Poll: is blowen verslavend?

Denk je dat blowen verslavend is?

• Totaal aantal stemmers
    32

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Naar aanleiding van een discussie of blowen al dan niet lichamelijk verslavend is.

je kan je antwoord hieronder toelichten als je wil.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik trap af met ''alleen geestelijk verslavend''.

Ik ben na 29 jaar blowervaring nog nooit iemand tegengekomen die lichamelijk verslaafd was aan blowen, dus lichamelijke klachten kreeg na onthouding. toch schijnen er mensen te zijn die dat dus wel claimen, maar ik kan me dat gewoonweg niet voorstellen.

dat blowen geestelijk verslavend is heeft voor mij geen twijfel, want ik vind mezelf geestelijk verslaafd aan blowen.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Geestelijk verslavend is het sowieso, maar alles kan in feite geestelijk verslavend zijn dus dat is opzich geen nieuws.

Lichamelijke verslaving heb ik zelf ook nooit gemerkt eigenlijk. Ik heb ruim 6 jaar dagelijks geblowd en toen ik uiteindelijk stopte met dagelijks gebruik had ik lichamelijk nergens last van.

Ik vind overigens de discussie of iets wel of niet lichamelijk verslavend is persoonlijk nooit zo belangrijk en zelfs wat misleidend. Er wordt toch vaak gedacht dat een lichamelijke verslaving het ergste is wat er is op het gebied van verslaving. Nu brengt een lichamelijke verslaving wel extra risico's en gedoe met zich mee, maar uiteindelijk is het altijd het makkelijkst om van een lichamelijke verslaving af te komen. Het misleidende is dat die geestelijke verslaving veel dieper geworteld zit en dus ook veel lastiger is om blijvend van af te komen.

Maar toen ik ooit met blowen begon dacht ik dus echt dat het wel mee zou vallen voor verslavend wiet zou zijn omdat het enkel geestelijk verslavend is. In retrospect weet ik wel anders en heb ik er ook wel een hoop van geleerd, maar ik dacht er toen echt te licht over.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
die geestelijke verslaving is inderdaad niet te onderschatten en kan hardnekkiger zijn dan lichamelijk ja.

maar goed, de discusse (met @De Dunne) ging over lichamelijke verslaving, en vooralsnog is hij de enige die daar voor gestemd heeft. maar we zijn pas net begonnen he, nog maar 5 stemmen.

mocht er iemand wel last hebben gehad van lichamelijke verslaving bij blowen dan hoor ik het graag! :)

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
Ik ben weleens gestopt met blowen voor ongeveer twee weken en heb toen ervaren dat ik veel last kreeg van hoofdpijn, maagpijn en misselijkheid:kots:

Speedy wolf

Experimenterende gebruiker
Ik blowde eerst om goed te kunnen slapen en voor een beetje rust in mijn koppie, totdat ik merkte dat als ik zonder zat dat ik er wel steeds meer aan begon te denken (drukte in mijn hoofd ook grotendeels te maken met mijn adhd) ondertussen al 2jaar gestopt :handok2:

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Heel verslavend zelfs. Ik heb vanaf mijn 14e tot mijn 32e dagelijks geblowd. Vanaf mijn 17e meerdere grammen per dag zelfs. Nu ben ik 7 jaar gestopt.

Vooral geestelijk is het erg verslavend. Lichamelijk was het voor mij ook verslavend. Omdat thc zich opslaat in je vetreserves gaat je lichaam vetreserves verbranden om toch aan thc te komen als je er mee stopt. De ene persoon heeft hier meer last van dan de andere. Ik heb 6 weken lichamelijk last ervaren en woog nog maar 59 kilo Na die 6 weken. Daarna kwam ik weer aan tot een gezond gewicht.

Dat is pas detoxen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan