Proberen

Albino

Bewuste gebruiker
Hoi,
Ik zit er al een tijd over te denken om een keertje heroine te proberen.
Ik ben verslaafd geweest aan speed en dat hoef ik echt nooit meer!
Ik weet dat een heroine verslaving 10x erger is dus het zal zowiezo éénmalig zijn.
Als ik het doe zou ik het chinezen omdat een spuit in mijn arm doen me helemaal niks lijkt, ik ben al bang voor bloedprikken dus laat staan dit.

Nu zijn mijn vragen;
Hoeveel moet je nemen voor een eerste keer?
Is er een grote kans dat je misselijk word en is dit te voorkomen?

Ik wil het één keer doen maar dan ook goed, dus niet dat ik half kotsend op de grond lig.

jcutter

Badass junkie
Als je in het noorden woont, dan wil ik met je mee doen :wink:
Ik moet dat ook een keer hebben meegemaakt. Ik weet dat het niet voor niks is dat mensen op ten duur hun kont gaan verkopen voor wat smack, dus laat ik het bij 1x in het jaar tijdens een koude winter periode of als je op vakantie bent zodat het wel erg bijzonder blijft. Dit moet natuurlijk geen dagelijkse ritueel worden.

Albino

Bewuste gebruiker
Ik woon in omstreken Amersfoort,
Ik heb al veel mensen gezien die hieraan verslaafd zijn, daarom weet ik ook zeker dat ik het ook echt bij één keer laat. Het lijkt mij namelijk wel een ervaring die ik een keer wil meemaken!

jaja

Bewuste gebruiker
Albino zei:
Hoi,

Ik weet dat een heroine verslaving 10x erger is dus het zal zowiezo éénmalig zijn.

:)

Dat nam ik me zo'n 25 jaar geleden ook voor.
Vervolgens ca. 20 jaar verslaafd geweest.

Momenteel al weer ca 5 jaar incidenteel recreatief gebruiker; 't kan dus wel.

:wave:
Maar weet waar je aan begint!!!

Marten!

Bewuste gebruiker
jaja zei:
Albino zei:
Hoi,

:)

Dat nam ik me zo'n 25 jaar geleden ook voor.
Vervolgens ca. 20 jaar verslaafd geweest.

Momenteel al weer ca 5 jaar incidenteel recreatief gebruiker; 't kan dus wel.

Maar weet waar je aan begint!!!
Volgens mij nemen alle verslaafden zich in het begin voor niet verslaafd te raken :openmouth:

En een vette big-up dat je de verslaving onder de duim hebt gekregen

minamo

Bewuste gebruiker
dus je bent eindelijk van je speed verslaving af, en nu wil je iets proberen wat nog veel verslavender is?

.....

Albino

Bewuste gebruiker
Nee niet eindelijk, een klein maandje was het maar. Ik kwam er snel achter dat het nogal slecht voor je is om het vaak te doen..
Het is gewoon goed nadenken als je iets gebruikt, je kiest er zelf voor om er mee verder te gaan in het begin, als je zo dom bent om dat te doen moet je dat zelf weten maar zo steek ik niet meer inelkaar.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik hoop het echt voor je :)

mijn ervaring is alleen dat je lang niet de eerste of enige bent die dat zei, maar als het je inderdaad lukt, ben je wel 1 van de weinigen die het op die manier kan.

als je het gewoon 1 keertje wilt doen is een half grammetje zat, dan ga je wel knikkebollen. Maar wees slim .. mocht je overhebben .. gooi dat dan weg, maak dat vooral niet op een dagje later if you catch my drift :wink:

:stoned:
doe mij maar een lekkere dikke joint .. ik heb mn lesje geleerd :rolleyes:

Albino

Bewuste gebruiker
Ja als ik over zou hebben zou ik het ook zeker weggooien, ik heb nu totaal geen moeite meer als ik iets inneem om daarna te stoppen. Ik weet gewoon dat het me leven op zijn kop kan gooien als ik het meer zou doen en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb nog een andere vraag;

Hoe lang werkt het ongeveer?

jcutter

Badass junkie
Wat bedoel je precies met: knikkebollen? Toch niet dat het effect te hard word voor de eerste keer, zodat je echt een afkeer krijgt tegen heroine? Ik wil het 1x doen en ik weet van mezelf dat ik altijd naar de nadelige werking kijk van een drug en als die er niet is, dan vind ik het enorm nadelig dat ik een drug zo enorm lekker vind, dat ik maandelang aan niks anders kan denken. Ik ben van mening dat ik heeel erg ga schrikken als ik een drug nog lekkerder vind dan sex. LSD komt al in de buurt, maar dat is puur omdat je de liefde voor je zelf letterlijk voelt groeien.

jaja

Bewuste gebruiker
Nog ff;

Als je 't niet probeert weet je verder ook niet wat je mist.

