Problemen

Berbatov

Bewuste gebruiker
Beste DF'ers,

Mijn beste vriend is een tijd terug overleden, en als klap op de vuurpijl is het ook nog eens uitgegaan met mijn vriendin. Ik dacht na heel veel shit meegemaakt te hebben eindelijk een beetje een stabiel leven te hebben, maar dat bleek dus niet het geval.
Ik zie eigenlijk niet meer in waarom dit nog leuk is en waarom dit mij allemaal moet overkomen. Ik gebruik elke dag heroïne en dat is omdat ik anders echt alleen maar aan die shit denk. Ik wil best wel mijn best doen voor een normaal leven, maar als er steeds zoiets gebeurt lukt het gewoon niet.

Ik heb niet eens zin om een uitgebreid bericht te typen, dus hier laat ik het bij. Sorry.

Flameon

Badass junkie
Dahm wat kut voor je ... vriendin weg, je beste vriend overleden. Dat is inderdaad allemaal niet niks. Dat je naar de heroine grijpt kan ik van een kant goed begrijpen, het verzacht je pijn. Maar alleen op dat moment .... denk je dat de heroine je leven niet nog minder leuk maakt op den duur? Dadelijk ben je buiten je vriend en vriendin ook jezelf nog kwijt.
Weet niet hoe oud je bent? Maar je moet misschien nog heel wat jaren over deze aardbol rond lopen.

In iedergeval heel veel sterkte!

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Hoi Berbatov.Je leeft nu in de roes van bruin.Ik zou eigenlijk moeten zeggen,dat je moet kappen met bruin.Het lost niks op.Wat zou je overleden vriend ervan hebben gevonden.Dat je nu zo leeft!.Probeer eens uit respect voor hem te stoppen met je dagelijks gebruik.Probeer het morgen eens,probeer het te eisen van jezelf.Anders raak je het overzicht op jezelf nog een keer kwijt.En ik denk dat je dat zelf ook niet wil.Sucses.

speeseend

Wijs gebruiker
Allereerst mijn complimenten voor je openheid. Dat moet niet gemakkelijk zijn na zoveel zelfvertrouwen met het goedje.

Die drama's zijn nu net de trigger voor een Hero verslaving. Zodra jij die problemen een plek kan geven, kan je die verslaving vaarwel zeggen, niet eerder.

Als ik nu terugkijk op mijn verslaving, van ongeveer acht jaar, voelt het wel als iets dat noodzakelijk was. Ik moest echt verschrikkelijk diep zakken om gebroken te worden, waarna alles in het leven weer prachtig is. Nu geniet ik zelfs van fietsen in de regen, maar natuurlijk ook niet altijd (:

Nou ja, ik weet ook niet zo goed wat ik verder moet zeggen. Je mag altijd een PM sturen indien je daar behoefte aan hebt.

Good luck man

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Spijtig om dit te lezen... :( Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. Mocht je er zelf niet meer uit komen, schroom dan niet om eventueel een stap te zetten naar de professionele hulpverlening. Zij zijn er om je te helpen en kunnen misschien wat voor je betekenen.

Heel veel succes!

Olijfboompje

Bewuste gebruiker
Berbatov zei:
Bedankt voor de berichten.
Maandag weer naar college. Ben er echt niet in staat toe.
Ik heb je topic @ tripreports gelezen en had daar al iets neergegooid.
Nu lees ik dit en denk kut.

Ik wens je veel sterkte toe en kracht.
Ik hoop dat je kracht die je overbracht in je berichten en het zelfvertrouwen wat je vertoonde in je eerdere topic nu kan toepassen op de huidige situatie.
Ik denk, afgaande op je reacties en verhaal, dat je wel degelijk de kracht heb om je hier doorheen te slaan.

Ik denk dat het slimste is, wel naar je college te gaan. Op het moment dat je je gaat afsluiten van de buitenwereld, zal het denk ik sneller bergafwaarts gaan!

Nogmaals veel sterkte en kracht toegewenst!

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik vind het echt naar voor je man... Een verslaving is niet niks, en ik wens je heel veel sterkte. Ik blijf erbij dat recreatief opiaten gebruiken niks te maken heeft met wilskracht, maar met de reden waarom je ze gebruikt. Als je het doet om je problemen te verzachten, te ontspannen van stress of andere redenen waarbij je een negatief gevoel ermee weghaalt ben je al verloren :/.

k00k

Bewuste gebruiker
Veel mensen op dit forum hebben je gewaarschuwd. Maar jij met je eigenwijze kop luisterde alleen maar naar jezelf. Je dacht alleen maar aan jezelf en nu kom je er niet meer uit. Eigen schuld!

