

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ik heb er zelf ook altijd last van na een avondje speed. Eet wat gezonds, een maaltijd salade en een fruit smoothie doen altijd wonderen bij me.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Ik heb er zelf ook altijd last van na een avondje speed. Eet wat gezonds, een maaltijd salade en een fruit smoothie doen altijd wonderen bij me.

Klopt vloeibaarder voedsel of caviavoedsel lukt wel, beste wat je kan doen qua vloeibare meeneemmaaltijden is, een proteine shake maken met circa 130 gr havermout, fruitsap, twee scheppen whey eiwit en eventueel nlepel pindakaas of olijfolie toevoegen, wie daar nog nkater van krijgt nadien moet wel heel veel verbranden .

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Heb het zelf nog nooit gehad. Kan het niet komen door schommelingen in bloeddruk? Na zo'n nacht hogere bloeddruk en weer terug naar lager, dat dat die klachten kan geven?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb pas één keer speed gedaan maar had dit ook enorm. Vond het echt heel kenmerkend aan de speedkater, begon al tijdens de come down en nam daarna toe. Nasty shit. Zo lang ik bleef liggen voelde ik me prima, maar ik kon de hele day after niet normaal opstaan en door m’n huis lopen zonder vlekken voor m’n ogen te krijgen, moest me constant ergens vastgrijpen en bijkomen. Had zelf inderdaad het idee dat het door bloeddrukschommelingen komt, heb het ook wel eens vaker na MDMA gehad, weliswaar minder extreem.

Iets eten/drinken hielp wel een beetje maar bij mij was het op dag 2 pas weg. Een reden voor mij om een eventuele volgende keer de dosis te verlagen in de hoop dat het dan minder is. Misschien is jouw dosis ook aan de wat te royale kant?

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Ik heb pas één keer speed gedaan maar had dit ook enorm. Vond het echt heel kenmerkend aan de speedkater, begon al tijdens de come down en nam daarna toe. Nasty shit. Zo lang ik bleef liggen voelde ik me prima, maar ik kon de hele day after niet normaal opstaan en door m’n huis lopen zonder vlekken voor m’n ogen te krijgen, moest me constant ergens vastgrijpen en bijkomen. Had zelf inderdaad het idee dat het door bloeddrukschommelingen komt, heb het ook wel eens vaker na MDMA gehad, weliswaar minder extreem.

Iets eten/drinken hielp wel een beetje maar bij mij was het op dag 2 pas weg. Een reden voor mij om een eventuele volgende keer de dosis te verlagen in de hoop dat het dan minder is. Misschien is jouw dosis ook aan de wat te royale kant?
Hoeveel had je op voor je eerste keer roze olifant? En kende je de resultaten van de zuiverte?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoeveel had je op voor je eerste keer roze olifant? En kende je de resultaten van de zuiverte?

300 mg verspreid over een aantal lijntjes, zuiverheid was 57%. I know, onverstandig veel voor een eerste keer. Vond het na de eerste paar lijntjes maar mild en een beetje saai. Achteraf gezien heb ik het te weinig tijd gegeven en heb ik de effecten denk ik gewoon niet goed herkend. Had iets intensers bij speed verwacht. Daardoor te overmoedig geworden, wat ik tijdens de ervaring zelf eigenlijk niet zo gemerkt heb. Die 300 mg voelde helemaal niet heftig aan, amper strakheid, geen kaakspanning, heel lang geen verhoging in hartslag (bleef rond de 70). Piek was vrij kort ook.