De verleiding om nogmaals te nemen is nl ERG groot.

Daarom zou ik zeggen, neem 't zekere voor 't onzekere, en "forget it!"

eend

Belezen gebruiker
is dit nu alles?

Wanneer je tóch besluit het te gaan doen, geloof dan niet: "is dit nu alles?" Eer dat je beseft wat alles is, zit je tot over je oren in de stront, ookal lijkt dat vanuit jouw oogpunt dan niet zo :wink:

Het is dé meest sluipende drug die ik ooit heb ervaren. Er kunnen maanden voorbij gaan voordat je de eerste tekenen van afkick cq. "negatieve" eigenschappen, merkt. bij mij ging het allemaal heel geleidelijk. Met een kwart gram kon ik toen toch wel drie keer flink van de kaart zijn. Dan deed ik het een paar dagen niet, waarmee jezelf een bevestiging geeft van: "zie je nu, het valt allemaal mee. Ik ben niet verslaafd." Iets wat ik ook niet zou verwachten, aangezien ik nooit eerder aan een drug verslaafd ben geweest. Sterker nog, ik had / heb een hekel aan wat voor vorm van afhankelijkheid ook. of dit nu koffie, suiker, roken, bier wat ook betreft.

Jcutter, cut the crap. Ga knikkeren of zo. Er is genoeg te vinden over deze drug, ook in het Nederlands. Het lijkt mij dat jij goed voorgelicht bent op deze site, zo niet, ga dan even Google-en, dan toon je tenminste interesse voor je potentiële verslaving.

Gr.,

Eend

Albino

Bewuste gebruiker
Ja ik weet zelf wel dat je kan denken dat je de drugs onder controle hebt (heb ik zelf ook meegemaakt), maar dit is absoluut niet het geval dus ik zal die fout zowiezo niet maken!

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
Dan deed ik het een paar dagen niet, waarmee jezelf een bevestiging geeft van: "zie je nu, het valt allemaal mee. Ik ben niet verslaafd." Iets wat ik ook niet zou verwachten, aangezien ik nooit eerder aan een drug verslaafd ben geweest.

zo was het bij mij precies hetzelfde ... gewoon omdat ik wel wist hoe gevaarlijk het was, alleen wist ik niet op welke manier ...

ik hoor het me nog zeggen ... gewoon niet elke dag nemen en dan raak je er niet lichamelijk verslaafd aan .... behalve ikzelf is bijna iedereen tegen wie ik dat zei, WEL lichamelijk verslaafd geraakt aan die troep :)

en ach je moet je niet aanstellen ook .. een paar weken flink lijden is goed voor een mens toch ... waarom zou je tenslotte risicoloos een joint roken, als je ook lekker, met een bijna dezelfde suffe roes, ook het heerlijke gevaar kan lopen dat je ooit een keer jankend op de grond ligt te lijden van de pijn die heroine je geeft :wink: of om correcter te zijn.... Van de pijn die heroine je geeft als je het een keertje niet hebt :wink:

iemand die drugs lekkerder vindt dan sex, zou eens met goedele liekens of xaviera hollander moeten gaan praten, die doet gewoon al jaren wat verkeerd dan :wink:

gheghe dan heb je of veels te sterke drugs .. of gewoon hele slechte sex ( en ik kan me nog wat schoolvriendinnetjes herinneren hoor .. sex met hun was nog minder interessant dan het roken van een peuk .. qua voldoening gevend effect dan :wink: )

Albino

Bewuste gebruiker
ik hoor het me nog zeggen ... gewoon niet elke dag nemen en dan raak je er niet lichamelijk verslaafd aan .... behalve ikzelf is bijna iedereen tegen wie ik dat zei, WEL lichamelijk verslaafd geraakt aan die troep :)

Dit had ik precies bij de speed, ik zat met een vriend op de bank. Goh dit effect, zo verslavend is het toch niet het stelt helemaal niks voor. Voor dat je het door hebt zit je er zo een paar dagen en en zo gaat het door, ik zag het snel in en hij ook dat het dus wel gevaarlijk is. Sinds die tijd heb ik alleen soms gebruikt en nooit meer dan 1x in de maand omdat ik gewoon wist als ik het vaker ging doen dat ik weer problemen zou krijgen

DreamWeaver

Badass junkie
Diamorfine is sterker dan jij bent, je kunt afspraken maken met jezelf, maar zo werkt het niet. Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar het effect, maar ik weet van mezelf dat als ik het eenmaal heb ervaren ik het nooit meer uit mn gedachten zal kunnen bannen. Als het dan een keer slecht zou gaan met me, of het komt plots op mijn pad zou ik toch in de verleiding komen. Die herrinering blijft altijd in the back of your mind, and it will fuck you up when the time is right.

