Snus bad gaan

Appelgebak

Belezen gebruiker
Hai.

Ik heb veel deugs geprobeerd Ik me leven. En ook wel eens bad gegaan.

Maar ik nam vandaag een snus voor t eerst en ik ben nog nooit zo bad gegaan als van snus.

Ik had em maar 3 m'n in. En me vrienden gaan wel lekker.

Iemand ook deze ervaring eerder gehad?

Appelgebak

Belezen gebruiker
Wat bedoel je precies met "bad gaan". Wat gebeurde er fysiek en psychisch precies?
Extreem duizelig. Alsof ik 3 joint had gerookt in 3mn en vooral misselijk. Zelfs overgegeven. Alles behalve een lekker gevoel. Fysiek inprecipe niks behalve misselijkheid.

Hai.

Ik heb veel deugs geprobeerd Ik me leven. En ook wel eens bad gegaan.

Maar ik nam vandaag een snus voor t eerst en ik ben nog nooit zo bad gegaan als van snus.

Ik had em maar 3 m'n in. En me vrienden gaan wel lekker.

Iemand ook deze ervaring eerder gehad?
Ik kan me helemaal inleven in je verhaal, de 1ste keer werd ik kots misselijk.. daarna ging het wel maar vind die spul echt zo troep! Ik kreeg meteen rare vlekken op me lichaam, tandvlees ontstoken en dagen misselijkheid.. ben meteen gestopt ook. Ik heb zelfs beelden van andere gezien hoe ze zijn geworden na de snus gebruik en geloof me je wilt zo echt niet eindigen 😩!

Appelgebak

Belezen gebruiker
Ik kan me helemaal inleven in je verhaal, de 1ste keer werd ik kots misselijk.. daarna ging het wel maar vind die spul echt zo troep! Ik kreeg meteen rare vlekken op me lichaam, tandvlees ontstoken en dagen misselijkheid.. ben meteen gestopt ook. Ik heb zelfs beelden van andere gezien hoe ze zijn geworden na de snus gebruik en geloof me je wilt zo echt niet eindigen 😩!
Alles is troep. Maar van snus blijf is zeker af.!!!

Spyro

DF-koning
Ik snap echt niet wat de toegevoegde waarde van snus is. Gadver

Maar ja, van teveel nicotine heb ik hetzelfde als jij. Echt behoorlijk dom om te doen als je niet rookt ook 😂

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik krijg dit als ik tabak rook. Dacht altijd dat het gewoon lag aan de klap die me longen kregen maar kennelijk een nicotine dingetje.

Zelf nooit snus genomen, is denk ik ook voor mijn tijd.
Extreem duizelig. Alsof ik 3 joint had gerookt in 3mn en vooral misselijk. Zelfs overgegeven. Alles behalve een lekker gevoel. Fysiek inprecipe niks behalve misselijkheid.

Appelgebak

Belezen gebruiker
Ik snap echt niet wat de toegevoegde waarde van snus is. Gadver

Maar ja, van teveel nicotine heb ik hetzelfde als jij. Echt behoorlijk dom om te doen als je niet rookt ook 😂
Ja best dom indd. Eerste keer nicotine op die manier. Erger dan me bad gaan op xtc of iets

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Ik ben een stevige roker maar snus laat ik staan door de verhalen die ik gelezen hebt. Nicotine is 1 van de weinige stoffen die zo verslavend is, zo weinig voor de geest doet en zoveel slechte bijwerkingen heeft. Nicotine kan als een bom inslaan en dat is niet prettig.
Heb ook wel eens kotsend boven de plee gezeten door een eerste peuk sochtends, laat staan van snus (daarna gewoon wel nog 1 opsteken hoor🤡)

Laatst bewerkt:

Hippie Langwaus

DF-koning
Als je echt volledig slecht wil gaan op tabak, moet je perique roken. Ik mengde het tot hooguit 5% van het totale tabaksmengsel. Dat gaat nog net goed als je rustig rookt.

Natuurlijk heb ik ook wel eens pure perique gerookt, maar dat is geen pretje. 🤢🤮

scheplepel

Experimenterende gebruiker
Ik heb laatst ook voor m'n eerste keer snus gedaan terwijl ik dronken was nou da was niet leuk het voelde alsof ik 5x zo dronken was

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Laat snus nou gewoon lekker in Scandinavië waar het hoort.