De come down vond ik wel minder, ging me zorgen maken om dingen uit het dagelijks leven, beetje paniekerig. Kater loog er dus ook niet om, al vond ik die uiteindelijk nog altijd minder heftig dan de gemiddelde MDMA-kater. Dat duizelige vond ik het meest prominent eraan. Maar goed, reden genoeg om een volgende keer - waar ik geen haast me heb - de dosis te verlagen en gewoon wat geduldiger te zijn. Nu ik het effect ken moet ik het op lagere dosis ook wel kunnen waarderen denk ik.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
00 mg verspreid over een aantal lijntjes, zuiverheid was 57%. I know, onverstandig veel voor een eerste keer. Vond het na de eerste paar lijntjes maar mild en een beetje saai. Achteraf gezien heb ik het te weinig tijd gegeven en heb ik de effecten denk ik gewoon niet goed herkend. Had iets intensers bij speed verwacht. Daardoor te overmoedig geworden, wat ik tijdens de ervaring zelf eigenlijk niet zo gemerkt heb. Die 300 mg voelde helemaal niet heftig aan, amper strakheid, geen kaakspanning, heel lang geen verhoging in hartslag (bleef rond de 70). Piek was vrij kort ook.

Mijn oprechte excuses voor men late antwoord, maar was even verdwaald in de tochtige steegjes van mijn eigen geest.
Nu de ernst zich terug opdringt aan mij, kan ik al hetgeen ik niet express verzaakt heb afhandelen.
Zie je wel dat het te gefocust lopen van een gebruiker niet goed is voor zijn directe omgeving.
Je hebt de neiging mensen te verwaarlozen zonder je het door hebt, de schaduwzijde die ook mag verteld worden.
Die 300 mg was niet effectief amfetamine en zal wrs eerder dus rond de 150 mg max gedraaid hebben,...
Dus je had beter gewacht tot je 73% had en dan waren je kleine lijntjes vast voldoende herkenbaar om het bijpakmonster niet te ontkooien.
Nu heb je zo'n nog mossel noch vis ervaring , met meer kater als fun.
Heb je nvertekend beeld nu, of trek je pep niet zo goed?
Ik ga je zeker niet aanraden het nog te doen als ik hoor dat die angsten al zo aanwezig waren na een doodenkele keer.
Persoonlijk heb ik dat pas na wekenlang dagelijks gebruik , die smerige angsten , ze staan daar plots voor je als een twintig kg zwaarder gewordende ex vriendin die je wil ontlopen in de supermarkt, maar er op staat haar spanelastiek van haar slipje te tonen dat ze daar nog steeds je naam veevuldig op schrijft omdat het behangpapier op haar studiootje al vol staat.
En de concierge van haar flatgebouw haar op de hielen zit voor de kriebels in de lift die ze daar nalaat.
Ja zo voelt het aan, gedwongen beangstigende gesprekken aanhoren uit de mond van iemand die je liefst vergat, das de metafoor voor de monologen na pepmisbruik die je hoort in eigen hoofd.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mijn oprechte excuses voor men late antwoord, maar was even verdwaald in de tochtige steegjes van mijn eigen geest.
Nu de ernst zich terug opdringt aan mij, kan ik al hetgeen ik niet express verzaakt heb afhandelen.
Zie je wel dat het te gefocust lopen van een gebruiker niet goed is voor zijn directe omgeving.
Je hebt de neiging mensen te verwaarlozen zonder je het door hebt, de schaduwzijde die ook mag verteld worden.
Die 300 mg was niet effectief amfetamine en zal wrs eerder dus rond de 150 mg max gedraaid hebben,...
Dus je had beter gewacht tot je 73% had en dan waren je kleine lijntjes vast voldoende herkenbaar om het bijpakmonster niet te ontkooien.
Nu heb je zo'n nog mossel noch vis ervaring , met meer kater als fun.
Heb je nvertekend beeld nu, of trek je pep niet zo goed?
Ik ga je zeker niet aanraden het nog te doen als ik hoor dat die angsten al zo aanwezig waren na een doodenkele keer.
Persoonlijk heb ik dat pas na wekenlang dagelijks gebruik , die smerige angsten , ze staan daar plots voor je als een twintig kg zwaarder gewordende ex vriendin die je wil ontlopen in de supermarkt, maar er op staat haar spanelastiek van haar slipje te tonen dat ze daar nog steeds je naam veevuldig op schrijft omdat het behangpapier op haar studiootje al vol staat.
En de concierge van haar flatgebouw haar op de hielen zit voor de kriebels in de lift die ze daar nalaat.
Ja zo voelt het aan, gedwongen beangstigende gesprekken aanhoren uit de mond van iemand die je liefst vergat, das de metafoor voor de monologen na pepmisbruik die je hoort in eigen hoofd.