Jcutter, je weet dat ik geen hoge dunk van je heb, maar begin er gewoon niet aan, voordat je zonder internet in Schotland zit.

Elke verslaafde heeft het ooit voor de eerste keer geprobeerd...

acidboy

Badass junkie
DreamWeaver zei:
Die herrinering blijft altijd in the back of your mind, and it will fuck you up when the time is right.

Hier ben ik het wel mee eens, en zoals meerderen al gezegd hebben: niemand is van plan verslaafd te worden...

Verder .. mocht je het gaan proberen .. de kans is ontzettend groot dat je misselijk wordt en gaat braken, je lichaam is de stof niet gewend en het is dus niet te voorkomen eigenlijk. Ja... door het niet te doen, wat verreweg het beste is. Maargoed, do as you please.

hey

ik ben lang opzoek naar iemand mee en keertje weer bruin te roken niet spuiten, gewoon een keertje weer voor de lache en levens experience,.. ik woon zuiden land, ik hoop mensen prive bricht mij, kan wij verder praten :)

jcutter

Badass junkie
Verder .. mocht je het gaan proberen .. de kans is ontzettend groot dat je misselijk wordt en gaat braken, je lichaam is de stof niet gewend en het is dus niet te voorkomen eigenlijk. Ja... door het niet te doen, wat verreweg het beste is. Maargoed, do as you please.
Hier was ik al bang voor idd. Naja, pas als ik een leven heb opgebouwd, dan zou ik het wel aandurfen om 1x in het jaar heroine te gaan gebruiken. Maar dat is pas als ik een jaar of 25 ben zoals ik al eerder had vermeld op het forum.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
dus nu heb je geen leven? lijkt me toch rot :wink:

wat me nog rotter lijkt, is ALS je eenmaal een menswaardig leven hebt opgebouwd, je dat dan gewoon keihard op het spel gaat zetten alleen maar om een beetje een roes te krijgen ... tsjah ...

:rolleyes:

Detroit303

Bewuste gebruiker
^Eindelijk iemand die het kort en bondig samenvat.

OT: Als je toch beslist om het te doen, schrijf dan een uitgebreid tripraport, zodat wij het niet meer moeten proberen! :)

jcutter

Badass junkie
ArieKanariE zei:
dus nu heb je geen leven? lijkt me toch rot :wink:

wat me nog rotter lijkt, is ALS je eenmaal een menswaardig leven hebt opgebouwd, je dat dan gewoon keihard op het spel gaat zetten alleen maar om een beetje een roes te krijgen ... tsjah ...

:rolleyes:
Zeker heb ik wel een leven, alleen moet je sterker in je schoenen staan wil je met dit soort middelen gaan rotzooien. Ik ben geboren met een fascinatie voor drugs, met name: hero. Ik ben van mening dat ik later niet eens de kans krijg om een hero verslaving op te bouwen, gezien ik dan samen woon en veelste veel van mijn leven hou die ik op dat moment heb. Als ik 1x in het jaar ga chinezen als ik op vakantie ben, dan heb je 2 mooie herinneringen en je chineest dan niet in de omgeving waar jij je dagelijkse sleur lijd. Tuurlijk is het mogelijk dat ik dan ook moeilijke tijden moet doorstaan en denk aan die vakantie waar ik dat lekkere gevoel van smack ervaarde. Dat zal niks meer dan een mooie herinnering blijven en zorg dan ook dat ik me eerst zeer gelukkig voel en geen shit heb, voordat ik weer eens een keertje ga chinezen.

At Riel: Erg simpel om dat van mijn post op te maken. Ik zit met vragen en dat stel ik nu. Erg jammer dat mensen nooit goed nadenken voordat ze aan middelen beginnen. Dat is een fout die ik niet wil maken.