Buiten dat wens ik je toch veel sterkte. :wave:

electergie

Belezen gebruiker
Eerlijk, als je nu elke dag gebruikt, zal je nog dieper vallen.

Laat je vriendin, je vriend, en die melancholie je niet breken!

Als je opgeeft, elke keer als je valt, dan ga je maar 1 keer vallen en dat is 2 meter diep
net als je vriend!

Stop ermee, en ga je afkickperiode uitzitten, zie daarna in dat dit spul je leven verwoest!
you are the slave of your hero

Als je dat niet kan, zoek hulp en snel, NU METEEN!

Iedereen had je gewaarschuwd maar zo zelfverzekerd dat je bent, ga je ook mijn bericht niet aanvaarden en waarschijnlijk geen hulp zoeken, tot wanneer je na een jaar of tien terugkomt met een verhaal over je verslaving! Tot dan :wave:

private

Experimenterende gebruiker
Stop nu het nog kan. Hoe eerder hoe makkelijker en hoe beter het voor jou en je toekomstige leven. Als het je niet lukt om zo op jezelf te stoppen, zoek dan hulp, maar ga wel per direkt stoppen. Ik en andere mede forum genoten kunnen het alleen maar zeggen, maar je moet het zelf doen. Als het in mijn handen was zou ik je nog eens helpen om eruit te komen. Niets is kutter dan in die put te blijven. Nogmaals stoppen en eventueel extreme maatregelen nemen door je bevoorbeeld zels op te laten nemen. Alles is beter dan verslaafd zijn aan iets.

Ik ga al 6 jaar nuchter door het leven en als je zo door gaat zien we je hier over 3 jaar terug, maar dan ga je huilen ipv nu lachen om je verslaving.

Chris Pontius

Badass junkie
private zei:
Ik ga al 6 jaar nuchter door het leven en als je zo door gaat zien we je hier over 3 jaar terug, maar dan ga je huilen ipv nu lachen om je verslaving.

Lachen zou ik het nu niet echt noemen?

Maar ik sluit me bij de rest aan: Probeer je verlies te verwerken op een gezonde manier ipv het te verdoven met hero, anders vreet het je op.

Erg veel sterkte man!

private

Chris Pontius zei:
Lachen zou ik het nu niet echt noemen?

Ja, ik bedoel meer in de toekomst kijkend. In het begin van je verslaving ben je nog aan het lachen. Echter ga je na een aantal jaar huilen. Een beetje droge humor van mij en realiteit

spacelord

Wijs gebruiker
Het leven kan het kut zijn, voor de ene wat meer als de andere. Iedereen maakt wel klote momente mee dat je jezelf en de rest van de wereld verwenst. Maar je gaat je lijdensweg alleen vergroten met het bloed van de duivel, heroïne. Als ik jou was zou ik, als je nog niet verslaafd bent anders best wel elders, misschien eens overwegen om hulp te zoeken ivm het verwerkingsproces? Misschien een praatgroep of een nieuwe richting in het leven uitgaan?

IK ga gewoon een paar mogelijkheden af, misschien zeggen nog mensen hetzelfde :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Hoe is je eerste college verlopen? Volgens mij is zo een college enkel te volgen wanneer je tegen cold turkey aan zit. Anders dommel je weer weg in een heerlijke roes.

Ben je van plan om hulp te aanvaarden of denk je het anders aan te kunnen pakken?

Berbatov

Bewuste gebruiker
Ik had alleen maar IK ZEI HET TOCH!!!!!! reacties verwacht, maar dat valt gelukkig wel mee.
Ik weet niet wat ik ga doen. Heroine is niet het probleem denk ik, het is mijn stemming en levenslust die er gewoon zo goed als niet meer is, heroine is alleen een manier om het weg te werken.

Ik zie het niet zitten om tussen al die afhankelijke junkies te luisteren naar zo'n hulpverlener die me niks nieuws te melden heeft, ik kan dat alles denk ik wel zelf bedenken.

