Plannen

giantguy

Newbie
Ik ben met een vriend van plan om een LSD te proberen. We zijn beide 15, (16 wanneer we het willen proberen) en vroegen ons af of er veel mensen zijn die op die leeftijd er een slechte ervaring mee hebben.
Verder nog een vraag:
Is het veilig/verstandig om tijdens een trip van een halve tot 3/4 zegel nog een kwart of zo bij te nemen, als het effect minimaal is?

Inhale

Bewuste gebruiker
Je mag op dit forum niet vragen/zeggen waar of hoe je aan drugs kan komen, dus dat kan je beter uit je post verwijder, scheelt ook een hoop commentaar.

Verder is het altijd het veiligst om een of twee zegels te laten testen als je eenmaal wat in bezit hebt. 16 is best wel een jonge leeftijd om met LSD te beginnen, veel mensen zullen dit afraden. Zelf heb ik geen ervaring met LSD op die leeftijd en ik ken (persoonlijk) ook geen andere mensen die zo jong ervaring er mee hebben.

Een kwart bijnemen als je aan het trippen bent heeft vrij weinig zin denk ik. Waarschijnlijk duurt het alleen maar langer, en dat is helemaal niet nodig. LSD duurd al lang genoeg, zeker voor de 1e keer.

voor meer informatie:
http://drugsforum.info/

azgaza

Badass junkie
Ik was één jaartje ouder toen ik voor het eerst LSD probeerde, namelijk 17, en ik moet zeggen dat het mij persóónlijk prima beviel, of het aan of af te raden is voor iemand van 16 kan ik niet zeggen. Iedereen is sowieso anders, ik moet zeggen dat ik zelf de intresse er voor op die leeftijd zeker ook al had en in die jaren veel met paddo's geëxperimenteerd heb en gezien ik paddo's persoonlijk iets moeilijker vind mentaal dan LSD zou ik denken dat het bij mij zelf wel had gekunt op die leeftijd, maar ik ken jullie niet dus kan ik daar ook niet over oordelen. Een richtlijn waar ik me graag aan houdt of je geschikt bent om te trippen is deze: ben je blij met jezelf, content met wie je bent, niet bang om eventueel meer te ontdekken maar heb je ook wel het idee dat je de basis van jezelf goed kent en zou je er liever niks aan willen veranderen en ben je de afgelopen jaar zeer stabiel geweest en heb je zin in een diepe mooie psychedelische ervaring dan is het in de regel wel aan te raden om het te proberen mocht je dat willen.

Wat ExceptionalInsight overigens ook al zegt, als je er oud genoeg voor bent vind je het meestal van zelf wel.

Sarori

Bewuste gebruiker
Voor je aan de zegel gaat lebberen zou ik je eerst eens inlezen! Zeker omdat je nog een beginneling bent. Het komt op mij een beetje over alsof je wel iets wil gaan proberen, maar er verder de ballen verstand van hebt. Niet echt slim.
Google eens op 'lsd dosering' en er gaat een wereld voor je open...
:wave:

azgaza

Badass junkie
giantguy zei:
Heeft de dosis LSD ook enige invloed op de lengte van de trip, of vooral op de intensiteit?

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml

Hier vind je hele uitgebreidde informatie. Ik raad je aan al hun standaard blokken even door te lezen en verder te zoeken op alle vragen. Er staat een uitgebreide bron van trip verslagen op die website, er zijn er welgeteld 1040 over LSD nu, verder hebben ze een preciese mogelijke effecten omschrijving, standaard omschrijving, dosis tabel, informatie over de duur, lengte en chemische structuur. Ik raad je aan je goed in te lezen voor het op je pad komt, als het echt iets voor jou is zal die informatie er alleen maar meer zin in geven, en dan zal het ook léuk zijn om er meer over te weten te komen.

Om je vraag kórt te beantwoorden: ja het heeft ook effect op de duur. Een lichte trip duurt bij mij niet langer dan een uurtje of 9 a 10, een medium trip een uurtje of 12, en een sterke trip kan daar makkelijk nog 2-4 uur overheen gaan. Hoe lang het duurt verschilt dan wel weer per persoon, ik trip bijvoorbeeld vrij lang gemiddeld, sommige mensen juist wat korter, maar meer nemen = sterker en langer trippen.

giantguy

Newbie
Ik heb al redelijk veel gelezen over LSD en andere hallucinogenen drugs. Mede omdat ik enkele jaren geleden een presentatie over deze drugs heb moeten houden. Maar sommige informatie is soms behoorlijk moeilijk te vinden. Ik had bijvoorbeeld alleen gevonden dat een hogere dosis LSD effect heeft op de intensiteit, maar ik kon niks vinden over de duur van de trip.

J0rrit

Badass junkie
In de regel hebben allen stoffen een halveringstijd in je lichaam. Een dubbele dosis werkt dus 1 halveringstijd langer dan een enkele dosis.

Ik weet niet wat de halveringstijd van lsd is ( dit zal je even ergens moeten opzoeken ), maar ik denk dat die rond de 5 uur ligt ofzo. Het verdubbelen van je dosis zal je trip dan ongeveer met 5 uur verlengen in theorie,

Gr,

Bovenaan