DreamWeaver

Badass junkie
Denk je niet dat als je bruin onderdeel maakt van de 'happy times' (zoals bv een vakantie) dat je op een gegeven moment die associatie niet meer los kan koppelen? Dat je dan hero moet doen omdat je anders geen vakantie hebt?

jcutter

Badass junkie
Dat zou goed kunnen. Op de manier waarop ik nu bezig ben, ken ik mezelf goed genoeg om te weten waar ik de fout in kan gaan. Misschien dat ik me niet voldaan zou voelen als ik een keer geen smack op vakantie heb gehad. Dat is dan voor mij ook een reden om te denken dat het verstandig is om geen smack meer te nemen en dat bij mij ik van een jaar terug te laten.

Riel

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
At Riel: Erg simpel om dat van mijn post op te maken. Ik zit met vragen en dat stel ik nu. Erg jammer dat mensen nooit goed nadenken voordat ze aan middelen beginnen. Dat is een fout die ik niet wil maken.

ik maak het op van AL je posts en je gedrag.

speeseend

Wijs gebruiker
DreamWeaver zei:
Denk je niet dat als je bruin onderdeel maakt van de 'happy times' (zoals bv een vakantie) dat je op een gegeven moment die associatie niet meer los kan koppelen? Dat je dan hero moet doen omdat je anders geen vakantie hebt?

G*ddam*, wat verlang ik naar een vakantie, nu ik het zo lees :wink:

Gr., Eend

jcutter

Badass junkie
Riel zei:
jcutter123 zei:

ik maak het op van AL je posts en je gedrag.
En dat stoort je? Als ik met mijn 'vaagheid' mensen in twijfel wil nemen, omdat ik zelf daar de humor wel van inzie; gun je mij dat lolletje toch wel?

jaja

Bewuste gebruiker
Dromenveld, zoek liever eerst 'ns iemand om je schrijfvaardigheid wat bij te spijkeren.

:P

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
zattie bij jullie ook al in je prive?

voor alle duidelijkheid foD ... ik ben totaal NIET gediend van vragen in mijn prive naar het verkrijgen van drugs of aanbiedsels van welke vorm van drugs dan ook ...

silverfish

Bewuste gebruiker
25 jaar geleden wilde ik het ook ''een keertje proberen''. Nu ben ik zo'n 12 afkickpogingen verder en subuxone werkt bij mij niet na 25 jaar methadongebruik. Ik heb chronische pijn en voel me al bijna 10 jaar klote (fysiek). Ik ben namelijk bijna 10 jaar geleden gestopt met bruin maar stoppen met methadon is een ander verhaal...
Nee, echt, probeer het die kutzooi, vooral doen, lachen man.
NOT

silverfish

Bewuste gebruiker
En by the way: ik ben ook met speed begonnen op mijn 15de.. en vond heroine geweldig daarna, dus probeer het svp niet, ook niet 'één keer'

Oja, en reken maar dat je - als je het persé wilt proberen - de eerste keer kotsend in de plee hangt... als ie goed is tenminste

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
jajajajajjaa oo dat weet ik nog goed zeg .. nu je het zegt zilvervis .. vooral in het begin van bruin en wit ...

kon eigenlijk alle soorten dope makkelijk hebben, qua uitwerking en verslavingsgevoeligheid .. kotsen was voor mietjes, die niet tegen drank of dope konden ..

tot ik aan de basecoke ging .. elke keer na eerste pijpje, mn darmen eruit kotsen .. maar stug volhouden he :grin: .. ook al zou het eigenlijk maar 1 keer zijn :wink: gatver ziie nu opeens mn oude zolderkamertje voor me, vol met halfvolle volgekotste plastic albert heyn tasjes .. ik kotste van mn eerste pijpje en mn wijffie van dr eerste chinesie ... en toch die hard doorgaan he ...

van bruin kotste ik gelukkig nooit als ik minder dan 2 gram rookte ervan, al deed de rest van de wereld om me heen dat wel geloof ik ... maar dan was het geloof ik ook kotsen en het was weg .. kon je weer verder roken ...

tuurlijk zei iedereen het is maar 1 keer en dan nooit meer, maar ik denk dat iedereen gewoon van kotsen hield :wink: en dat ze daarom doorgingen na die ene keer :rolleyes:

gewoon lekker 1 keertje proberen joh ... kunnen wij met zn allen, net als dat er voor mijn afkicken belastinggeld besteedt moest worden, betalen voor jouw afkicken ... doen we graag hoor .. daar niet van :smoke:

Bovenaan