Bedankt voor de steun en zo, en ik ga me proberen te redden, maar ik heb geen idee hoe. Ik heb het al een keer geprobeerd 2 jaar geleden en dat leek te lukken, maar nu ben ik weer terug bij af.

tomz0r

Badass junkie
Ik snap dit echt niet he? Wat heeft deze afschuwelijke manier van je leven de grond in boren voor nut?
Ik snap wel dat het erg is wat er allemaal is gebeurd, heel goed zelfs, maar wil je er niet alles aan doen om er bovenop te komen? Doe nou niet zo zwak, word eens wakker.

Als ik je reacties in je tripreport lees lijk je precies op degene die je nu moet zijn!
Je bent wellicht zo aangeslagen dat je even niet meer wil nadenken, maar wat er in zo'n situatie moet gebeuren is iemand die je wakker schidt. Iemand die je raakt. Iemand die je doet beseffen dat het zo niet langer door kan gaan. Je staat nog aan het begin van je leven en zo wil je er toch niet doorheen gaan?

Zoek een vriend op, of anders professionele hulp. Iemand om mee te praten in ieder geval. Je kan het zelf in ieder geval niet, zoveel is duidelijk!

Misschien een beetje een hard bericht, maar dat is denk ik nodig. Denk niet dat het helpt, maar goed. Je bent een slimme jongen met een goede toekomst als je de juiste beslissingen neemt. Maar dan moet je die wel maken.

Ik wens je pas succes en sterkte als je moeite doet om er iets van te maken. Nu verdien je dat niet. Je beseft toch wel dat het op deze manier nooit goed komt? Op een andere manier lukt dat waarschijnlijk wel.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Heb je geen vrienden of familie,bij voorkeur in een andere omgeving,waar je een tijdje kunt wonen/zitten???
En tegen die depressie's kun je antidepressivia slikken...
Ik weet dat ik makkelijk lullen heb, maar je zult toch echt zelf die cirkel moeten doorbreken....
Ga eens praten met een psycholoog,al is het maar voor de rouwverwerking van het verlies van je vriend....echt geloof me dat lucht zoooo op...

als je wilt mag je me pb'en...ik kan niet veel doen maar het minste wat ik kan doen is een luisterend oor zijn ...

r@r@

Wijs gebruiker
ik doe mijn best zei:
Wat zou je overleden vriend ervan hebben gevonden.Dat je nu zo leeft!.Probeer eens uit respect voor hem te stoppen met je dagelijks gebruik.

Dat lijkt me juist een heel verkeerde motivatie.
Voor een ander stoppen? Je kan voor de hele wereld wel stoppen. Maar clean BLIJVEN kan je enkel als het, in de eerste plaats, voor jezelf is...

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
r@r@ zei:
ik doe mijn best zei:
Wat zou je overleden vriend ervan hebben gevonden.Dat je nu zo leeft!.Probeer eens uit respect voor hem te stoppen met je dagelijks gebruik.

Voor een ander stoppen? Je kan voor de hele wereld wel stoppen. Maar clean BLIJVEN kan je enkel als het, in de eerste plaats, voor jezelf is...
Het gaat om eerste instantie,waarom hij -weer- gebruikt.Juist om de ellende van een overleden vriend,en een relatie die uitgaat.Dat is de motivatie hier achter,..wat zou die vriend hier van hebben gevonden.En heel de wereld staat niet naast je deur.Dat is ver van je bed.Je kunt ook teveel bezig zijn met jezelf,om maar clean te blijven voor je zelf hoor r@r@.!!!

r@r@

Wijs gebruiker
ik doe mijn best zei:
r@r@ zei:
ik doe mijn best zei:

Het gaat om eerste instantie,waarom hij -weer- gebruikt.Juist om de ellende van een overleden vriend,en een relatie die uitgaat.Dat is de motivatie hier achter,..wat zou die vriend hier van hebben gevonden.En heel de wereld staat niet naast je deur.Dat is ver van je bed.Je kunt ook teveel bezig zijn met jezelf,om maar clean te blijven voor je zelf hoor r@r@.!!!

Dan heb je niet goed gelezen wat ik schreef: "in de eerste plaats voor jezelf"...

En met "bezig zijn met jezelf" heeft het m.i. niet zoveel van doen.
Ik bedoel enkel dat de intrinsieke motivatie, jezelf liefhebben om wie je bent, de sleutel is tot clean blijven.
Daarnaast kan je natuurlijk niet zonder liefde voor anderen (kinderen, partner, familie en vrienden), liefde voor je omgeving, liefde voor en acceptatie van de leuke en minder leuke kanten van het leven :wink:

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Dan heb je niet goed gelezen wat ik schreef: "in de eerste plaats voor jezelf"...

