Ritalin tijdens XTC dip

Hoi!
Ik heb in de nacht van vrijdag op zaterdag voor het eerst XTC gebruikt.
Vandaag is het maandag, ik heb niet echt last van een dipje, ik voel me hooguit wat moe en afwezig.
Nu heb ik ook ADD, en daarbij gebruik ik - alleen in tentamenweken - ritalin. Ik neem dan 3x per dag 2 pillen van 10 mg, zoals het mij voorgeschreven is door de huisarts.
Vandaag kan ik me echter heel slecht concentreren en voel ik me een beetje zwakjes, terwijl dit normaal wel goed gaat met ritalin.
Ik vroeg me af of dit komt door de XTC: kan het zijn dat het effect van ritalin verminderd is door de XTC van 2 dagen geleden? En moet ik dan nu éxtra ritalin pakken of juist even een dag of een paar dagen niks gebruiken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
xxx

Raver

Badass junkie
Zeker geen extra Ritalin slikken.

Concentratie problemen kun je nu zeker linken aan de XTC gezien je er normaal geen last meer van hebt als je Ritalin slikt. XTC put toch bepaalde stoffen in je hersenen uit. Opzich kan dat een logische reden zijn waarom de Ritalin nu minder effectief werkt. Al werkt Ritalin niet op je serotonine in je hersenen.

Even je hersenen weer de tijd geven om te herstellen. Je zegt ook moe en afwezig te zijn, concentratieverlies is ook te linken aan vermoeidheid. Zo zijn er vele factoren die meespelen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan