Terrance mckenna zij het mooi. After 1 short dmt trip i stopped being a marxist and materialist.
De visuals zijn behoorlijk ongelovelijk.
Zeker een mooie uitspraak. Op een bepaalde manier herkenbaar.
Mijn eerste DMT-trip heeft mij in een paar minuten tijd weggeblazen van het (toch wel behoorlijk vastzittende) geloof in één dimensie/realiteit. Ik ben nu nog steeds stomverbaasd over de kracht hiervan eigenlijk, en het is toch al even geleden. Ik werk als onderzoeker en sta (of stond) bij mijn vrienden bekend als nuchter/wetenschappelijk/rationeel, allesbehalve zweverig zeg maar. Sinds mijn eerste ervaring met DMT weet ik helemaal niets meer ook maar een beetje zeker. Alle kennis die ik dacht opgebouwd te hebben tijdens mijn destijds - dacht ik - 31-jarige bestaan is in één klap compleet aan het wankelen gebracht op dat ene luttele moment. Echt ongelofelijk. Of het nu de 'waarheid' laat zien of niet, de impact die dit middel kan hebben is bizar. Ik zal nooit meer zo overtuigd zijn van mijn eigen gelijk als dat ik jaren geleden was, pre-psychedelica, want psilocybine en LSD hadden al de nodige nuances aangebracht... maar DMT in het bijzonder als het gaat om de 'grote levensvragen'. Ik durf ergens niet eens te willen weten hoe 5-MeO-DMT moet zijn op dit gebied.
Dat alles weer één groot vraagteken voor mij is, ervaar ik als iets positiefs. Dat maakt me meer open minded en dus ook meer open voor alternatieve zienswijzen. Dat is iets goeds vind ik, als mens én als wetenschapper.
De visuals van DMT zijn inderdaad ook echt meer dan sick. :'D