En met "bezig zijn met jezelf" heeft het m.i. niet zoveel van doen.
Ik bedoel enkel dat de intrinsieke motivatie, jezelf liefhebben om wie je bent, de sleutel is tot clean blijven.
Daarnaast kan je natuurlijk niet zonder liefde voor anderen (kinderen, partner, familie en vrienden), liefde voor je omgeving, liefde voor en acceptatie van de leuke en minder leuke kanten van het leven :wink:[/quote].............................................................
Mezelf lief hebben!!.Nee,dat kan ik al een tijd niet meer.Maar omdat ik dat weet,kan ik heel goed lief zijn voor mijn naasten.Ik kan mezelf heel goed wegcijferen,omdat ik altijd al in de picture heb gestaan.Nu is het de tijd voor anderen,..me naasten dus!!

r@r@

Wijs gebruiker
ik doe mijn best zei:
Mezelf lief hebben!!.Nee,dat kan ik al een tijd niet meer.Maar omdat ik dat weet,kan ik heel goed lief zijn voor mijn naasten.Ik kan mezelf heel goed wegcijferen,omdat ik altijd al in de picture heb gestaan.Nu is het de tijd voor anderen,..me naasten dus!!

Jezelf niet kunnen liefhebben? Dan voel ik mededogen; lijkt me erg eenzaam...

Ik snap eerlijk gezegd niet wat "jezelf wegcijferen" te maken moet hebben met "tijd voor anderen". Het ene kan toch prima naast het andere bestaan. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen om er voor anderen te kunnen zijn.

Denk je niet erg zwart/wit? Er kan toch ook gewoon een balans zijn: voor jezelf én voor anderen zorgen?

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik geloof wel dat het sterk genoeg is elk normaal gevoel te elimineren hoor. Alleen is m'n gevoel dan nogal krankzinnig en ziekelijk..

Het blijft me verbazen hoe je bij topics van mensen die problemen hebben zo offtopic durft te gaan en alles om jou wil laten draaien. Echt schandalig gewoon.
Ik dacht dat je normaal was geworden, maar helaas. Je bent de grootste psychopaat die ik ooit heb gezien.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
r@r@ zei:
ik doe mijn best zei:

Jezelf niet kunnen liefhebben? Dan voel ik mededogen; lijkt me erg eenzaam...

Ik snap eerlijk gezegd niet wat "jezelf wegcijferen" te maken moet hebben met "tijd voor anderen". Het ene kan toch prima naast het andere bestaan. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen om er voor anderen te kunnen zijn.

Denk je niet erg zwart/wit? Er kan toch ook gewoon een balans zijn: voor jezelf én voor anderen zorgen?
Dat is soms ook eenzaam,omdat niemand weet en begrijpt wat er in mijn hoofdje omgaat.Dat is niet zwart/wit.Dat is mijn balans.Alles heeft vaak om mij gedraaid.T.a.v, me dochter,me vriendin.Dat is nu niet meer.Dus nu heb ik eindelijk tijd en zin om die aandacht naar hun te verschuiven,en dat verdienen ze.En ik vind dat niet erg hoor!,ik mag graag anderen vrolijk zien en zien genieten van dingen.Voor hun valt er ook een last af,moet ik dan nog steeds zoveel in de picture willen staan dan!!Nee,nu is het de beurt aan anderen.En dat verdienen ze.Ik kan me tijd niet inhalen,maar wel heel goed laten zien,dat ik heel veel om hun geef.Wat eerder weleens in twijfel werd genomen,..door de dope natuurlijk.Want dat was nr-1.

Liesette

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Als opiaten sterk genoeg waren om de pijn weg te halen als een relatie uitging werd ik meteen junk :wave:

Ga jij nou ff kappen AT !!
We hebben nu allemaal gezien dat je met de HEROÏNE geen grappen meer maakt.
De HEROÏNE is een opiaat ren trekt miljoenen mensen mee in haar graf.
Naast de tabak is de heroïne de meest verslavende kanker zooi die er is.

@ Berbetov,

Ik vind het ook bijzonder moedig en cdapper dat je a begon met die topic en b nu het echt fout gaat ook de ballen hebt om en public toe te geven dat je het mis had.
Omdat jij dus echt ballen hebt en niet schijnheilig doet ben ik bereid te helpen.
Kon ik je maar aanraken en mijn cleane energie overdragen, een uurtje met je praten over mijn broers, mijn moeder en hun toekomst.
Kon ik de tijd maar terug draaien en je flink op je bek meppen toen je de eerste keer probeerde te chinezen ....
Die opmerkingen van zie je nou wel zijn nu niet op zijn plaats en helpen ook niet.