Thanks voor je reactie! Nee hoor, ik heb denk ik geen vertekend beeld. En eigenlijk link ik de angsten ook helemaal niet zo aan de speed zelf. Ik zit gewoon niet zo goed in mijn vel momenteel, teveel werkstress, te weinig motivatie/energie, daardoor dan weer schuldgevoel, meer stress, etc. Mijn mindset was die dag al niet ideaal, omdat ik iets van werk niet had afgekregen wat wel af moest. Dat zat blijkbaar onbewust helemaal niet lekker en het kwam naar de oppervlakte in de come down. Tja, shit happens. Het is bekend dat uppers je er wel wat gevoeliger voor maken, maar ik ben van nature eigenlijk helemaal geen angstig persoon dus het was voor mij meer een eye opener om eens kritisch te kijken naar waar ik nu eigenlijk mee bezig ben, dan dat ik de drugs de schuld geef van hoe ik me voelde.

Het weerhoudt mij er in ieder geval niet van om nog eens speed te gaan gebruiken, zo vreselijk was het nu ook weer niet, de piek vond ik heerlijk. ^^ De kater kan ik mee leven, maar is voor mij wel een reden om het bij sporadisch gebruik te houden.

Om maar even on-topic te blijven/het topic niet teveel te gaan jatten: die duizeligheid, heb jij daar echt geen last van? Ik had zelf niet zo het idee dat het te maken had met langdurig niet eten, aangezien het al ontstond in de come down. Mijn hartslag was ook behoorlijk onregelmatig (zelfs de dag nadien) en er leek wel een duidelijk verband te zijn met die flauwtes. Vandaar ook dat ik uiteindelijk geconcludeerd heb dat de dosis waarschijnlijk toch echt te hoog is geweest.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Thanks voor je reactie! Nee hoor, ik heb denk ik geen vertekend beeld. En eigenlijk link ik de angsten ook helemaal niet zo aan de speed zelf. Ik zit gewoon niet zo goed in mijn vel momenteel, teveel werkstress, te weinig motivatie/energie, daardoor dan weer schuldgevoel, meer stress, etc. Mijn mindset was die dag al niet ideaal, omdat ik iets van werk niet had afgekregen wat wel af moest. Dat zat blijkbaar onbewust helemaal niet lekker en het kwam naar de oppervlakte in de come down. Tja, shit happens. Wellicht dat uppers je er wel wat gevoeliger voor maken, maar ik ben van nature eigenlijk helemaal geen angstig persoon dus het was voor mij meer een eye opener om eens kritisch te kijken naar waar ik nu eigenlijk mee bezig ben, dan dat ik de drugs de schuld geef van hoe ik me voelde.

Het weerhoudt mij er in ieder geval niet van om nog eens speed te gaan gebruiken, zo vreselijk was het nu ook weer niet, de piek vond ik heerlijk. ^^ De kater kan ik mee leven, maar is voor mij wel een reden om het bij sporadisch gebruik te houden.

Om maar even on-topic te blijven/het topic niet teveel te gaan jatten: die duizeligheid, heb jij daar echt geen last van? Ik had zelf niet zo het idee dat het te maken had met langdurig niet eten, aangezien het al ontstond in de come down. Mijn hartslag was ook behoorlijk onregelmatig (zelfs de dag nadien) en er leek wel een duidelijk verband te zijn met die flauwtes. Vandaar ook dat ik uiteindelijk geconcludeerd heb dat de dosis waarschijnlijk toch echt te hoog is geweest.

