Slechte ervaring op DMT?

Beste lijpos,

Zaterdag heb ik het plan met een paar vrienden van mij om DMT te doen, ik lees niet zo vaak verhalen van een slechte ervaring op DMT, een vriend van mij is namelijk erg bang om fout te gaan op DMT, hoe groot is de kans op een slechte ervaring?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het komt bij mijn weten niet zo heel vaak voor, omdat een DMT-trip meer over hyperspace en andere dimensies gaat dan dat het een introspectieve ervaring is, maar het gebeurt wel. Bij om het even welk psychedelicum moet je rekening houden met een risico op een vervelende trip. Als je vriend daar heel veel angst voor heeft kan hij er beter niet aan beginnen.

Heb je/hebben jullie al ervaring met DMT? Hou er rekening mee dat ook als je geen bad trip hebt, het effect zeer overweldigend kan zijn.

Nee
Het komt bij mijn weten niet zo heel vaak voor, omdat een DMT-trip meer over hyperspace en andere dimensies gaat dan dat het een introspectieve ervaring is, maar het gebeurt wel. Bij om het even welk psychedelicum moet je rekening houden met een risico op een vervelende trip. Als je vriend daar heel veel angst voor heeft kan hij er beter niet aan beginnen.

Heb je/hebben jullie al ervaring met DMT? Hou er rekening mee dat ook als je geen bad trip hebt, het effect zeer overweldigend kan zijn.
Nee, we hebben nog geen ervaring met dmt. Daarom heb ik het hem ook afgeraden om het te doen, puur omdat hij er angst voor heeft. Ik ben er al 2 jaar nieuwsgierig naar, daarom ga ik het dit weekend gebruiken.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
De allereerste hijs vond ik behoorlijk angstaanjagend omdat het enorm snel en heftig werkt maar dat was dan ook de enigste keer dat ik het eng vond. Mijn hart gaat nog altijd tekeer als een gek maar eerder omdat het gewoon heel spannend en intens is.

De allereerste hijs vond ik behoorlijk angstaanjagend omdat het enorm snel en heftig werkt maar dat was dan ook de enigste keer dat ik het eng vond. Mijn hart gaat nog altijd tekeer als een gek maar eerder omdat het gewoon heel spannend en intens is.
Is het daarom niet een idee om op het begin iets minder te nemen?

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Is het daarom niet een idee om op het begin iets minder te nemen?
Opbouwen is idd het verstandigste, ook omdat je dan zo weinig mogelijk gaat verspillen tot je de techniek te pakken hebt.
Die hijs was 12mg ofzo maar ondanks de lage dosering voel je hem wel.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik voel altijd een bepaalde angst voor psychedelics. Een gevecht tussen mijn nieuwschierigheid en het idee dat ik iets ga ervaren dat ik niet wil weten.

Je hoeft met dmt niet persee 1 trip te doen per sitting. Je kan op een avond prima meerdere trips doen. En dus rustig beginnen om te kijken of je het leuk vind.

Op een gegeven moment raak je er vanzelf klaar mee wanneer je genoeg gehad heb.

Maar eigenlijk ervaar ik nooit iets dat ik niet wil weten. Dus waar ben ik eigenlijk bang voor... Voor mezelf? xD

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Terrance mckenna zij het mooi. After 1 short dmt trip i stopped being a marxist and materialist.

De visuals zijn behoorlijk ongelovelijk.

Zeker een mooie uitspraak. Op een bepaalde manier herkenbaar.

Mijn eerste DMT-trip heeft mij in een paar minuten tijd weggeblazen van het (toch wel behoorlijk vastzittende) geloof in één dimensie/realiteit. Ik ben nu nog steeds stomverbaasd over de kracht hiervan eigenlijk, en het is toch al even geleden. Ik werk als onderzoeker en sta (of stond) bij mijn vrienden bekend als nuchter/wetenschappelijk/rationeel, allesbehalve zweverig zeg maar. Sinds mijn eerste ervaring met DMT weet ik helemaal niets meer ook maar een beetje zeker. Alle kennis die ik dacht opgebouwd te hebben tijdens mijn destijds - dacht ik - 31-jarige bestaan is in één klap compleet aan het wankelen gebracht op dat ene luttele moment. Echt ongelofelijk. Of het nu de 'waarheid' laat zien of niet, de impact die dit middel kan hebben is bizar. Ik zal nooit meer zo overtuigd zijn van mijn eigen gelijk als dat ik jaren geleden was, pre-psychedelica, want psilocybine en LSD hadden al de nodige nuances aangebracht... maar DMT in het bijzonder als het gaat om de 'grote levensvragen'. Ik durf ergens niet eens te willen weten hoe 5-MeO-DMT moet zijn op dit gebied.

Dat alles weer één groot vraagteken voor mij is, ervaar ik als iets positiefs. Dat maakt me meer open minded en dus ook meer open voor alternatieve zienswijzen. Dat is iets goeds vind ik, als mens én als wetenschapper.

De visuals van DMT zijn inderdaad ook echt meer dan sick. :'D

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

DMT is en blijft een soort van angstaanjagend voor mij, zij het niet op een negatieve manier. Het is zo intens, poeh.

De hartkloppingen zijn echter los hiervan ook 'gewoon' een fysieke bijwerking van DMT. Het is heel duidelijk als je naar iemand anders kijkt die net DMT heeft gerookt. Het hart klopt gedurende de ervaring snel en heftig, dat zie je echt aan de buitenkant, deels van spanning, maar ook omdat dit is wat het middel lichamelijk met je doet. Het is een relatief zeer veilig tripmiddel maar de bodyload is aanzienlijk.

Martinus

Wijs gebruiker
Mijn eerste DMT-trip heeft mij in een paar minuten tijd weggeblazen van het (toch wel behoorlijk vastzittende) geloof in één dimensie/realiteit. Ik ben nu nog steeds stomverbaasd over de kracht hiervan eigenlijk, en het is toch al even geleden. Ik werk als onderzoeker en sta (of stond) bij mijn vrienden bekend als nuchter/wetenschappelijk/rationeel, allesbehalve zweverig zeg maar. Sinds mijn eerste ervaring met DMT weet ik helemaal niets meer ook maar een beetje zeker.

Heerlijk niet. Wie weet wat er mogelijk is.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik zal nooit meer zo overtuigd zijn van mijn eigen gelijk als dat ik jaren geleden was, pre-psychedelica, want psilocybine en LSD hadden al de nodige nuances aangebracht... maar DMT in het bijzonder als het gaat om de 'grote levensvragen'.
Eerst dacht ik dat de zin van het leven 42 was maar psychedelica, quantum mechanics en Rick & Morty hebben die overtuiging helemaal op z'n kop gezet. Is er meer of zoeken we te diep? Geen idee wat het juiste antwoord daarop is maar het laat toch nog eens zien hoe gek dit bestaan is.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Beste lijpos,

Zaterdag heb ik het plan met een paar vrienden van mij om DMT te doen, ik lees niet zo vaak verhalen van een slechte ervaring op DMT, een vriend van mij is namelijk erg bang om fout te gaan op DMT, hoe groot is de kans op een slechte ervaring?
De kans om 'fout' te gaan hangt vooral af van je mindset en de omgeving. Dat zijn de bepalende factoren. Daarom is het belangrijk om een comfortabele, vertrouwde, rustige plek te maken met niet te veel indrukken. Een ritueel voorafgaand aan de DMT kan helpen om je mentaal voor te bereiden op wat er gaat komen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een voorbeeld van hoe het kan gaan als je dat niet doet kan je hier lezen:

Bovenaan