Ik was één jaartje ouder toen ik voor het eerst LSD probeerde, namelijk 17, en ik moet zeggen dat het mij persóónlijk prima beviel, of het aan of af te raden is voor iemand van 16 kan ik niet zeggen. Iedereen is sowieso anders, ik moet zeggen dat ik zelf de intresse er voor op die leeftijd zeker ook al had en in die jaren veel met paddo's geëxperimenteerd heb en gezien ik paddo's persoonlijk iets moeilijker vind mentaal dan LSD zou ik denken dat het bij mij zelf wel had gekunt op die leeftijd, maar ik ken jullie niet dus kan ik daar ook niet over oordelen. Een richtlijn waar ik me graag aan houdt of je geschikt bent om te trippen is deze: ben je blij met jezelf, content met wie je bent, niet bang om eventueel meer te ontdekken maar heb je ook wel het idee dat je de basis van jezelf goed kent en zou je er liever niks aan willen veranderen en ben je de afgelopen jaar zeer stabiel geweest en heb je zin in een diepe mooie psychedelische ervaring dan is het in de regel wel aan te raden om het te proberen mocht je dat willen.
Wat ExceptionalInsight overigens ook al zegt, als je er oud genoeg voor bent vind je het meestal van zelf wel.