papaver buiten kweken

azerty1987

Belezen gebruiker
ik heb een tijdje geleden papaver somniferum gehaald bij een winkel waar ik vaak kom.
nu probeer ik plekken in mijn omgeving te zoeken waar ik wat zaadjes kan planten.
(nu is ongeveer de goede tijd toch?)

nu kom ik meestal plekken tegen waar al gras is gaan groeien, mijn vraag is kan ik daar goed zaaien? kan dit bij licht begroeid gras of ook bij dik?

en wat zijn de beste plekken?
SWIm heeft geen ervaring en wil dit jaar toch een paar goede plekken hebben om te zaaien.

tips welkom

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Van half april tot eind mei zijn de omstandigheden om te zaaien het gunstigst. Ik zou het eerst in een bakje zaaien en later uit planten. Gewoon gaan strooien is altijd wat tricky, veel meer uitval van jonge plantjes.

Voordeel van veel papaver is dat ze goed tegen het Hollandse weer kunnen. Nu planten kan dus wel,ondanks ik het wel echt in een bakje zou doen. Je moet wel weten dat papaver nog wel eens dood wil gaan als je niet secuur genoeg bent met verpotten dus pas op :beer:

Succes er mee :wave:

Judas

Wijs gebruiker
Geloof dat de bloemen er pas het 2e jaar aan komen. Heb er zelf vorig jaar zo'n 100 in de tuin geplant dus dat wordt hopelijk spacen het komende najaar. Van de thee die ik van dezelfde partij zaden gemaakt heb werd ik in ieder geval een kwartier lekker high.

Als ik jou was dan zou ik ze in zo'n langwerpige bloembak zaaien en deze eerst binnen op een zonnige vensterbank zetten MARSHAL. Buiten is nu nog veels te vroeg. Tot ver in april kan er nog nachtvorst komen en dat is funest voor het ontkiemingsproces. Succes :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
Ik kan me vergissen Yeti, maar volgens mij kan het flink vriezen in Afghanistan, tijdens hetzelfde proces.

Judas

Wijs gebruiker
Daar heb je een punt Speeseend. Het zijn meerjarige planten en ze zijn winterhard. Wellicht maakt het allemaal niet zoveel uit maar op mijn pak zaden staat 'planten van mei tot eind juli' dus daar heb ik me maar aan gehouden.

Sarori

Bewuste gebruiker
Ik heb ze vroeger in de tuin gehad en ze zaaiden zichzelf uit. Ook bij strenge winters.

Die zaden uit een zakje zijn niets meer gewend...ze liggen niet in weer en wind op de grond tot ze eindelijk mogen ontkiemen als de winter voorbij is...

Nee, ze zitten in het pikkedonker in een kurkdroog zakje bij kamertemperatuur, bungelend aan een rekje bij een kweker:wink:

...dan wil ik ook wel een zonnetje en geen graadje vorst meer als ik bevrijd wordt :tearsofjoy:

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
heeey Sarori.

is leuk werk man
heb het ook gedaan paar jaar geleden,
maar je moet wel zaad hebben uit een biologische instelling waar je zeker weet dat het zaad niet chemisch bewerkt is dus puur natuur.

Heb een hele tijd in een Natuur en Milieu centrum gewerkt van daar weet ik dat zaad uit de groothandel soms chemisch bewerkt word en dat is niks. {zoals de blauwe winde,papaver somniferum,ochtentglorie etc.} En zoals al gezegt als ze uit komen moet je ze verpoten
En er moet minimaal 10 cm. tussen de plantjes zitten anders gaan ze dood en zoveel mogelijk zon.

En als ze 1,5 meter zijn en roze witte bloemen krijgen heb je de goeie.

hoop dat het lukt.
:smoke: :smoke: :smoke:

Judas

Wijs gebruiker
tipsyflipsy zei:
En als ze 1,5 meter zijn en roze witte bloemen krijgen heb je de goeie.
Dus deze rode die momenteel in ongekende hoeveelheden stad en land opfleuren zijn ongeschikt voor onze snode plannen :confused:

Bovenaan