Serotonine syndroom?

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik gebruik sinds een tijdje een anti-depressivum uit de SSRI familie. Ik heb hierop al coke en speed gebruikt zonder negatieve bijwerkingen. Nu heb ik ontdekt dat er bij gebruik van amfetamines, coke, xtc,...en een SSRI kans bestaat op het 'serotonine syndroom'. Bij xtc lijkt dit me logisch aangezien xtc bijna uitsluitend op serotonine inwerkt. Maar hoe groot is deze kans bij gebruik van speed in combinatie met een SSRI? Amfetamines werken toch bijna uitsluitend op dopamine/noradrenaline? Zijn er hier mensen die al eens last hebben gehad van het serotonine syndroom? Is er iemand die meer weet over de grootte van het risico van speed+SSRI (en in mindere mate van coke+SSRI)? Zijn er hier nog mensen die een SSRI pakken en er wel eens coke, speed of xtc op gebruiken? Hebben die mensen ooit last gehad van iets? Of verloopt dit ook zonder problemen zoals bij mij?

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ondanks dat ik nog geen reacties heb gekrege stel ik toch nog maar een extra vraag. :)

Weet iemand of het helpt om 2 dagen voor het speedgebruik je medicatie niet te nemen? Bedankt!

Rapido

Experimenterende gebruiker
gwn kiezen tussen een van de twee
overal staat geschreven dat het een van de slechtste combinaties is
wrm doen dan??

ofwel heb je geluk en ervaar je niks van neveneffecten
ofwel zijn deze nog onderweg...

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
gwn kiezen tussen een van de twee
overal staat geschreven dat het een van de slechtste combinaties is
wrm doen dan??

Tja, waarom doen dan...Omdat ik de SSRI verplicht moet nemen en het vervelend vind dat ik dan zelfs niet heel incidenteel speed kan gebruiken. Verder lees ik op veel sites dat het risico op serotonine syndroom bij speed+SSRI erg klein is. En als laatste gebruikte ik vroeger ook de combo speed+SSRI, toen ik nog niets van serotonine syndroom afwist en het is nooit fout gegaan. Daarom dus...

Rapido

Experimenterende gebruiker
nooit gehoord van zo'n syndroom

ik weet wel dat ze alletwee de heropname van serotonine tegenhouden.
waardoor er serotonine vergiftiging kan ontstaan.
bloedklontering enzo... later mss een infarct

het kan natuurlijk zijn dat je serotonine gehalte niet hoog genoeg is om neveneffecten te veroorzaken :)

maar het is idd een lastige situatie waar ik eerlijk gezegd niet bij zou weten of ik het gwn laat of toch combineer...

azgaza

Badass junkie
Gezien speed niet alleen werkt op serotonine en geen overschot losmaakt, althans, niet zoals MDMA dat doet, denk ik dat het risico relatief klein is. Het is misschien wel aanwezig, maar klein dus ik denk als je de dosis láág houdt (voor de veiligheid dus) er weinig aan de hand is. Bij hoge dosissen loop je denk ik gewoon een serieus risico wat je beter niet kan lopen.

Bovenaan