Beetje een plak tabak achter je bovenlip stoppen en dan overal op straat uitspugen, die mensen sporen niet.

We hebben hier al genoeg ranzige gewoontes.

/Bemoeder modus uit

The Curious Cat

Experimenterende gebruiker
Stoppen met roken beeft mij mijn vriendschappen gekost.

Ik moest letterlijk opzoeken wat "snus" was. Ah ja, een vriend van mij, oorspronkelijk uit Noorwegen, bod me het een keer aan. Dat terwijl hij en meerdere vrienden vaak zat mijn "rookgedrag" omschreven als "voor een roker, rook jij echt heel weinig". Ja, ik rookte bijna een pakje per dag uiteindelijk. Na 17 jaar te hebben gerookt was ik cold turkey gestopt voor 3(!) jaar tot mijn voormalig schoonmoeder 3 jaar geleden mij een sigaret aanbod toen ik nét te horen had gekregen dat 1 van mijn beste vrienden zelfmoord had gepleeg. Zij had geen idee of ik een roker was of niet, stond letterlijk machteloos aan de zijlijn en deed pogingen mij te troosten/kalmeren, en dit was iets wat in haar opkwam te doen en ik had simlelweg nee moeten zeggen maar dat deed ik niet. Meteen de dag erna zelf weer een pakje gekocht.... Nu, 3 jaar later, rook ik nog steeds sinds die ene peuk, tussen de 3 tot 5 sigaretten per dag. Ik vind dat je een roker bent wanneer je rookt, ongeacht hoeveel per dag. Maar mijn rokende vrienden vinden het blijkbaar bijzonder dat ik "zo weinig rook", en toch bod een vriend randomly snus aan. Hij noemde het alleen niet zo, moest uitleggen wat hij aanbood en het idee om nicotine OP mijn tandvlees te plakken stond me nou niet bepaald aan. Hij vergat er bij te zeggen hoeveel peuken er gekijk staan aan 1 zakje snus ook ig eens, dus ben extra blij dat ik dit random aanbod afsloeg.

Nu is het April. Ik wil al een tijd stoppen. Het is nu 6 jaar geleden dat ik gestopt was, toevallig ook in April. Helaas om 3 jaar later, eind Juni, weer te beginnen, ondanks de drastische minderheid van de sigaretten per dag. Is gewoon doodzonde, super duur, jij en al je kleding stinkt ernaar (helemaal als je in huis rookt. Ik doe dat niet, maar alsnog). Daarnaast, waarom rook ik als ik máár 3 tot 5 per dag rook? Stomme vraag, want al zou ik een pakje per dag roken, zelfde vraag. Geniet je er niu écht van? Zijn die stinkende stokjes nou écht zoveel van je geld waard? Je voelt je 2 a 3 ween wat rot, niet lekker in je vel, beetje gespannen en dán, in week 4, begin je het te merken. Je slaapt beter, je proeft meer (nieuwe gerechten uitproberen begint oprecht leuk te worden), je merkt dat je deze naand alleen al meer geld hebt voor meer leuke activiteiten, uitjes met vrienden, makkelijker een nieuw kkedingstuk kan veroorloven of eindelijk een uograte jan maken met hobby supplies etc.