OK ga me streng berispen om OT te blijven op het laatste en kernachtig te antwoorden op je vraag.
Neen duizeligheid kan ik me niet herinneren , nu kan je denken mss is het ndwerg van 1 m 40 dan gaat ie bij t'opstaan natuurlijk niet draaien.Maar ook dat is geen waar ! Foei ! Ik dwaal al af, nu de waarheid ik eet doorgaans rond de 4000 a 5000 kcal, en op speed de eerste dagen 3000 ofzo en op den duur haal ik ook mooi de om de drie uur getimede maaltijden desnoods met een wekker zetten,.Weer verwijzen we hier nu dat het aan de voedselinname ligt.Maar indien we de bloeddrukpiste volgen , dit kan, hoeveel is je bloeddruk in rust bij de arts? iK heb altijd al nhoge bloeddruk bij de arts, en neen dat is niet omdat ik hem ga beladen met zo'ndanig rookgordijn op te gooien aan smoezen en ''tootentrekkerij'' (belgisch) , maar heb gewoon nhoge bloeddruk van nature... als jij nlage hebt ... en plots zeer hoog gaat van pep.Kan dit dus mss de oorzaak zijn.
Ik pretendeer niet immuun te zijn hoor, ik heb ook neveneffecten, warm krijgen , pepzweet toen ik nog werkte waarvan je dacht godverdomme zouden ze dat ook ruiken? Heb meer last van de temperatuurverhoging in feite, en soms eens na de eerste nacht doorhalen zo jeukjes her en der.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
OK ga me streng berispen om OT te blijven op het laatste en kernachtig te antwoorden op je vraag.
Neen duizeligheid kan ik me niet herinneren , nu kan je denken mss is het ndwerg van 1 m 40 dan gaat ie bij t'opstaan natuurlijk niet draaien.Maar ook dat is geen waar ! Foei ! Ik dwaal al af, nu de waarheid ik eet doorgaans rond de 4000 a 5000 kcal, en op speed de eerste dagen 3000 ofzo en op den duur haal ik ook mooi de om de drie uur getimede maaltijden desnoods met een wekker zetten,.Weer verwijzen we hier nu dat het aan de voedselinname ligt.Maar indien we de bloeddrukpiste volgen , dit kan, hoeveel is je bloeddruk in rust bij de arts? iK heb altijd al nhoge bloeddruk bij de arts, en neen dat is niet omdat ik hem ga beladen met zo'ndanig rookgordijn op te gooien aan smoezen en ''tootentrekkerij'' (belgisch) , maar heb gewoon nhoge bloeddruk van nature... als jij nlage hebt ... en plots zeer hoog gaat van pep.Kan dit dus mss de oorzaak zijn.
Ik pretendeer niet immuun te zijn hoor, ik heb ook neveneffecten, warm krijgen , pepzweet toen ik nog werkte waarvan je dacht godverdomme zouden ze dat ook ruiken? Heb meer last van de temperatuurverhoging in feite, en soms eens na de eerste nacht doorhalen zo jeukjes her en der.

Wollah, die calorieën. :laughing: Dat lukt mij niet hoor! Na MDMA bijv. moet ik mezelf echt dwingen tot het eten van kleine dingetjes en dat gaat dan extreem traag en moeizaam en met lange tanden. Ik probeer het wel altijd, maar veel krijg ik niet binnen. Dat was ook zo met speed. Je voedselinnamehypothese zal dus best grotendeels waar zijn hoor.

Ik ben van nature al best vatbaar voor flauwtes, waarschijnlijk dus een vrij lage bloeddruk. Tijdens douchen vaak last van en je moet mij ook niet te lang in een hete bus of trein laten staan. Bij een arts is hij meestal goed, of zelfs wat verhoogd ('wittejassenhypertensie'). Anyway. Ik denk dat iedereen ook een beetje op zijn eigen manier reageert. Wat je zegt over warmte herken ik trouwens ook wel, had de dag erna enorme opvliegers, werkelijk waar alsof ik midden in de overgang zat. :oldwoman:

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Wollah, die calorieën. :laughing: Dat lukt mij niet hoor! Na MDMA bijv. moet ik mezelf echt dwingen tot het eten van kleine dingetjes en dat gaat dan extreem traag en moeizaam en met lange tanden. Ik probeer het wel altijd, maar veel krijg ik niet binnen. Dat was ook zo met speed. Je voedselinnamehypothese zal dus best grotendeels waar zijn hoor.

