Paddo's

IlovetheWEED

Experimenterende gebruiker
ik heb zoals jullie weten een paddoset gekocht...
ik had eerst mijn twijfels over deze set maar uiteindelijk zie ik de paddo's nu blijven groeien en er komen er steeds meer bij :grin: ik zie bij de grootste paddo's gelijk wel een groenachtige kleur onder de hoeden (die nog steeds kleine bruine bolletjes zijn) wat is dit?
Mvg

MIA-1985

Wijs gebruiker
Hmz zo te horen een foute schimmel. Als dat zo is zou je het ruim kunnen wegsnijden rond de hoed en voor de rest gewoon zo laten. Dan komt het wel goed.

IlovetheWEED

Fresh zei:
Hmz zo te horen een foute schimmel. Als dat zo is zou je het ruim kunnen wegsnijden rond de hoed en voor de rest gewoon zo laten. Dan komt het wel goed.
dus gewoon het groen wegsnijden onder de hoed? is het zeker een schimmel?
Mvg

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik kan het je niet voor de volle 100% zeggen, maar hier lijkt het wel op.
Kun je er geen (duidelijke) foto van maken? :).
Als je het wegsnijt raakt de rest ook niet verder besmet en zal je vriendje gewoon verder groeien, komt wel goed.
In het bos wordt er ook aan die dingen geknaagt, ze groeien gewoon verder.

IlovetheWEED

Fresh zei:
Ik kan het je niet voor de volle 100% zeggen, maar hier lijkt het wel op.
Kun je er geen (duidelijke) foto van maken? :).
Als je het wegsnijt raakt de rest ook niet verder besmet en zal je vriendje gewoon verder groeien, komt wel goed.
In het bos wordt er ook aan die dingen geknaagt, ze groeien gewoon verder.
ja weet ik kan geen foto's uploaden naar deze site... ze zijn tegroot... :(

poison drink

Belezen gebruiker
Nogal onduidelijke foto's. Zou het geen blauwe verkleuring kunnen zijn van geoxideerde psilocybine? Wat ook weer gek lijkt aangezien ze nog niet geplukt zijn..

JJJ

Bewuste gebruiker
Niks aan de hand zou ik zeggen, foute besmettingen komen zeer zelden voor op paddenstoelen zelf, alleen op het substraat. Er is niks mis mee als de stoeltjes hier en daar wat blauw of groenig kleuren. Gewoon laten groeien en oogsten op het normale moment.

Die foto's zijn echt waardeloos :grin:

MIA-1985

Wijs gebruiker
Yes I know :wink:

Eigenlijk ziet het er anders uit dan ik in mijn eerste post dacht...denk dat het wel ok is.
Je kan ook het zekere voor het onzekere nemen en er bijv. bij één wat wegsnijden. Dan heb je in iedergeval wat goeie, maar zoals ik al zei, denk dat het geen kwaad kan in dit geval.

Bovenaan