sollicitatie Smartshop

Juultjuh

Experimenterende gebruiker
Goedenmiddag beste lezers,

Ik ben van plan om in de zomervakantie in een smartshop te gaan werken. Heeft er iemand van jullie in een smartshop gewerkt? Zoja, hoe vond je dat en hoe ben je er terrecht gekomen?

Wacky

Badass junkie
Ik ga ervanuit dat de meeste smartshops een of twee mans zaken zijn. Als ze op vakantie gaan zullen ze vast wel iemand hebben die ze goed kennen en vertrouwen om in de zaak te zetten :)

maar toch veel succes :grin:

caatje

Badass junkie
Wacky zei:
Ik ga ervanuit dat de meeste smartshops een of twee mans zaken zijn. Als ze op vakantie gaan zullen ze vast wel iemand hebben die ze goed kennen en vertrouwen om in de zaak te zetten :)

Niet geschoten is altijd mis!

enne Pasquali werkt geloof ik een smartshop ofzoiets dergelijks.

lot

Badass junkie
caatje zei:
Wacky zei:

Niet geschoten is altijd mis!

enne Pasquali werkt geloof ik een smartshop ofzoiets dergelijks.

ja inderdaad Caatje, ze werkt in een shop hier in amsterdam erg gezellig winkeltje

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
:tongueout:

Zou wel es op leercontract ofzo in smartshop willen werken :)
Ben namelijk al een tijdje van plan om een smartshop zelf te beginnen. Maar daarvoor zou ik dan waarschijnlijk naar Nederland voor moeten verhuizen..

Alhoewel..

Op azarius staat bij elk product naar welke landen ze het niet mogen verzenden, en blijkbaar mogen ze naar belgie zo goed als alles verzenden :confused:
Wat wil dit nu betekenen? Dat dit allemaal legaal is in België? Kben nogal verward.. Anders wil ik wel de eerste smartshop in belgië openen :)

Maar weet er iemand hier toevallig meer over? of is azarius gewoon stiekem illegaal bezig ? :grin:

Armani7

Bewuste gebruiker
het is niet dat het legaal is in belgie maar azarius is daar niet verantwoordelijk voor als het in u land verboden is, zolang het maar in nederland legaal is zijn ze legaal bezig en de reden dat de pakjes naar je toekomen is een wet van de EU die zegt dat je alles zou moete kunnen kopen vanuit alle landen van de EU en gezien azarius een legaal bedrijf is kan men ze niet tegenhouden, echter als de politie je aantreft met die producten kunnen ze maatregelen nemen.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Armani7 zei:
het is niet dat het legaal is in belgie maar azarius is daar niet verantwoordelijk voor als het in u land verboden is, zolang het maar in nederland legaal is zijn ze legaal bezig en de reden dat de pakjes naar je toekomen is een wet van de EU die zegt dat je alles zou moete kunnen kopen vanuit alle landen van de EU en gezien azarius een legaal bedrijf is kan men ze niet tegenhouden, echter als de politie je aantreft met die producten kunnen ze maatregelen nemen.

zever...
dit staat er bij de mexicans bij verzendrestricties:

We kunnen dit product niet verzenden naar Australië, Brazilië, Canada, Kroatië, Tsjechië, Estland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Japan, Mauritius, Mexico, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Portugal, Réunion Eiland, Rusland, Slowakije, Slovenië, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Verenigd Koninkrijk en Verenigde Staten

daarin staan verschillende EU-landen( frankrijk, spanje, porugal,...), en toch kan het product niet naar die landen verzonden worden

mattskovic

Wijs gebruiker
lijkt me fun om in een smartshop vakantie werk te gaan doen :tongueout: geld dat je daar verdiend kan je er dan al gaan uitgeven :tongueout:

Wacky

Badass junkie
Armani7 zei:
ik heb mij vergist dan, enkel benelux zo zit het :)

Erg leip is dat met dat vrije verkeer van goederen en diensten.

Heel europa zit te zeiken op nederlands drugs beleid. Lijkt me logisch en simpel op te lossen door coffeeshops alleen verkoop aan nederlandse staatsburgers toe te staan. (sorry belgen :wink:) Maar dat kan dan weer niet vanwege het vrije verkeer van goederen en diensten :rolleyes:
rare bureaucratie...

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
idd, dat is.

Tis echt ingewikkeld.. ik snap het allezins nog niet.
Tzou wel echt vet zijn moesten paddos hier wel legaal zijn :grin:
Maar dat denk ik spijitg genoeg niet..

BIj hun FAQ staat dit:

Azarius zei:
Legaliteit
Is dit product legaal in mijn land ?
Zoals vermeld staat in onze bestelvoorwaarden: de producten die u besteld moeten legaal zijn in het land waar u ze naar toe laat sturen. Al onze producten zijn legaal in Nederland, maar wij kunnen niet de wettelijke status van al onze producten in alle landen bijhouden. Het is uw eigen verantwoordelijkheid de wettelijke positie van een product in uw land te checken.

Bovenaan