Ik ben van nature al best vatbaar voor flauwtes, waarschijnlijk dus een vrij lage bloeddruk. Tijdens douchen vaak last van en je moet mij ook niet te lang in een hete bus of trein laten staan. Bij een arts is hij meestal goed, of zelfs wat verhoogd ('wittejassenhypertensie'). Anyway. Ik denk dat iedereen ook een beetje op zijn eigen manier reageert. Wat je zegt over warmte herken ik trouwens ook wel, had de dag erna enorme opvliegers, werkelijk waar alsof ik midden in de overgang zat. :oldwoman:

Ja die opvliegers of doordemandvallers , zoals ik ze ook noem, omdat toen ik het in men wilde jaren tijdens het werk deed, dat de tekenen waren die vraagtekens deden rijzen bij men omgeving?
Ja ik ben hoog van bloeddruk, dus de stijging en daling bij jou is significanter ;
En je last van flauwtes in de alledaagse sleurrijke dwingelandij is ook veelzeggend.
Ik ben geen dokter , maar ja , denk dat we hier niet perse nattevingerwerk neertypen.
Enja de dopamine ontregeling uiteraard op zich kan enorme verstoringen en ongemakken veroorzaken.
Tis zo'n essentieel stofje die liefst onbemoeid zijn afgave regeld.

Maicol

Experimenterende gebruiker
Gewoon een lollie in je mond stoppen of suikervrije kauwgum.. Mijn ervaring is dat je snel teveel drinkt.. je nieren zijn continu bezig met verwerken van water .. Droge bek komt door vernauwing van je hele vaten stelsel in je lichaam. Dus ook je speekselklieren. Bloeddruk van iedereen gaat omhoog die speed heeft gebruikt. Dat is nou eenmaal het neveneffect. Als je al een hoge bloeddruk hebt, en je beweegt veel dan is er niks aan de hand. Maar ben je helemaal tot rust en je zit boven de 160 over 110 dan heb je last van hypertensie en kan je beter stoppen met pep. 0.3 gram is niks. Dat is bij mij in 1 snuifje weg. te volle maag van t water is niet goed. teveel water is niet goed. max 3 liter op een avond van 8 tot 4 moet genoeg zijn. Je transpireert echt geen 3 liter op die avond.. als iedereen dat uitzweet op een avond in een tent van 1000 man capaciteit, dan denk ik dat het een schuimparty wordt als er iemand shampoo bij zich heeft.. :) kan ook erg g*** zijn.. maja ik ben geen dokter.. dit heb ik als info meegekregen van mijn arts omdat ik ook teveel dronk en teveel aan de ghb zat waardoor mijn nieren extra moesten werken. Misschien kan je er wat mee.. gewoon een lollie dus..

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Heb het zelf nog nooit gehad. Kan het niet komen door schommelingen in bloeddruk? Na zo'n nacht hogere bloeddruk en weer terug naar lager, dat dat die klachten kan geven?

Tja. Ik heb eigenlijk ook (haast) nooit klachten door speedgebruik. Ik gebruik al 21 jaar speed. Ik ben helemaal gezond. Heb al mijn tanden nog. Lekker lichaam. Mooie huid, enz.

Kan je immuun zijn voor de negatieve effecten van speed?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Kan je immuun zijn voor de negatieve effecten van speed?

Nee. Althans. Ik denk dat de ene veel gevoeliger is voor de negatieve effecten dan de ander. Ik ben ook gezegend met amper negatieve (bij)effecten maar uiteindelijk denk ik dat het ook voor ons netzogoed gaat "showen" en/of zich uiten in gezondheidsproblemen. Helaas.

Bovenaan