Tussen week 4 en 6 komt hét magische moment; je vind het stinken. Je ruikt in de rij bij de kassa dat de persoon voor je een roker is en wow, hij stinkt. Dus je realiseert je direct dat jijzelf al die jaren flink moet hebben gestonken tegenover de non-rokers in je omgeving. Ja, het wordt lastig nog lekker te gaan cillen bij vrienden thuis waar volop gerookt wordt. De eerste paar weken vermijdt je uitgaan en sla je chill sessies af bij deze vrienden of om bij familieleden langs te gaan die in huis roken. Dit doe je eerst om niet in verleiding te komen. Maar zodra je eenmaal zo ver in je stopprocess zit dat je het oprecht vindt stinken, en dit kan super lullig overkomen, vermijdt je dezelfde chill sessies bij je in huis rokende vrienden, puur omdat jij je absoluut stoort aan de geur. Gezamenlijk uitgaan komt vanzelf wel weer, en ondanks dat de kroeg of club absoluut riekt naar sigarettenrook, je went eraan, gezien het immers nog lang een standaard onderdeel van het uitgaansleven zal zijn. Maar met een groep vrienden inde woonkamer van één van je in huis rokende homies te spenderen, waar misschien op jou na maar 1, zelden 2.anderen vrienden niet roken maar de andere 8 aanwezige doen dit wel en roken makkelijk een pakje per persoon leeg in één zitting, vooral dankzij de combinatie van de aanwezige alcohol en/of drugs. Jij bent de gene die af en toe tien minuten alleen op het balkon moet staan omdat je er misselijk van raakt en je tranende ogen van de hoeveelheid rook niet langer kan verstoppen omdat je eyeliner de Alice Cooper look begint te kopiëren en men begint te vragen wat er mis is of zelfs zijn bang dat je bad gaat. En je wil niet dat je vrienden zich zorgen gaan maken maar tegelijkertijd ook niet de cliché ANTI ROKER gaan uithangen, gezien je wist dat er gerookt zou worden in dit huis én je fokking hypocriet klinkt, gezien iedereen weet dat je in totaal 20 jaar van je eigen leven gerookt hebt, ongeacht de 3 jaar break of het "feit dat je zo weinig rookt voor een roker". Ja, je zal steeds vaker chillsessies afslaan en ze zelfs organiseren leek een plan, maar ik woon in een 25m2 stuidio Centrum Amsterdam, 3 stijle trappen op, geen balkon. Raamlje openzetten "voor een keertje" zodat je vrienden niet 3 trappen of en af hoeven voor een peuk, wat enorme herrie veroorzaakt want dit is.een oud herenpand gebouwd in 1907 dus elke keer wanneer ze de de straat opgaan, wordt het hele pand wakker + meestal hebben ze door middelen gebruik geen idee hoe luidruchtig ze zijn en zulke oude huizen, enkelglas, houden geen geluid tegen, dus de halve straat kan hun conversaties perfect verstaan. Maar ik rookte nooit in mijn huis. Plus... het is mijn huis en dus mijn regels.

Máár rokers willen niet 3 stijle trappen op en af moeten voor hun nodige nicotine shot, om vervolgens buiten adem en bezweet weer boven te komen, continue rekening moeten houden met geluidsoverlast in trappenhuus maar ook in mijn straat, bovenop mijn strenge regel dat de drugs, ook steeds direct na gebruik moeten worden afgesloten (heb speciale doos daarvoor met een geode erin, zodat men kristallen van een kristal kan snuiven. Get it?? Haha, I'm funnny.. ) én vervolgens verzoek ik altijd meteen iedereeen na aanraking met de drugs, ongeacht welk soort, om hun handen te wassen om zo de kans op (miniscule) residue te beperken omdat 1; hele kleine ruimte en 2; ik heb een super sociale kat die vriendjes wil zijn met iedereen. Dus gelieve altijd direct even snel je handen te wassen nadat je je drugsje hebt gepakt en de doos weer goed hebt gesloten voor mijn kat opeens op je schoot springt voor de nodige "koeltijd".

Mijn vrienden vinden mijn huisje (én harige huisgenootje) super gezellig, zeggen ze, vooral trippen doet men graag hier (mijn stijl is best te omschrijven als bohemian meets magical fairy forest). Maar dat er niet gerookt mag worden is een deakbreaker. En nu ik weer rook wordt ik alweer 3 jaar lang standaard uitgenodigd bij hun thuis voor de drugs chillsessies. In die drie jaar waarin ik gestopt was werd dit steeds minder, ondanks dat ik er nooit iets over zei. Je "kon gewoon zien dat ik ongemakkelijk was, en dat killed de vibe". Men was oprecht blij dat ik weer was gaan roken.
De fok....

Dit is mijn laatste pakje. Wedden dat ik heel langzaam "uit het vaste groepje wordt gefilterd" (duh, pun indended) zodra ze doorhebben dat ik eerst vaker ga afslaan om verleiding te voorkomen omuiteindelijk weer ge kimen chiklen, maar i.p.v toegen aan de vibe, laat ik de vibe ongemakkelijk voelen, puur met mijn nuet rokende aanwezigheid. Dus zowel om "mij tegemoed te komen" én zichzelf, "want de sfeer moet wel leuk blijven" wordt ik dus weer geïsoleerd uitvde griep zodra ik 'm stop. Organiseer ik zelf wat bij mij thuis, komen ze niet omdat ze niet binnen mogen roken.

Nee, ik maak geen grapje.

Bovenaan