Vragen:

Hoeveel gram hero vebruik je ?
Hoe verbruik je het ?
Is het wel zuiver ?
Hoe gaat de spaarpot ?
Heb je al gestolen of foute dingen gedaan voor de hero ?
Weet je familie ervan ?

Berbetov ... luister je wel naar ons ?
Denk je dat wij nu zitten te gniffelen of dat er ook mensen zijn die huilend meelezen en hun hart voelen breken. Ik heb voor jou zitten janken net omdat ik je verhaal van af dag 1 heb gevolgd. 90% op dit forum wist het al, je zou er aan blijven tot je dood.
10% heeft nog hoop dat jij het wel redt, hoeveel hoop geef jij jezelf.
En maak gebruik van die enkele DF leden die precies weten wat jij nu doorstaat nog moet doorstaan en wat er daarna nog gaat komen. Neem Speeseend als voorbeeld klamp aan hem vast want geen 1 hulpverlener kan het beter verwoorden dan de Eend.
Zelf heb ik 1 x heroïne gerookt dus ik kan alleen maar vertellen hoe het ruikt en voelt.
Mijn broers zijn er al 20 jaar aan ...... de een is skizo geworden de ander gaat gauw dood aan een Hepa C infectie.

Als er iets is wat ik voor je kan doen ouwe ..... Ook al woon je in fukking limburg ....
Als ik iemand zou willen helpen om eraf te komen ben jij het wel ....
Vraag me niet waarom want in het begin hoopte ik juist dat jij ons zou laten zien dat de HEROÏNE geen speelgoed is.
Nu baal ik ervan en maakt het me boos dat jij het zo ver hebt laten komen.

Waar heb je nu het meeste behoefte aan naast een kg heroïne ?
Wil je wel hulp ?
Ben je bereid door de hel te lopen zonder je ziel te verkopen en terug te keren naar de hemel.
Ben je bereid echt te lijden zoals geen andere het kan omschrijven.
Zie je je toekomst met of zonder heroïne ?

Misschien was een pm fijner geweest voor je maar onderschat dit forum niet, er zitten hier mensen met hersenen en kennis over alle soorten drugs verslavingen en gedragsstoornissen.
je mag ook in pm antwoorden ....
Ik heb persoonlijk liever hulp van een ex junk dan van een UvA sletje die niets kan.

groetjes Berbie van je allergrootste fan Liesje

Luc18

Newbie
Als eerste wil ik zeggen dat de meeste mensen op dit forum buitengewoon gemeen kunnen reageren. Eerst in je tripreport en nu zelfs ook nog een paar terwijl je zelf al hebt toegegeven dat het is mis gegaan.

Ik hoop dat je hulp kunt krijgen van vrienden of iets dergelijks. En dat je er uiteindelijk weer bovenop komt. (Ookal is dat waarschijnlijk heel moeilijk) Hopelijk heb je nog steeds de gedrevenheid en sterke wil die je in je tripreport ook had. Sterkte!

electergie

Belezen gebruiker
Luc18 zei:
Als eerste wil ik zeggen dat de meeste mensen op dit forum buitengewoon gemeen kunnen reageren. Eerst in je tripreport en nu zelfs ook nog een paar terwijl je zelf al hebt toegegeven dat het is mis gegaan.

Ik hoop dat je hulp kunt krijgen van vrienden of iets dergelijks. En dat je er uiteindelijk weer bovenop komt. (Ookal is dat waarschijnlijk heel moeilijk) Hopelijk heb je nog steeds de gedrevenheid en sterke wil die je in je tripreport ook had. Sterkte!

logisch dat ze buitengewoon grof reageren, ze zijn drugsforumGOD, en hebben al duizenden posts geplaats, ze staan boven ons haha

nogmaals sterkte, je zal 't nodig hebben, Liesette zet alles mooi op een rijtje
lees haar post eens door, beste

Readerbot

Je denkt echt dat ik een grapje maakte? Dit niet serieus neem?
Ik weet uit eigen ervaring hoe een hardnekkige verslaving je leven kan beheersen. Ik zei al meteen, een verslaving is niet niets..

Bovenaan